Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain äidiltä joka on ollut huostaanotettuna ja jonka omat lapset ovat olleet huostassa myös?

Vierailija
26.07.2025 |

Sanoilla ei minua voi loukata, joten reagoin vain asiallisiin kysymyksiin. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi ovat olleet huostassa? Miksi itse olit?

Vierailija
2/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikoko ja painoineksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apeen korvien välissä.  

Vierailija
4/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kasvatussääntöjä mielestäsi kiristää vai lieventää? Monihan on nykyisin sitä mieltä, että aivan liian monet asian ovat muuttuneet lasun paikoiksi.

Entä tulisiko lastensuojelun aloittaa tekemään ratsioita kaikkiin perheisiin eikä vain niihin joista on tehty lasu? Nykyisinhän monet kasvatussääntörikkomukset ja muut lastenoikeusloukkaukset jäävät pimentoon, koska kukaan ei koskaan tee lasua niistä.

Vierailija
5/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin maailmanlopunlahkossa erittäin fundamentalistisessa kodissa jossa vanhemmilla uskonto sekoittui mielenterveyshäiriöihin. Olin pienestä pitäen ahdistunut ja itkuinen, temperamenttinen myös. Rupesin irtaantumaan lahkosta 14-vuotiaana rankan kapinan kautta. Tämä aiheutti fyysistä ja psyykkistä pahoinpitelyä jonka johdosta jouduin sijoitetuksi. 

Traumatisoiduin ja kärsin myös epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Se ei ole hyvä alku millekkään. Tein lapset huolettomasti. Esikoinen oireili ysillä ja koulu meinasi jäädä kesken. Pyysin lyhyttä sijoitusta ja se paransi tilanteen. Seuraavalla lapsi syntyi autistisena ja minulla loppui jaksaminen, jonka johdosta pyysin sijoitusta. Nyt hän asuu jälleen kotona.

Ap

Vierailija
6/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kestit sen ikävän, kun lapsesi oli huostassa etkä nähnyt lastasi kuin harvoin?

Vierailija
7/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kasvatussääntöjä mielestäsi kiristää vai lieventää? Monihan on nykyisin sitä mieltä, että aivan liian monet asian ovat muuttuneet lasun paikoiksi.

Entä tulisiko lastensuojelun aloittaa tekemään ratsioita kaikkiin perheisiin eikä vain niihin joista on tehty lasu? Nykyisinhän monet kasvatussääntörikkomukset ja muut lastenoikeusloukkaukset jäävät pimentoon, koska kukaan ei koskaan tee lasua niistä.

Mielestäni perheiden varhaiseen tukeen pitäisi panostaa enemmän. Liian paljon pääsee ongelmat kasvamaan ja perheiden tilanne kriisiytymään ennen kuin apua saadaan. Silloin tukitoimet ovat jo massiivisia ja kalliita. 

Ap

Vierailija
8/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestit sen ikävän, kun lapsesi oli huostassa etkä nähnyt lastasi kuin harvoin?

Töitä tekemällä. Välillä oli niitä päiviä kun menin lapsen huoneeseen ja itkin lapsen sängyllä hänen tyynyään puristaen. Vaelsin myös paljon luonnossa.

Ap

Vierailija
9/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoin maailmanlopunlahkossa erittäin fundamentalistisessa kodissa jossa vanhemmilla uskonto sekoittui mielenterveyshäiriöihin. Olin pienestä pitäen ahdistunut ja itkuinen, temperamenttinen myös. Rupesin irtaantumaan lahkosta 14-vuotiaana rankan kapinan kautta. Tämä aiheutti fyysistä ja psyykkistä pahoinpitelyä jonka johdosta jouduin sijoitetuksi. 

Traumatisoiduin ja kärsin myös epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Se ei ole hyvä alku millekkään. Tein lapset huolettomasti. Esikoinen oireili ysillä ja koulu meinasi jäädä kesken. Pyysin lyhyttä sijoitusta ja se paransi tilanteen. Seuraavalla lapsi syntyi autistisena ja minulla loppui jaksaminen, jonka johdosta pyysin sijoitusta. Nyt hän asuu jälleen kotona.

Ap

Ahaa, olet siis itse aikoinasi joutunut sijoitetuksi, minkä olet ilmeisesti kokenut toimivana ratkaisuna, koska olet aikuisena osannut pyytää sijoitusta, kun olet tarvinnut tukea. Noinhan se kuuluisi mennäkin. Olet fiksu. Mitä osaisin kysyä ... missä vaiheessa tajusit, että lastensuojelu toimii lasten parhaaksi eikä perheiden kiusaksi? Mikä siihen vaikutti?

Vierailija
10/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, ei kiinnosta, ei kysyttävää.

Vierailija
11/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko itse ja lapsesi laitoksessa vai sijaiskodissa? 

Vierailija
12/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, MIKSI joku tekee lapsia tuollaisilla eväillä. Kärsimystä maailmaan.

Vierailija
13/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ahaa, olet siis i

On ollut hetkiä kun olen ollut vahvasti turhautunut lastensuojeluun ja viranomaisiin. Se on liittynyt lähinnä siihen että tuntui kuin koko elämä olisi ollut pelkkää lasua ja viranomaista. Teini-iästä keski-ikään asti. Se on ollut vaikea pala ajoittain. Fakta kuitenkin on, että en olisi selvinnyt monestakaan tilanteesta ilman apua. Epävakauteni aiheutti todella paljon toistuvia kriisejä ja ongelmia. Nykyään minulla on tasapainoinen suhtautuminen asioihin.

Ap

Vierailija
14/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko itse ja lapsesi laitoksessa vai sijaiskodissa? 

Olin laitoksessa, lapseni myös.

Ap

Vierailija
15/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, MIKSI joku tekee lapsia tuollaisilla eväillä. Kärsimystä maailmaan.

Tosi hyvä kysymys. Harmillisesti sitä harkintakykyä ei useinkaan öydy kun kärsii epävakaudesta. Kuvailisin epävakaata persoonallisuushäiriötä sellaisena, että aivan kuin todella paha murrosikä kestäisi montakymmentä vuotta. Ulospäin näyttää aikuiselta, mutta henkinen kehitys ja tunteiden säätely on jäänyt ameeban tasolle. Tietysti näin jälkeenpäin tekisi asioita toisin. 

Ap

Vierailija
16/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset välit sinulla on vanhempiisi? 

Vierailija
17/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset välit sinulla on vanhempiisi? 

He ovat menehtyneet. Yritin saada heiltä hyväksyntää loppuun asti. Pientä pehmenemistå tapahtui heidän elämänsä viime metreillä.

Ap

Vierailija
18/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu ihminen ap. Kaikkea hyvää jatkoon!

Vierailija
19/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet fiksu ihminen ap. Kaikkea hyvää jatkoon!

Ai fiksu ihminen kun lisääntynyt holtittomasti ja pennutkin sijoitettuna ja kärsii

Vierailija
20/46 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuutta on pyytää apua, kun tarvitsee. Pyytää apua lapsilleen.