Antakaa ihmisten tupakoida parvekkeella!
Mielummin siellä kuin jossain sisätiloissa liesituulettimen alla. Miettikää miten se käry silloin leijailee teidän asuntoihinne. En itse tupakoi, mutta naapuri tupakoi sisällä ja se haisee täällä tosi vahvasti. Mielummin siedän sen, että parvekkeen avatessani vähän kärtsää...
Kommentit (263)
Ai niin, että kaikki jotka piereskelevät parvekkeella häädetään ja muut kuolevat omaan paskaansa? Vai että tupakoivat kuolevat paskaansa ja haisulit häädetään ?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:22"]
Jos kieltoa rikkovan saa ottaa omavaltaisesti hengiltä ilman seuraamuksia, niin kyllä lopettaa naapurit tupakoinnin äkkiä tai poistuvat maasta.
Eli kiellot tehoavat kyllä jos rangaistusasteikko mitoitetaan oikein.
[/quote]
Eli haluat alkaa tappamaan ihmisiä!!???
HERRAN JESTAS SENTÄÄ!!! Onko sulla lapsia? Toivottavasti EI!! Olet kamala ihminen ja niin alhainen saasta ettet saisi edes olla vapaalla jalalla!!!
[/quote]No en tietenkään, vaan haluan terroristien lopettavan terrorismin.
Jos ei muu tehoa on otettava kovemmat keinot käyttöön sen saavuttamiseksi.
Toivottavasti lapseni saavat jonain päivänä elää terrorismistä vapaassa maailmassa.
[/quote]
VITTU SÄ OOT SAIRAS SAASTAKASA!!!!!
Lapset sunkaltaselta hullulta pitäs huostaan ottaa pikimmiten!!!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:47"]tupakointi tullaan pikkuhiljaa kieltämään kokonaan asuinrakennuksissa, siis siätiloissa ja parvekkeella. onneksi!
[/quote]
Ei tulla. Ei ne kiellot ongelmia poista!
Vai miten kävi viinakiellon aikaan Suomessa? Oliko jengi vesiselvänä kokoajan? Ei todellakaan vaan sitä kulutettiin jopa normaalia enemmän.
Mitä luulet käyvän JOS rööki kielletään? Luuletko, ettei naapurisi tupakoi sen jälkeen?
[/quote]
TARKOITANKIN ETTÄ KUN ON SAVUTON TALOYHTIÖ, HÄÄDETÄÄN POIS KAIKKI HAISULIT!! HEI HEI KUOLKAA OMAAN PASKAANNE.
[/quote]
TUKEHU SINÄ TYPERYYTEES HULLU!!!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:50"]
Minä nautin kun tiedän, että naapureitani häiritsee kun savutan parvekkeella. On niin perse porukkaa, että on nautinto saada savustaa heitä JESSS.
[/quote]
Meidän alakerta...? He ainakin näyttivät päättäneen meidän olevan "perse porukkaa" heti kun muutettiin, vaikkei missään tekemisissä ole oltukaan. Kai se on joku elämäm kovan koulun opettama juttu, jota me paskapäät yliopistolta emme vain tajua. Toivottavasti kuitenkin hei löydät joitain muitakin ilonlähteitä elämääsi, olen kuullut että jotkut tykkävät ruoanlaitosta, ystävistä, lemmikeistä, seksistä, elokuvista tai liikuntaharrastuksista. Voi nimittäin olla, että sun naapurit ovat jo sen verran tottuneita savuttamiseesi, etteivät jaksa sitä henkilökohtaisena loukkauksena ottaa, ja kaikki tuo sun motivaatiosi ja panoksesi meneekin ihan hukkaan. :(
Yläkerran naapurit kopistelee kantapäillään pitkin päivää, joskus öisinkin. Voit olla varma että sauhuttelen parvekkeella. Niin kauan kun sitä ei laissa kielletä niin antaa sauhuta vaan. Saa valittajat kyytiä. Jos ei miellytä muuta muualle tai parempi vaihtoehto pidä ne saakelin räppänät kiinni. Ei se näillä helteillä luukku viilene jos avaat ikkunan.. Päin vastoin.. Idiootit.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 17:00"]Typerää ja epätoivoista, kun lähdetään heti puimaan autoilua, roskien polttamista ja hiuslakkoja yms. Joo, maailmassa on monia muitakin haitallisia asioita kuin tupakka, ja niitä muitakin ongelmia yritetään kyllä ratkaista, mutta nyt oli puhe tupakoinnista. Kaikelle tulee vuoronsa. Ei muiden ongelmien olemassaolo lievennä tupakoinnin ongelmallisuutta millään tapaa. Ainoa validi argumentti tupakoinnin rajoittamista/kieltämistä vastaan olisi se, jos tupakointi ei olisikaan helvetin haitallista sekä tupakoitsijalle että sivullisille, mutta sellaista ei oikein kukaan voi enää väittää, kun totuus on ollut selvillä jo vuosikymmenten ajan.
