Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19798)

Vierailija
261/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 33 vuotias perheenäiti, joka on hyvin uupunut. Olen saanut kuulla, kuinka "olen heikko ja valitan turhasta". Lisäksi "kuinka heikkoa tekoa nykyihmiset oikein on".

Niin. Ehkä olen sitten heidän mielestään heikko ja valitan turhasta. Olen 33 vuotias ja tällä hetkellä sairaslomalla. Olen uupunut. Olen tehnyt aikuisikäni kolmivuorotyötä (aamu, ilta, yö). Olen sairaalassa töissä, tästä voikin jo päätellä että sairaanhoitaja. Lisäksi elämään kuuluu 3v, 5v ja 6v lapset. Keskimmäisellä on erilaisia sairauksia, jotka vaikuttavat arkeen huomattavasti. Puoliso on myös työelämässä ja on välillä pitkiäkin aikoja työmatkoilla. Viimeisen vuoden aikana toki vain Suomen sisällä, kotoa kuitenkin pois. Menen aamuun, iltaan tai yöhön niin yksin vien lapsia vuoropäiväkotiin. Teen 8-10h työpäivän. Haen lapset. Käyn kaupassa. Teen ruoan. Siivoan kodin. Huolehdin kaikille puhtaat vaatteet. Ja seuraavana päivänä kaikki alkaa alusta. Vaihdan unirytmiä lennosta (tai niin ainakin yritän tehdä!). 

... mutta. Olen vain liian heikko ja valitan turhasta. 

Tämä todella turhauttaa. 

Ihan oli sama 45 vuotta sitten. Kovilla on oltu. Et ole ainoa. Ja sama kaava jatkuu.

Itsehän te olette ne lapset (kolme!) tehneet.

On se aina muiden syytä kun itse itseään päättää kuormittaa.

Vierailija
262/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisille nuorille aikuisille (mukaan lukien minä) on kyllästymiseen asti opetettu, että he ovat ainutlaatuisia ja koko maailma odottaa heitä. Sitten kun Helsingin lääkiksen ovet eivät aukenekaan, kämppä on ostettava Vantaalta eikä autokaan ole upouusi ja mallia urheilu, niin totta kai koko korttitalo romahtaa.

On looginen mahdottomuus, että minään maailman aikana kaikki olisivat olleet niitä aikansa menestyneimpiä. Kysehän ei ole siitä, mitä meillä absoluuttisesti on, vaan siitä, kuinka paljon meillä on verrattuna muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte vapaasti kuvitella millaisia nämä suuren ikäluokan aikalaiset ovat hoideltavina. Olen sairaanhoitaja ja kuvittelevat, että siellä sairaalassa ei ole ketään muuta kuin he. Tarjoilijana pitävät. Kyllä ärsyttää tuo tyhmyys. Pullamössösukupolivi polttaa viimeisetkin hermot minä, minä, minä, minä..

Tämä! Itse kotihoidossa ja nämä pitää täysin pilkkanaan, niin omaiset kuin hoidettavatkin. ”Kyllä sinä tyttö siivoat ja teet mitä käsketään”. Toimintakykyä vielä vaikka kuinka mutta kun ei huvita, otetaan piika ja esitetään avuttomia. ”Sinulle tästä maksetaan”. Kuntouttava työote yksi vitsi.

Alanvaihto, näitä laiskoja sekopäitä ei jaksa enää.

Vierailija
264/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisille nuorille aikuisille (mukaan lukien minä) on kyllästymiseen asti opetettu, että he ovat ainutlaatuisia ja koko maailma odottaa heitä. Sitten kun Helsingin lääkiksen ovet eivät aukenekaan, kämppä on ostettava Vantaalta eikä autokaan ole upouusi ja mallia urheilu, niin totta kai koko korttitalo romahtaa.

