Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden lopetus ja hiustenlähtö

Vierailija
25.06.2014 |

Eli lopetin Yasminelle e-pillerit tammikuussa ja helmi-maaliskuussa alkoi tämä järjetön hiustenlähtö, hiuksia lähtee todella runsaasti, varsinkin suihkussa ja suihkun jälkeen vaikka en edes niitä märkinä käsittele(annan kuivua itsestään ja harjaan vasta kun ovat kuivat). 

Hiuksia lähtee kuitenkin tasaisesti pitkin päivää, niitä harjatessa, haroessa..Irtohiuksia saa jatkuvasti olla nyppimässä pois, lisäksi hiukset lähtee aina ihan "juurineen".. 

Hiukset ovat ohentuneet todella paljon ja jäljellä on enää muisto vanhasta tukasta. 

Onko kenelläkään kokemuksia tämän tyyppisestä hiustenlähdöstä? Kuinka pitkään voi kestää? Auttaako tähän vaivaan mikään?

Olen todella kiitollinen jokaisesta vastauksesta, tämä on niin masentavaa, itsetunto romahtanut täysin..

Kommentit (201)

Vierailija
61/201 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vikaa täällä. Lopetin Mercilonit 2 kk sitten ja viime viikkoina olen herännyt siihen, että hiuksia on huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Hiuksia lähtee aina päästä kun hennostikin vetää.. kääk :( Toivottavasti tämä loppuu pian.. Priorin extran syömisen aloitin tällä viikolla, pakko yrittää jotain.

Vierailija
62/201 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/201 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä tällaisia myrkkyjä tarjotaan joka ikiselle naiselle ja jopa 13-vuotiaille tytöille? Ihan sairasta... Ja lopettamisen vaikutuksista vaan vaietaan. Itse olen syönyt pillereitä puolisen vuotta ja joidenkin sivuvaikutusten vuoksi miettinyt lopettamista. Nyt ei kyllä tee yhtään mieli lopettaa, terveisin muutenkin ohuet hiukset ja aknehistoria. Adistaa.

Vierailija
64/201 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on "tyhjää" ihoa karvatuppien välissä? Minulla jokaisen hiuksen välissä on 1-2 mm kaljua ihoa. Onkohan tuo ihan normaalia?

Vierailija
65/201 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:03"]

Hiustenlähdöstä selvinneet.. Kauan tätä sulkasatoa oikein kestää? Noin kuukausi jo takana ja tämä on kuin painajaisesta.. =(

[/quote] 

Nosto.... Olisko jollain kokemusta? 

Vierailija
66/201 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi hiustenlähtö 2kk e-pillereiden lopetuksen jälkeen ja on kestänyt myöskin jo 2kk. Kävin ihotautilääkärillä, päänahassa ei ole mitään sairautta. E-pillereiden lopetuksen jälkeinen hormonaalinen hiustenlähtö kestää kuulemma sen pari kuukautta, mutta se on yksilöllistä.. josko siis vielä yrittää olla kärsivällinen ja toivoa että pian tämä loppuisi. Ehkä kuukauden päästä olisi jo parempi tilanne?

Vierailija
67/201 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:06"]

Mulla oli Yasmin-pillerit ja kun lopetin ne niin tukka alkoi lähteä mutta kaikkialle muualle alkoi tulla karvaa?! Ennen esim. säärikarvat oli hentoisia ja vaaleita, mutta pillereiden lopetuksen jälkeen muuttui paksuiksi ja mustiksi. Lisäksi tummaa karvaa tuli käsiin ja mahaan (?!). Hyi! Raskauden aikana hiuksista tuli tuuheat, mutta nyt synnytyksen jälkeen on joka paikka täynnä hiuksia ja hiukset on rutikuivat. 

On tämä naisena olo vaikeaa välillä!

[/quote] Minulle kävi samoin,  hetken ihmettelin mistä nämä tummat ja paksut säärikarvat ovat tulleet??? Ihan miesmallia nämä säärikarvat. Ei ne tuollaiset ole aikaisemmin olleet..

Vierailija
68/201 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin e-pillerit ja muutaman kuukauden kuluttua alkoi lähtemään valtavasti tukkaa. Puolen vuoden kohdalla aloin syömään pillereitä uudestaan, sillä naama räjähti käsiin.. sitten myös hiustenlähtö loppui. En osaa sanoa, että oliko hiustenlähtö jo muutenkin loppumassa vai oliko pillereiden aloituksella vaikutusta.

Vierailija
69/201 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu ja menee ohi, ainakin viimeistään sitten kun kaikki hiukset on pudonneet.

Ja joo, päänahka rasvottuu herkemmin.

Vierailija
70/201 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/201 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

149, tekstisi voisi hyvin olla minun kirjoittama, olen myös käynyt samat asiat läpi. Kärsin rajusta hiustenlähdöstä e-pillereiden lopettamisen jälkeen ja myös uusia kasvaneita hiuksia alkoi jossain vaiheessa tippua. Tämä on nyt onneksi loppunut, mutta vieläkin pelottaa tuleeko hiuksista koskaan samanlaiset kun ne joskus olivat.

Itselle pahinta on ollut se, että hiukset eivät ohentuneet tasaisesti vaan erityisesti molemmin puolin ohimoilta. Nyt lopettamisesta on jo 1,5 vuotta ja hiuksia kasvaa takaisin. Uudet hiukset on kuitenkin vielä lyhyitä haituvia ja käytännössä kaikki pitkät hiukset molemmin puolin päätä on tippunut. Vasta korvien kohdalta alkaa pitkät vanhat hiukset. Tämä syö kyllä itsetuntoa pahemman kerran :( Onneksi löysin tämän keskustelun, on lohduttavaa huomata etten ole ainoa tästä kärsivä. Täällä on useammalla hiuksia lähtenyt erityisesti sivuilta, mihinköhän se liittyy?

Vierailija
72/201 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propecia toimii hyvin.  Propecia ilman Reseptiä http://www.europetabs.com

Vierailija
73/201 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen  Foliactive

Vierailija
74/201 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, onko naisilla oikeasti noin yleistä tuo miestyyppinen kaljuuntuminen?? apua!!

Vierailija
75/201 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:03"]

Hiustenlähtöön erikoistuneella ihotautilääkärillä (yksityisellä) kannattaa käydä juttelemassa. Näitä on monissa lääkärikeskuksissa. Pystyvät määräämään mm. lääkettä, jolla on lievä anti-androgeeninen vaikutus, joka voi auttaa hormonitasapainon saavuttamisessa; etenkin e-pillereiden lopettamisen jälkeen voi olla hakusessa. Muutenkin hyvä hoitosuhde oikeaan asiantuntijaan auttaa asiaa, olen näin kokenut. Minulla lähti puolet hiuksista 34-vuotiaana.  Ei ole entiseen vahvuuteensa palannut 4 vuodessa, mutta jollakin tavalla hiusten kasvu palautunut. Ennen paistoi päänahka läpi. Biotiinia olen syönyt eläinlääke-vahvuisena, mutta se vahvisti lähinnä kaikkea muuta karvoitusta...

[/quote]

Lääkärissä en ole vielä käynyt, verikokeissa kävin kun hiustenlähtö oli hetken kestänyt, otattamassa kilpirauhasarvot jne. mutta kaikki arvot normaalit. Ja niin arvelinkin niiden olevan, koska hormonaalista tämä hiustenlähtö on.. Mitä lääkettä tuo sitten on jolla lievä anti-androgeeninen vaikutus? Toivoisin niin että tasoittuisi itsestään eikä tarvitsisi lisää pillereitä syödä.. Itse olen myös syönyt biotiinia, ihmisille tarkoitettua kylläkin mutta saman vahvuista kuin eläimille, ja niinpä ne muut karvat kasvaa, paitsi hiukset... ap

[/quote]

Olen jostain lukenut, että kun tuota anti-androgeenistä käyttää se voi auttaa hiustenlähdössä, mutta kun lopettaa, alkaa taas hiustenlähtö jopa runsaampana. Itselläni ei ole varaa käydä yksityisellä, joten ei kai mitään tehtävissä ja kuten kirjoitin, ei omalääkäri tehnyt mitään, ei edes suostunut verikokeita ottamaan, totesi vaan että sellaista se on. Biotiinia myös syönyt ja muutama haituva tullut, mutta ei varsinaista hyötyä. Muihinkaan karvoihin ei vaikutusta. En edes uskalla kosketella hiuksia, kun pelkäään jäävän lopullisesti kaikki käteen. Suihkun jälkeen kampaan ja sitten seuraavaan pesuun asti annan olla. Toivossa elelen, että joskus vielä palaisi suht ennalleen. nr. 9

Vierailija
76/201 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähdön lisäksi olen ihmetellyt hiuslaadun muutoksia. Lunnonkiharat hiukseni olivat pillereitä käyttäessäni hallittavissa ja suurin piirtein suorahkot. Nyt ovat pörröiset mutta ohuet hoidosta ja aineista huolimatta.

Samoin menkkoja tässä odotellaan taas. Lopettamisen jälkeen meni yli 2 kk että tulivat ja sen jälkeen ei ole ollut. Nyt kiertopäiviä n. 50 ja ei vielä näköpiirissäkään. Raskaustestin tein eilen varmuuden vuoksi, oli negatiivinen.

Ei varmaan auta muu kuin kestää ja antaa ajan kulua. Vitamiineihin pitää varmaan perehtyä paremmin, josko niistä olisi jotain apua.

2

Vierailija
77/201 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 10:03"]

Hiustenlähtöön erikoistuneella ihotautilääkärillä (yksityisellä) kannattaa käydä juttelemassa. Näitä on monissa lääkärikeskuksissa. Pystyvät määräämään mm. lääkettä, jolla on lievä anti-androgeeninen vaikutus, joka voi auttaa hormonitasapainon saavuttamisessa; etenkin e-pillereiden lopettamisen jälkeen voi olla hakusessa. Muutenkin hyvä hoitosuhde oikeaan asiantuntijaan auttaa asiaa, olen näin kokenut. Minulla lähti puolet hiuksista 34-vuotiaana.  Ei ole entiseen vahvuuteensa palannut 4 vuodessa, mutta jollakin tavalla hiusten kasvu palautunut. Ennen paistoi päänahka läpi. Biotiinia olen syönyt eläinlääke-vahvuisena, mutta se vahvisti lähinnä kaikkea muuta karvoitusta...