[/quote]
Käy tsekkaamassa juttu passiivisesta tupakoinnista BJC:n (British Journal of Cancer) sivuilta. Sä LUULET, että passiivinen tupakointi on vaarallista, koska oot varmaan joskus koulussa kuullut näin sanottavan. Se, että se on sun mielestä ällöttävää, ei tee siitä vaarallista.
Ja ne, jotka eivät jaksa käydä lukemassa juttua, tiivistetysti: passiivinen tupakointi ei aiheuta vaarallisia sairauksia. Se on ainoastaan helvetin ällöttävää.
Tupakointi pitäisi kieltää kaikissa asunnoissa parvekkeita myöten. Joku tupakkakoppi pihojen perille roskisten viereen. Siellä haisee muutenkin.
Olen samaa mieltä. En mäkään tupakoi, mutta ei mua nyt tupakansavu niin kauheesti häiritse, että kiinnostaisi naapureiden parveketupakoinnit. Onhan maailma hajuja ja käryjä ja savuja täynnään. On kesäiset Venäjän metsäpalot, autojen pakokaasut, likaiset ihmiset, saasteet, ruuankäryt... hittojako mua jaksaa haitata jonkun tupakoinnit. Laitan sit ikkunan siksi aikaa kiinni, jos se niin häiritsee. En ole toistaiseksi joutunut laittamaan ja pystyn käymään kylässäkin tupakoivalla naapurillani. Tuntuu että toiset ihmiset etsivät etsimällä kaikkea mahdollista, mistä voi valittaa.
Mua haittaa, kun vauva ei nukahda sänkyyn js parvekkeelle ei voi laittaa tupakansavun takia.
Tupakka on epäterveellistä sekä tupakoitsijalle itselleen että ympäristölle, miksi tupakoitsijoita pitäisi hyysätä kuten jotain pyhää lehmää?
En vaan tajua.
samaa mieltä kanssasi ap! itse en myöskään tupakoi mutta mielestäni nykyinen tupakoijien 'jahtaaminen' ja haukkuminen on mennyt liian pitkälle. Jotain rajaa! meidän kerrostalossa monenkin asukkaat tupakoivat parvekkeellaan, ei häiritse!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:41"]
Olen samaa mieltä. En mäkään tupakoi, mutta ei mua nyt tupakansavu niin kauheesti häiritse, että kiinnostaisi naapureiden parveketupakoinnit. Onhan maailma hajuja ja käryjä ja savuja täynnään. On kesäiset Venäjän metsäpalot, autojen pakokaasut, likaiset ihmiset, saasteet, ruuankäryt... hittojako mua jaksaa haitata jonkun tupakoinnit. Laitan sit ikkunan siksi aikaa kiinni, jos se niin häiritsee. En ole toistaiseksi joutunut laittamaan ja pystyn käymään kylässäkin tupakoivalla naapurillani. Tuntuu että toiset ihmiset etsivät etsimällä kaikkea mahdollista, mistä voi valittaa.
[/quote]
Kiva ettei sua häiritse, mutta oikeasti on todella ärsyttävää vähätellä niitä keitä se häiritsee. Jokainen saa käryttää itsensä vaikka hengiltä mun puolesta, mutta meillä ketkä ei polteta, tulisi olla mahdollisuus asua omassa asunnossa ilman että sisätilat haisee röökille koko ajan.
Minua ja monia muitakin se häiritsee, mulla on kaksi pientä lasta ja ne joutuu elämään päivittäisessä käryssä.
Olen elänyt kerrostaloissa yli 20 vuotta, eikä mikään muu ole koskaan häirinnyt, eikä häiritse vieläkään. Kestän melun, ryyppybileet, rapuissa ramppaamiset jne. enkä ole ikinä valittanut naapureille mistään. En vaan jaksa enää sitä jatkuvaa tupakan hajua ja savua mikä leijailee ympäri makuuhuonetta, keittiötä ja koko asuntoa.
Minä otan muut naapurit huomioon, mutta kukaan ei ota minua. Se ei ole oikein.
