Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ja äidit, teidän apua tarvitaan

Vierailija
25.06.2014 |

Tyttöystäväni ilmoitti viikko sitten olevansa raskaana.
Menin saman tien paniikkiin ja sanoin ensijärkytyksissäni hänelle ettei meille todellakaan tule mitään lasta.
Sanoin myös abortin olevan ainoa oikea ratkaisu. Tämä johtui siitä että olin yksinkertaisesti helvetin paniikissa, ihan jo siitä syystä että olemme vielä tosi nuoria vanhemmiksi. Olemme molemmat 21-vuotiaita.
Kun sain vähän selvitettyä päätäni, yritin jutella tyttöystävälleni mutta hän ei suostunut enää puhumaan minulle. Olen yrittänyt pyytää anteeksi monta kertaa, turhaan. Miten ihmeessä saisin tyttöystäväni ymmärtämään minun katuvan möläytystäni ja sen että haluan olla hänen tukenaan tässä asiassa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. En ole itsekään mikään ihmissuhdetaituri ja olen tyrinyt monta kertaa. Ei kai tuossa voi muuta kuin selittää, että menit paniikkiin, koska asia tuli niin yllätyksenä ja haluaisit sen vuoksi yrittää keskustella aiheesta nyt uudelleen.

Teidän kannattaa katsoa, mikä tilanteenne on, ja yrittää keskustella siltä pohjalta, rauhallisesti. Kysy tyttöystävältä, mitä hän tilanteesta miettii ja mitä odottaa ja toivoo sinulta.

Vierailija
2/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:35"]

Vaikea sanoa. En ole itsekään mikään ihmissuhdetaituri ja olen tyrinyt monta kertaa. Ei kai tuossa voi muuta kuin selittää, että menit paniikkiin, koska asia tuli niin yllätyksenä ja haluaisit sen vuoksi yrittää keskustella aiheesta nyt uudelleen.

Teidän kannattaa katsoa, mikä tilanteenne on, ja yrittää keskustella siltä pohjalta, rauhallisesti. Kysy tyttöystävältä, mitä hän tilanteesta miettii ja mitä odottaa ja toivoo sinulta.

[/quote] Veikkaan että odottaa ja toivoo minulta ainakin vähän aikuismaisempaa käytöstä. No joo, ei vaan, ihan järkipuhetta sinulta tuli. Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:35"]Vaikea sanoa. En ole itsekään mikään ihmissuhdetaituri ja olen tyrinyt monta kertaa. Ei kai tuossa voi muuta kuin selittää, että menit paniikkiin, koska asia tuli niin yllätyksenä ja haluaisit sen vuoksi yrittää keskustella aiheesta nyt uudelleen.

[/quote]

Ja jos tilanne menee riitelyksi tai tyttöystävä ei suostu kuuntelemaan, kannattaa kirjoittaa vaikka kirje. Siinä saat ainakin kerrottua kaikki ajatuksesi ilman että tulee uusia väärinkäsityksiä.

Vierailija
4/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole nöyrä ja sinnikäs!!! Käy ostaan tulevalle vauvalle jotain. Älä sano anteeksi pyynnön jälkeen mutta. Anna kirje, jossa kerrot olevasi pahoillasi ja lisäksi kerro mitä tulevalta odotat, millaisia suunnitelmia haluaisit yhdessä tehdä. Sen sijaan että märehtisit koko kirjeen että panikoit ja minä minä minä... mene itse tapaamaan häntä sen jälkeen kun tiedät hänen lukeneen sen ja pyydät vielä anteeksi. Tsemppiä!

Vierailija
5/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:35"]Vaikea sanoa. En ole itsekään mikään ihmissuhdetaituri ja olen tyrinyt monta kertaa. Ei kai tuossa voi muuta kuin selittää, että menit paniikkiin, koska asia tuli niin yllätyksenä ja haluaisit sen vuoksi yrittää keskustella aiheesta nyt uudelleen.

[/quote]

Ja jos tilanne menee riitelyksi tai tyttöystävä ei suostu kuuntelemaan, kannattaa kirjoittaa vaikka kirje. Siinä saat ainakin kerrottua kaikki ajatuksesi ilman että tulee uusia väärinkäsityksiä.

[/quote] Tämä voisikin olla hyvä idea. Muutenkin olen jostain syystä parempi ilmaisemaan itseäni kirjoittamalla kuin puhumalla. Kiitos vinkistä!

Vierailija
6/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteinen ystävä avuksi ja puhemieheksi.

Tsemppiä. Kirjekin voisi olla hyvä, ne on tosin helppoa olla avaamatta. Mutta ehkä kirjoitat jo kuoreen jotain mistä tajuaa, että ajattelet hänen kanssaan yhteistä tulevaisuutta lapsenne vanhempina.

Vierailija
7/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:39"]

Ole nöyrä ja sinnikäs!!! Käy ostaan tulevalle vauvalle jotain. Älä sano anteeksi pyynnön jälkeen mutta. Anna kirje, jossa kerrot olevasi pahoillasi ja lisäksi kerro mitä tulevalta odotat, millaisia suunnitelmia haluaisit yhdessä tehdä. Sen sijaan että märehtisit koko kirjeen että panikoit ja minä minä minä... mene itse tapaamaan häntä sen jälkeen kun tiedät hänen lukeneen sen ja pyydät vielä anteeksi. Tsemppiä!

[/quote] Hmm, mietin itsekkin että voisin ostaa jotain vauvalle. Ainoa ongelma onkin sitten se etten juurikaan tiedä vauvoista mitään joten ostaisin todennäköisesti jotain aika eksoottista! :D

Vierailija
8/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:42"]

Tsemppiä. Kirjekin voisi olla hyvä, ne on tosin helppoa olla avaamatta. Mutta ehkä kirjoitat jo kuoreen jotain mistä tajuaa, että ajattelet hänen kanssaan yhteistä tulevaisuutta lapsenne vanhempina.

[/quote] En kyllä välttämättä vetäisi tähän ulkopuolisia mukaan, juttu on kuitenkin sen verran tuore etten ehkä lähtisi ystäville "huutelemaan" vielä. Jos sen kirjeen kirjoitan niin täytyy tehdä varmaankin juuri noin että kirjoitan jo kuoreen jotain ettei se lennä suoraan roskikseen.

Vierailija
9/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:42"]

[/quote] En kyllä välttämättä vetäisi tähän ulkopuolisia mukaan, juttu on kuitenkin sen verran tuore etten ehkä lähtisi ystäville "huutelemaan" vielä. Jos sen kirjeen kirjoitan niin täytyy tehdä varmaankin juuri noin että kirjoitan jo kuoreen jotain ettei se lennä suoraan roskikseen.

[/quote] TOki siinäkin on oltava tarkka, koska raskaana oleva nainen tulkitsee kaiken kuitenkin vain vittuiluksi sinulta.

Vierailija
10/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ystäväni heitti miehensä ostamat vaunut pellolle. Ei halunnut tulla lahjotuksi, kun oli tullut loukatuksi.

Vierailija
12/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan mene mitään vauvajuttuja ostamaan, herranen aika. :D odotat vain, että pöly laskeentuu.

Vierailija
13/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:50"]

http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4210759/Itsetyydytys

[/quote] Miten tämä liittyi tähän? Lähde nyt ihmeessä vaikka lenkille niin ajatukset kirkastuu ja järki alkaa pakottaa päätä.

Vierailija
14/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:49"]

Ainakin ystäväni heitti miehensä ostamat vaunut pellolle. Ei halunnut tulla lahjotuksi, kun oli tullut loukatuksi.

[/quote] en tarkoittanutkaan että asia kuittattaisi lahjalla vaan että se kertoisi että välittää. Itsellä oli vastaava tilanne, olin se raskaana oleva, kyllä mulle olisi kelvannut joku pieni eksoottinenkin lahja vauvalle anteeksi pyynnön ohessa näyttämään että vauvaa todella on ajateltu. Jos mies taas olis tuonut vaunut ovelle ja sanonu täs nää nyt olis, sori niin ei kiitos.

Vierailija
15/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:53"]

No älä nyt ainakaan mene mitään vauvajuttuja ostamaan, herranen aika. :D odotat vain, että pöly laskeentuu.

[/quote] No en kyllä mitään sellaista ajatellutkaan, jotain pienempää. Joku järki on kaiketi syytä pitää päässä koska raskaus on vielä ihan alussa.

Vierailija
16/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lahja. Mutta Älä osta mitään isoa ja kallista (nainen tietää paremmin mitä ominaisuuksia hän tahtoo vaunuilta & pinnasängystä, jos ostat vääränlaisen ne varmasti lähtevät alta aikayksikön) joten mene kauppaan ( esim. prismakin käy) ja osta body (=sellainen vauvojen paita) kooksi valitset 50cm tai max. 60cm.(mitä pienempi sen hellyyttävämpi) Yritä valita huolella jotta siinä olisi myös jotain ajatusta. Sitten ostat iiiiison levyn suklaata ja paketoit nätisti. Kortti/kirje jos olet kirjoittaja tyyppiä.

Onnea matkaan!

Vierailija
17/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kyllä lahjomalla saisi leppymään. Kokisin sen erittäin nöyryyttäväksi, että kuvittelisi lahjojen saavan korjattua typeryytensä.

Vierailija
18/18 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muistaa, että tyttöystäväsi on se, joka on raskaana. Hän on vielä enemmän paniikissa kuin sinä. Kyseessä on hänen päätöksensä, pitääkö vauvan vai ei ja hän kantaa (ainakin aluksi) suurimman vastuun päätöksestään, oli se mikä tahansa. Sun pitää sanoa ja mikä tärkeintä, näyttää, että tuet hänen ratkaisuaan oli se mikä tahansa.

Lisäänpä vielä, että olit tosi m*lkku, kun aloit vaatia aborttia, mutta onneksi et selvästikään kokonaan paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän