JES!! LAKIALOITE "TASA-ARVOISEN" AVIOLIITON PUOLESTA HYLÄTTIIN!
Kommentit (433)
kirahvien urospuolisten yksilöiden yhdynnöistä 74% tapahtuu
uroksien kesken!!!!!!!!!
vaadin välittömästi että kaikki kirahvit kuljetetaan
autiolle saarelle jotta lapseni ja minun ei tarvitse tuota iljetystä
nähdä missään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HOMOPROPAGANDAYHDISTYS SETA ry saa valtion rahoitusta. Myös RAY antaa rahaa SETA:n toimintaan. Viime seitsemän vuoden aikana valtio on lahjoittanut SETA: lle yhteensä 703 00 € korvamerkittyä rahaa ”valtakunnalliseen nuorisotyöhön”.
SETA:n nettisivujen nuorisoneuvonnasta löytyy mm tällaista: ”Lisäksi on vallalla käsitys, että miehet lähtökohtaisesti ihastuvat naisiin ja päinvastoin. Tätä kutsutaan hetero-oletukseksi ja johtaa heteronormatiiviseen ajatteluun… Onneksi tällaisia ihmisten eriarvoisuuteen johtavia normeja voidaan muuttaa!”
Ihan hanurista. Ei ihme, että herkät nuoret sekoavat seksuaalisuudessaan ja liittyvät järjestöön tukien sen olemassaolon perusteita ja yhä paisuvaa palkattua henkilöstöä, homoja.
Ja noiden viimeisen seitsemän vuoden aikana terveydenhuollon vastaanotoille on saapunut yhä enenevä määrä murrosikäisiä lapsia, jotka haluaisivat muuttaa fyysistä sukupuoltaan. Hyvin on SETAn propaganda purrut. Ihan sairasta. SETAn saama yhteiskunnallinen toiminta-avustus pitää lopettaa sekä "valtakunnallisen nuorisotyön", että aikuistoiminnan osalta.
Tässä nille palstan provoille jotka osaa englantia ( sori wt-porukka )
tietoa eläinten homoudesta.
Edelleen luonnotonta?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animals_displaying_homosexual_behavior
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:18"]
No, maltetaan vielä hetki! Kyllä se läpi menee, ennemmin tai myöhemmin. Viimestään sitten kun nuo vanhat ahdasmieliset jermut kuolla kupsahtavat tuolta päättäjien palleilta. Katsokaapa kun edistystä ei voi estää loputtomiin. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa ;)
[/quote]
Ja sitä odotellessa. HAHAHAHAHAHA ja HÅHÅÅHHÅHÅ...
JESSS !!!
Onneksi toistaiseksi vielä järki on voittanut. Hyvä päättäjät !
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:30"]
No. Tuo päätös vain vahvistaa muiden maiden käsitystä Suomesta emäjunttien kotimaana. Suomi oli joskus tasa-arvon edistäjämaa, mutta tässä asiassa olemme muslimimaiden tasolla.
[/quote]
Suomi ON muslimimaiden tasolla myös esim. raiskaustuomioiden perusteella JA alkoholin myynnin säännösten takia. Siis oikeasti muistuttaa hyvin paljon muslimimaita, eikä muuta Eurooppaa.
Seuravaksi tulee Tahdon 2015 kamppanja ja silloin kannatajia on vielä enemmän. Itse en tätä lakialoitetta kannattanut mutta seuraavaa meinaan kannattaa.
Kyllä me vielä kirkon valta määrät näistä asioista kaadetaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:29"]Persut, kristiliset ja maalaisjuntit äänestivät lakialoitetta vastaan.
Ja äänestäjistä enemmistö oli junttiukkoja. Uskokaa jo että junttiukot tukevat kirkkoukkojen valtaa.
[/quote]
Kansanedustajat edustavat kansalaisia. Näitä tällaisia "juntteja" "juntteine" mielipiteineen on maassamme paljon. Missä suvaitsevaisuus heitä kohtaan? Vai ovatko he kaikki vain väärässä kun mielipide on eri kuin sinulla?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:53"]
Edelleen luonnotonta?
[/quote]
Ihan hanurista hakea ihmisen millekään käytökselle "oikeutusta" eläinmaailmasta! Yksin liikkuvat, suomalaiset uroskarhut tappavat tapaamansa emokarhun poikaset saadakseen naaraan uudelleen kiimaan ja päästäkseen itse parittelemaan ja levittämään omia perintötekijöitään.
Varmaan SETA:n propagandaa tuo eläinmaailmaan vetoaminen. Ihan sairasta.
Jaa-a, täällä onkin heti vasurit vaatimassa kirkosta eroamista. Lieneekö ollut sama porukka, joka olisi aiempina vuosikymmeninä ollut viemässä Suomea Neuvostoliittoon? Nyt sitten halutaan rikkoa kaikki perinteiset arvot ja instituutiot.
Kyllä tuo vedätys tuossa lähinnä ärsyttää ja siksi olenkin sitä mieltä, että äänestän ainoastaan poliitikkoja, jotka eivät mene siihen mukaan. Samat poliitikot eivät taivu myöskään painostuksen alla, joten ovat ääneni ansainneet.
Sinänsä minulla ei ihmisinä ole mitään homoja vastaan, mutta nuo taustajoukkojen kaiut kyllä ärsyttää ja kovasti.
Kylmä totuus: avioliittolain kannattajat ovat jokseenkin sivistyneitä, terveen itsetunnon omaavia, omilla aivoilla ajattelevia kansalaisia.
Ja vastustajat.... No enpä sano mitään.
Hyvä, ettei mennyt läpi. Joku säällisyys ja roti sentään vielä kansanedustajillakin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:53"]
Edelleen luonnotonta?
[/quote]
Ihan hanurista hakea ihmisen millekään käytökselle "oikeutusta" eläinmaailmasta! Yksin liikkuvat, suomalaiset uroskarhut tappavat tapaamansa emokarhun poikaset saadakseen naaraan uudelleen kiimaan ja päästäkseen itse parittelemaan ja levittämään omia perintötekijöitään.
Varmaan SETA:n propagandaa tuo eläinmaailmaan vetoaminen. Ihan sairasta.
[/quote]
Luonnollisuusteen ja biologiaan vetosivat ensimmäisenä homofobiasta kärsivät kun halusivat uskotella, että homous on epäluonnollista ja luonnonvastaista ja siksi epänormaalia tai sairasta. Nyt sitten kun tämä luonto-argumentti osoittautuikin täysin epäpäteväksi niin toki syy homofobikon mielestä on jälleen homojen.
Jos perinteisesti on miehen ja naisen välistä liittoa kutsuttu avioliitoksi, niin eikö asia saa olla niin tulevaisuudessakin. Annettakoon toinen nimi sitten homoseksuaalien yhteiskunnan vahvistamalle liitolle. Nyt kyseessä on rekisteröity parisuhde, mutta jos se ei ole sopiva, niin voisiko sitten muuttaa johonkin sitä paremmin kuvaavaan nimeen - ei kuitenkaan avioliittoon, jolla on jo tietty merkityssisältö.
Mielestäni tasa-arvosta ei asiassa ole primääristi kysymys, sillä yhdenvertaisuuslaki ja laki rekisteröidystä parisuhteesta on jo olemassa. Tasa-arvo vaan on hieno termi, jolla asiaa on helpompi markkinoida.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 13:09"]
Jos perinteisesti on miehen ja naisen välistä liittoa kutsuttu avioliitoksi, niin eikö asia saa olla niin tulevaisuudessakin. Annettakoon toinen nimi sitten homoseksuaalien yhteiskunnan vahvistamalle liitolle. Nyt kyseessä on rekisteröity parisuhde, mutta jos se ei ole sopiva, niin voisiko sitten muuttaa johonkin sitä paremmin kuvaavaan nimeen - ei kuitenkaan avioliittoon, jolla on jo tietty merkityssisältö.
Mielestäni tasa-arvosta ei asiassa ole primääristi kysymys, sillä yhdenvertaisuuslaki ja laki rekisteröidystä parisuhteesta on jo olemassa. Tasa-arvo vaan on hieno termi, jolla asiaa on helpompi markkinoida.
[/quote]
Ei käy minulle, sillä vaikka olen hetero en hyväksy mitään käytäntöjä, joilla erotellaan ihmisiä esimerkiksi seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Valtio ei missään muodossa saa olla mukana apartheidin ylläpitämisessä tai luomisessa.
Kylmä totuus: avioliittolain kannattajat ovat jokseenkin sivistyneitä, terveen itsetunnon omaavia, omilla aivoilla ajattelevia kansalaisia.
[/quote]
Itse vastustan lakialoitetta, mutta olen samaa mieltä, että myös kannattajat ovat tavallisesti sivistyneitä ja fiksuja ihmisinä. En vastusta ihmisiä, vaan sitä muutosta, jota lailla haettaisiin.
Hieman minua loukkaa se, että muutoksen kannattajissa on paljon henkilöitä, jotka leimaavat mielellään meidät muutosta vastustavat vaikka millä hirveillä nimityksillä. No, teillä on siihen sananvapauden ja vapaan demokratian nimessä oikeus.
luulen kyllä että homous on vanhempi asia kuin käsite avioliitto ?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 13:13"]
[/quote]
Itse vastustan lakialoitetta, mutta olen samaa mieltä, että myös kannattajat ovat tavallisesti sivistyneitä ja fiksuja ihmisinä. En vastusta ihmisiä, vaan sitä muutosta, jota lailla haettaisiin.
Hieman minua loukkaa se, että muutoksen kannattajissa on paljon henkilöitä, jotka leimaavat mielellään meidät muutosta vastustavat vaikka millä hirveillä nimityksillä. No, teillä on siihen sananvapauden ja vapaan demokratian nimessä oikeus.
[/quote]Joo, nykyään ei ole sellaista aitoa suvaitsevaisuutta. Pitäisi suvaita se, että enemmistö nyt vain on sitä mieltä, että avioliitto nimikkeenä tulisi säilyttää miehen ja naisen välisenä.
Miksi avioliitto pitäisi määritellä uudestaan? Se on tarkoittanut miehen ja naisen välistä "virallistettua" suhdetta jo ainakin muutama tuhat vuotta. Minulla ei ole mitään homoseksuaalien parisuhteita vastaan eikä niiden virallistamista vastaan. Sille vain pitää keksiä uusi termi. Minusta avioliitto-instituuto pitäisi palauttaa kirkon käyttöön, koska sieltä se on peräisin. Hetero- ja homoparien siviilivihkimisiin perustetaan uusi rinnakkainen "virallinen parisuhde". Omaisuus-, verotus ja sosiaaliturvakysymysten takia olisi syytä tarkistaa myös avoliiton käsitettä. Mitä eroa on seurustelulla, yhdessä asuvilla ystävillä ja avoparilla? Näissä asioissa käy pienoisia oikeusmurhia jatkuvasti.
Vanhemmuuten ja adoptioon liittyvät ongelmat on hankalampia. Nykyiden lainsäädäntö on kirjoitettu aikana jolloin lapsi syntyi avioliitossa tai synnistä. Esimerkiksi tällä hetkellä isillä ei juuri ole oikeuksia. Olisi lasten ja miesten oikeuksien mukaista määrittää vanhemmuus ja huoltajuusasiat samalla tavalla niin avio- ja avoliitossa kuin sinkuillakin. Naisilla ja miehillä pitäisi olla yhtäläinen oikeus geenitestien/huoltajuuden vaatimiseen. Lakiehdotus, jonka mukaan lapselle voitaisiin heti syntymästä nimetä kaksi äitiä vanhemmaksi on epäonnistunut. Siinä riistetään lapsen oikeus isäänsä. Koskisiko sama myös homopareja? Olisiko lapsen synnyttänyt äiti vain satunnainen ohikulkija lapsen elämässä? Kyllä biologiset vanhemmat pitäisi aina kun mahdollista olla selvillä alusta asti. Huoltajuus on asia erikseen. Jokaisella lapsella olisi hyvä olla kaksi huoltajaa, jotka häntä rakkaudella kasvattaa.