En ole vielä istunut tänä vuonna parvekkeella. Täytyy ensiksi siivota ennenkuin voi istahtaa. Viime kesänä en istunut kertaakaan. Pidän parvekkeen ovea auki välillä ja nyt ei oo tullut tupakansavua. Eka kerroksessa asui kaksi miestä vuokralla ilmeisesti ja ne tupakoi urakalla. Onneksi muuttivat pois ja en edes tiedä kuka siellä nyt asuu.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:52"]
Minä otan muut naapurit huomioon, mutta kukaan ei ota minua. Se ei ole oikein.
[/quote]
Et ole ainoa, meitä on muitakin. Otan osaa. :(
Mä olen polttanut parvekkeella ja ovi visusti kiinni, koska en tod halunnut silloinkaan että kotonani haisisi tupakka. Itseasiassa inhosin jo silloin toisilta parvekkeilta sisään leijailevaa savua/hajua. Pointtina siis, että varmasti harva kessuttelija siirtyy kuitenkaan sisätiloihin polttamaan kun parveketupakointi kielletään. Ei kai sitä muuten talvipakkasilla ja myrskysäällä värjöteltäisi kessu hampaissa parvekkeella vaan poltettaisiin silloin(kin) tietenkin sisällä. Mutta kun se tupakka tekee sisäilmasta ummehtuneen ja tunkkaisen ja tarttuu kaikkiin pintoihin ja sen myös sen tupakoitsijan nenä haistaa.
Nyt en siis puhu niistä sisällä polttajista, joilla se kessu palaa 24/7 ja jotka jo itsekin haisevat siltä kuin asuntona olisi se tuhkakuppi.
Ette muuten oikeasti arvaa kuinka paljon nolottaa ja hävettää näin jälkikäteen se ettei itse röökausaikoinaan tajunnut kuinka samperin pahalta sitä haisi ja kuinka se ei tod millään hajuvedellä tai voimakastuoksuisella hiuslakalla peittynyt.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:03"]
Ette muuten oikeasti arvaa kuinka paljon nolottaa ja hävettää näin jälkikäteen se ettei itse röökausaikoinaan tajunnut kuinka samperin pahalta sitä haisi
[/quote]
Ei varmaankaan, koska tupakka "tappaa" hajuaistin. Me muut kyllä haistamme tupakoitsijan, vaikka tämä ei olisi pariin päivään polttanut. Se haju todellakin jää ihmiseen ja varsinkin vaatteisiin, se ei pois lähde.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:03"]
Ette muuten oikeasti arvaa kuinka paljon nolottaa ja hävettää näin jälkikäteen se ettei itse röökausaikoinaan tajunnut kuinka samperin pahalta sitä haisi
[/quote]
Ei varmaankaan, koska tupakka "tappaa" hajuaistin. Me muut kyllä haistamme tupakoitsijan, vaikka tämä ei olisi pariin päivään polttanut. Se haju todellakin jää ihmiseen ja varsinkin vaatteisiin, se ei pois lähde.
[/quote]
Jotenkin sitä kuvitteli, että vaan noi sisällä/autossa polttavat haisisi sille järkyn pahalle ja että itseen se ei niin tuolla ulkoilmassa tarttuisi. Siis muutoin kun pieneksi hetkeksi sen röökin jälkeen ja kun vielä söi aina pastillia, joskus jo sen röökin aikana, niin eihän sitä hengityskään voi haista.. Voi apua! Ei sillä että se tupakointi mitenkään olisi merkki fiksuudesta, mutta just tuolla kuvitelmalla olen kyllä ainakin itse antanut itsestäni entistä typerämmän kuvan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:43"]
Mua haittaa, kun vauva ei nukahda sänkyyn js parvekkeelle ei voi laittaa tupakansavun takia.
[/quote]
Jos parvekkeelle ei voi laittaa tupakansavun takia niin miten voi köydä sen kanssa kaupungilla jossa on autojen pakokaasua? kaasunaamariako käytät vai miten?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:47"]tupakointi tullaan pikkuhiljaa kieltämään kokonaan asuinrakennuksissa, siis siätiloissa ja parvekkeella. onneksi!
[/quote]
Ei tulla. Ei ne kiellot ongelmia poista!
Vai miten kävi viinakiellon aikaan Suomessa? Oliko jengi vesiselvänä kokoajan? Ei todellakaan vaan sitä kulutettiin jopa normaalia enemmän.
Mitä luulet käyvän JOS rööki kielletään? Luuletko, ettei naapurisi tupakoi sen jälkeen?
[/quote]
TARKOITANKIN ETTÄ KUN ON SAVUTON TALOYHTIÖ, HÄÄDETÄÄN POIS KAIKKI HAISULIT!! HEI HEI KUOLKAA OMAAN PASKAANNE.