E-pillereiden lopetus ja hiustenlähtö
Eli lopetin Yasminelle e-pillerit tammikuussa ja helmi-maaliskuussa alkoi tämä järjetön hiustenlähtö, hiuksia lähtee todella runsaasti, varsinkin suihkussa ja suihkun jälkeen vaikka en edes niitä märkinä käsittele(annan kuivua itsestään ja harjaan vasta kun ovat kuivat).
Hiuksia lähtee kuitenkin tasaisesti pitkin päivää, niitä harjatessa, haroessa..Irtohiuksia saa jatkuvasti olla nyppimässä pois, lisäksi hiukset lähtee aina ihan "juurineen"..
Hiukset ovat ohentuneet todella paljon ja jäljellä on enää muisto vanhasta tukasta.
Onko kenelläkään kokemuksia tämän tyyppisestä hiustenlähdöstä? Kuinka pitkään voi kestää? Auttaako tähän vaivaan mikään?
Olen todella kiitollinen jokaisesta vastauksesta, tämä on niin masentavaa, itsetunto romahtanut täysin..
Kommentit (201)
27 päivittää. Mulla kasvaa vihdoin uusia pikkuhiuksia. Aloitin myös biotiinikuurin :)
Minä en uskalla aloittaa edes pillereitä kiitos ei jos tukkaan lähtee
27, kuinka kauan sinulla kesti hiustenlähtö?
62
Löysinpäs vielä tämän ketjun, minua kiinnostaisi kovasti kuulla joko ketjuun vastanneilla on hiustenlähtö normalisoitunut?
Minulla edelleen jatkuu, kovasti murehdin vieläkin asiaa.. Ehkä hieman on vähentynyt, hyvin vähän kuitenkin.. Kuinkas teillä?
Hienoa 27 että sinulla asiat paremmin :)
ap
Voi ei :( minulla oli muutama vuosi sitten runsasta hiustenlähtöä kun lopetin imettämisen, en muista kuinka kauan kesti :(
Voi ei :( minulla oli muutama vuosi sitten runsasta hiustenlähtöä kun lopetin imettämisen, en muista kuinka kauan kesti :(
Lopetin pillerit tammikuun 1 päivä 2013 ja maaliskuussa alkoi hiustenlähtö joka sen kuin yltyi, kesti about puoli vuotta ja hiuksia oli jäljellä ohut kourallinen.. Nyt on paksuuntumisprosessi selkeästi käynnissä ja alkaa näyttää taas inhimilliseltä, tosin koomista kun juuresta paksua ja loppuponnari ihan liru, eli aikaahan tässä menee mutta pääasia että kasvavat takaisin :)
Mä lopetin MARRASKUUSSA ja tukkaa lähtee edelleen!!!
Mulla kylläkin kilpirauhasarvot oli huonot tammikuussa, sitten päätettiin aloittaa tyroksiinihoito ja juuri ennen lääkityksen aloittamista arvot oli juuri viitearvojen rajoissa. Muutama kuukausi myöhemmin arvot eivät olleet parantuneet, edelleen siis viitearvojen sisäpuolella.
Milloin tää karvanlähtö loppuu?
Siis selvennys: Kilpparin vajaatoiminta todettiin, mutta arvot eivät ole parantuneet lääkityksestä huolimatta. Arvot ovat viitearvojen sisäpuolella, niin lääkitystäkään ei ole nostettu, mutta arvot ei edelleenkään ole hyvät. Eikä hiustenlähtöön ole lääkitys vaikuttanut millään tavalla. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Ihan kuin pillerien lopettaminen olisi laukaissut tämän vajaatoiminnan. t. 73
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:36"]
Löysinpäs vielä tämän ketjun, minua kiinnostaisi kovasti kuulla joko ketjuun vastanneilla on hiustenlähtö normalisoitunut?
Minulla edelleen jatkuu, kovasti murehdin vieläkin asiaa.. Ehkä hieman on vähentynyt, hyvin vähän kuitenkin.. Kuinkas teillä?
Hienoa 27 että sinulla asiat paremmin :)
ap
[/quote]
Hei Ap! Olen nr. 9
Hiustenlähtö jatkuu ja taas yhtä runsaana kuin noin vuosi sitten. Edelleen syön Biotiinia ja nyt otan jo 2 tbl. päivässä (ennen 1), toiveena siis hiustenlähdön loppuminen. Tässä siis keväällä oli jo kausi ettei lähtenyt niin paljon, mutta en tiedä miksi alkoi uudestaan. Ripset olen saanut takaisin, mutta kulmakarvojen tuuhentuminen on vaiheessa. Joten näiden valossa yritän pysyä positiivisena ja toiveikkaana. Tosin täytän 40-vuotta marraskuussa ja luulenkin lahjani olevan kampaajalla käynti ja kaljuksi ajelu (heh heh), niin vähän on hiusta jäljellä ja etenkin, jos tämä tällaisena jatkuu... Mahdollisimman paljon yritän olla ajattelematta asia, mutta kyllä se v..tuttaa kun näkee muilla kauniita paksuja hiuksia, hyväkuntoisia ja kiiltäviä, mukaanlukien omat siskoni. Olisikohan kenelläkään mitään uutta "keinoa/tuotetta" mikä saattaisi auttaa? Luonnonmukainen? Myrkkyjä en halua..
Toivottelen Ap (ja muut) tsemppiä teille, ehkä vielä joku päivä ollaan taas ylpeitä hiuksistamme...
Moikka, Tässä vitamiini ja lääkärivinkit Saksasta! olen selannut myös epätoivoisesti näitä palstoja, sillä lopetin Cypretyl-pillerit helmikuun lopussa ja hiuksia lähti tippumaan melkein heti kuukauden sisään ja sitä kesti noin kuukausi, kunnes tuli tauko toukokuussa ja sitten kesäkuussa alkoi rajusti uudelleen. Nyt hiuksia on oman käsituntuman mukaan puolet vähemmän, mutta muut eivät ole vielä huomanneet muutoksia. Kuukautiset alkoi 11 vuoden pillerisyönnin jälkeeen heti ja ovat olleet säännölliset. Nyt kuitenkin hiusten lähtö ja varsinkin päänahan finnit alkoivat ottaa sen verran päähän, että oli pakko käydä lääkärillä. Mulla siis alkoi iho oireilemaan vain lähinnä hikoilualueella eli hiusraja ja rintojen väli sai osumaan finneistä, toistaiseksi tilanne korjaantui kesällä ja reseptillä saatavalla aknevoiteella. Päänahassa olevia näppylöitä taas tulee heti urheilusuoritusten jälkeen (treenaan paljon), eli aina siellä täällä on kipeä finni jota sitten räplään verille asti. Tällä hetkellä varmaan 5-10 eri puolella päänahkaa. Asun tällä hetkellä Saksassa ja kävin tänään naisten hiustenlähtöön erikoistuneella lääkärillä. Tutkittuaan kertoi, että tuo nuo näppylät päässä johtuvat vain rasvaisuuden lisääntymisestä (tosin mulla on ollut niitä kyllä aina, mutta yleensä vain yksi kerrallaan), ja määräsi kortisonivoidetta (reseptillä saatavaa) niille. Sen lisäksi sain hiustenlähtöön sinkkikuurin (25mg/päivä) ja biotiinikuurin (5mg/päivä) seuraavaksi 3:ksi kuukaudeksi, ja huomautti, että sinkki pitää vetää päivittäin tyhjään vatsaan ja odotella ainakin tunti sen jälkeen ennen kuin ruokaa nauttii. Tämä siis tiedoksi muillekin sinkkiä vetävälle, että tehon puute saattaa johtua liian vähäisestä määrästä tai siitä, että vetää niitä ruuan kanssa. Anyway, saksalaisen Plantur-shampoon käytöstä (olen käyttänyt sitä nyt 2 viikkoa), sanoi, että säästä rahat johonkin muuhun: ulkoisilla aineilla ei apua saa. Lääkäri sanoi vielä, että pitäisi olla ihan rauhassa: hiusten lähtö loppuu jossain vaiheessa, mutta se voi kestää myös vaikka vuoden. Lisäksi vinkkasi, että kaikessa kosmetiikassa kannattaisi kaikkien käyttää vain tuotteita, jotka ovat allergisille suunnattuja. Katsotaan siis miten käy, yritän muistaa laittaa viestiä jos tilanteessa muutoksia suuntaan tai toiseen! P.s. En itse värjää hiuksia lainkaan, joten päänahan ongelmat eivät ainakaan siitä johdu.
Mulla myös. Kesti n. 1,5 vuotta kunnes palasivat entiseen tuuheuteen. Myös tuo hiusten nopeampi rasvoittuminen tasoittui pikkuhiljaa.
Kiitos 81. Kestikö sinulla hiustenlähtö tuon 1,5 vuotta vai loppuiko aikaisemmin? Olen kyllä huomannut että lyhyttä hiusta on paljon mutta hiustenlähtö on runsasta edelleen..Kestänyt n. 6kk :( ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 19:49"]
Voi kurjaa nr. 9, itselläkin hiustenlähtö jatkuu ja tuntuu ettei enää jaksa edes kiinnostaa koko asia, niin masentavaa. Uskon ettei kalju pue minua niin toivon todellakin että tämä hiustenlähtö tästä loppuu :(
Kyllä minuakin v..uttaa aina kun näkee muita joilla ihanat pitkät, paksut ja kiiltävät hiukset. Kateus iskee ja toivoo niin että itselläkin olisi samanlaiset.. edes hieman paksummat..
ap
[/quote]
Hei Ap, täällä taas nr. 9 :)
Lueskelin vähän lisää netistä hiustenlähdöstä ja vitamiineista. Nämä seuraavat vitamiinit ja öljyt mainittiin artikkeleissa ja osa Hiusakatemian kysymys/vastaus osiossa. En ole itse vielä mitään näistä ehtinyt kokeilla, mutta joitain aion ja kyselen apteekista/luontaistuotekaupasta lisää näistä. Eli:
Niasiini, B-6, B-12, E-vitamiini, D3, Magnesium, Omega 3 ja 6 (pitää olla oikeassa suhteessa, googlaa lisää), Ubikinon, Frezzor omega kapsl., Camelina öljy ja Udon öljy. Sitten löysin ihanan shampoon rasvaisille hiuksille, Born To Bio merkkinen luonnonkosmetiikasta valmistettu, ei silikonia/parabeeneja/keinotekoisia väriaineita ym. Voi ostaa netistä tai on myytävänä joissakin S-ketjun kaupoissa.
Mutta hiustenlähtö jatkuu ja en usko minäkään, että kalju sopisi, mutta mutta... Mulle ei edes kasva uusia, joten masentavaahan tämä on. Tuo nr. 77 antoi hyvän vinkin sinkistä, sitähän tosiaan on Biotiini strongissa. Olen aina ottanut tabut ruoan jälkeen, joten nyt vaihdan taktiikkaa ja otan tyhjään vatsaan. Jossain joskus luki, että ei tyhjään, että imeytyisi paremmin ruoan kanssa, mutta kun ei toimi, niin koklaan tota.
Eli nyt vielä kerran uuteen nousuun ja uudet keinot kokeiluun, jos ei sittenkään, niin...En tiedä.
p.s. edelleen uusia vinkkejä otetaan vastaan
Samassa veneessä ap.n kanssa. Lopetin femoden pillerit noin 4kk sitten ja tämä helvetti alkoi noin pari kk sitten kaikessa kaameudessaan.
syön sinkkiä,seleeniä,magnesiumia,foolihappoa,priorinia tai vaihtelevasti rinnakkaisvalmistetta,b12,vehnänalkioöljyä suoraan öljynä sekä nokkosta. Ainoa mikä varmasti toimisi on acomax puristeet.tällä hetkellä niitä ei saa,mutta kuulemma muutaman kk sisään taas myynnissä. Ne ovat toimineet minulla ennenkin,sanoin ystävällä rajussa pälvikalju tyyppisessä hiusten lähdössä.
ymmärrän ap.ta täysin,mun koko elämä pyörii tällä hetkellä tämän asian ympärillä ja fiilis on kertakaikkiaan maassa.
viime viikolla lääkäri määräsi verikokeita,mm tuo kilpirauhanen ja joitain hivenainetasoja. Ensi viikolla soittaa tulokset. Tsemppiä meille jotka käymme tätä läpi,tosi rankkaa.
Oletko nr. 84 kokeillut muita Acomax tuotteita? Ja auttaako/auttoiko? Alkoi kiinnostamaan.
Pitääpä perehtyä enemmän tähän vitamiinipuoleen.. Tuo acomax minuakin rupesi kiinnostamaan..
Pitää itsekin kokeilla tuota biotiinin ottamista tyhjään vatsaan jos apua olisi.. Tässä on jo niin toivoton että kokeilee kaikkea!
Kyllä tämä niin rankkaa on! tsemppiä sinullekin 84!
ap
siis kestää* :)