Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19799)

18821/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18822/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin rakkailla isovanhemmillani ja he ovat syntyneet joskus 1930 luvulla. 

He ovat ihania ja rakkaita mutta meillä on paljon erimielisyyksiä kuten:

-He luulevat että nykyisin kaikilla on rahaa tehdä lapsia ja he ihmettelevät kun sanon että suomessa on paljon köyhyyttä eikä heillä ole varaa lapsiin.

-Heidän nuoruudessaan ihmiset meni parisuhteisiin ja perusti perheitä, nykyisin monet jättää nuo asiat tekemättä ja tätä he ihmettelevät.

-He luulevat yhä että demarit ja vasemmistoliitto on työväen puolueita ja heidän mielestään kokoomus ja persut on äärioikeistoa, sanoin heille että nykyisin persut on työväen suosituin puolue.

-He eivät pidä venäjää pahana maana, he haluaisi että suomi säilyttäisi suhteet venäjään ja heidän mielestään usa on maa jota pitää välttää koska se lietsoo sotia kaikkialla. Suomen pitäisi olla puolueeton maa heidän mielestään.

-Valmisruuat on heille ehdoton ei ja kaikki pitää heidän mielestä korjata sekä uusi ostetaan vanhan tilalle vasta sitten kun vanhaa ei voi enää korjata kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18823/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen kulutusyhteiskunta ja rahapuhuu yhteiskunta on monelle vanhukselle kauhistus! 

Vierailija
18824/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen kulutusyhteiskunta ja rahapuhuu yhteiskunta on monelle vanhukselle kauhistus! 

Jatkossa vain ne ostavat jotain kenellä on vakituinen työ. Ansiosidonnaista ei enää saa eli aina kun olet töissä niin rahat säästetään työttömyysajan ruokaan eli ei käydä edes parturissa. 

60 000 ihmistä kuolee vuodessa eikä heidän tilalle tule uusia asiakkaita. 

Kaikki hallituksen tekemät leikkaukset vähennetään kulutuksesta eli yrityksiltä. 

Yrittäjä ei saa enää asumistukea vuoden päästä omistusasuntoon. 

Vierailija
18825/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa vain ne ostavat jotain kenellä on vakituinen työ. Ansiosidonnaista ei enää saa eli aina kun olet töissä niin rahat säästetään työttömyysajan ruokaan eli ei käydä edes parturissa. 

Kaikki hallituksen tekemät leikkaukset vähennetään kulutuksesta eli yrityksiltä. 

Itse teen pätkätöitä ja aion ostaa vain ruokaa ja satsaan kodin siivoukseen. 

Menen nyt takaisin pariksi tunniksi siivoamaan asuntoani. 

Vierailija
18826/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitä edellistä hallitusta siitä että nyt joudutaan leikkaamaan. Kyseinen hallitus teki uudistuksia,otti velkaa ja jakoi rahaa mutta he eivät pohtineet yhtään sitä mistä raha otetaan. Velkaraha mitä edellinen hallitus jakoi lähinnä hyväosaisille ihmisille maksetaan nyt korkomenojen muodossa takaisin.

Vierailija
18827/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin katkeran eläkeläisen narinaa?  Eihän tuo kirjoittaja ollut katkera mistään.   Tähän katkeria olette, mistä sitten olettekin.

Ja itse kirjoitit, ettei kaikilla ole varakkaita vanhempia, jotka kustantavat kaiken.  Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin näitä kaikilla olevia "varakkaita vanhempia" te täällä nimenomaan arvostelette ja haukutte, kuinka näillä boomereilla on rahaa kuin roskaa ja omaisuutta lähes puoli valtakuntaa.  Kaikki boomerit te niputatte samaan läjään.  

Jake Nymania jossain haukuttiin oikein urakalla boomerien edustajana onnellisena hyväosaisena ja kaiken saaneena.  No hän on todellakin syntynyt boomerisukupolveen, vuonna -49.  

Häneltä ilmestyi juuri elämäkerta.  Lukekaa jos osaatte vielä kirjaa kädessänne pitää.  Mutta ettehän te viitsi.  Mutta helpotan tilannetta:  ei tarvitse lukea kuin ensimmäinen sivu.

Saatte

Minun vanhempani olivat sodankäynyttä sukupolvea eivätkä mitään boomereita, joihin taas vanhimmat sisarukseni kuuluivat! Itse olen syntynyt v. 1963. Että se siitä sitten! 

