Antakaa ihmisten tupakoida parvekkeella!
Mielummin siellä kuin jossain sisätiloissa liesituulettimen alla. Miettikää miten se käry silloin leijailee teidän asuntoihinne. En itse tupakoi, mutta naapuri tupakoi sisällä ja se haisee täällä tosi vahvasti. Mielummin siedän sen, että parvekkeen avatessani vähän kärtsää...
Kommentit (263)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:03"]
Ette muuten oikeasti arvaa kuinka paljon nolottaa ja hävettää näin jälkikäteen se ettei itse röökausaikoinaan tajunnut kuinka samperin pahalta sitä haisi
[/quote]
Ei varmaankaan, koska tupakka "tappaa" hajuaistin. Me muut kyllä haistamme tupakoitsijan, vaikka tämä ei olisi pariin päivään polttanut. Se haju todellakin jää ihmiseen ja varsinkin vaatteisiin, se ei pois lähde.
[/quote]
Jotenkin sitä kuvitteli, että vaan noi sisällä/autossa polttavat haisisi sille järkyn pahalle ja että itseen se ei niin tuolla ulkoilmassa tarttuisi. Siis muutoin kun pieneksi hetkeksi sen röökin jälkeen ja kun vielä söi aina pastillia, joskus jo sen röökin aikana, niin eihän sitä hengityskään voi haista.. Voi apua! Ei sillä että se tupakointi mitenkään olisi merkki fiksuudesta, mutta just tuolla kuvitelmalla olen kyllä ainakin itse antanut itsestäni entistä typerämmän kuvan.
[/quote]
Sama! Sillon kuin tupakoin en ymmärtänyt savuttomien ihmisten valitusta tupakan hajusta.Kun itse lopetin tultuani raskaaksi,en voinut sietää miestäni(enkä muita tupakoitsijoita) lähellänikään sen kamalan tupakan hajun takia! Ymmärrettyäni miltä se haisee muiden nenään tunsin myös häpeää siitä miltä olen haissut.Kamalaa miten joku on joutunut kärvistelemään vieressäni täydessä ruuhka bussissa,jota odottaessani olen polttanut.
Itse tupakan savun haju sisälle kantautuneena on kamala käry,mutta ulkoilmassa jopa pidän sen tuoksusta ja mieleni alkaa tehdä tupakoida.
Terv.savuton
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:43"]
Mua haittaa, kun vauva ei nukahda sänkyyn js parvekkeelle ei voi laittaa tupakansavun takia.
[/quote]
Jos parvekkeelle ei voi laittaa tupakansavun takia niin miten voi köydä sen kanssa kaupungilla jossa on autojen pakokaasua? kaasunaamariako käytät vai miten?
[/quote]
Tupakanvastustajien mielestä autojen pakokaasut on niin vähäistä ja pientä röökin rinnalla. Varmasti suurin osa tupakoimattomista kiihkoilijoista ajelee autoillaan joka päivä useammankin kilometrin ja pilaa näin ollen ilmaa sitä kautta.
Itsensä he kuitenkin haluavat nähdä älykkäinä, ihanina ja maailman parhaimpina kun eivät tupakoi.
Muuten kyllä käyttävät autojaan, polttelevat puita takoissaan / saunoissaan, käyttävät hiuslakkojaan yms jotka pilaa ilmaa vielä enemmän kuin yksi vaivainen rööki.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:45"]
Muuten kyllä käyttävät autojaan, polttelevat puita takoissaan / saunoissaan, käyttävät hiuslakkojaan yms jotka pilaa ilmaa vielä enemmän kuin yksi vaivainen rööki.
[/quote]
Osoitat tyhmyytesi tuolla lauseella. No, emme me kaikki voi olla yhtä älykkäitä, wt-ihmisiä on maailma ikävä kyllä täynnä. :(
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:40"]Tupakointi pitäisi kieltää kaikissa asunnoissa parvekkeita myöten. Joku tupakkakoppi pihojen perille roskisten viereen. Siellä haisee muutenkin.
[/quote]
Kakarat myös sinne roskisten vieree sit leikkimään. Pois pilaamasta rauhaa ja hiljasuutta pihapiiristä. Toki jos taloyhtiön lähellä on jorpakko, niin sen rantaan ne kakarat sit riekkumaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:45"]
[/quote]
Osoitat tyhmyytesi tuolla lauseella. No, emme me kaikki voi olla yhtä älykkäitä, wt-ihmisiä on maailma ikävä kyllä täynnä. :(
[/quote]
Ja voit tunkea tuon wt:si syvälle perseesi. Se on jo niiiiin WANHA juttu, ettei vaan jaksa naurattaa. Mutta ehkäpä sun mielestä se on kovinkin hauska juttu?
Koska autoistakin tulee pakokaasua, niin ei enää haittaa että mun tupakointi vahingoittaa muiden ihmisten, erityisesti lasten ja astmaatikkojen, kehoa. Jotta varmasti tuntuisi, tietsä.
*kessuttelijat selityksineen*
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:07"]Koska autoistakin tulee pakokaasua, niin ei enää haittaa että mun tupakointi vahingoittaa muiden ihmisten, erityisesti lasten ja astmaatikkojen, kehoa. Jotta varmasti tuntuisi, tietsä.
*kessuttelijat selityksineen*
[/quote]
Oletko tosiaan noin yksinkertainen, kun et tajua sinun autosi saastuttavan enemmän kuin minun röökini?
Jos poltat tupakkaa, et saastuta hengitysilmaa läheskään niin paljon kuin roskien ja märkien jätteiden polttajat. Savun määrä on hurja kun poltetaan haravoituja lehtiä ja risuja. Astmaatikon ei kannata muuttaa omakotialueelle missä vielä saa poltella mitä tahansa.
Mun mutsin naapuri valitti siitä kun mutsini polttaa parvekkeellaan ja savu tulee heidän ikkunoista sisään, hassua, koska tän muijan mies itse kiskoo röökiä alaoven rappusilla, josta se savu tulee kaikkien makkareiden ikkunasta sisään, mutta arvatkaa tekeekö tää mies mielestään mitään väärää? :D
Yritän elää siten, että olisin mahdollisimman vähän häiriöksi naapureilleni; en metelöi, kunnioitan muiden asukkaiden aamu- , ilta- ja yöunia, en sotke pihamaata enkä porraskäytävää, pyyhin jalkani aina rappuun tullessa huolellisesti, en järjestä juhlia, musiikkini soi aina hyvin hiljaa, samoin telkkarini. Tervehdin napureitani ja autankin heitä tarpeen mukaan. Juttelen taloyhtiön vanhusten kanssa, samoin lasten. Olenko hyvä vai huono naapuri?
Tupakoin - ja teen sen kotona ollessani parvekkeella. Tekeekö tämä ainoa paheeni minusta teille sietämättömän naapurin, josta tulisi päästä eroon?
Ihmiset nyt vain ovat ärsyttäviä, häiritseviä, pahanhajuisia ja vaarallisia. Monen muun asian lisäksi. Ihan sama polttaako vai mitä.
Jälleen kerran olen hyvin onnellinen siitä että asun omakotitalossa. :) Emme tupakoi eikä tarvitse kärsiä muiden tupakoinnista.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:27"]
Tupakoin - ja teen sen kotona ollessani parvekkeella. Tekeekö tämä ainoa paheeni minusta teille sietämättömän naapurin, josta tulisi päästä eroon?
[/quote]
Tekee.
Olen ottanut naapurit huomioon tupakoinnissani.kerrostalossa ostan asunnon ylimmästä kerroksesta näin ei tupakan savuni kulkeudu kenenkään asuntoon ei tarvi mul valittaa
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:35"]Jälleen kerran olen hyvin onnellinen siitä että asun omakotitalossa. :) Emme tupakoi eikä tarvitse kärsiä muiden tupakoinnista.
[/quote]
Poltteletko roskia pihamaallasi? Entäs ajeletko autolla päivittäin?
Mites lämmitys; onko puulla?
Sinä siis tuotat ilmaan pienhiukkasia ja pilaat ilmaa siinä missä tupakoitsijatkin, mutta harva tupakoitsija kitisee noista asioista kenellekään. Miksi siis tupakoitsijoita saa noitavainon tapaan metsästää, mutta muut saastuttajt saavat elellä ilman ongelmia?
Yritän elää siten, että olisin mahdollisimman vähän häiriöksi naapureilleni; en metelöi, kunnioitan muiden asukkaiden aamu- , ilta- ja yöunia, en sotke pihamaata enkä porraskäytävää, pyyhin jalkani aina rappuun tullessa huolellisesti, en järjestä juhlia, musiikkini soi aina hyvin hiljaa, samoin telkkarini. Tervehdin napureitani ja autankin heitä tarpeen mukaan. Juttelen taloyhtiön vanhusten kanssa, samoin lasten. Olenko hyvä vai huono naapuri?
[/quote]
Siinä tapauksessa että se savu kulkeutuu naapureiden asuntoon, niin valitettavasti kyllä =( Tai siis ei susta nyt eroon pidä päästä, mutta siitä tupakan kärystä vaan.
Tupakkatuotteiden myynti tullaan lopettamaan Suomessa vuoteen 2040 mennessä.
Asun omakotitalossa ja kärsin naapurin lämmitysmuodosta - puulämmitys. Se todistetusti tuottaa ilmaa niin paljon pienhiukkasia, että ilmanlaatu heikkenee oleellisesti alueilla, joissa on paljon puulämmitteisiä taloja tai takoissa poltetaan paljon tulta, kuten kylminä talvina. Ihmiset myös edelleen polttavat roskia, vaikka se kaupunkialueilla on kielletty.
Soisin naapurin mieluummin polttavan tupakkaa kuin puuta...
[/quote]
Kyllä.
Lopetin polttamisen parvekkeella. Nyt valitetaan kun porraskäytävässä haisee tupakka. Suo siellä, vetelä täällä.