Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä vanhoille opiskelumuistiinpanoille?

Vierailija
29.06.2014 |

Oletteko laittaneet vain roskiin, vai jemmanneet "myöhempää käyttöä varten"? Kyseessä yliopisto-opinnot, ja joskus on mielessä käynyt, että jatkaisin opintoja (väitöskirja), mutta tekeekö noilla jopa 10 vuotta vanhoilla muistiinpanoilla, artikkeleilla yms. enää mitään? Sääli kuitenkin heittää monta kansiollista menemään, mutta kun säilytystilaakaan ei oikein ole...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt opiskelumuistinpanojen kanssa niin, että olen säilyttänyt niitä ensin pari vuotta, ja sitten käynyt läpi, että mitkä muistiinpanot kannattaa hävittää. Loput tärkeinä pitämäni muistiinpanot olen skannannut koneelle talteen, ja näin ne eivät vie arvokasta säilytystilaa.

Vierailija
22/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt esseet ja tutkielmat ja ammattiin liittyvät kirjat. Muu tieto ja lisäopiskelumateriaali löytyy päivitetyin tiedoin kirjakaupasta tai netistä jos sitä joskus tarvitsee jotain uudestaan opetella. Pitääkin katsoa, vieläkö internetin lähdeviittaukset on voimassa kymmenen vuotta sitten tekemässäni lopputyössä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhat muistiinpanot on hyvä säilyttää. Itse olen usein huomannut, että niistä voi tarkistaa tiedot, jos ei satu muistamaan.

Viime viikollakin olisi käynyt huonosti, ellen olisi kerrannut vanhoja maantiedon ja uskonnon muikkareita. Olisin purjehtinutt liian pitkälle ja pudonnut maan reunan ylitse. Muistiinpanojen ansiosta osasin kääntyä ajoissa ennen maalituskan reunaa. Ilman muistiinpanoja olisin porhaltanut suoraan reunan yli ja joutunut helve-tin lieskoihin ikuisiksi ajoiksi.

Joten säilyttäkää kaikki vanhat muistiinpanot ja muistakaa tarkistaa niistä asioiden oikea laita. 

Vierailija
24/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:45"]

Olen tehnyt opiskelumuistinpanojen kanssa niin, että olen säilyttänyt niitä ensin pari vuotta, ja sitten käynyt läpi, että mitkä muistiinpanot kannattaa hävittää. Loput tärkeinä pitämäni muistiinpanot olen skannannut koneelle talteen, ja näin ne eivät vie arvokasta säilytystilaa.

[/quote]

Minä hävitän joka vuosi kaikki vanhat paperit. Otan niistä kuitenkin kaksi valokopiota varmuuden vuoksi, jos sattusin tarvitsemaan niitä myöhemmin.

Vierailija
25/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:48"]

Säästän mielenkiintoisimpien kurssien materiaalit

[/quote]

Seksuaaliterveyden materiaalia on hyvä kerrata, ja netistä löytää joka viikko päivitettyä tietoa aiheesta.

Vierailija
26/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin läpi jopa 11 vuotta vanhoja opiskelumuistiinpanoja läpi tänään ja laitoin ne roskiin. En sellaista sekalaista kasaa pölykuorrutuksella lukisi, mutta silti olen vaan useamman muuton säilyttänyt, kun aina voi tulla tiedon kertaukselle tarvetta.

Tuntuu niin vanhalle, kun katsoo että kaikki on monistettuna ja yleenäkin että on ollut päivämäärä 2010 😀