Vierailija
18828/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Ei se saakaan olla huomioitava meno. Ei ihmiset voi maksattaa kalliita remonttejaan veronmaksajilla. Jos on valittu liian kallis asunto, niin sitten pitää kyllä muuttaa sellaiseen, mihin on varaa. 

Korkojen ollessa 20 % tuntumassa, kannatti ehdottomasti ottaa asuntolaina yhtiölainaosuutta varten. Siihen ei tarvittu sossun luukkua, kun sen koron sai vähentää täysimääräisenä palkasta maksamastaan verosta.

Liian kallis asunto -huuhtelu nyt, kun on itsellä aikanaan jäänyt palkasta käteen sitä enenmän, mitä korkeammalla korot olivat. Verovähennys oli valtiontalouden kannalta aivan vastaava etuus, kuin nykyinen asum

Silloin kun korot sai vähentää täysimääräisena, vähennys tehtiin ansiotulosta eikä verosta. Saatava hyöty ei ollut läheskään korkojen määrä.

Jossain vaiheessa sitten vähennys muuttui pääomatuloste tehtäväksi, jos ei niitä ollut sai kuitenkin ns. Alijäämävähennyksen, mutta se ei ollut 100% korkojen määrästä.

Ottaisitte selvää asioista ennen täällä huutelua.

Vierailija
18829/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitä edellistä hallitusta siitä että nyt joudutaan leikkaamaan. Kyseinen hallitus teki uudistuksia,otti velkaa ja jakoi rahaa mutta he eivät pohtineet yhtään sitä mistä raha otetaan. Velkaraha mitä edellinen hallitu

Rahaa laitettiin rikkaiden koronatukiin ja sähkölaskun verovähennykseen. 

Ei me köyhät mitään saatu. 

Sano yrittäjille, että käskee hyvätuloisten ottamaan 22 kestoväriä parturissa, kun muut ei enää voi käydä. Parturissa ei käydä edes työssäolo aikana, koska enää ei kerry ansiosidonnaista. 

Vierailija
18830/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy ulkona lainkaan paitsi kaupassa. Säästän talvikenkiä. Enää ei kerry ansiosidonnaista. 

Vierailija
18831/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen pätkätöitä ja aion ostaa vain ruokaa ja satsaan kodin siivoukseen. 

Menen nyt takaisin pariksi tunniksi siivoamaan asuntoani. 

Pitää olla molemmilla vakituinen työpaikka, että voi ostaa muuta kuin ruokaa. 

Me ostetaan pelkkää ruokaa, koska vain puolisolla on vakituinen työpaikka. Mulla ei enää pätkätöistä kerry ansiosidonnaista niin säästetään rahat työttömyysajan ruokaan. 

Tämä hallitus on kyllä todella vihreä. Kulutus loppuu kokonaan. 

Itse satsaan kodin siivoukseen.

Teen etätöitä ja sen lisäksi korkeintaan ruokakaupassa. 

Vierailija
18832/19799 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota...jo lukiolainen ymmärtää melko helposti vaikkapa tunnelointimikroskoopin toimintaperiaatteen...mikäli niin haluaa.

Nuo mainitsemasi asiat ovat monta kertaluokkaa helpompia ymmärrettäviä.

No joo,tuon tunnelointimikroskoopin toimintaperiaatteen kyllä tunnen. Ja ymmärrän kyllä myös sen mikä on mennyt tämän nykyisen pullamössö-sukupolven kotikasvatuksessa kuuseen. Ei kuria eikä kunnioitusta vanhempiaan kohtaan.

Ennen muinoin sanottiin että poikalas pitää piestä aina kiinni saataessa. Se kun on joko pahuudenteosta tulossa, tahi sinne menossa.

Ja nykyisin sama tuntuu vaivaavan jo tyttöjäkin.

-- 

Boomer

Vierailija
18833/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autojen korjauskustannukset, öljynvaihdot ym. ovat hinnoiltaan muuten nousseet raketin lailla. 

Ei pidä paikkaansa,  eivät ole nousseet enempää kun muutkaat hinnat ja monia pikkuhommia voi autoon tehdä itsekin. Esim renkaidenvaihto, lampunvaihto (kaikissa autoissa ei onnistu itse) 

Vierailija
18834/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on niin suurten ikäluokkien ajattelua että miksi nuoret eivät asu pidempään kotona tai jos tulee jotain takapakkia elämässä niin miksi eivät muuta kotiin. Tarkastelin tässä alakoulusta, ammattikoulusta ja yliopistosta kertyneet kaverit. 5/48 heidän vanhemmistaan asui omakotitalossa silloin kun oltiin 18-25 vuotiaita. Sinne pieneen kerrostalo tai rivitalokaksioonko ja joskus kolmioonko meidän olisi pitänyt palata? Nykyisin iso osa ihmisistä asuu kerrostalossa tai rivarissa eikä monen rahat riitä kolmioihin tai neliöihin. Ei sinne oikein oteta aikuisia lapsia pyörimään.

Mun isovanhemmista asui lastensa ollessa pieniä omakotitalossa 4/4. Heidän lapsistaan omakotitalossa asui 4/11. Lapsenlapsista omakotitalossa asuu 2/18.

Pitäisikö jonkun yli kolmekymppisen, joka on asunut vuosia yksin tai korkeintaan puolison kanssa, muuttaa takaisin lapsuudenkotiinsa? Monet muuttavat

Joo. Mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja joudun muuttamaan itsemurhakuutioon, kun lapset tästä omilleen lähtevät. Että sinnekö pitäisi ottaa lapset asumaan mun kanssa, jos siivet eivät kannakaan? Taas suuren ikäluokan edustajalta todellisuudesta vieraantunutta höpinää.

Vierailija
18835/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin katkeran eläkeläisen narinaa?  Eihän tuo kirjoittaja ollut katkera mistään.   Tähän katkeria olette, mistä sitten olettekin.

Ja itse kirjoitit, ettei kaikilla ole varakkaita vanhempia, jotka kustantavat kaiken.  Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin näitä kaikilla olevia "varakkaita vanhempia" te täällä nimenomaan arvostelette ja haukutte, kuinka näillä boomereilla on rahaa kuin roskaa ja omaisuutta lähes puoli valtakuntaa.  Kaikki boomerit te niputatte samaan läjään.  

Jake Nymania jossain haukuttiin oikein urakalla boomerien edustajana onnellisena hyväosaisena ja kaiken saaneena.  No hän on todellakin syntynyt boomerisukupolveen, vuonna -49.  

Häneltä ilmestyi juuri elämäkerta.  Lukekaa jos osaatte vielä kirjaa kädessänne pitää.  Mutta ettehän te viitsi.  Mutta helpotan tilannetta:  ei tar

Niin ja sitten?  Minunkin nuorin veljeni syntyi v. 1963.  Vanhemmat oli sodan käyneitä.  Itse synnyin 50-luvun alkupuolella.  

En missään kohdassa kirjoittanutkaan, että omat vanhempani olisivat boomereita.  Taidat nyt sekoitella asioita.

Vierailija
18836/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kävin rakkailla isovanhemmillani ja he ovat syntyneet joskus 1930 luvulla. 

He ovat ihania ja rakkaita mutta meillä on paljon erimielisyyksiä kuten:

-He luulevat että nykyisin kaikilla on rahaa tehdä lapsia ja he ihmettelevät kun sanon että suomessa on paljon köyhyyttä eikä heillä ole varaa lapsiin.

-Heidän nuoruudessaan ihmiset meni parisuhteisiin ja perusti perheitä, nykyisin monet jättää nuo asiat tekemättä ja tätä he ihmettelevät.

-He luulevat yhä että demarit ja vasemmistoliitto on työväen puolueita ja heidän mielestään kokoomus ja persut on äärioikeistoa, sanoin heille että nykyisin persut on työväen suosituin puolue.

-He eivät pidä venäjää pahana maana, he haluaisi että suomi säilyttäisi suhteet venäjään ja heidän mielestään usa on maa jota pitää välttää koska se lietsoo sotia kaikkialla. Suomen pitäisi olla puolueeton maa heidän mielestään.

-Valm

Tuossa ei ole sinänsä mitään ihmettelemistä, koska he ovat eläneet suurimman osan elämästään juuri noiden asioiden ja arvojen ollessa voimassa.

Poikkeuksena ehkä tuo USA:n pelko, mutta siihenkin on ollut ihan asiallisesti perusteltuja syitä.  Asioillahan on monta kulmaa, joista niitä voidaan katsoa.  USA on todellakin heilunut sotahommissa siellä sun täälläkin.  

Persujen äänekkäät kannattajat taitaa tosiaan nykyään löytyäkin jostain työttömien korttelipubeista, mutta varsinaista työväenliikettä se porukka ei edusta. Perussuomalaiset on oikeistopuolue jos mikä.

Nämä vanhukset ovat kohta poissa luotamme, ei kannata heidän kanssaan maailmaa ryhtyä parantamaan.  Heidän ohjeistuksillaan ei tätä maailmaa voi enää luotsata, mutta joskus he ovat olleet täysin oikealla asialla.  Niin käy meille kaikille, emme pysy perässä millään.  Luonnon laki.

Vierailija
18837/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuan ainakin sen, että maailma on mennyt huonompaan suuntaan. Olen yli 6-kymppinen 'taivaanrannan maalari' eikä minulla ole koskaan ollut vakituista työtä. Opiskelin kuitenkin korkeakoulututkinnon.

Miksi muuten veljesi asuu Helsingissä? Muualtakin saattaisi saada töitä ja elinkustannukset olisi halvempia.

On olemassa töitä Hgissä ettei niitä maaseutupaikoissa ole t. eri ps. Monet muut asiat pitää, täällä on kaikkea. 

Vierailija
18838/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemasi 30-luvulla syntyneet ovat jo lähes yhdeksänkymmppisiä - en vertaisi heitä suuriin ikäluokkiin. Uutisten vastaanottamiskyky lienee jo heikentynyt. Muutta aika kirkkaasti he huomaavat minne perussuomalaiset on luisuneet - äärioikeistoon . Ja oikealla laidalla on kokoomus. Kukapa työläisten asiaa ajaisi  ellei demarit ja vasemmistoliitto, sinun on terästtäydyttävä, kun anasiosisonnaistasi leikataan ja ensimäinen sairauspäivä muuttuu palkattomaksi , seuraa aikaasi, olen puolellasi. Päivittäin kerrotaan, että tämä tai tämä yritys suunnittelee irtisanovansa henkilökuntaa. Ei kannata tuudittautua luultuun onneen. Ole valpas, älä äänestä niitä, jotka vievät sinulta vähätkin,kun niiksen tulee.

Vierailija
18839/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ikäluokat eivät taas vuorostaan tajua mitään entisaikojen todellisuudesta. Luulevat vaan, että 1950-luvulla katsottiin televisiotakin päreen valossa.

Vierailija
18840/19799 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on niin suurten ikäluokkien ajattelua että miksi nuoret eivät asu pidempään kotona tai jos tulee jotain takapakkia elämässä niin miksi eivät muuta kotiin. Tarkastelin tässä alakoulusta, ammattikoulusta ja yliopistosta kertyneet kaverit. 5/48 heidän vanhemmistaan asui omakotitalossa silloin kun oltiin 18-25 vuotiaita. Sinne pieneen kerrostalo tai rivitalokaksioonko ja joskus kolmioonko meidän olisi pitänyt palata? Nykyisin iso osa ihmisistä asuu kerrostalossa tai rivarissa eikä monen rahat riitä kolmioihin tai neliöihin. Ei sinne oikein oteta aikuisia lapsia pyörimään.

Mun isovanhemmista asui lastensa ollessa pieniä omakotitalossa 4/4. Heidän lapsistaan omakotitalossa asui 4/11. Lapsenlapsista omakotitalossa asuu 2/18.

Pitäisikö jonkun yli kolmekymppisen, joka on asunut vuosia yksin tai korkeintaan puolison kanssa,

Kuule höpö höö, kukaan suurten ikäluokkien edustaja ei halua lapsiaan enää luokseen asumaan.  Siinä menisi rauha ja kohta rakkauskin.

Oikein vanhat ihmiset sitä haluaisi, siis että nämä heidän boomerilapsensa muuttaisi heidän luokseen heitä hoitamaan, kun eivät kirveelläkään halua mihinkään laitokseen.

Ja monet boomerit niin tekeekin.  Kun heillä on vielä selkäytimessä se ajatus, että omat vanhemmat on hoidettava.

Seuraava polvi ei sitä tee, sehän on täälläkin tullut jo sataan kertaan julistetuksi.  Ja parempi niin, en missään nimessä haluaisi asua lasteni kanssa.  En odota mitään hoitamistakaan, selviän miten selviän, se on oma asiani eikä heille kuulu.  En halua olla heille vaivaksi millään lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi