Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (19874)
Boomerit on aina olleet omassa kuplassaan. Vailla mitään muuta kuin työ, oma asunto ja Toyota Corolla..
Vierailija kirjoitti:
Pienet ikäluokat eivät taas vuorostaan tajua mitään entisaikojen todellisuudesta. Luulevat vaan, että 1950-luvulla katsottiin televisiotakin päreen valossa.
Kuinka monella oli telkkari 50-luvulla?
Jos laittaa aurinkopaneelit katolle niin ensin pitää kysyä lupa rakennusvalvonnasta.
A : kaikille alueille ei saa laittaa aurinkopaneeleita katolle ja ne voidaan määrätä purkamaan sakon uhalla.
B : rakennusvalvonnan pitää tarkistaa kestääkö katto aurinkopaneelien painoa ja mukaan pitää laskea myös lumikuorma.
Jos katto romahtaa etkä ole kysynyt rakennusvalvonnasta lupaa niin vakuutus ei korvaa.
50 luvulla monessa perheessä ei edes ollut televisiota.Minun kotonani ei ollut edes radiota.Ei suuret ikäluokat syntyneet kultalusikka suussa.Tämän päivän nuoret ovat tottuneet saamaan kaikki haluamansa.Nyt he haluavat meidän suurten ikäluokkien eläkkeetkin.Entisaikojen elämän kovuudesta ei saa kuulemma puhua.Eivät osaa olla kiitollisia,vaikka ovat saaneet paljon monenlaista hyvää.Me suuret ikäluokat emme ole eläneet lapsuudessamme ja nuoruudessamme hyvinvointivaltiossa.Omasta pussista piti esim koulutus maksaa,kun köyhillä ykdinhuoltaja vanhemmilla oli velkaa ja sairautta.Minua inhottaa nuorten ahneus,ja se etteivät kunnioita vanhempia ihmisiä.Me suuret ikäluokat rakensimme teille hyvinviuntivaltion.
Jos laitatte aurinkopaneelit niin muistakaa kysyä lupa rakennusvalvonnasta.
https://www.ouka.fi/oulu/rakennusvalvonta/aurinkopaneelit
Vierailija kirjoitti:
Pienet ikäluokat eivät taas vuorostaan tajua mitään entisaikojen todellisuudesta. Luulevat vaan, että 1950-luvulla katsottiin televisiotakin päreen valossa.
Ha-ha, vai pienet ikäluokat, kenenkäs syytä se ikäluokkien pienuus onkaan...
Suomessa ei ole ollut vähänkään laajemmassa katsantokannassa oikeistopuoluetta vuosikymmeniin. Kukaan ei esim. aidosti aja veroprogressiosta luopumista. Riittävän vasemmalta katsottaessa jokainen asevelidemarista oikealle oleva vaikuttaa äärioikeistolta. Ja jos tarkkoja ollaan, kansallissosialistithan olivat... no, sosialisteja.
Suurille ikäluokille on tullut kollektiivinen asenneongelma, kun heitä on ensin vähätelty esim. juuri työnhaussa toteamalla, että kun teitä on niin monta. Ja sitten sama kakka on pitänyt valuttaa nuoremmille, koska miksi ei. On pitänyt kompensoida paljon jo koulusta lähtien ja näppituntumalla tästä aiheutuva narsismi kukoistaa heissä.
Vierailija kirjoitti:
Suurille ikäluokille on tullut kollektiivinen asenneongelma, kun heitä on ensin vähätelty esim. juuri työnhaussa toteamalla, että kun teitä on niin monta. Ja sitten sama kakka on pitänyt valuttaa nuoremmille, koska miksi ei. On pitänyt kompensoida paljon jo koulusta lähtien ja näppituntumalla tästä aiheutuva narsismi kukoistaa heissä.
Varmaan heistä oli hauskaa nimitellä nuorempia pullamössösukupolveksi jo 90-luvulla, kuten Martin Saarikangas. Heille varmaan tuttu eväs, mutta minä en ole moista koskaan nähnytkään ja olen 70-luvun puolivälissä syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ha-ha, vai pienet ikäluokat, kenenkäs syytä se ikäluokkien pienuus onkaan...
Ai, pitääkös ikäluokan pienuus olla jonkun syy?
Kenenkäs syy onkaan tulevan ikäluokan pienuus?
Ja kenen syy oli yhden ikäpolven suuruus?
Mitä syyllistämistä te tässä nyt yritätte harjoittaa?
Olisitko halunnut kuusi sisarusta, niin kuin mulla oli? Ei puhettakaan omasta huoneesta tai ylipäänsä mistään yksityisyydestä. Ei koskaan uutta vaatetta. Ei ikinä rahaa mihinkään. Aina joku pikkulapsi otettava mukaan meni minne vaan. Vain kaksi nuorinta sai mennä oppikouluun, minun piti maksaa toisen kirjat ja lukukausimaksut, kun pääsin töihin.
Kyllä siinä kävi useamminkin mielessä, että itse en näin montaa maailmaan laita. Moni muukin ajatteli varmasti samoin. Haluttiin antaa omille lapsille edes vähän paremmat lähtökohdat.
Että kiitos vaan syyllistämisestä.
Heittäydy nyt vielä marttyyriksi, olet vissiin kärsinyt ihan hirveästi kun ei ole sisaruksia, tai on vaan yksi tai kaksi. No, tee nyt sitten itse oikein monta, että saat edes omille lapsillesi sen mitä olet jäänyt vaille. Älä syytä köyhyyttäsi, köyhiä minunkin vanhemmat oli ja puutetta oli, mutta sehän vaan vahvistaa, eikö niin. Tärkeintä on, että luotte tänne taas isot ikäluokat, sehän kaiken ratkaisee.
Mun v 50 syntyneet vanhemmat rakensi arava-lainalla ja kehuivat kovasti, kuinka tämä järjestely yhdessä korkovähennysten ja talon hinnan nousun kanssa oli melkoinen lottovoitto. Onko mun vanhemmat tyhmiä vai rehellisiä, kun tällaisia puhuvat?
Mikä muuten tuo arava-homma tarkalleen oli? Ei ole tainnut sellaista olla enää aikoihin.
Verovähennystä ulkomailla olevan asunnon tai loma-asunnon remonttiin.
"7,5 Kotitalousvähennys voidaan myöntää maksetun palkan perusteella myös silloin, kun työ on tehty ulkomailla olevassa asunnossa tai vapaa-ajan asunnossa, jos kotitalousvähennyksen muut edellytykset täyttyvät."
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/47873/kotitalo…
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja maksetaan verovähennystä ulkomailla olevien loma-asuntojen remontteihin.
Että sellaista politiikkaa.
Kohta 3
"Jos hän on yli 50-vuotias mennessään uudestaan naimisiin, perhe-eläke jatkuu loppuelämän ajan"
https://www.sttinfo.fi/tiedote/69868268/leskenelake-saattaa-jopa-jaada-…
Suomessa on nuorempia, hyväosaisia joilla on samat mielipiteet.
Suuren ikäluokan porukassa on paljon ääliöitä. Oikein sellaisia viisastelijoita, jotka mielellään pilkkaavat nuorempaa, jos ei jotain heti heidän mielestään osaa. Muistan hyvin tämän ensimmäisistä työpaikoistani. Lisäksi naureskelevat mielellään sille, että nuorempi ottaa velkaa asuntoaan varten. "Nyt olet sitten velkavankeudessa lopun ikääsi, hehe". Kunnon tolloja ovat. No, hehän ovat nykyään jo yli seitsemänkymppisiä. Mikä ihme siinä oli, että heissä oli tosiaan paljon sellaisia ilkeitä, jotka pyrkivät nolaamaan nuoremman ja itseään korostivat ja kehuivat koko ajan?
Ai siellä on taas Putinin trollit aktivoituneet yllyttämään suomalaisia toisiaan pilkkaamaan ja vihaamaan.
Ei me olla näin tyhmiä, että dasvidanja vaan!
Osasimme ja osaamme sentään lukea ja laskea, ilman älykännykkää. Olemme myös rakentaaneet tämän maan tekemällä töitä, samoin kuin sodasta palaneet vanhempamme. Nyt USA " miehittää" Suomea täysillä, kun vellihousuista ei ole maatamme puolustamaan. Suurin osa päättäjistäkin sivareita, tuskin näistä maahan polkevista mieslaumoistakaan on mitään apua tosipaikan tullen. Polkevat pakoon jos töitä tarjotaan.
Kehitys kehittyy niin kovaa vauhtia, että tämäkin ketjun otsikon voisi päivittää muotoon:
Mitkään ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Perussuomalaiset ei ole luisuneet minnekään, he on olleet äärioikeistolaisia koko ajan ja alusta lähtien.
Sehän on Suomen maaseudun puolueen jatke, eli jatkaa Vennamon perinnettä.
Tietty kansanosa alkoi kannattaa persuja, kun moottoriturpa Tony Halme päätti ryhtyä edustajaksi, äänesti sen jopa eduskuntaan, missä ei saanut aikaiseksi yhtään mitään.
Mutta kun Tony Halme keksi että Suomi on suomalaisten eikä m. Aa han.muutt.ajia tänne haluta, niin johan nousi suosio. Siinähän pian pienenee omat sossun tuet, jos tänne tulee muu-kalaisia. Ja kiva muutenkin niitä syyttää kaikesta.