Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisia vaivaa - eivät osta vaatetta edes alesta

Vierailija
29.06.2021 |

Kulkevat vanhoissa rääsyissä.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan silloin kun tarvitsen ja/tai löydän kivan netistä enkä ramppaa hiki hatussa aleissa. Ja tänä vuonna lisäksi: kuka hullu helteillä johonkin rättikauppaan haluaa hikoilemaan?

Typerää maksaa euroakaan jostain mikä on sinne päin ja kokemuksesta jää kuitenkin käyttämättä.

Kun kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, vika ei ole kuluttajan.

Vierailija
22/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kauppojen valikoimat ovat laadultaan surkeista seuraava huonompaan suuntaan. Käytä pesussa kerran ja uusi vaate näyttää vanhalta rääsyltä. Joissain tapauksissa tulee niitä reikiäkin ilman että ehtii ensimmäistä kertaa laittaa paitaa päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa.

Vierailija
24/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on riittävästi vaatteita, joista pidän huolta, joten ne eivät ole mitään rääsyjä. Miksi pitäisi ostaa lisää?

Vierailija
25/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta huvin vuoksi vaikka olisi alennusmyynti. Ostan vain tarpeeseen.

Vierailija
26/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin kärsitään aktiivimallin vaikutuksesta. Työttömiä piti rankaista, mutta kas, se vähensikin sitten ostovoimaa.

Älä liioittele. Monilla on kaapit täynnä hyviä ja kestäviä vaatteita eikä ole erityistä tarvetta ostaa mitään uutta vaatetta, korkeintaan jos löytyy mukavan t-paidan ja uusia sukkia. Jos sieltä kaupasta ei löydy mitään mieleistä tai tarpeellista, niin ei niitä ole pakko ostaa.

Vierailija
27/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vaatteet on mun aatteet.

T: Elämäntapakitupiikki

Ei ne sun säästämäsi rahat sua hautaan seuraa. Tiedoksi sulle, että myös sinä olet riskissä saada syövän tai minkä tahansa muun sairauden ja kaikki ne päivät, jotka olet elänyt tylsästi oman piheytesi vuoksi ovat täysin hukkaanheitettyjä.

Vierailija
28/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla on kyllä ihan liikaakin vaatteita. Itse ostan vain tarpeeseen ja koen että "vanhat rääsyt" on joissakin tilanteissa ihan riittävän hyvät.

Vierailija
29/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa.

"Työ on parasta sosiaaliturvaa" - Petteri Orpo (kok).

Vierailija
30/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojanpohjalta kirjoitti:

Koska kaikilla on jo kaikkea, kaapit pullollaan. Seuraavaksi sais panna nettikaupat kiinni. Liian halpaa ja helppoa tilata toiselta puolelta maailmaa huonolaatuista moskaa ja palautella niitä rahdilla sinne tänne kun ei ollutkaan kiva. 

Tässä ongelman ydin. Ostakaa kunnon suomalaisia vaatteita ja opetelkaa paikkaamaan itse rikkinäiset. Peruselämän taitoja. Etiäppäin

Mistä niitä kunnon suomalaisia vaatteita saa.... tämmöselle rockhenkiselle pulskahkolle täti-ihmiselle? Joku juju vaatteessa ois kiva. Istuvat trikoopaidat sopivalla kaula-aukolla ois kiva. Kotimaisia farkkuja enää ole ollenkaan, Lee Cooperithan ommellaan muualla.

Merinovillaa ja ulkovaatteet mulla on design in finland. Villaa löytyi viime talvena kivoja ja ostin useammat, tarkoittaa että en ensi talvena ole ostamassa yhtäkään puseroa.

Tamsilkin bambutrikoot oli pettymys. Saumat purkautui ja kangas kulahti ns. heti.

Vierailija
31/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa.

"Työ on parasta sosiaaliturvaa" - Petteri Orpo (kok).

Tottahan se on.

Myös niille joilla töitä ei ole.

Jonkunhan se pitää se sosiaaliturva  maksaa. 

Ja nyt sitä maksetaan valtion velalla.

Vierailija
32/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihinnoiteltua kukaan ei osta.

Vierailija
33/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sun säästämäsi rahat sua hautaan seuraa. Tiedoksi sulle, että myös sinä olet riskissä saada syövän tai minkä tahansa muun sairauden ja kaikki ne päivät, jotka olet elänyt tylsästi oman piheytesi vuoksi ovat täysin hukkaanheitettyjä.

No ei niitä vaatteitkaan mukaansa saa kuin korkeintaa yhden kerroksen.

Vierailija
34/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan käytettynä jos löytyy mun kokoa.

Vierailija
35/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän alapeukut, mutta toisaalta halusin sanoa tämän siksi, koska itse sairastuin vakavasti ja mitä ihan aidosti kadun oli oma piheyteni. En nauttinut elämästäni kun keskityin sairaalloiseen säästämiseen, jonka tajusin valitettavasti lopettaa vasta sairastumiseni myötä. Silloin tajusin, että elämästä pitää nauttia niin kauan kuin ehtii. Monesti musta tuntuu, että tosi moni pihi ihminen ei edes tiedosta sitä, että ei elämää kannata suunnitella vuosikymmenien päähän kun et koskaan tiedä mitä voi tapahtua vaikka seuraavalla sekunnilla.

Vierailija
36/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona + kaappien siivous = en halua tehdä tätä enää koskaan.

Kuljen näissä ajattomissa t-paidoissa ja topeissa, mitä kaapit olivat täynnä. En osta uusia ennen kuin nämä ovat roskiskamaa.

Vierailija
37/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin kärsitään aktiivimallin vaikutuksesta. Työttömiä piti rankaista, mutta kas, se vähensikin sitten ostovoimaa.

Älä liioittele. Monilla on kaapit täynnä hyviä ja kestäviä vaatteita eikä ole erityistä tarvetta ostaa mitään uutta vaatetta, korkeintaan jos löytyy mukavan t-paidan ja uusia sukkia. Jos sieltä kaupasta ei löydy mitään mieleistä tai tarpeellista, niin ei niitä ole pakko ostaa.

Et tainnut tajuta pointtia.

Vierailija
38/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa toisinaan v*ttumaisia ja halveksivia katseita myös, jos on liian tyylikkäästi pukeutunut. On helpompaa sulautua massaan hieman kuluneissa vaatteissa.

Mua haukuttiin nuorena híntiksi kun pukeuduin siististi ja kävin säännöllisesti parturissa.

Vierailija
39/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotivaatteiden tiuhasta ostamisesta luopuminen on hyvä ja ekologinen suuntaus. Toivottavasti tuli jäädäkseen. Saman soisi leviävän paskaelektroniikkaan.

Vierailija
40/107 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä