Antakaa ihmisten tupakoida parvekkeella!
Mielummin siellä kuin jossain sisätiloissa liesituulettimen alla. Miettikää miten se käry silloin leijailee teidän asuntoihinne. En itse tupakoi, mutta naapuri tupakoi sisällä ja se haisee täällä tosi vahvasti. Mielummin siedän sen, että parvekkeen avatessani vähän kärtsää...
Kommentit (263)
En helvetissä anna! Meillä taloyhtiössä kiellettyäkin (taitaa olla kaikkialla). Itse haluan nukuttaa vauvaani parvekkeella ja varsinkin korkeapaineella tupakansavut tulee suoraan meidän ykköskerroksen parvekkeelle. Vituttaa myös kun yläkerran akka pöllyttää matot partsilla, heidän leivänmurunsa ja pölyt on sitten mun lapsen hengitysilmassa. Mattojen pöllyttäminenkin meillä kiellettyä. Joku kaunis päivä kun huomaan sen tekevän sitä, menen ja nappaan maton alareunasta kiinni ja vetäsen sen alas, noukkikoot sitten niitä maasta :@ eihän noi jutut mun puolesta haittaa, mutta lapsia pitäisi ajatella. Tupakointi kyllä hyvin loppunutkin :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:19"]
Tupakoinnin valmistus
[/quote]
Tupakointi tarkoittaa tupakan polttamista, mitä tarkoitttaa mainitsemasi tupakan polttamisen valmistus?
[/quote]Sitä että rikoksen suunnittelu ja valmistuskin on rikos, ihan kuten siinä yliopistoisku jutussakin. Terrorismistahan tässäkin on kyse, ja tupakan sytyttäminen on tietysti tupakan savun valmistamista.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:24"]
Ja minä en halua että asuntoni haisee pahalle.
[/quote]
Ne käy pesulla sitten niin ei haise.
[/quote]
Ne käy varmaan joo =D
[/quote]
[/quote]
Voi tsiisus, millaiset järjenjättiläiset täällä kirjoittelee... Hohhoijjaa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:26"]
[/quote]
[/quote]
Ne käy varmaan joo =D
[/quote]
Sinun itsesi on myös käytävä, pesemätön emätin haisee pahemmalle kun blaadaus.
En siedä tupakan hajua YHTÄÄN... mulla alkaa yskittämään vain jos kylässä käy joku joka polttaa... tosin saan asua perheeni kanssa aikas rauhassa kun maalla asun. :)
Onpas monta sivua asiallista ja aikuismaista tekstiä, kiitos siitä! Minua, 17-vuotiasta tupakoimatonta ei haittaa muiden ihmisten tupakointi muuten, mutta kun kesäkuumalla haluaisin pitää omaa parvekkeen oveani auki jotta kotona ilma vähän vaihtuisi, niin jossain lähinaapurissa joku savuttaa kuin viimeistä päivää.
En kannata tupakoinnin täyskieltoa, mutta arvostaisin että muut ihmiset ajattelisivat myös muita kuin itseään. Voin elämässäni vaikuttaa varsin moneen asiaan, mm. juonko alkoholia, syönkö terveellisesti vai en, harrastanko liikuntaa vai enkö - mutta valitettavasti en voi valita naapureikseni tupakoivia tai tupakoimattomia. En ymmärrä miten aikuiset ihmiset ovat niin piittaamattomia että tekevät valinnan puolestani ja olen joissain tilanteissa pakotettu haistelemaan tupakansavua.
Kiitos, jatkakaa tosiaan aiheessa pysyen keskustelua :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:41"]
En siedä tupakan hajua YHTÄÄN... mulla alkaa yskittämään vain jos kylässä käy joku joka polttaa... tosin saan asua perheeni kanssa aikas rauhassa kun maalla asun. :)
[/quote]
Jos olisit elänyt 60-70 luvulla niin olisit siis yskinyt koko ajan, silloinhan sai polttaa joka paikassa.
Minä nautin kun tiedän, että naapureitani häiritsee kun savutan parvekkeella. On niin perse porukkaa, että on nautinto saada savustaa heitä JESSS.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:47"]tupakointi tullaan pikkuhiljaa kieltämään kokonaan asuinrakennuksissa, siis siätiloissa ja parvekkeella. onneksi!
[/quote]
Ei tulla. Ei ne kiellot ongelmia poista!
Vai miten kävi viinakiellon aikaan Suomessa? Oliko jengi vesiselvänä kokoajan? Ei todellakaan vaan sitä kulutettiin jopa normaalia enemmän.
Mitä luulet käyvän JOS rööki kielletään? Luuletko, ettei naapurisi tupakoi sen jälkeen?
[/quote]Jos kieltoa rikkovan saa ottaa omavaltaisesti hengiltä ilman seuraamuksia, niin kyllä lopettaa naapurit tupakoinnin äkkiä tai poistuvat maasta.
Eli kiellot tehoavat kyllä jos rangaistusasteikko mitoitetaan oikein.
[/quote]
Eli haluat alkaa tappamaan ihmisiä!!???
HERRAN JESTAS SENTÄÄ!!! Onko sulla lapsia? Toivottavasti EI!! Olet kamala ihminen ja niin alhainen saasta ettet saisi edes olla vapaalla jalalla!!!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:19"]
Tupakoinnin valmistus
[/quote]
Tupakointi tarkoittaa tupakan polttamista, mitä tarkoitttaa mainitsemasi tupakan polttamisen valmistus?
[/quote]Sitä että rikoksen suunnittelu ja valmistuskin on rikos, ihan kuten siinä yliopistoisku jutussakin. Terrorismistahan tässäkin on kyse, ja tupakan sytyttäminen on tietysti tupakan savun valmistamista.
[/quote]
xD
Nytkö jo tupakointia terrorismiinkin verrataan?! Mitähän seuraavaksi? Holokausti? xD
Jeesus miten noloja tupakoimattomat osaakaan TAAS olla!! Maha kipeytyy tästä naurun määrästä taas kerran.
Tosin, lakihan kieltää huumeiden kasvatuksen kotioloissa, mutta hamppua saat kasvattaa kotonasi. Koristeena saat pitää yhtä hamppukasvia. ;) Poliisit eivät voi sitä viedä sinulta takavarikkoon, joten sama tulisi koskemaan myös tupakkaa. Sitä saat kasvattaa kotonasi ilman sanktioita. :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:41"]
Olen samaa mieltä. En mäkään tupakoi, mutta ei mua nyt tupakansavu niin kauheesti häiritse, että kiinnostaisi naapureiden parveketupakoinnit. Onhan maailma hajuja ja käryjä ja savuja täynnään. On kesäiset Venäjän metsäpalot, autojen pakokaasut, likaiset ihmiset, saasteet, ruuankäryt... hittojako mua jaksaa haitata jonkun tupakoinnit. Laitan sit ikkunan siksi aikaa kiinni, jos se niin häiritsee. En ole toistaiseksi joutunut laittamaan ja pystyn käymään kylässäkin tupakoivalla naapurillani. Tuntuu että toiset ihmiset etsivät etsimällä kaikkea mahdollista, mistä voi valittaa.
[/quote]
Kiva ettei sua häiritse, mutta oikeasti on todella ärsyttävää vähätellä niitä keitä se häiritsee. Jokainen saa käryttää itsensä vaikka hengiltä mun puolesta, mutta meillä ketkä ei polteta, tulisi olla mahdollisuus asua omassa asunnossa ilman että sisätilat haisee röökille koko ajan.
Minua ja monia muitakin se häiritsee, mulla on kaksi pientä lasta ja ne joutuu elämään päivittäisessä käryssä.
Olen elänyt kerrostaloissa yli 20 vuotta, eikä mikään muu ole koskaan häirinnyt, eikä häiritse vieläkään. Kestän melun, ryyppybileet, rapuissa ramppaamiset jne. enkä ole ikinä valittanut naapureille mistään. En vaan jaksa enää sitä jatkuvaa tupakan hajua ja savua mikä leijailee ympäri makuuhuonetta, keittiötä ja koko asuntoa.
Minä otan muut naapurit huomioon, mutta kukaan ei ota minua. Se ei ole oikein.
[/quote]
Tämä oli todella hienosti sanottu. Kyllä tupakoivien tulisi lähtökohtaisesti ottaa toiset huomioon, itse entisenä käryttäjänä ja vähän aikaa kerrostalossakin asuneena sanon tämän. En polttanut parvekkeella ja muutenkin hakeuduin syrjään jos oli lapsia lähellä tai en polttanut sellaisessa paikassa missä olisi voinut häiritä muita (vaikka oli periaatteessa sallittua).
Nykyään en halua olla tupakoivien läheisyydessä, eikä syy ole siinä, että alkaisi tehdä mieli uudestaan. Haju vaan on paha.
Epäterveellisintä ikinä oli, kun lähiössä poltettiin roskia (muovia ym jätteitä) ja samaan aikaan vetivät tupakkaa posket lommolla. Meille kantautui uskomaton katku.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:06"]Hitler inhosi tupakkaa xD
[/quote]
Niin? Sauli Niinistö tupakoi. xD
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:03"]Epäterveellisintä ikinä oli, kun lähiössä poltettiin roskia (muovia ym jätteitä) ja samaan aikaan vetivät tupakkaa posket lommolla. Meille kantautui uskomaton katku.
[/quote]
Ja erotit varmaan sen tupakan kamalan vaarallisen hajun siitä savusta mikä nenääsi kantautui?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:22"]
Jos kieltoa rikkovan saa ottaa omavaltaisesti hengiltä ilman seuraamuksia, niin kyllä lopettaa naapurit tupakoinnin äkkiä tai poistuvat maasta.
Eli kiellot tehoavat kyllä jos rangaistusasteikko mitoitetaan oikein.
[/quote]
Eli haluat alkaa tappamaan ihmisiä!!???
HERRAN JESTAS SENTÄÄ!!! Onko sulla lapsia? Toivottavasti EI!! Olet kamala ihminen ja niin alhainen saasta ettet saisi edes olla vapaalla jalalla!!!
[/quote]No en tietenkään, vaan haluan terroristien lopettavan terrorismin.
Jos ei muu tehoa on otettava kovemmat keinot käyttöön sen saavuttamiseksi.
Toivottavasti lapseni saavat jonain päivänä elää terrorismistä vapaassa maailmassa.
Arvatkaa onko mukavaa nukuttaa vastasyntynyttä tupakanhajussa??
:-(
Parvekkeella, makkarissa ja olkkarissa haisee. Vaatehuoneessakin!
Ps. Olen itsekkin tipakoinut( jäi raskauden myötä), mutta en parvekkeella, koska tiesin miten inhoittavaa yläkerran lapsiperheellä olis. Säästyi rahaakin
Asuin kerran taloyhtiössä jossa naapurit valitti miten ei voi parvekkeella istua näin kesäisin kun naapurista tulee tupakansavua ja hajua ja ties mitä ja vaadittiin talosta savutonta. No savuton siitä talosta tulikin, mutta ainuttakaan asukasta en ole parvekkeellaan nähnyt nauttimassa siitä raikkaasta ilmasta.
[/quote]