Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (19798)

Vierailija
241/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jaksetaan vielä n.10 vuotta, niin sitten täytyy löytää uudet haukuttavat. Ennusteen mukaan v 2032 suuria ikäluokkalaisia on jäljellä vajaa 100.000. Nyt heitä on n.330.000.

On tuossa määrässä maksamista meillä työssäkäyvillä.

Kiitoksia ei ole kuulunut.

Itse olemme eläkkeemme maksaneet! Tehkää sama perässä.

No kun ette ole lähellekään. Sinällään yleinen perusteeton uskomus alkoholistiboomereilta.

Boomerit tosiaan aloittivat Suomessa tosissaan dokaamisen. Arkipäiväistivät sen. Muistelen 70 ja 80 luvunn kesäviettoja boomerien lapsena. Voi vttu sitä dokaamista.

Vierailija
242/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässhän tuntee itsensä oikein imarrelluksi, kun joku koku kadehtii. Näin 8 luokkaa kansakoulun käynettä Eläkeläistä. Monikohan tämän päivän nuorista, olisi valmis tekemään kahta työtä 15 vuotta, oli pakko lopettaa kun verottaja vei yli puolet ansioista. Tyhjän saa pyytämättäkin.Repikää siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity välttämättä pelkästään siihen ettei ymmärretä nykymaailman pelisääntöjä vaan ihan siihen fiilikseen että aina on kiva kytätä ja lytätä toisia. Eräskin vanhempi pariskunta mökkinaapurissamme on moittinut kuulteni tyttärensä, jolla ei ole autoa, tyttären jolla on puolisonsa kanssa hieno, kallis auto ja pojan jolla on mielestäni suht tavallinen auto, mutta kieltämättä vähän autolla jo ikää. Tärkeintä heille tuntuu olevan päästä sanomaan jotain ikävää noista autoista ja sitä kautta niiden omistajista eli lapsistaan. En ymmärrä.

Vierailija
244/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässhän tuntee itsensä oikein imarrelluksi, kun joku koku kadehtii. Näin 8 luokkaa kansakoulun käynettä Eläkeläistä. Monikohan tämän päivän nuorista, olisi valmis tekemään kahta työtä 15 vuotta, oli pakko lopettaa kun verottaja vei yli puolet ansioista. Tyhjän saa pyytämättäkin.Repikää siitä.

Miten hoidit lapset. Nykyään jos lapset on liian pitkään yksin niin muut tekee lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
245/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin osa sodan jälkeen syntyneistä on kokenut aika köyhän lapsuuden. Sodan jälkeen oli pitkään pulaa kaikesta.

Mitä sitten? Itse olen kokenut alkoholistilapsuuden, mutta en uhriudu sen taakse.

Sitä vaan, että ei heilläkään ehkä aina ole ollut kaikki helppoa.

Vierailija
246/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni sanoi, että jätti pienet lapset yksin sisälle, kun meni navettaan hoitamaan lapsia, nykyään tuosta tehtäisiin lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
247/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni sanoi, että jätti pienet lapset yksin sisälle, kun meni navettaan hoitamaan lapsia, nykyään tuosta tehtäisiin lastensuojeluilmoitus.

Siis meni navettaan hoitamaan lehmiä.

Vierailija
248/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin osa sodan jälkeen syntyneistä on kokenut aika köyhän lapsuuden. Sodan jälkeen oli pitkään pulaa kaikesta.

Mitä sitten? Itse olen kokenut alkoholistilapsuuden, mutta en uhriudu sen taakse.

Sitä vaan, että ei heilläkään ehkä aina ole ollut kaikki helppoa.

No jos heidän vanhempiinsa vertaa, niin todellakin on ollut helppoa.

Vierailija
249/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään et voi mennä navettaan hoitamaan eläimiä ja jättää alle kouluikäisiä keskenään sisälle, se on lastensuojeluilmoituksen paikka.

Vierailija
250/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että välttelen nykyisin erilaisia juhlia, joissa on paljon sukulaisia (muita kuin omat vanhemmat ja sisarukset), koska nuo kommentit oikeasti satuttavat.

