Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä vanhoille opiskelumuistiinpanoille?

Vierailija
29.06.2014 |

Oletteko laittaneet vain roskiin, vai jemmanneet "myöhempää käyttöä varten"? Kyseessä yliopisto-opinnot, ja joskus on mielessä käynyt, että jatkaisin opintoja (väitöskirja), mutta tekeekö noilla jopa 10 vuotta vanhoilla muistiinpanoilla, artikkeleilla yms. enää mitään? Sääli kuitenkin heittää monta kansiollista menemään, mutta kun säilytystilaakaan ei oikein ole...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen säästänyt kaikki, samoin myös lukioaikaiset ja peruskoulusta ne kirjat mitä on saanut pitää :)

Vierailija
2/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen ajatellut kans, että olis kiva säilyttää kivan ja mielenkiintoisen kurssin muistiinpanoja tai sit lähdeluetteloita tai artikkeleita mut kyllä suurin osa kuitenkin joutaa roskiin, itse vaan huomaan, että oon vähän sellainen hamsterityyppi.

Mutta jos vakavissaan suunnittelet jatko-opintoja niin ainakin just noita artikkeleita säästäisin ja lähteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuolla ne pölyttyvät varaston hyllyllä odottamassa sitä hetkeä, kun niitä ehkä mahdollisesti saatetaan tarvita. Ovat odottaneet jo 15 vuotta. Taidan syksyllä lämmityskauden alkaessa laittaa takkaan. Lukion kirjoista säilytin vain kiinnostavimmat (historia, biologia, uskonto, äidinkieli), muut heitin viime vuonna roskiin.

Vierailija
4/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin muutossa menemään. Yli 10 vuotta vanhat tiedot olivat muutenkin jo vanhoja, koska ala on mennyt huimasti eteenpäin tänä aikana. Saman olen tehnyt kaikille lukio- ja muille koulukirjoille. En kuitenkaan lukisi niitä koskaan niin miksi säilyttäisin.

Vierailija
5/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ne läpi kriittisin silmin! Mulla on käynyt yleensä niin, että parikin vuotta vanhat työt ja muistiinpanot ovat olleet aika käyttökelvottomia myöhemmin. Lähteet ovat olleet ok samoin artikkelit.

Vierailija
6/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt kaikki pois. 

Vierailija
7/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt hyvä ihminen ne roskiin ja vähän äkkiä!! Tämän aloituksen on pakko olla vitsi!

Vierailija
8/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin Paperinkeräyslaatikkoon ja kyllä helpotti! Opiskelu on ihmisen pahinta aikaa!

Vierailija
9/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi.

Otat muistiinpanot esiin ja rupeat lukemaan niitä nyt heti. Eikö kiinnosta? Luuletko tosiaan että joskus kiinnostaa jos ei nytkään kiinnosta? Sitä minäkin. Laita siis roskiin!

Vierailija
10/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heitin pois. Katsoin sitä paperipinoa ja tajusin tulleeni mummiini. Se hamsteri säästi kaiken! Lahjapaperit, kortit, narut ja nauhat. Ei kiitos. Mä en tolle hamstraus linjalle lähde

Vierailija
11/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta säilytin, kunnes tänä kesänä vihdoin päätin vapauttaa itseni vanhasta paperista. Hyvä fiilis nyt!

Vierailija
12/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudutko kotisi neliöihin varastona? Eikö mappirivistön paikalle tosiaan olisi mitään muuta käyttöä?

Vierailija
13/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut vuonna 1996 ja vuonna 2007. Jälkimmäisen tutkinnon muistiinpanoja on kansioittain tallessa vaatehuoneessa. Ensimmäisen tutkinnon muistiinpanoja enää pari kansiota. Joihinkin asioihin palasin, mutten enää viime vuosina. Muuttojen yhteydessä noita on tullut hävitettyä. Voisikin ottaa jonain päivänä asiakseen heittää noita pois. Turhaan vievät enää tilaa.

Vierailija
14/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alalla yli 10 vuotta vanhat lähteet ei välttämättä ole vanhoja, tai se riippuu täysin mitä tutkii ja mihin teoriaa käyttää (filosofiassa tai yhteiskuntafilosofiassa validit lähteet voi olla yli sata vuotta vanhojakin, koska ei tietyt ajatukset muutu). Samoin jonkun alan peruskäsitteet voi olla vanhoja.
Mutta tosiaan kyllä sit kun alkaa työtään tekemään, kannattaisi kuitenkin olla tietoinen alansa uusimmasta tutkimuksesta.

Vierailija
15/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion säilyttää opettajankoulutukseen liittyvät paperit ainakin joitakin vuosia, koska saan niistä takuulla hyvää tukea opetuksen suunnitteluun työuran alkuvuosina. Myöhemmin voin sitten heittää ne menemään. Vaikka olenkin menestynyt opinnoissa hyvin (noin 4,5 ka arvosanoin), niin silti uskoisin opiskelumateriaalista olevan jatkossa hyötyä, sieltä voi palauttaa muistiin asioita ja ideoita ja kehittää omaa ammattitaitoa. 

Vierailija
16/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Mä olen valmistunut 2005 ja voin kuulkaa kertoa, ettei niinä harvoina hetkinä jolloin töissä on aikaaa lukea jotain, tuu TODELLAKAAN luettua vanhoja käsin kirjoitettuja parikymppisenä tuhdattuja ruutupapereita. Silloin sitä haalii tuoreinta ammattikirjallisuutta tai selaa tieteellisiä verkkolehtiä.

En voi uskoa, että ap on edes tosissaan!

Vierailija
17/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallella ovat. Silloin tällöin on tarvittukin.

Kaverini muuten skannasi omansa ja hävitti paperit. Iso työ, mutta tilansäästö melkoinen. Helpottaa hakemistakin

Vierailija
18/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän mielenkiintoisimpien kurssien materiaalit

Vierailija
19/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan ap edes kyvykäs ammattiisi jos et osaa tällaista asiaa itse ratkaista? Ei millään pahalla.

Vierailija
20/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:50"]

Oletkohan ap edes kyvykäs ammattiisi jos et osaa tällaista asiaa itse ratkaista? Ei millään pahalla.

[/quote]

Hahaa. Tulin uutena tähän ketjuun, mutta nyt on pakko sanoa, että ikinä en ole nähnyt typerämpää "ei millään pahalla" -kommenttia. Miten jotkut luulevat, että voi haukkua toisen maanrakoon ja kaikki korjaantuu, kun loppuun laittaa "ei millään pahalla"? Kyllä tuo nyt vaan oli pahalla, yhdestä viattomasta kysymyksestä alkaa epäilemään toisen pystymistä ammattiinsa (josta me ei edes tiedetä, mikä sekään on.)