Mikä suomalaisia vaivaa - eivät osta vaatetta edes alesta
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Miesten vaatteet on nykyään kuin hinteille suunniteltuja, joten vanhassa vara parempi.
Juuri tämä. Miesten talvitakit on samoja joita naiset käytti 90-luvulla.
Ojanpohjalta kirjoitti:
Koska kaikilla on jo kaikkea, kaapit pullollaan. Seuraavaksi sais panna nettikaupat kiinni. Liian halpaa ja helppoa tilata toiselta puolelta maailmaa huonolaatuista moskaa ja palautella niitä rahdilla sinne tänne kun ei ollutkaan kiva.
Tässä ongelman ydin. Ostakaa kunnon suomalaisia vaatteita ja opetelkaa paikkaamaan itse rikkinäiset. Peruselämän taitoja. Etiäppäin
Laadukkaampa, pitkäikäisempää ja kestävämpää sekä luonnonmateriaaleja mä sieltä netistä tilaan, kuin mitä ikinä löydät yhdestäkään osotshelvetistä täältä suomesta.
Ja kun löytyy hyvä ja istuva, tilaan sille vielä pari samanlaista ehkä eri värisiä kaveriksi. Joten ei oo taas muutamaan vuoteen mitään asiaa johonkin alennusmyyntiin.
Niin pitkään kun vanhat vaatteet pysyvät päällä, niitä aion käyttää. Talvella tietysti saa olla vähemmän reikiä ja repeämiä, koska muuten tulee kylmä nopeammin.
Pitää olla rahaa. H&m halvimmat rytkyt ja silti menee n. 500€ jos ostaa tarpeelliset.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla rahaa. H&m halvimmat rytkyt ja silti menee n. 500€ jos ostaa tarpeelliset.
Ja kunnolliset kengät maksaa lenkkarit lähtöhinta n. 250€ mikä olisi jo puolet budjetista. Halppiksia en enää osta, koska ovat surkeita jalkaan.
Polttoaineen hinta nyt jättää miesten kengät ja vaatteetkin pitkälti kauppoihin jollei sitten työ edellytä toimisto pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten vaatteet on nykyään kuin hinteille suunniteltuja, joten vanhassa vara parempi.
Terveiset maaseudulle!
Olet vit un oks ettava!
Toivottavasti kuol et!
Mikkopp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset maaseudulle!
Olet vit un oks ettava!
Toivottavasti kuol et!
Saa kai hän mielipiteensä ilmaista.
Ostan vaatteita silloin kun tarvitsen niitä enkä huvin vuoksi.
En ymmärrä vaatteiden ostelua pelkästään huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Huutista, ei varmana mene.
Kuinka paljon vaatteita sinun täytyy ostaa? Minulla on mennyt 100€ kahden vuoden aikana kun olen korvannut rikki menneitä.
Miksi pitäisi ostaa jotain vain siksi, että se on alehintaista? Nykyaikainen tiedostava ihminen ihminen ostaa vaatetta vain tarpeeseen ja välttää maapalloa saastuttavaa pikamuotia.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ennen paljon vaatteita hetken mielijohteesta. Sitten havahduin siihen, miten paljon siihen meni rahaa kuukaudessa. Aloin vähitellen sijoittaa ja harkita tarkemmin, mitä tarvitsen. Vein monet vaatteet kierrätykseen.
Nyt ostan vaatteita vain harvoin, ja silloin ostan nättejä, käytännöllisiä ja kestäviä vaatteita. Usein hankin käytettyjä hyvälaatuisia vaatteita. Olen paljon onnellisempi kun ei tarvitse ruokkia pikamuotiteollisuutta. Lisäksi olen kerryttänyt jo aika hyvät rahastosäästöt.
Hyvä päätös. Tekstiiliteollisuus vastaa hieman yli 10% kaikista maapallon päästöistä.
Vierailija kirjoitti:
Korona + kaappien siivous = en halua tehdä tätä enää koskaan.
Kuljen näissä ajattomissa t-paidoissa ja topeissa, mitä kaapit olivat täynnä. En osta uusia ennen kuin nämä ovat roskiskamaa.
Täällä toinen samanlainen. Vuosien varrella on tullut kuin huomaamatta ostettua uutta aina vaan, vaikka kaappien perällä olisi käyttökelpoista ja vanhaa.
Nyt en osta enää mitään uutta, ennen kuin nämä vanhemmat on käytetty loppuun. Ja kun seuraavan kerran ostan jotain uutta, niin vältän halpoja kertakäyttö asusteita.
Aivan varmasti ostaa, kun lempparit myydään loppuun aina!
Otan osaa vanhoine kuluneine vaatteineni UKRAINAN TUSKAAN KOLLEKTIIVISESTI.
Kyllä minä ostan vaatteita. Useita kertoja vuodessa. Tilaan ne netistä, koska en jaksa juosta kaupoissa.
Ostan aina alesta, normaalihintaisia en osta.
Koska kaupoista ei löydy mieluisaa. En halua käyttää Kiinassa valmistettua muovikuituvaatetta. Joten shoppailen kirpparilta vintagea.