On looginen mahdottomuus, että minään maailman aikana kaikki olisivat olleet niitä aikansa menestyneimpiä. Kysehän ei ole siitä, mitä meillä absoluuttisesti on, vaan siitä, kuinka paljon meillä on verrattuna muihin.

Minulle ei ole opetettu mitään tällaista enkä sellaista ole koskaan olettanut. Joten puhu omasta puolestasi.

Vierailija
265/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte vapaasti kuvitella millaisia nämä suuren ikäluokan aikalaiset ovat hoideltavina. Olen sairaanhoitaja ja kuvittelevat, että siellä sairaalassa ei ole ketään muuta kuin he. Tarjoilijana pitävät. Kyllä ärsyttää tuo tyhmyys. Pullamössösukupolivi polttaa viimeisetkin hermot minä, minä, minä, minä..

Tämä! Itse kotihoidossa ja nämä pitää täysin pilkkanaan, niin omaiset kuin hoidettavatkin. ”Kyllä sinä tyttö siivoat ja teet mitä käsketään”. Toimintakykyä vielä vaikka kuinka mutta kun ei huvita, otetaan piika ja esitetään avuttomia. ”Sinulle tästä maksetaan”. Kuntouttava työote yksi vitsi.

Alanvaihto, näitä laiskoja sekopäitä ei jaksa enää.

Juuri kaltaistesi takia meidän mummon asunnossa on kameravalvonta.

Vierailija
266/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuoden päästä sun lapset toteaa sun ikäluokasta samaa.....

Höpöhöpö. Näitä vanhemmat ja näitä nuoremmat ikäluokat on ihan ymmärräväisiä ja avarakatseisia. Suurissa ikäluokissa jostain syystä kytee mystinen narsismioireinen paremmusaate. Heillä on kaikki ollut elämässä helppoa. Omaisuus oli jo maksettu niillä kovilla palkoilla kun lama iski, niin mitään eivät edes menettäneet.

Inflaatio on maksanut pitlälti takaisin suuren ikäluokan asuntolainat. Ne, jotka selvisivät 90-luvun lamasta kuivin jaloin, ovat olleet hyvissä asemissa.

Vierailija
267/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Näitä vanhemmat ja näitä nuoremmat ikäluokat on ihan ymmärräväisiä ja avarakatseisia. Suurissa ikäluokissa jostain syystä kytee mystinen narsismioireinen paremmusaate. Heillä on kaikki ollut elämässä helppoa. Omaisuus oli jo maksettu niillä kovilla palkoilla kun lama iski, niin mitään eivät edes menettäneet.

Höpö, höpö.    Sama tulee toistumaan.  Se vaan menee niin.  

Ja turha kyllä aukoa päätään, jostain muiden muka helposta elämästä.  Lapseni, heidän kohdallaan vaan vaatimustaso oli matalammalla ja ihan oikeasti ihmiset yrittivät, eivätkä odottaneet kaiken aikaa, että valtio kustantaa kaiken.   Ja muuten se kansakoulun käyminen on ihan sama kuin sinun peruskoulusi, jossa porskutetaan tosi huonolla tasolla.

Vierailija
268/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta näissä joissain kahvittelijoissa ja pullanmutustajissa on se, että niin kauan kuin he elävät on tätä porukkaa jotka äänestävät samat naamat politiikan positioihin kuin aina ennenkin. Siksihän Suomessakin menee suurten ikäluokkien terveys kaiken edelle, koska jos heidät petetään koronatoimissa tai heidän määränsä vähenee niin vanhat puolueet eivät saa enää ääniä.

Vierailija
269/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inflaatio on maksanut pitlälti takaisin suuren ikäluokan asuntolainat. Ne, jotka selvisivät 90-luvun lamasta kuivin jaloin, ovat olleet hyvissä asemissa.

Jälleen sanon: lässyn, lässyn.   Teikäläisten kohtuuttomia asuntolainojahan ei edes maksella nykyään takaisin, ja ilmeisesti teidän maksamattomat lainanne kaatuvat taas kunnon ihmisten maksettavaksi.

Voin jo kuulla, miten huudatte katkerina, miten pankki vei teidän asuntonne, joka ei koskaan ole edes ollut teidän, josta ette ole koskaan mitään maksaneet, vaan eläneet käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi luxuselämää.

Vierailija
270/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää tämä kanssamilleniaalien mussutus. Olemme saaneet hopealautasella aivan kaiken mahdollisen. Lapsesta asti erinomainen terveydenhoito, ilmaiset koulutuspolut tohtoriksi asti vaihto- ja harjoitteluohjelmineen, opintotuet ja muut tukiverkot ja vaikka mitä. Jos ei näistä mahdollisuuksista ota kiinni, niin en oikein keksi, mitä enää voisi tarjota. Kaikille valtion lahjoittama kämppä 001x0-alueelta ja toimitusjohtajan pesti isosta firmasta?

Vierailija
271/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen sanon: lässyn, lässyn.   Teikäläisten kohtuuttomia asuntolainojahan ei edes maksella nykyään takaisin, ja ilmeisesti teidän maksamattomat lainanne kaatuvat taas kunnon ihmisten maksettavaksi.

Voin jo kuulla, miten huudatte katkerina, miten pankki vei teidän asuntonne, joka ei koskaan ole edes ollut teidän, josta ette ole koskaan mitään maksaneet, vaan eläneet käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi luxuselämää.

Sori, mutta olen jo asuntolainani maksanut takaisin. Ilman inflaation myötävaikutusta.

Ei kannata tulla huutelemaan ihmisille, kun et tiedä mitään taustoista.

Olen 45-vuotias.

Vierailija
272/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienen otannan perusteella tuomitset koko ikäluokan. Jos sinun sukulaisesi ovatkin sinun mielestäsi typeriä ja mistään mitään ymmärtämättömiä, niin kaikki eivä todellakaan ole. Sinunkin kannattaisi pistää suu soukemmalle, sillä niillä suurten ikäluokkien veroilla on kustannettu myös sinun koulutuksesi, neuvolakäyntisi jne. Kuulun itse morkkaamaasi ikäluokkaan enkä tosiaankaan missään tilanteessa päästäisi suustani tuollaisia kommentteja ja uteluita kuin sinun sukulaisesi, vai vanhempiasiko ovat. Nuo asenteet tunnistan vanhempieni ja isovanhempieni sukupolven edustajiin kuuluvien suustaan päästämiksi.

Vierailija
273/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien malli menestyksestä oli se, että mentiin tehdasduuniin, saatiin pari lasta ja rakennettiin talo. Tämä malli oli siitä hyvä, että se onnistui valtaosalta.

Nykynuorten malli menestyksestä on se, että ollaan käyty huippulukio, valmistuttu lääkäriksi, asuttu New Yorkissa pari vuotta, näytetään mallilta, Instassa 10 tuhatta seuraajaa ja asumuksena iso ullakkokämppä Ullanlinnassa. Tämä ei valitettavasti useimmilta onnistu.

Ottakaa tavoitteeksi vanhan liiton tapaan perusduuni, talo pikkupaikkakunnalla ja avioliitto suunnilleen ensimmäisenä vastaan tulevan kanssa, niin johan alkaa lyyti kirjoittaa. Onneksi olkoon, olette saavuttaneet suurten ikäluokkien unelman, ja voitte miettiä, miten etuoikeutettuja olette.

Vierailija
274/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää tämä kanssamilleniaalien mussutus. Olemme saaneet hopealautasella aivan kaiken mahdollisen. Lapsesta asti erinomainen terveydenhoito, ilmaiset koulutuspolut tohtoriksi asti vaihto- ja harjoitteluohjelmineen, opintotuet ja muut tukiverkot ja vaikka mitä. Jos ei näistä mahdollisuuksista ota kiinni, niin en oikein keksi, mitä enää voisi tarjota. Kaikille valtion lahjoittama kämppä 001x0-alueelta ja toimitusjohtajan pesti isosta firmasta?

Terapiaa, terapiaa!! Ootte kaikki niin heikkoja!!!!

Vierailija
275/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin suureen ikäluokkaan ap viittaa alkuperäiseen vai nykyiseen, oli kumpi tahansa niin huonokäytöksisiä ja tietämättömiä he ainakin ovat.

Olen syntynyt 50- luvulla .En kävellyt duuniin, en saanut lasta sormia napauttamalla , 90- luvun yt helvetissä en edes tiennyt olinko niiden piirissä vai en , koska niitä oli päällekkäin ja allekkain. Pankista en ole koskaan lainaa saanut kuin ihmeen kautta ja todellakin tiedän mitä asunnot , vuokra tai omistus, pääkaupunkiseudulla maksavat.

Yo.ei ole katkera

purkaus vaikka ehkä siltä vaikuttaakin vaan omakohtainen tausta sille, että en koskaan tule utelemaan lapsenlapsista , ihmettelemään miksi Janica ei osta kämppää Kulosaaresta tai miksi Ville on edelleen kaupan kassalla. Elämäntapa työttömiin myötätuntoni ei riitä.

Ei me kaikki eläkeläiset olla täysiä kusipäitä ainakaan täyspäiväisesti.

Vierailija
276/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan alkaisi haukkumaan esim omia vanhempiani, jotka ovat eläneet köyhän ja kovan lapsuuden suurperheissä joissa oli 7 ja 8 lasta. Me 70 luvulla ja siitä eteenpäin syntyneet ei voida edes ymmärtää miten kovaa elämä oli joskus 50 luvulla.

Omaisuutensa (mikä ei ole iso) vanhempani tienasivat ihan vuosikymmenien kovalla työllä

Vierailija
277/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISO Setä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiaa, terapiaa!! Ootte kaikki niin heikkoja!!!!

Odotukset elämälle on vaan liian kovat.

Vierailija
278/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se kaukana ole nytkään. Verotus pitää huolen siitä toisessa päässä ja toisessa yhteiskunnan tuet.

Vierailija
279/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin suureen ikäluokkaan ap viittaa alkuperäiseen vai nykyiseen, oli kumpi tahansa niin huonokäytöksisiä ja tietämättömiä he ainakin ovat.

Olen syntynyt 50- luvulla .En kävellyt duuniin, en saanut lasta sormia napauttamalla , 90- luvun yt helvetissä en edes tiennyt olinko niiden piirissä vai en , koska niitä oli päällekkäin ja allekkain. Pankista en ole koskaan lainaa saanut kuin ihmeen kautta ja todellakin tiedän mitä asunnot , vuokra tai omistus, pääkaupunkiseudulla maksavat.

Yo.ei ole katkera

purkaus vaikka ehkä siltä vaikuttaakin vaan omakohtainen tausta sille, että en koskaan tule utelemaan lapsenlapsista , ihmettelemään miksi Janica ei osta kämppää Kulosaaresta tai miksi Ville on edelleen kaupan kassalla. Elämäntapa työttömiin myötätuntoni ei riitä.

Ei me kaikki eläkeläiset olla täysiä kusipäitä ainakaan täyspäiväisesti.

Suuret ikäluokat on tunnetusti syntyneet 1945-1950.

Vierailija
280/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomer-sukupolven ymmärrys paranisi jos kaikkien niiden eläkkeet laskettaisiin uudestaan samalla tavalla todellisten maksettujen eläkemaksujen mukaan kuin mitä nuoremmille sukupolville tullaan maksamaan.

Sitä itkua ja valituksen määrää kun eläkkeestä lähtisi miltei puolet pois. Ehkä se ymmärrys sitä kohtaan mitä ne oikeasti itselleen rahoittivat iskeytyisi viimei boomereidenkin takaraivoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme