Apua! Sain eilen järkyttävän tekstiviestin ja hukkasin avaimet...
Tulin töistä kotiin ja aukaisin ulko-oven. Kun olin eteisessä, kännykkä piippasi ja sain järkyttävän tekstarin. Yleensä kävelisin avaimet kädessä keittiöön ja laittaisin ne pöydälle, mutta nyt kävelin suoraan sohvalle ja soitin useamman puhelun. En lähtenyt kotoa minnekkään, mutta ravasin olohuoneen ja keittiön välillä puhelimeen puhuen ja laukkua purkaen (eväsrasiat tiskiin, kansio hyllyyn..). Siinä jossain hujakassa hukkasin avaimet.
Auttakaa joku fiksu! Missä ne voi olla, olen jo kääntänyt koko talon? Pakko olla sisällä sillä kukaan ei ollut kotona ja aukaisin oven.
Kommentit (101)
Veikkauksia:
naulakossa, jossa säilytätte koiran hihnaa
vessapaperirullatelineessä tai sen päällä
kirjahyllyn reunalla ihan näkyvissä
kengässä
hupussa
sohvapöydän alatasolla
ruokapöydän alla tuolilla
Oonko jotenkin no life, jos haluan pyytää ap:tä kertomaan avainten olinpaikan sitten kun ne löytyy? :D
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:43"]... Menet ulos asti...kävelet kotiin, avaat oven nornaalisti...[/quote]
Jihuu! Illan paras! Avaimethan ovat sisällä...
Mulla kerran oli kengässä.. kaikki paikat olin hakenu ja aloin laittaa kenkää jalkaan niin löyty.. muksu oli kai laittanu tjtn.. :-)
Tämä toimii:
Illalla päätät, että näet unta missä hukattu asia on.
Minulla on onnistunut useasti, aina ei ihan tarkkaa paikkaa, mutta olen unessa etsinyt tietyltä suunnalta ja kun olen sitten oikeasti mennyt sieltä etsimään, on kadonnut asia ollut siellä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:43"]Auttaako reitin uudelleen kulkeminen. Menet ulos asti...kävelet kotiin, avaat oven nornaalisti, kiinnitä huomiota iten toimit. Monesti ihminen toimii vaistomaisesti samalla tavalla joka kerta päivittäisissä rutiineissaan.
[/quote] voi olla hankalaa kulkea ovesta ilman avaimia
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:03"]
haluan tietää mitä järkyttävässä tekstiviestissä luki :D
[/quote]
se ei sitte taas sulle kuulu! niin kuin ei meille muillekaan palstalaisille.
Mulla kävi toi sama n. puoli vuotta sitten, ei oo vieläkään löytyny :/ vara-avaimella mennään. Tsemppiä etsintään!
Onko ihmisistä tullut niin uusavuttomia, että kun avaimet hukkuvat, asiaa kysytään nettipalstalla??? Uskomatonta! Kohta pyydetään pyllykin pyyhkimään :)
Etsinnät jatkuvat... :-( uskomatonta, miten voikin kadota tällä tavoin.. Kun yöllä mietin missä voivat olla, tulivmieleen muistikuva että lykkäsin ne johonkin koloon ja "otan ne täältä myöhemmin, nyt on kiire"...
-ap
Onko sinulla keittiössä sellaisia lokeroita joihin voi laittaa viinipulloja tms.Eteisessä hyllyjä joissa pieniä lokeroita, Yleensä laittaa tavarat pois kädestään , seisten ja niin että ovat vyötärön korkuudelta ylöspäin noin silmien korkuudelta. Kokeile mennä eteisestä lähtien huone kerrallaan , laita silmät kiinni ,pidä kädessä avain nippua ja kokeile minne kätesi vie sen. Toista joka huoneessa kunnes löydät avaimet.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:43"]... Menet ulos asti...kävelet kotiin, avaat oven nornaalisti...[/quote]
[/quote]
Ja toisia avaimia ei tietenkään voi lainata esim. siltä perheenjäseneltä joka tuli kotiin noin kymmenen minuuttia ap:n jälkeen.
Avaimet ovat kylppärin peilikaapissa.
Sä työnsit ne avaimet keittiössä silmänkorkeudelle, joku pikku hyllykkö tms.
Kurkkasitko jo emättimestäsi? Niihin katoaa ihmeen paljon tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 21:43"]... Menet ulos asti...kävelet kotiin, avaat oven nornaalisti...[/quote]
tuskin sillä toisella ihmisellä on niitä muita avaimia, kun se kodin avain. AP:han kirjoitti niitä avaimia olevan useampi
[/quote]
Ja toisia avaimia ei tietenkään voi lainata esim. siltä perheenjäseneltä joka tuli kotiin noin kymmenen minuuttia ap:n jälkeen.
[/quote]
Onko tää joku arvoitus? Pitää ruveta pähkäilemään. Onko jotain vinkkiä?