Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyynti ei ole oikeaa työtä!

Vierailija
25.06.2014 |

Jokaiselle puhelinmyyjälle sanon, että hankkisit sinäkin kunnon työ, jotta voisit olla ylpeä itsestäsi.

Itse olen lehteä myynnyt 15 vuotta sitten parisen kuutta, kun työttömänä otin mitä vaan vastaan. Se oli nöyryyttävin kokemukseni.

Onneksi sain toimistosihteerin työn äkkiä. Eihän tuolla myynti työllä edes elä, jos ei ole myyjä luonteeltaan tai muuten tyrkky

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti yksityishenkilöille on epäeettistä. "Myyntihenkisyys" tarkoittaa sitä, että tyrkyttää väkisin ylikohteliaalle vanhukselle kalliin lehden vuosikerran tai että jopa väittää asiakkaan ostaneen tuotteen, kun hän ei ole sitä suoraan kieltänyt.

Puhelinmyynti yksityisille pitäisi kieltää laissa! Eikä se ainakaan ole mikään rehellinen työ, joka jokaisen pitäisi ottaa vastaan karenssin uhalla. Yhtä hyvin voitaisiin pakottaa myymään persettä.

Vierailija
22/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 16:44"]Ylimielinen asenne sinulla. Ensinnäkin, mitään työtä ei nykypäivänä hankita, vaan SAADAAN. Toiseksi, firmat ovat erilaisia. Suuri osa alan firmoista on huonoja työntekijöitä tai asiakkaita kohtaan, ja työ on ikävää ja haastavaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jokainen alan firma olisi surkea. Olen aikoinani työskennellyt huonoissa firmoissa ja yhdessä kohtuuhyvässä firmassa alalla. Raskasta oli, mutta töitä tein. Nykyään olen onneksi PÄÄSSYT eri alalle.

[/quote]

Nykypäivänä nimenomaan töitä pitää etsiä ja hankkia aktiivisesti eikä töitä saa vain sormia napsauttamalla

[/quote]

Oletko hölmö vai onko onni kannatellut elämässä niin, ettet tajua nykymaailman realiteettejä? Tietysti töitä etsitään kovasti, mutta lopulta työpaikka nimenomaan saadaan. Monet etsivät nykyään hyvinkin pitkiä aikoja töitä. Jos esim. kolmesataa henkeä taistelee yhdestä paikasta, on sanomattakin selvää, että jokainen ei voi hankkia itselleen tuota työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppistuttaa...

Vierailija
24/57 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oha se henkisesti raskasta kuulla joka päivä miten huono ihminen olet kun soittelet ja häiritset..

Vierailija
25/57 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjän työ sentään tuottaa jotain, kun kaupat syntyy, mutta mitä tuottaa toimistosihteerin työ. Kuulostaa kovasti julkishallinnon työnimikkeeltä.

Vierailija
26/57 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta ollu puhelinmyyjänä enkä ikinä ole valmiita litanioita lukenut koska ei niillä kauppaa saa vaan olemalla oma itsensä eikä saa kuulostaa teennäiseltä.

Vierailija
27/57 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa ja kuluttavaa hommaa kuitenkin.

Vierailija
28/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 16:36"]Mä oon jaksanut ihmetellä, että miten niillä valmiilla myyntipuheilla joku on myyntitykki ja toinen ei saa myytyä mitään

[/quote]

Jotkut kuulostaa pirteiltä ja toiset peffaan ammutuilta mesikämmeniltä. Äänenpainot ja tuollaiset merkitsevät myöskin, luulen ma.

Vierailija
29/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:22"]No kuule kun kaikki ei tosta vaan saa mitään OIKEAA työtä. Pitäisikö mieluummin olla työttömänä?

[/quote]

Jos olisi ihan surkea myymään, kannattaisi ikävä kyllä oman pään ja elintason takia olla työtön. Työnteko vituttaisi, eikä palkkaa välttämättä tulisi ollenkaan. Niinkuin joku täällä taisi jo sanoa, myyntihenkiselle tuo on taivas, tavikselle välttämättä ei.

Vierailija
30/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänenpainot on vain osa sitä että osaa puhua. Kaiken kaikkiaan kyse on uskottavuudesta, karismasta, siitä että tietää mitä tekee eikä lue tekstiä kuin puhelinluetteloa. Jos myyjä on pihalla kuin lintulauta, ei se kyllä kauppaakaan tee.

Vierailija
31/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:07"]Äänenpainot on vain osa sitä että osaa puhua. Kaiken kaikkiaan kyse on uskottavuudesta, karismasta, siitä että tietää mitä tekee eikä lue tekstiä kuin puhelinluetteloa. Jos myyjä on pihalla kuin lintulauta, ei se kyllä kauppaakaan tee.

[/quote]

Aika monessa lehtimyyntifirmassa otetaan töihin kuka vain suostuu tulemaan. Työhön saa ah niin kattavan puoli tuntia koulutusta, ja siitä sitten soittelemaan äkäisille mummoille. Eipä ihme, ettei tulosta synny.

Vierailija
32/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti on löytää se oma "myyntilitania", mikä kuulostaa jo omalta puheelta eikä paperista luetulta. Ne menestyvät, ketkä puhuvat kaikkein luontevammin, omana itsenään. Se tykkityyli harvoin puree, se vain ärsyttää.

Myyntityön halveksiminen on tekopyhää.

Suurin osa, n. 80 % lehtitilauksista tehdään juuri puhelimen kautta. Ilman myyntineuvottelijoita (se on se ammattinimi, eikä 'puhelinmyyjä') lehdille voisi käydä huonosti. Eivät ihmiset lehtien perään soita,niin kuin joku luuli.

Sen työn arvon tajuaa, kun sitä tekee.

Vierailija
33/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut puhelinmyyjältä urheilulehden. Urheilu ei kiinosta pätkääkään. Myyjä vain oli niin hyvä. No niitäkin on jotka lukee sen litanian eivätkä osaa kommunikoida mitenkään.

Vierailija
34/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on oikeaa työtä sillä edellytyksellä, että kuluttajat voivat teknisesti estää puhelinmyyjien soitot helposti ja ilmaiseksi. Oletan, että tilanne on tämä.

Vierailija
35/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan oikeaa työtä on. Henkisesti raskasta, jos nyt ei fyysisesti. Koska jokainen puhelu nauhoitetaan, myyjä ei voi huijata mummoja ja keksiä heille tilauksia jäämättä siitä kiinni. Keksittyjä tilauksia ei hyväksytä työnantajan taholta. Ei kannata väittää julkisesti tällaista, jos ei asiasta oikeasti tiedä.

Vierailija
36/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä mitään spiikkejä!

T. erittäin hyvin tienaava,teleoperaattorilla töitä paiskin! Rankkaa puhua puhua puhua puhua.

Vierailija
37/57 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täällä raivotaan, että työttömät eivät tee mitään hankkiakseen työtä. Sitten kun jollain työ on, niin sekin on vääränlainen...

Vierailija
38/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sana 'puhelinmyyjä' kuulostaa henkilöltä, joka myy puhelimia. Se ei ole  ammattinimike, vaan myyntineuvottelija.

Tiedän ihmisiä, jotka tekemällä sitä työtä tienaavat kolme tonnia kuussa, ja itse myyntityötä tekevät vain n. 5 tuntia päivässä. Missä muussa toimistotyössä voi vaikuttaa omaan palkkaansa ja tienata noin paljon ja enemmänkin?? Siis työssä, johon ei vaadita koulutusta eikä ole ikäsyrjintää, eikä sen puoleen ihonvärin perusteella syrjintääkään - kunhan puhuu suomea hyvin. Se voi olla ihan huippuduuni sellaiselle, joka sen osaa, siis supliikin. 

Vierailija
39/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntiä pitäisi säännellä enemmän. Pitäisi mennä niin päin, että puhelinliittymää hankkiessaan voisi laittaa ruksin johonkin paperiin, jossa joko sallii tai kieltää puhelinmyynnin. Ja samoin vanhusten turvaksi tarvittaisiin vielä selkeämmät säännöt, että ihan vain puhumalla ja painostamalla ei myytäisi heille turhia tuotteita.

Sen jälkeen, kun homma toimisi eettisemmin ja soitettaisiin vain niille ihmisille, jotka ovat erikseen luvan antaneet, ei minulla olisi koko ammattikuntaa vastaan mitään.

Vierailija
40/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on työtä siinä missä muukin. Niin kauan kun on kysyntää niin olkoon puhelinmyyntiä. 

Puhelinmyynnin täytyy silti olla 100 % rehellistä. Mitään vedätyksiä ei missään liiketoiminnassa kaivata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän