Pyykinpesukone haisee...apua!?
Mites puhdistetaan? Kansi on aina auki, mutta tunkkainen löyhkä silti on. Päältätäytettävä malli.
(kun ei oel kone päällä), valkopyykki pestään kuumimmalla jne.
Kommentit (27)
Ei tarvi kuin kunnon loraus etikkaa, vaikka puoli pulloo. Ja yksi kuuma pesu tyhjänä. Hajut lähtee varmasti.
J-P
Kuuma vesi myös heikentää kloriitin tehoa, kylmä vesi ja klorite paras (ja turvallisin) yhdistelmä.
mitä etikkaa käytätte? Käykö Rajamäen väkiviina etikka?? Laitatteko etikan pesuaine koteloon vai koneeseen suoraan esim pallossa vai miten ja mikä ohjelma ja koneko tyhjänä? Pitääkö senjälkeen pyörittää vielä normaaliohjelmalla ja pesuaineella
Kiitos!
Sitruunahappoa ja etikkaa! Muuta et tarvii, usko mua! Ja sitäpaitsi, sitruunahappoa löytyy lähes joka kaupasta maustehyllystä, ei pienimmistä mut marketeista ja maksaa alle euron pussi! Tarvii mistää apteekista lähtee hakemaan.
Laitat sen s.hapon pesuainelokeroon, etikkaa huuhteluainelokeroon ja kuumimman, pisimmän pesuohjelman. Aivan varmasti hoituu sillä jos on likainen/pesuainejäämiä.
Ja halvin etikka käy, pesun jälkeen avaat luukun ja annat tuulettua.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:44"]
mitä etikkaa käytätte? Käykö Rajamäen väkiviina etikka?? Laitatteko etikan pesuaine koteloon vai koneeseen suoraan esim pallossa vai miten ja mikä ohjelma ja koneko tyhjänä? Pitääkö senjälkeen pyörittää vielä normaaliohjelmalla ja pesuaineella
Kiitos!
[/quote]
Etikka, ihan sama mikä tuottaja. Meillä käytetään halpaa etikkaa. Vastasin jo miten sitä käytän. Etkö lue keskusteluita?
15
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:49"]
Nukkasuodattimen puhdistus saattaa auttaa. Oon myöskin huomannut että jos pitkiä aikoja käyttää vain nestemäisiä pesuaineita alkaa pyykki haista sellaselta tunkkaselta vaikka heti ottais pois kun kone on käynyt. Tähän auttaa pesupulveri!
[/quote]
Pesen aika alhaisilla lämpötiloilla, en se pulveri sula kunnolla. ap.
[/quote]
Ja alhaisista lämpötiloista nauttii myös bakteerit!! :( Pese pyykki vaikka niin että katsot vaatteiden ja kankaiden PESUOHJEET. Unohda liian alhaiset lämpötilat valtaosassa vaatteissa, itse käytän niitä vain joissain todella hienopesua tarvitsevissa (villa/silkki).