Mikä suomalaisia vaivaa - eivät osta vaatetta edes alesta
Kommentit (107)
Miksi aina pitäisi olla ostamassa uusia vaatteita? Mulle riittää nykyiset vaatteet koska niissä viihdyn. Ei mua voisi vähempää kiinnostaa muiden ajatukset. En pukeudu muiden mieliksi.
Koska polyesteri. Joka paikka on täynnä akryyli- ja polyesterisekoitteita. Mukavia luonnonkuituisia vaatteita löytää joko pikkuputiikeista tai kirppiksiltä, kummassakaan tapauksessa niitä ei voi eikä tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa.
Mä en vaatteista paljon perusta.
Mukavat pitää ehdottomasti olla.
Kävelen paljon, joten satsaan parhaisiin mahdollisiin jalkineisiin ja siinä kohtaa ei hintalappua edes vilkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vaatteet on mun aatteet.
T: Elämäntapakitupiikki
Ei ne sun säästämäsi rahat sua hautaan seuraa. Tiedoksi sulle, että myös sinä olet riskissä saada syövän tai minkä tahansa muun sairauden ja kaikki ne päivät, jotka olet elänyt tylsästi oman piheytesi vuoksi ovat täysin hukkaanheitettyjä.
Tämä just! mieluummin käytän rahat johonkin mikä tuottaa aidosti hyvää mieltä, enkä vaatteisiin.
Mm. polttoaineveron korotukset syövät ostovoimaa. Puhutaan kuin autoilijat olisivat Suomessa joku marginaaliryhmä. Vaikka näillä veronkorotuksilla tehty inflaatio syö juuri kansan enemmistön ostovoiman. 632
Vierailija kirjoitti:
Koska lihoin !! Rankaisen itseäni enkä osta näihin kiloihin kuin pakolliset ostokset. Voi kun sais 10 kiloa pois niin sitten juhlisin..kaapistani jo löytyvillä vaatteilla.
Lue "hyvän mielen vaatekaappi"- kirja. Antoi paljon ajateltavaa aiheesta
Lihominen estää kyllä aletuotteiden ostamisen.
Ostin ennen paljon vaatteita hetken mielijohteesta. Sitten havahduin siihen, miten paljon siihen meni rahaa kuukaudessa. Aloin vähitellen sijoittaa ja harkita tarkemmin, mitä tarvitsen. Vein monet vaatteet kierrätykseen.
Nyt ostan vaatteita vain harvoin, ja silloin ostan nättejä, käytännöllisiä ja kestäviä vaatteita. Usein hankin käytettyjä hyvälaatuisia vaatteita. Olen paljon onnellisempi kun ei tarvitse ruokkia pikamuotiteollisuutta. Lisäksi olen kerryttänyt jo aika hyvät rahastosäästöt.
Vierailija kirjoitti:
Mm. polttoaineveron korotukset syövät ostovoimaa. Puhutaan kuin autoilijat olisivat Suomessa joku marginaaliryhmä. Vaikka näillä veronkorotuksilla tehty inflaatio syö juuri kansan enemmistön ostovoiman. 632
Sitä kutsutaan inflaatioksi mutta se ei ole vielä polttoaineveronkorotustenkaan jälkeen Suomessa EU:n tavoittelemassa kahdessa prosentissa.
Ootkos viimeaikoina katsonut minkä näköisiä vaatteita on alessa tai ylipäätään myynnissä? Mustaa, ruskeaa, tummaa sinistä ja vihreää, harmaata, mustaa, ruskeaa, jossain saattaa olla valkoista vaakaraitaa, beigeä, harmaata, ruskeaa, mustaa jne. Masentavia värejä, hirveitä kuvioita, naurettavia malleja, helmat yltää just ja just tissien alle, keinokuitua, valmiiksi kulahtaneen näköistä rättiä, housujen vyötärö nippanappa peittää kriittiset paikat. Ja hinnat alennuksessa 30€ ja 40€ eikun 29,90 €ja 39,90€ ja nämä on sitten niitä -60% alehintoja. Vähän kärjistin mutta ihan kamalia riepuja kuitenkin. Kotimaisissa on joskus jopa kauniitakin vaatteita mutta alennettu hintakin vielä 70€. Missä on ne kauniin väriset ja kohtuullisen hintaiset vaatteet? Jokin nätti kuosi tai väri kun tulee jostain vaatteesta myyntiin, sitä on ehkä sinä päivänä saatavilla omassa koossa ja sen jälkeen sitä ei enää saa mistään, koskaan, ikinä. Ei edes Ratialta, vaikka niin luvattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eivät mahdu.
Yleensä niissä alennusmyynnissä on eniten myynnissä joko todella pieniä (XS, S) tai todella suuria kokoja (XL. XXL, XXXL), sillä ne keskikoot (M, L) menevät ensimmäisinä vaatteissa ja kengissä.
Nuoko ovat mielestäsi todella suuria kokoja?
Kaikki kirpparilta,torista ym.Ei kinosta vaatteiden osto sika hinnoilla
Käske työnantajani maksaa minulle enemmän palkkaa niin ostan.
Jaa. Minä en muualta ostakaan kuin verkkokauppojen alesta. Tarkkaan harkiten kylläkin. Voin palata monta kertaa katsomaan jotain vaatetta ennen kuin ostan sen. Suosin luonnonmateriaaleja ja maksan niistä mielellään vähän enemmän kuin polyester-tekeleistä.
Hinta tai materiaali ei valitettavasti takaa laatua enää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Väärän värisiä, mallisia ja huonosti istuvia vaatteita ei halua ostaa eikä edes ottaa, vaikka myyjä ne ilmaiseksi perään heittäisi.
Totta, paskalla ei tee mitään, jos ei ole peltoa😅.
Aktiivimalli on sikäli ajankohtainen asia vieläkin, että sellainen on taas tulossa.
Lukekaa enemmän, luulette vähemmän.
Ei ihme että suomalaiset on aina niin nuhjuisia ja rumia, suoraan neuvostoajalta. Eikö yhtään hävetä edes?
Vierailija kirjoitti:
Ootkos viimeaikoina katsonut minkä näköisiä vaatteita on alessa tai ylipäätään myynnissä? Mustaa, ruskeaa, tummaa sinistä ja vihreää, harmaata, mustaa, ruskeaa, jossain saattaa olla valkoista vaakaraitaa, beigeä, harmaata, ruskeaa, mustaa jne. Masentavia värejä, hirveitä kuvioita, naurettavia malleja, helmat yltää just ja just tissien alle, keinokuitua, valmiiksi kulahtaneen näköistä rättiä, housujen vyötärö nippanappa peittää kriittiset paikat. Ja hinnat alennuksessa 30€ ja 40€ eikun 29,90 €ja 39,90€ ja nämä on sitten niitä -60% alehintoja. Vähän kärjistin mutta ihan kamalia riepuja kuitenkin. Kotimaisissa on joskus jopa kauniitakin vaatteita mutta alennettu hintakin vielä 70€. Missä on ne kauniin väriset ja kohtuullisen hintaiset vaatteet? Jokin nätti kuosi tai väri kun tulee jostain vaatteesta myyntiin, sitä on ehkä sinä päivänä saatavilla omassa koossa ja sen jälkeen sitä ei enää saa mistään, koskaan, ikinä. Ei edes Ratialta, vaikka niin luvattiin.
Juuri tuon takia olen aina ostanut värikkäät ja hyvännäköiset vaatteet jostain ulkomailta. Ja tosiaan puolta edullisemmin.
Koska vanhat tulee ensin kuluttaa loppuun asti
Tilaan netistä, koska kivijalka kaupoista ei saa isoja kokoja tai sitten ne maksaa mansikoita ja/tai ovat epämiellyttäviä malliltaan. Housuja en ole löytänyt varmaan 2 vuoteen, vaan kaikki pitää tuunata uudelleen vyötäröstä.
Netissä myös on huomattavasti halvempaa. Ostin esim Sketcherin kengät 40 eurolla, kun maksaa esim. Prismassa 90 euroa.