Voiko harrastaa seksiä jos ei halua lasta?
Olen miettinyt asiaa kauan. Kun järjellä miettii niin seksihän on lasten tekemistä varten ja se että se on kivaa on vähän toissijainen asia. En halua lasta joten mitä mieltä olette, onko ok harrastaa seksiä siitä huolimatta?
Mikään ehkäisykeino ei ole satavarma, ei yksikään. Kondomin ehkäisyteho on oikein käytettynä on vain 97-98% ja valmistus -ja käyttövirheet mukaan lukien vain 85-95%. Jopa sterilisaatio voi pettää. Lastensaantia ei siis mitenkään voi irrottaa seksistä. Helppikää.
Kommentit (86)
Et missään nimessä saa edes ajatella moisia.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:00"]Mites kaikki ne ketjut täällä, joissa miehille hoetaan, että jos et halua isäksi, et harrasta seksiä? Miksi olette sitä mieltä, että naisten pitää saada seksiä ja abortteja ihan milloin vaan? Seuraavan kerran kun näen sellaisen keskustelun, linkkaan tämän ketjun siihen.
Olen nainen itse ja sekä aborttien että naisen oman valinnan ja vastuun puolella, mutta en ymmärrä miksi eri sukupuolille on eri säännöt.
[/quote]
Kysyinkin asiaa eräässä toisessa ketjussa. Sain vastaukseksi kasan alapeukkuja.
Vataus ap:n kysymykseen mikä olisi varmin ehkäisy:
E-pillerit ja kondomi. Jos näitä molempia käytät ohjeiden mukaan, eli otat pillerit unohtamatta ja kondomi koko yhdynnän ajan on ehkäisyteho 100 %. Todennäköisyys että molemmat ehkäisyt pettäisivät on aika pieni, ellei olematon.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:27"]
Harrastamalla seksiä nainen tavallaan suostuu siihen että voi tulla raskaaksi. Käytti ehkäisyä tai ei, seksin harrastaminen on tietoista riskin ottamista koska kuten sanoit, mikään ehkäisykeino ei ole satavarma. Jos käyttää 85-98% varmaa kumia niin silloin hyväksyy 2-15% todennäköisyyden paksuuntua. Jos harrastaa seksiä siitä huolimatta ettei pystyisi lasta pitämään niin se on vastuutonta omasta mielestäni.
-ap
[/quote]
Se koskee aivan samalla tavalla miehiä! Se vastuu on otettava.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:23"]Se abortoitava solumöykky ei ole lapsi. Jokaisella lapsella on oikeus tulla maailmaan rakastettuna ja haluttuna. Miettikää tilanne, jossa teini-ikäinen tyttö raiskataan ja hän tulee raskaaksi. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että tytön täytyy pitää vauva, joka muistuttaa häntä tapahtuneesta, ja joka ei sovi hänen senhetkiseen elämäntilanteeseen?
[/quote]
Joo, jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja jos lapsi jostain syystä ei ole toivottu niin syy on jossain aivan muualla kuin lapsessa itsessään eikä lapsen tappaminen ole mikään ratkaisu asiaan. Raiskausaborteista en viitsisi millään ruveta vääntämään koska aloitin ketjun keskustellakseni siitä voiko seksiä harrastaa jos ei halua lisääntyä eikä raiskauksella ole mitään tekemistä seksin kanssa koska se on kamala ja hirviömäinen teko jossa alistetaan ja vahingoitetaan toista.
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:27"]
Harrastamalla seksiä nainen tavallaan suostuu siihen että voi tulla raskaaksi. Käytti ehkäisyä tai ei, seksin harrastaminen on tietoista riskin ottamista koska kuten sanoit, mikään ehkäisykeino ei ole satavarma. Jos käyttää 85-98% varmaa kumia niin silloin hyväksyy 2-15% todennäköisyyden paksuuntua. Jos harrastaa seksiä siitä huolimatta ettei pystyisi lasta pitämään niin se on vastuutonta omasta mielestäni.
-ap
[/quote]
Se koskee aivan samalla tavalla miehiä! Se vastuu on otettava.
[/quote]
Niin koskeekin, ei miehenkään pidä harrastaa seksiä jos ei ole valmis lisääntymään.
-ap
Riski pienenee lisää jos ottaa vain kakkoseen.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:29"]
"Todellinen rakkaus". Hah. Minä kyllä rakastan aidosti avomiestäni, ja se on todellista rakkautta, vaikka en näin nuorena ja rahattomana lähtisi lasta hankkimaan.
[/quote]
... JA uskalsit ihan avoliittoon "rakkautesi" kanssa. Heh heh. :')
[/quote] Okei? Meinaako se nyt sitä että jos ei ole vielä kerennyt kävelemään alttarille, että ei rakasta toista? Tässä ollaan oltu pian neljä vuotta yhdessä, niin ihan turha tulla sanomaan että onko kyseessä oikeaa rakkautta vai ei.
[/quote]
Älä välitä. Täällä on joku ihme juttu, missä vain naimisiin päässeet naiset ovat jotain. Silti niidenkin naisten siipat saattavat pettää vaimojaan. Ei sinun suhteesi ole yhtään sen huonompi, ehkä jopa parempi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:00"]
Miettikääpä abortin vastustajat muuten sitä, että jos äiti joutuu vastoin tahtoaan synnyttämään lapsen. Jos äiti ei pysty lastaan rakastamaan, vaan katkeroituu, niin lapselle on tiedossa aika kurja lapsuus. Ja ennen kuin joku sanoo että: "No mutta senhän voi antaa adoptoitavaksi!", niin kyllä siitäkin voi tulla tunnontuskat. Edelleenkään se alkio ei ymmärrä mitä tapahtuu. Taas joku varmaan huomauttaa että: "No mutta samalla logiikalla kehitysvammaisetkin voidaan tappaa", niin myös samalla logiikalla lihansyönninkin pitäisi olla kiellettyä. Veikkaanpa että teurastettavat eläimet joutuvat kärsimään hemmetin paljon enemmän kuin abortoitavat alkiot.
[/quote]
Eikä tarvitse edes veikata, tottahan se on.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:37"]Vataus ap:n kysymykseen mikä olisi varmin ehkäisy:
E-pillerit ja kondomi. Jos näitä molempia käytät ohjeiden mukaan, eli otat pillerit unohtamatta ja kondomi koko yhdynnän ajan on ehkäisyteho 100 %. Todennäköisyys että molemmat ehkäisyt pettäisivät on aika pieni, ellei olematon.
[/quote][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:02"]Itse en todellakaan halua lasta ja silti harrastan seksiä. Jos ehkäisy pettää, teen abortin. Ei tuota mulle mitään ongelmia.
[/quote]
Miksi lapsen pitäisi maksaa hengellään vanhempiensa vastuuttomasta seksielämästä? Ei ole reilua kaapia viatonta ihmistä palasiksi.
-ap
[/quote]
Mua ei todellakaan kiinnosta kuinka moneen palaseen se kasa soluja pilkotaan. En halua lasta, en sitä vahingon sattuessa todellakaan pitäisi. Tosin huolehdin kyllä ehkäisystä, otan pillerin melkein minuutilleen joka päivä. Ja mitään jeesushömppää mulle on turha jauhaa, olen ateisti.
[/quote]
Siis harrastat seksiä täysin tietoisena siitä että voit saada lapsen ja vahingon sattuessa tappaisit lapsen ihan tuosta vaan?
-ap
[/quote]
Se on alkio, ei lapsi. Pelkkä solumöykky ainakin minulle joten sen poistaminen ei tuottaisi minkäänlaista ongelmaa.
[/quote]
Ihmiselämä alkaa hedelmöittymisestä joten alkiokin on ihminen. Se mitä se sinun mielestäsi on ei muuta asiaa miksikään.
-ap
[/quote]
Ei muuta sinunkaan mielipide asiaa mihinkään. Solumöykky. Se se on.
[/quote]
On biologinen tosiasia että ihmiselämä alkaa hedelmöittymisestä eikä esim. syntymästä. Kyse ei siis ole siitä mitä mieltä minä olen vaan miten asia on.
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:29"]
"Todellinen rakkaus". Hah. Minä kyllä rakastan aidosti avomiestäni, ja se on todellista rakkautta, vaikka en näin nuorena ja rahattomana lähtisi lasta hankkimaan.
[/quote]
... JA uskalsit ihan avoliittoon "rakkautesi" kanssa. Heh heh. :')
[/quote] Okei? Meinaako se nyt sitä että jos ei ole vielä kerennyt kävelemään alttarille, että ei rakasta toista? Tässä ollaan oltu pian neljä vuotta yhdessä, niin ihan turha tulla sanomaan että onko kyseessä oikeaa rakkautta vai ei.
[/quote]
Älä välitä. Täällä on joku ihme juttu, missä vain naimisiin päässeet naiset ovat jotain. Silti niidenkin naisten siipat saattavat pettää vaimojaan. Ei sinun suhteesi ole yhtään sen huonompi, ehkä jopa parempi.
[/quote]
Tuo"heh heh" vaan sattui olemaan MIEHEN kommentti, ei naimisissa olevan naisen. Naurattaa meitämiehiäkin nuo rakkauden vakuuttelet, kun vastapainona on pelko sitoutua. Jopa 4 vuoden jälkeen! Ei tuossa ole rakkaudesta tietoakaan, pelkästään puuttuu uskallus sitoutua/erota, lähteä limbosta johon on päätynyt.
Muttaälä huoli, ehkä se rakkauskin sinut vielä tavoittaa. Jonkun elämäänsä kohtaan vaateliaamman toimesta.
Häiritseekö ap sinua jotenkin se, että toiset tekee abortin? Miten se vaikuttaa sinun elämääsi?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:37"]Vataus ap:n kysymykseen mikä olisi varmin ehkäisy:
[/quote][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:02"]Itse en todellakaan halua lasta ja silti harrastan seksiä. Jos ehkäisy pettää, teen abortin. Ei tuota mulle mitään ongelmia.
[/quote]
Miksi lapsen pitäisi maksaa hengellään vanhempiensa vastuuttomasta seksielämästä? Ei ole reilua kaapia viatonta ihmistä palasiksi.
-ap
[/quote]
Mua ei todellakaan kiinnosta kuinka moneen palaseen se kasa soluja pilkotaan. En halua lasta, en sitä vahingon sattuessa todellakaan pitäisi. Tosin huolehdin kyllä ehkäisystä, otan pillerin melkein minuutilleen joka päivä. Ja mitään jeesushömppää mulle on turha jauhaa, olen ateisti.
[/quote]
Siis harrastat seksiä täysin tietoisena siitä että voit saada lapsen ja vahingon sattuessa tappaisit lapsen ihan tuosta vaan?
-ap
[/quote]
Se on alkio, ei lapsi. Pelkkä solumöykky ainakin minulle joten sen poistaminen ei tuottaisi minkäänlaista ongelmaa.
[/quote]
Ihmiselämä alkaa hedelmöittymisestä joten alkiokin on ihminen. Se mitä se sinun mielestäsi on ei muuta asiaa miksikään.
-ap
[/quote]
[/quote]
On biologinen tosiasia että ihmiselämä alkaa hedelmöittymisestä eikä esim. syntymästä. Kyse ei siis ole siitä mitä mieltä minä olen vaan miten asia on.
-ap
[/quote]
Meillä on tässä asiassa täysin eri näkemykset joita kumoikaan
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:37"]Vataus ap:n kysymykseen mikä olisi varmin ehkäisy:
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
Meillä on tässä asiassa täysin eri näkemykset joita kumoikaan
[/quote]
Siis...meillä on tässä asiassa täysin eri näkemykset joista kumpikaan ei ole valmis luopumaan joten keskustelu on turhaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:37"]Vataus ap:n kysymykseen mikä olisi varmin ehkäisy:
[/quote]
Todennäköisyys raskautua tuplaehkäisystä huolimatta vaikuttais tosiaan olevan ihan mitättömän pieni mutta kuitenkin riski olisi olemassa ja jos sen ottaisi niin pitäisi olla valmis myös kantamaan siitä vastuu.
-ap
Siis...meillä on tässä asiassa täysin eri näkemykset joista kumpikaan ei ole valmis luopumaan joten keskustelu on turhaa.
Siltä vaikuttaa. -ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:58"]
[/quote]
Todennäköisyys raskautua tuplaehkäisystä huolimatta vaikuttais tosiaan olevan ihan mitättömän pieni mutta kuitenkin riski olisi olemassa ja jos sen ottaisi niin pitäisi olla valmis myös kantamaan siitä vastuu.
-ap
[/quote]
Todennäköisyys olisi kyllä todella pieni. Jos siis ehkäisyjä käytettäisiin oikein.
Se ei tietenkään tarkoita sitä ettei ihmisen tarvitsisi vastuuta kantaa.
Minä en harrasta, koska en halua lasta ja ehkäisy ei ole koskaan 100% varmaa ja abortti on väärin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:02"]Itse en todellakaan halua lasta ja silti harrastan seksiä. Jos ehkäisy pettää, teen abortin. Ei tuota mulle mitään ongelmia.
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]
[/quote]
-ap
[/quote]