Apua! Sain eilen järkyttävän tekstiviestin ja hukkasin avaimet...
Tulin töistä kotiin ja aukaisin ulko-oven. Kun olin eteisessä, kännykkä piippasi ja sain järkyttävän tekstarin. Yleensä kävelisin avaimet kädessä keittiöön ja laittaisin ne pöydälle, mutta nyt kävelin suoraan sohvalle ja soitin useamman puhelun. En lähtenyt kotoa minnekkään, mutta ravasin olohuoneen ja keittiön välillä puhelimeen puhuen ja laukkua purkaen (eväsrasiat tiskiin, kansio hyllyyn..). Siinä jossain hujakassa hukkasin avaimet.
Auttakaa joku fiksu! Missä ne voi olla, olen jo kääntänyt koko talon? Pakko olla sisällä sillä kukaan ei ollut kotona ja aukaisin oven.
Kommentit (101)
Eteisessä, taskuissa, jääkaappi vessa
Auttaako reitin uudelleen kulkeminen. Menet ulos asti...kävelet kotiin, avaat oven nornaalisti, kiinnitä huomiota iten toimit. Monesti ihminen toimii vaistomaisesti samalla tavalla joka kerta päivittäisissä rutiineissaan.
Oletko kattonut oven lukosta?
Mulla on aina joskus jäänytavaimet oveen kiinni kun on ollu jotain muuta mietittävää ovee avatessa...
Jos jätit avaimen oveen ja joku on vienyt
avaimet on siellä mihin laitoit takkisi
tippunut sohvan/hyllyn/maton/muun huonekalun alle?
Et kai ole vienyt roskista ulos vielä? Jos olet, juokse tarkistamaan sen sisältö. Itsekin kerran vahingossa heitin avaimeni roskiin, onnneksi ei kerennyt roska-auto käydä.
Asetit ne jonkun päälle ( ehkä pöytä?) kun aloit katsomaan puhelinta. Sen jälkeen laitoit jotain avaimien päälle. (Laskuja, lehtiä?)
Lurppa oli niin shokissa kun kauankaivattu ihminen viimein saavuttuaan välittömästi sekosikin, että raasu nielaisi nykkelit. Ei saa moittia Lurppaa, se on syytön. Hänelle nyt runsas iltapala, rapsutusten kera ja tänään kakki kotiportaille.
Sohvatyynyjen välit on katsottu, samoin laukku ja takki vuorineen.. Jopa mattojen alta käänsin, ei ollut keittiössäkään. Sitä en usko, että kukaan olisi vienyt ovesta, sillä toinen perheen jäsen tuli n. 15 min jälkeeni ja ei kuulemma huomannut mitään. Koiraakaan en usko syylliseksi, koska oli tällöin ulkona juuri tämän toiseen perheenjäsenen kanssa.
Hyviä vastauksia kuitenkin, kiitos! Apua kuitenkin tarvitaan vielä, nipussa on kaikki tärkeät avaimet :(
-ap
Sohvatyynyjen välit on katsottu, samoin laukku ja takki vuorineen.. Jopa mattojen alta käänsin, ei ollut keittiössäkään. Sitä en usko, että kukaan olisi vienyt ovesta, sillä toinen perheen jäsen tuli n. 15 min jälkeeni ja ei kuulemma huomannut mitään. Koiraakaan en usko syylliseksi, koska oli tällöin ulkona juuri tämän toiseen perheenjäsenen kanssa.
Hyviä vastauksia kuitenkin, kiitos! Apua kuitenkin tarvitaan vielä, nipussa on kaikki tärkeät avaimet :(
-ap
Katso kaikki paikat mihin olet koskenut. Lusikkalaatikko, kaikki kaapit, tasot, jokainen rauhassa ja hitaasti kerrallaan. Vessa, sänky, jääkaappi. Minä saatan laskea mihin vaan, jos olen kovasti ajatuksissani.
Otitko kaapista jotain nenäliinoja? Siellä ne on, otit jotain kaapista samalla kuin puhuit puhelua ja laitoit avaimet siihen kaappiin, laatikkoon tai vastaavaan. Tai ne on jossain hyvin yksinkertaisessa paikassa, ihan näkösällä paikassa, mihin niitä et yleensä laita. Jos on ikkunalautoja, katso ne, samoin kaikkien hyllyjen päälliset.
Kengässä? Tippui eteisessä käsistäsi. Vessassa?
Etsitkö samaan aikaan jotain? Ehkä saksia, kynää tai paperia? Ehkä otit jotain ja laitoit ne sinne mistä otit asian.
Sinulla oli jotain papereita, kun tulit sisään kädessäsi, katsohan kirjekuoresta tai eteisen maton alta
Katsoitko housuntaskut? Oliko takin alla toinen vaate jossa taskut?
Seuraava kun saapui sisälle, laittoi jotain niiden avaimien päälle.
Puhuttiinko jostain kansiosta? Käänsin kerran koko asunnon ylösalaisin etsiessäni puhelintani. Kunnes lopulta tajusin tehneeni jotain paperihommia kun puhelin vielä oli tallessa. Kaivoin kansiot kaapista ja puhelimeni löytyi yhden kansion sivujen välissä.
koukkasitko jääkaapin kautta? ne voi olla sielläkin.