[/quote]

Lääkärissä en ole vielä käynyt, verikokeissa kävin kun hiustenlähtö oli hetken kestänyt, otattamassa kilpirauhasarvot jne. mutta kaikki arvot normaalit. Ja niin arvelinkin niiden olevan, koska hormonaalista tämä hiustenlähtö on.. Mitä lääkettä tuo sitten on jolla lievä anti-androgeeninen vaikutus? Toivoisin niin että tasoittuisi itsestään eikä tarvitsisi lisää pillereitä syödä.. Itse olen myös syönyt biotiinia, ihmisille tarkoitettua kylläkin mutta saman vahvuista kuin eläimille, ja niinpä ne muut karvat kasvaa, paitsi hiukset... ap

[/quote]

Olen jostain lukenut, että kun tuota anti-androgeenistä käyttää se voi auttaa hiustenlähdössä, mutta kun lopettaa, alkaa taas hiustenlähtö jopa runsaampana. Itselläni ei ole varaa käydä yksityisellä, joten ei kai mitään tehtävissä ja kuten kirjoitin, ei omalääkäri tehnyt mitään, ei edes suostunut verikokeita ottamaan, totesi vaan että sellaista se on. Biotiinia myös syönyt ja muutama haituva tullut, mutta ei varsinaista hyötyä. Muihinkaan karvoihin ei vaikutusta. En edes uskalla kosketella hiuksia, kun pelkäään jäävän lopullisesti kaikki käteen. Suihkun jälkeen kampaan ja sitten seuraavaan pesuun asti annan olla. Toivossa elelen, että joskus vielä palaisi suht ennalleen. nr. 9

[/quote]

Tiedän niin tuon tunteen, hiuksiin ei tahdo tohtia koskea kun aina jää vaikka kuinka monta käteen.. Suihkun jälkeen lattiakaivon päällä köllöttelee iso kasa hiuksia..

En minäkään mielelläni yksityiselle mene, tuskin sieltäkään löytyy apua tähän ongelmaan.. Täytyy vain toivoa että loppuisi, vaikka hankalaa se on kun loppua ei näy.. Ulos ei viitsisi lähteä kun aina pelkää että joku huomaa kuinka hiukset ohentuneet jne.    ap

Vierailija
78/201 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 14:09"]

Hiustenlähdön lisäksi olen ihmetellyt hiuslaadun muutoksia. Lunnonkiharat hiukseni olivat pillereitä käyttäessäni hallittavissa ja suurin piirtein suorahkot. Nyt ovat pörröiset mutta ohuet hoidosta ja aineista huolimatta.

Samoin menkkoja tässä odotellaan taas. Lopettamisen jälkeen meni yli 2 kk että tulivat ja sen jälkeen ei ole ollut. Nyt kiertopäiviä n. 50 ja ei vielä näköpiirissäkään. Raskaustestin tein eilen varmuuden vuoksi, oli negatiivinen.

Ei varmaan auta muu kuin kestää ja antaa ajan kulua. Vitamiineihin pitää varmaan perehtyä paremmin, josko niistä olisi jotain apua.

2

[/quote]

Juu samaa ihmetellyt itsekin. Ennen jopa yksittäinen hius oli paksu, kestävä ja hyvinvoiva, mutta nyt ohut, hento ja hapertuva. Ja käytän tuuhentavaa sampoota, mutta eipä auta, kun välillä täytyy syväpuhdistaa, kun on rasvoittuva hiuslaatu ja sekin pahentunut vuoden mittaan. Nr. 9

Vierailija
79/201 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 14:09"]

2

[/quote]

Saman olen minäkin huomannut, hiuslaatu on muuttunut.. Minullakin muuttuneet hyvin ohuiksi pörröisiksi luiruiksi vaikka kuinka hyvin yrittää hoitaa, hiukset ovat ohuet ja hyvin kuivan näköiset vaikka kuinka yrittää käyttää kosteuttavia tuotteita..

Hiuksia en ole uskaltanut värjätä sitten maaliskuun kun huomasin runsaan hiustenlähdön, ja niin myös huomasi parturi.. 

Itse syön tällä hetkellä biotiinia, kalaöljykapseleita, e-vitamiini, raskaus ja imetys vitamiinit jossa foolihappoa (raskaus toiveissa) ja lisäksi ostin nyt piimax jauhetta... Eli hyvin epätoivoinen olen..   ap

Vierailija
80/201 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin n. 8 kk sitten yasminellet, ja minullakin tuli ongelmia hiusten kanssa. Eivät tosin lähde päästä (koputan puuta) mutta rasvoittuvat puolessa päivässä ja tuntuvat koko ajan likaisilta. Ja naama kukkii kuin murkkuikäisellä. Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä