Antakaa ihmisten tupakoida parvekkeella!
Mielummin siellä kuin jossain sisätiloissa liesituulettimen alla. Miettikää miten se käry silloin leijailee teidän asuntoihinne. En itse tupakoi, mutta naapuri tupakoi sisällä ja se haisee täällä tosi vahvasti. Mielummin siedän sen, että parvekkeen avatessani vähän kärtsää...
Kommentit (263)
Jos haju on terveyshaitta, niin ei saisi piereskellä eikä keittää kala- tai kaaliruokia. Tupakan haju ei ole läheskään niin paha.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:45"]
Jos haju on terveyshaitta, niin ei saisi piereskellä eikä keittää kala- tai kaaliruokia. Tupakan haju ei ole läheskään niin paha.
[/quote]
Ei se ole mikään jos, vaan se on. Tupakka on vaarallista, kala ja kaali ei.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:43"]
Kyllä se tarkoittaa, koska haju on tismalleen sama. Ihan sama kuin väittäisi ettei tulipalossa savua mene naapuriasuntoihin.
[/quote]
Niin tulipalossahan savun määrä on sama kun yhdessä savukkeessa. Keksi nyt ihan oikeasti jo parempia vertauksia.
tupakointi tullaan pikkuhiljaa kieltämään kokonaan asuinrakennuksissa, siis siätiloissa ja parvekkeella. onneksi!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:40"]
Minä en halua että asuntoni haisee tupakalta. Enkä asu kaupungilla tai auton pakoputken vieressä. Miten tämä on niin vaikea ymmärtää: en halua asua tupakansavussa/hajussa. Se ei ole vaaratonta ja se haju ei lähde millään, se tarttuu vaatteisiin ja tekstiileihin. Jos haluaisin sitä, niin polttaisin ihan itse.
[/quote]
Aivan kuin minun kirjoittamaani tekstiä. Terveisiä! :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:40"]
Tupakointi pitäisi kieltää kaikissa asunnoissa parvekkeita myöten. Joku tupakkakoppi pihojen perille roskisten viereen. Siellä haisee muutenkin.
[/quote]
Ja sitten alkaakin valitus kun koko ajan joku ramppaa ulkona.
[/quote]
Arvaa mitä, voitte rampata vaikka 5 minuutin välein yötä ja päivää, kunhan se savu ja haju ei tule meidän kämppään.
[/quote]
Missäs muka sanoin että poltan?
Meidän talossa kuuluu ainakin kauhea kolahdus kun alaovi menee kiinni puhumattakaan hissistä (joka on meidän asunnon vieressä).
Tiedän ainakin seinänaapurin polttavan mutta eipä ole koskaan tullut mitään hajuja meidän puolelle. Joten mieluummin sallin parvekkeillä polttamisen kuin että porukka ramppaisi ulkona.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrätkö, että vaarallinenkin aine muuttuu vaarattomaksi kun pitosuus on pieni? Rikkidioksidi on hyvin vaarallista, mutta sitä tulee ilmaan rikkipitoisten polttoaineiden palamisessa energiantuotannossa sekä teollisuusprosesseissa. Pitoisuudet on kumminkin niin pieniä, että siitä ei koidu terveydelle haittaa, paitsi se haisee pahalle.
Miksi joku on niin huolissaan naapurinsa terveydestä? Tupakkaa polttava voi sairastua itse vuosien saatossa, mutta naapuri ei sairastu hajuista (kaali, pieru, kala, hajuvesi).
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:45"]
[/quote]
[/quote]
Kala on minulle hyvin vaarallista, jopa kalan haju voi viedä hengen minulta. Saan joka kerta pelkästä kalanhajustakin jo todella voimakkaita allergisia reaktioita ja liian usein olen joutunut epipeniin turvautumaan.
Tupakka ei ole minulle hengenvaarallista hajuna, mutta kala kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:47"]tupakointi tullaan pikkuhiljaa kieltämään kokonaan asuinrakennuksissa, siis siätiloissa ja parvekkeella. onneksi!
[/quote]
Ei tulla. Ei ne kiellot ongelmia poista!
Vai miten kävi viinakiellon aikaan Suomessa? Oliko jengi vesiselvänä kokoajan? Ei todellakaan vaan sitä kulutettiin jopa normaalia enemmän.
Mitä luulet käyvän JOS rööki kielletään? Luuletko, ettei naapurisi tupakoi sen jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:43"]
Kyllä se tarkoittaa, koska haju on tismalleen sama. Ihan sama kuin väittäisi ettei tulipalossa savua mene naapuriasuntoihin.
[/quote]
Niin tulipalossahan savun määrä on sama kun yhdessä savukkeessa. Keksi nyt ihan oikeasti jo parempia vertauksia.
[/quote]
Oli toi nyt paljon parempi kuin tupakan ja kalan vertaaminen keskenään.
Tupakoinnin valmistus, hallussapito, myynti, sekä maahantuonti pitäisi kieltää suomessa kokonaan. Heti. Rangaistusasteikko kieltojen rikkomisesta voitaisiin kopioida suoraan kovien huumausaineiden vastaavista rikoksista. Eli ehdotonta vankeutta aina ja mieluummin vuosiksi kuin kuukausiksi.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:40"]
Tupakointi pitäisi kieltää kaikissa asunnoissa parvekkeita myöten. Joku tupakkakoppi pihojen perille roskisten viereen. Siellä haisee muutenkin.
[/quote]
Ja sitten alkaakin valitus kun koko ajan joku ramppaa ulkona.
[/quote]
Arvaa mitä, voitte rampata vaikka 5 minuutin välein yötä ja päivää, kunhan se savu ja haju ei tule meidän kämppään.
[/quote]
Missäs muka sanoin että poltan?
Meidän talossa kuuluu ainakin kauhea kolahdus kun alaovi menee kiinni puhumattakaan hissistä (joka on meidän asunnon vieressä).
Tiedän ainakin seinänaapurin polttavan mutta eipä ole koskaan tullut mitään hajuja meidän puolelle. Joten mieluummin sallin parvekkeillä polttamisen kuin että porukka ramppaisi ulkona.
[/quote]
Siinäpä se pointti tulikin, meille se savu tulee sisälle. Ei kait se minuakaan haittaisi jos ei tulisi. Asutaan myöskin alaoven yläpuolella ja se kolahtaa joka kerta ja kuuluu todella hyvin, silti otan sen mieluummin kuin jatkuvan tupakan käryn.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:14"]
Kala on minulle hyvin vaarallista, jopa kalan haju voi viedä hengen minulta. [/quote]
Olen pahoillani puolestasi, mutta vaikka en minäkään pidä kalan hajusta, niin tupakan hajua minä vihaan. Siis minä. Minä kärsin naapurieni tuottamasta tupakanhajusta, en niinkään siitä, jos he grillaavat kalaa parvekkeillaan. Kalan haju on paha, mutta tupakasta minä saan pahan olon ja päänsärkyä. Helteellä se on kaikkein pahinta: kuumuus yhdistettynä tupakkaan - kidutusta...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrätkö, että vaarallinenkin aine muuttuu vaarattomaksi kun pitosuus on pieni? Rikkidioksidi on hyvin vaarallista, mutta sitä tulee ilmaan rikkipitoisten polttoaineiden palamisessa energiantuotannossa sekä teollisuusprosesseissa. Pitoisuudet on kumminkin niin pieniä, että siitä ei koidu terveydelle haittaa, paitsi se haisee pahalle.
[/quote]
Ja minä en halua että asuntoni haisee pahalle.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:19"]
Tupakoinnin valmistus
[/quote]
Tupakointi tarkoittaa tupakan polttamista, mitä tarkoitttaa mainitsemasi tupakan polttamisen valmistus?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:19"]
Tupakoinnin valmistus, hallussapito, myynti, sekä maahantuonti pitäisi kieltää suomessa kokonaan. Heti. Rangaistusasteikko kieltojen rikkomisesta voitaisiin kopioida suoraan kovien huumausaineiden vastaavista rikoksista. Eli ehdotonta vankeutta aina ja mieluummin vuosiksi kuin kuukausiksi.
[/quote]
Kyllä tuo minulle sopisi. :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:47"]tupakointi tullaan pikkuhiljaa kieltämään kokonaan asuinrakennuksissa, siis siätiloissa ja parvekkeella. onneksi!
[/quote]
Vai miten kävi viinakiellon aikaan Suomessa? Oliko jengi vesiselvänä kokoajan? Ei todellakaan vaan sitä kulutettiin jopa normaalia enemmän.
Mitä luulet käyvän JOS rööki kielletään? Luuletko, ettei naapurisi tupakoi sen jälkeen?
[/quote]Jos kieltoa rikkovan saa ottaa omavaltaisesti hengiltä ilman seuraamuksia, niin kyllä lopettaa naapurit tupakoinnin äkkiä tai poistuvat maasta.
Eli kiellot tehoavat kyllä jos rangaistusasteikko mitoitetaan oikein.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 21:16"]
[/quote]
[/quote]
Luetko sä ollenkaan tekstiä mitä kommentoit? Tupakointia voi harrastaa, mutta sitä savua ei muiden tarvitse omassa asunnossaan haistella. Siitä on nyt kyse.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:25"]
Kysymys tuskin oli minulle osoitettu, koska tuo oli ensimmäinen viestini tähän ketjuun, mutta kukaan ei voi väittää, että tupakan savu olisi terveellistä.
[/quote]
Kukaan ei ole väittänytkään, että savu ei olisi haitallista. Sitä on, että pelkkä tupakan haju ei ole sen haitallisempaa kun kaupungilla olevat muutkaan hajut. Kun nenä haistaa tupakan ei tarkoita sitä, että asunnossa leijailee tupakasavua aivan kun tupakka olisi poltettu siellä.
[/quote]