tästedes en lähde mihinkään ilman puukkoa!!
Siis hemmetti sentään miksei jo lailla kielletä isojen koirien pitämistä "lemmikkeinä". Aiemmin tänään lähdin kävelylle vauvan ja taaperon kanssa kun vastaan tulee teiniikäinen tyttö ison saksanpaimenkoiran kanssa. Meidän kohdalla koira alkaa murisemaan ja haukkumaan siis ihan raivoissaan ja yrittää vetää itseään irti ! Sydän pomppas kurkkuun. Ja tällä koiralla oli vielä kuonokoppa tai mikälie päällä. Siis jos se olis vähänkin kovemmin riuhtunut niin olisi pöössyt irti enkä halua edes ajatella mitö olisi tehnyt jos olisi päässyt irti :/ tästlähin pidän teräasetta mukana enkä todellakaan epäröi käyttää sitä jos koira joskus juoksis kohti.
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:49"]
Meillä on koira joka haukkuu hysteerisesti pyörille, lenkkeilijöille, skeittaajille jne. Mutta koira ei ole tippaakaan aggressiivinen vaan rakastaa ihmisiä yli kaiken. Kertaakaan ei ole murissut, purrut tai käyttäytynyt uhkaavasti ihmistä tai toista eläintä kohtaan.
Koiraa siis pelottaa nopeasti liikkuvat ja meteliä pitävät asiat. Valitettavasti ihmiset eivät erota aggressiivista käytöstä koirani käytöksestä ja saan usein pahoja katseita esim. pyöräilijöiltä...surettaa.
[/quote]
voisin pitää leijonaa hihnassa ja talutella sitä lenkillä... harmi ettei kaikki ymmärrä ettei se tee mitään pahaa. oma vika jos pelkää.
[/quote]
Mä todellakin ymmärrän että ihminen saattaa säikähtää mun koiraa joka haukkuu hysteerisesti! Mutta sehän siinä juuri surullista onkin kun tiedän että koira ei tekisi pahaa kärpäsellekään.
Nyt kun se koiran karkotin -suihke on tullut markkinoille niin pelkään että ihmiset suihkuttelee sitä liian hepposin perustein koirien naamalle. Ei kaikki haukkuminen ole aggressiivista haukkumista.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:36"]
Mieleltään terve koira ei hyökkää aggressiivisesti ihmistä kohtaan. Ja kyllä sinä olet tilanteen herra, ei koira. Käskytät koiran.
[/quote]
Niinpä niin. Mieleltään terve koira. Minua ei kylllä yhtään lohduttaisi se, että lastani purrut koira ei ollut mieleltään terve.
[/quote]
Miksi ihmeessä edes oletatte, että koira a) pääsisi hihnastaan irti tai b) irtipäästessään purisi lasta, vaikka olisi sille haukkunutkin?
[/quote]
Koska minun lapselleni on käynyt a) Koira pääsi hihnastaan irti ja b) puri lastani ranteeseen vaikka ei sille haukkunutkaan.
[/quote]
Ja ihan oikeastiko puri, ettei vain näykkäissyt? En mä ymmärrä miten se remmistä irrottautuminen edes tapahtuu, ei liene kumpikaan noista kovin yleistä, vaikka ikävä toki että noin kävi.
[/quote]
Puri niin perkeleen oikeasti, että tikattavana käytiin. Yhtään ei lohduta sekään, ettei se ole kovin yleistä. Ja onko sitten näykkiminen jotenkin luvallisempaa? Remmistä irrottautuminen tapahtui ymmärtääkseni siten, että omistaja tuon bernhantilaisen päästi irti.
[/quote]
Kyllä, näykkiminen on eri asia - se kun ei tee haavaa eikä muutenkaan satu. Ja hyvä tietää, että remmit ovat turvallisia. Kuulostaa kuitenkin vaan niin keksityltä koko tarina, eihän bernhardilaiset edes pure.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:36"]
Mieleltään terve koira ei hyökkää aggressiivisesti ihmistä kohtaan. Ja kyllä sinä olet tilanteen herra, ei koira. Käskytät koiran.
[/quote]
Niinpä niin. Mieleltään terve koira. Minua ei kylllä yhtään lohduttaisi se, että lastani purrut koira ei ollut mieleltään terve.
[/quote]
Onko sinulla luetunymmärtämisessä vikaa ?
MIELELTÄÄN TERVE KOIRA _EI_ HYÖKKÄÄ
[/quote]
Taidat kyllä itse olla hieman heikkolahjainen. Lukutaidon ja varmaan monen muunkin asian suhteen...:D
[/quote]
Onneks mut on järjellä varustettu toisinku sut ;)
[/quote]
Idiootti olet itse. Miten se muka lohduttaa jotakuta, että lastani purrut koira ei ollut mieleltään terve? Mistä muka tiedän varoa etukäteen mieleltään ei-terveitä koiria?
[/quote]
Siten että hankkiudut hoitoon harhojesi vuoksi
[/quote]
Siis olen mielestäsi hallusinoinut, että joko ei-terve tai terve koira puri poikaani? Mutta kun ne jäljet ovat havaittavissa vieläkin, vuosia tapahtuman jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Taidat kyllä itse olla hieman heikkolahjainen. Lukutaidon ja varmaan monen muunkin asian suhteen...:D
[/quote]
[/quote]
Idiootti olet itse. Miten se muka lohduttaa jotakuta, että lastani purrut koira ei ollut mieleltään terve? Mistä muka tiedän varoa etukäteen mieleltään ei-terveitä koiria?
[/quote]
[/quote]
Siis olen mielestäsi hallusinoinut, että joko ei-terve tai terve koira puri poikaani? Mutta kun ne jäljet ovat havaittavissa vieläkin, vuosia tapahtuman jälkeen.
[/quote]
Lakkaa jo itkemästä taisit ite purasta
Helppohan teiän on sanoa, miten toimia, jotka ette koiria pelkää...
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lopeta nyt jo noiden omien kommenttiesi yläpeukutus ja vastapuolen alapeukutus huora.
t. ulkopuolinen
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lopeta nyt jo noiden omien kommenttiesi yläpeukutus ja vastapuolen alapeukutus huora.
t. ulkopuolinen
[/quote]
Mä sitä yläpeukutin, koska oli hauska viesti. t. sakemannin hoitaja
Tu poikaani purrut bernhandilaisjuttu on niin totta kuin olla voi. Poikani oli tuolloin n. 15- vuotias, oli lenkillä tiellä jossa lenkkeili juosten lähes joka ilta. Tuo koira oli useimmiten narussa omistajansa pihassa, jossa itsekin sen usein näin. En kyllä mene täydellä varmuudella sanomaan, että rotumääritys on täysin oikea, mutta siltä se minusta näytti, eikä kyllä ollenkaan vihaiselta. No niin, nuorimies oli siis lenkillä, juuri ohittanut talon, jonka pihassa tuo koira siis oli, kun koira täysin varoittamatta tuli takaapäin ja puri poikaa ranteeseen. Omistaja näki tapauksen ja toi heti pyyhkeitä tms, joitlla saivat tukittua verenvuodeon ja sen jälkeen käytimme pojan lääkärissä, muutamalla tikillä nuo reiät tukittiin. Omistaja tarjosi oma-aloitteisesti pojalle rahaa, että asiasta ei tehtäisi isompaa numeroa. En kerro mihin tulokseen päädyimme. Pitäkää persereiät minua valehtelijana jos niin tykkäätte, mutta näin se kävi, eikä minua edelleenkään se, oliko koira mielenvikainen, oliko omistaja mielenvikainen ja mikä koiran rotu oli. Koira se joka tapauksessa oli ja tikkien arvet voi erottaa vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 07:47"]
[/quote]
En ole persreikä enkä pidä sua valehtelijanakaan kuulosti vaan niin omituiselta koko tapaus, lempeästä rodustakin kun on kysymys. Ikävää, että poikaasi purtiin, mutta kai tiedät, ettei koira olisi luultavastikaan purrut, ellei poika olisi juossut? Miten sitten ikinä irti pääsikään.
[/quote]
Siis herran tähden, pitäisikö lenkkeilijän tietää joka ikinen talo, jossa lenkkireitin varrella asuu koira ja ohittaa kävellen nuo talot YLEISTÄ TIETÄ pitkin?! Haloo nyt, ei tämä maailma koirien mukaan pyöri, vaan koiranomistajan on huolehdittava, ettei koira pääse aiheuttamaan vahinkoa oman kodin/pihan ulkopuolelle. On omistajan syy, jos koira pääsee irti, ei muiden tarvi lähtökohtaisesti varoa kaikkialla koiria, joita omistajat eivät osaa kouluttaa tai viitsi valvoa.
Pelottava asenne kirjoittajalla! T. Ison koiran omistaja itsekin
PS: Mikä tahansa koira voi purra ihmistä, rodusta viis. Poikkeus vahvistaa säännön...
[/quote]
Ja minkä ihmeen takia koiran omistaja tarjosi pojalle rahaa jos kerran laki oli hänen puolellaan. Eräistä täällä olevien mielipiteistä saa helposti sen käsityksen, että poika olisikin ollut korvausvastuussa koska juoksi. Yksi väittää jopa pojan isän purreen poikaa...
Olisikohan niin, että AP ei ole kovinkaan tietoinen koirien käyttäytymisestä ja on aivan ymmärrettävää että on pelännyt lasten puolesta. Todennäköisesti koira on itsekin jonkinverran sekaisin kun ei ole osaavaa ihmistä hihnan toisessa päässä kertomassa, että ei tarvitse pelätä. Itsevarma koira ei räyhää, sen ei tarvitse. Eikös se sanonta muuten mene niin, että ei haukkuva haavaa tee. Tottahan on. Koirat jotka purevat, ovat yleensä niitä jotka ovat hiiren hiljaa. Jopa pelottavan hiljaa. Riittävä ahdistus ja naps. Kuten monikin jo sanoi, tuo sakemanni on luultavasti mölissyt vaan muuten. Paimenet ovat äänekkäitä ja jos niille ei opeteta että nokka pysyy kiinni niin kyllä ne maailmaan ääntä päästää! Vaikka pelottaakin niin älä nyt sentäs puukkoa kanna mukana. Yleensä noihin riittää kun sanot itsevarmana mene hel******n siitä :)