Vierailija
251/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnekysymys. Näitä "minä tiedän"-tyyliin avoimesti muita piikitteleviä on kaikissa ikäluokissa. On yksinkertaisesti nähty liian vähän elämää.

Osalla heistä on myös piileviä mielenterveysongelmia ja riippuvuuksia. Kun tölvii muita, saa hetken ajan kokea että ongelmat ovat yksin näillä muilla.

Vierailija
252/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on kateellisia kun nuorilla on varaa ostaa 200€ älypuhelin osamaksulla. Se on kuulemma osoitus kuinka helppoa nykynuorilla on ja kuinka kurjaa itsellä oli kun "ei nuorena ollut rahaa törsättäväksi".

Sitten kuitenkin unohtaa sanoa että oli velaton uusi omakotitalo ja järvenrantamökki jo parikymppisenä, kansakoulupohjalla tehdyssä duunariammatissa tienatuilla rahoilla.

Hankalahan se on mitään selittää henkilölle, jonka suhteellisuudentaju on tuota luokkaa.

Valehtelet, että korvat heiluu. Varo, ettei nenäkin kasva, kuten Pinocciolla sadussa.

Tai no, liiotteluahan tuo on. Kai jokainen tajuaa, ettei palkkatuloilla osteta omakotitakoja kaksikymppisenä. Tyhmää kiihkoilua silti.

Vierailija
253/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity välttämättä pelkästään siihen ettei ymmärretä nykymaailman pelisääntöjä vaan ihan siihen fiilikseen että aina on kiva kytätä ja lytätä toisia. Eräskin vanhempi pariskunta mökkinaapurissamme on moittinut kuulteni tyttärensä, jolla ei ole autoa, tyttären jolla on puolisonsa kanssa hieno, kallis auto ja pojan jolla on mielestäni suht tavallinen auto, mutta kieltämättä vähän autolla jo ikää. Tärkeintä heille tuntuu olevan päästä sanomaan jotain ikävää noista autoista ja sitä kautta niiden omistajista eli lapsistaan. En ymmärrä.

Mikähän tuossa olisi ideaalitilanne autopolitiikassa jos autottomuus, vanhan auton omistaminen, mutta myös uuden auton omistaminen on moitteen arvoista? Tuossa näkyy se uskomaton pinnallisuus, ihan kuin koko asialla olisi niin mitään väliä. Auto kun auto, jos ilman pärjää niin hyvä.

Vierailija
254/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaa työtä ainakin tehneet monet suurissa ikäluokissa, nuoremmat ei selviäisi samasta.

Millä perusteella eivät selviäisi?

Vierailija
255/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan kuvitella, mutta jotenkin tuntuu että jopa isovanhempieni sotasukupolvi oli ymmärtävämpää ja mukavampaa kuin lapsensa, eli suuret ikäluokat. Ehkä se ylimielisyys on tullut helpon materian mukana. Asuntolainan söi inflaatio ja kansakoulupohjalla pääsi etenemään johtajan hommiin.

Minun isoäitini (syntynyt 1929) elää vielä ja hän on nähnyt miten sieltä todella kurjista oloista (mitä siis nykypäivän lamalapset, suuret ikäpolvet tai nuoret aikuiset eivät ole millää tasolla nähneet tai kokeneet). Siihen nähden nykypäivän materialistinen kurjuus on luksusta. 

Se oli aikaa jolloin lähes kaikki mitä käytettiin joko tehtiin itse tai hankittiin todella harkiten. Esimerkiksi kananmunat oli todella harvinaista herkkua mikä saattaa nykyihmistä jopa huvittaa tai esim. tyynyt täytteineen tehtiin itse poimimalla luonnosta sopivat materiaalit. Kenkiä ei ollut kaikille lapsille, jolloin lapset joutuivat vuorottelemaan koulun käynnissä talvella.

Suuri ikäpolvi on materialistinen niin kuin me kaikki sen jälkeen syntyneet sukupolvet olemme tavalla tai toisella. Me emme osaa arvostaa sitä mitä meillä jo on. Mutta joo sodan jälkeisessä kasvubuumissa eläneet eivät varmaan ymmärrä miten työelämä on muuttunut raadollisemmaksi kilpailuksi työpaikoista. Vielä 80 luvulla oli tyypillistä että lähes tehtaasee kuin tehtaaseen pääsi töihin vain käymällä kysymällä tehtaan konttorilta. Nykyään ei edes puheluihin vastata saati päästetä sisään ellei ole sovittuna yhteydenottoa.

Sanonpahan vain että se nykypäivän todellisuus Suomessa on todella helppoa siihen nähden mitä se joskus on ollut. Meidän sietää olla kiitollisia siitä ja muistaa että kaikki nykypäivän Suomessa ei tunnu käsittävät miksi veroja maksetaan tai mikä niiden verorahojen vaikutus on yhteiskuntaan kokonaisuudessaan. Oikeistopopulistit eivät edes ymmärrä miten heidän ajamansa agenda tulee tuhoamaan sivistysyhteiskunnan kurjistamalla työtä tekevän kansanosan olot.

Vierailija
256/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt tulisi sota (jonkalaista ei enää voi tulla) niin löisikö nämä lökäpöksyt, sushin syöjät vihollista lesesäkillä?

Lyijyä ne vihulaiset tottelee kuten ennenkin

Älyäiskö nuo edes, miten päin pyssyä pidetään kädessä? Vellihousujen äidit ovat huolissaan, että paleleeko kullannuppua metsäkeikalla ja saako se armeijassa kunnon ruokaa. 😂

Kuule, äidit ovat aina olleet huolissaan pojistaan ja siitä, saavatko he armeijassa tarpeeksi ravitsevaa ruokaa. Ja miten pärjäävät ulkona kovilla pakkasilla.

Vierailija
257/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETUilijat taas valittamassa!

Vierailija
258/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte vapaasti kuvitella millaisia nämä suuren ikäluokan aikalaiset ovat hoideltavina. Olen sairaanhoitaja ja kuvittelevat, että siellä sairaalassa ei ole ketään muuta kuin he. Tarjoilijana pitävät. Kyllä ärsyttää tuo tyhmyys. Pullamössösukupolivi polttaa viimeisetkin hermot minä, minä, minä, minä..

Vierailija
259/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 33 vuotias perheenäiti, joka on hyvin uupunut. Olen saanut kuulla, kuinka "olen heikko ja valitan turhasta". Lisäksi "kuinka heikkoa tekoa nykyihmiset oikein on".

Niin. Ehkä olen sitten heidän mielestään heikko ja valitan turhasta. Olen 33 vuotias ja tällä hetkellä sairaslomalla. Olen uupunut. Olen tehnyt aikuisikäni kolmivuorotyötä (aamu, ilta, yö). Olen sairaalassa töissä, tästä voikin jo päätellä että sairaanhoitaja. Lisäksi elämään kuuluu 3v, 5v ja 6v lapset. Keskimmäisellä on erilaisia sairauksia, jotka vaikuttavat arkeen huomattavasti. Puoliso on myös työelämässä ja on välillä pitkiäkin aikoja työmatkoilla. Viimeisen vuoden aikana toki vain Suomen sisällä, kotoa kuitenkin pois. Menen aamuun, iltaan tai yöhön niin yksin vien lapsia vuoropäiväkotiin. Teen 8-10h työpäivän. Haen lapset. Käyn kaupassa. Teen ruoan. Siivoan kodin. Huolehdin kaikille puhtaat vaatteet. Ja seuraavana päivänä kaikki alkaa alusta. Vaihdan unirytmiä lennosta (tai niin ainakin yritän tehdä!). 

... mutta. Olen vain liian heikko ja valitan turhasta. 

Tämä todella turhauttaa. 

Ihan oli sama 45 vuotta sitten. Kovilla on oltu. Et ole ainoa. Ja sama kaava jatkuu.

Vierailija
260/19798 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit nyt on harhaisia horiskoita. Ei ät ymmärrä mistään mitään, esim tyyppiväite ”itse olemme eläkkeeemme maksaneet” hah hah.

Ei kannata antaa mitään arvoa noiden horinoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän