Mikä järki on ranskalaisessa parvekkeessa?
En ole ymmärtänyt moista enkä tule ikinä muuttaa asuntoon, missä on ranskalainen parveke. Järkyttävää, että ihan uusiinkiin kerrostalohin rakennetaan moinen turhake.
Kommentit (103)
Meillä on normaali parveke ja ranskalainen parveke.
En ole keksinyt ranskalaiselle mitään käyttöä, täysi turhake.
se rakennetaan vain siksi, että saadaan illuusio siitä, että on parveke ja nyhdettyä sen illuusion voimalla lisää rahaa
Ranskalaiset kyttäävät sieltä kadulla kulkevia ihmisiä ja röökaavat. Polttavat erittäin paljon tupakkaa, naisetkin.
Ranskantautinen parveke on pirun keksintö, turhaakin turhempi lisäke. Lehdon kohteisiin noita pääasiassa näyttää tulevan, muut rakennusfirmat ymmärtää tehdä asuntojen yhteyteen kunnolliset parvekkeet.
Ei se ole parveke. Se on ulko-ovi kaiteella.
Voi tuulettaa paremmin kun avaa oven.
Kaiteelle saa yhden kylpypyyhkeen kuivumaan.
Voisiko olla tuuletuksen takia.
Ikkunoissa kai on vaatimuksia, ettei ne saa aueta liikaa, ettei lapsi putoile.
Tuuletukseen ja vaikka vuodevaatteiden tuulettamiseen. Siitä näkee paremmin sivusuuntiin kuin vastaavan kokoisesta ikkunasta. Voi se olla julkisivuunkin näköä tuova elementti.
Eihän se ranskis parveketta korvaa, mutta on kyllä helleiltoina ihana tuulettaa sitä kautta. Kämppä viilenee _huomattavasti_ nopeammin kuin pelkästä tuuletusikkunasta tuulettamalla, joka itse asiassa ei jaksa oikein viilentää juuri mitenkään. Ranskalaisen parvekkeen oven kautta saa samantien sylillisen ihanaa raikasta ilmaa sisään.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla tuuletuksen takia.
Ikkunoissa kai on vaatimuksia, ettei ne saa aueta liikaa, ettei lapsi putoile.
Ja lapsetko eivät voi putoilla ranskalaisilta parvekkeilta? Kai siihen ikkunaluukkuunkin saa jonkun ritilän tai kaiteet, jos siitä on kyse.
Makkarissa ihan kiva, tuulettamiseen, mutta pitää olla myös kunnollinen parveke olohuoneen puolella. Sehän on vain iso ikkuna.
Ihanahan se on, pidetään ovi auki ja verhot heiluu kevyessä kesätuulessa.
Sitten nojaillaan välillä ja rupatellaan naapurin kanssa.
Keskustelkaa te juntit tästä, minä katson tämän
Se'öön niin hiänöö kyn se on fraanskalainen ö'le'mätöön pär'vekee.
Kyllähän se tuo tuulettaminen on paras puoli siinä. Näinä hellepäivinä sen tajuaa kun illalla avaa oven.
Minäkään en ymmärrä ranskalaista parveketta. Ei toimi ainakaan Suomessa, varmasti jossain lämpimässä Etelä-Euroopan maassa ihan mukava ominaisuus.
Ärsyttää myös ihan vietävästi, että asuntoja etsiessä kun laittaa hakukriteereihin parveke, se näyttää myös nämä pirun ranskalaiset parvekkeet... Etenkin uusissa kerrostaloyksiöissä on ihan näkyvä trendi, että koko asunto on yhdessä neliskulmaisessa huoneessa, jossa sitten yksi iso ikkuna ranskalaisella parvekkeella.
No, itse oon ajatellut että sen idea on että pääsee vähän kuin ulos käymään. Ehkä se on sen verran ulkoneva että voi kurkkia talon sivuille ja tähystellä mitä kaduilla tapahtuu. Siinä sitä sitten katselee ihmisvilinää ja mietiskelee, ranskalaisia leppoisia ajatuksia. Tietysti jos parveke sijaitsee keravan lähiöalueella niin ehkä ihan halutunlaista pariisilaistunnelmaa ei saavuteta.
Suomalainen parveke on sellainen että olohuone muutetaan parvekkeeksi.