IS: 7 upeaa uikkarikuvaa todistaa, ettei karvoissa ole mitään hävettävää
Nainen on kauneimmillaan sheivaamattomana
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008075525.html
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en mitään posliinia ajele, mutta kyllä nuo kuvat olivat mielestäni kauheita. Kainalokarvat ja nivuskarvat ajelen jo ihan hygieniasyistä. Pysyy paikat puhtaana ja paremmanhajuisina. Kainalokarvathan oikein ylläpitävät kesähikisessä kainalossa hienhajua, samoin nivusissa säilyy hiki sitä paremmin, mitä enemmän siellä on karvoja hauduttamassa nesteitä.
Säärikarvani ajelen puhtaasti esteettisistä syistä siinä kohtaa, kun ne näyttävät samalta kuin yhdellä noista naisista. Minulla siis vaaleaa ihoa vasten todellakin kasvaa näkyvästi viisisenttistä mustaa karvaa, jos en niitä ajele. Sitten saa taas kasvaa sentin, parin mittaisiksi ennen kuin ajelen.
Itse en ole koskaan huomannut eroa, pitäisinpä sitten kaikki karvat tai sheivaisin kaikki. Yhtä paljon/vähän haisee aina.
Mä huomaan heti kainaloista. Hienhajua on vaikea saada pesemälläkään pois, jos on vähänkään pidemmät kainalokarvat (milleissä, ei senteissä).
Karvat pitää oikeasti normalisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta noissa kuvissa nuo karvat todellakin on vähän epäesteettiset ja ärsyttää tämä nykyajan tyyli kun koetetaan aivopestä miehiä syttymään milloin mistäkin pullukoista ja karvakasoista. Vain ettei naisten tarvisi enää panostaa itseensä.
Se on yksinomaan sinun ongelmasi. Ole ilman naista jos ei kelpaa.
Mitä tää feministinen järjetön vaahtoaminen taas on? Eihän naisetkaan huoli mitä tahansa miestä ja se on täällä tuotu usein selvästi esille. Eikö mies saa sanoa millaista naista ei halua ilman että aina joku on oksentamassa jotain lapsellista "OLE SITTEN ILMAN EI SUA KUKAAN HALUA". Eipä yhtään kuulosta butthurtilta.
Vierailija kirjoitti:
Villahousut tuolla yhdellä naisella.
Rajaa yläosan kuvasta pois niin voisi luulla mieheksi.
Jos ei karvat kelpaa, olkoot ukot ilman reikää. Voi muutaman viikon päästä olla jo fiilis ettei ne karvat aitten niin kovin haittaakaan. Miehet kun ei kestä hetkeekään ilman jyystämistä. :D
Rumempia nuo tatuoinnit ovat kuin karvat.
Hassua muuten, ettei meillä täällä kylmässä Pohjolassa ole tuollaista karvankasvua (villapuseroita ja -housuja luonnostaan) kuin noilla kuvien etelän naisilla. Täällähän sitä lämmintä karvaa tarvittaisiin enemmän. Vai onko luonto tajunnut, ettei tarvi olla, kun käytetään anyway lämpimiä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi otsatukkainen tuossa rivikuvassa on kyllä mies, tuollaista partaa ei kasva kellekään naiselle.
Kyllä ihan biologisille naisillekkin voi parta kasvaa, jos on esim. PCOS, eli monirakkulaiset munasarjat. Siihen liittyy hormonien epätasapaino. Oletko ikinä kuullut hirsutismistä?
Vierailija kirjoitti:
Karvat pitää oikeasti normalisoida.
Koskeeko myös miesten sänkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en mitään posliinia ajele, mutta kyllä nuo kuvat olivat mielestäni kauheita. Kainalokarvat ja nivuskarvat ajelen jo ihan hygieniasyistä. Pysyy paikat puhtaana ja paremmanhajuisina. Kainalokarvathan oikein ylläpitävät kesähikisessä kainalossa hienhajua, samoin nivusissa säilyy hiki sitä paremmin, mitä enemmän siellä on karvoja hauduttamassa nesteitä.
Säärikarvani ajelen puhtaasti esteettisistä syistä siinä kohtaa, kun ne näyttävät samalta kuin yhdellä noista naisista. Minulla siis vaaleaa ihoa vasten todellakin kasvaa näkyvästi viisisenttistä mustaa karvaa, jos en niitä ajele. Sitten saa taas kasvaa sentin, parin mittaisiksi ennen kuin ajelen.
Itse en ole koskaan huomannut eroa, pitäisinpä sitten kaikki karvat tai sheivaisin kaikki. Yhtä paljon/vähän haisee aina.
Mä huomaan heti kainaloista. Hienhajua on vaikea saada pesemälläkään pois, jos on vähänkään pidemmät kainalokarvat (milleissä, ei senteissä).
Miten mulla ei ole ollut tuota ongelmaa vaikka en kainalokarvoja ajelisikaan? Toisaalta, mulla ei myöskään hiki haise kovinkaan vahvalta.
No mä ajan karvat joka päivä, siihen menee minuutti suihkussa ja etenkin säärikarvojani en todellakaan kehtaisi näyttää julkisesti. Ne ovat mustat, pitkät ja paksut a la turkkilainen painija. Mutta muualla ei sitten liikaa karvaa kasvakaan :D.
En siis koe ajelua millään tavalla vaivalloiseksi, että sitä argumenttia vaikea ymmärtää ("en sheivaa koska siihen menee aikaa"). Mutta sen kyllä tajuan ettei ajele koska ei halua. Ja sehän nimenomaan riittää eikä siihen joku toinen voi tulla mussuttamaan miten pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta noissa kuvissa nuo karvat todellakin on vähän epäesteettiset ja ärsyttää tämä nykyajan tyyli kun koetetaan aivopestä miehiä syttymään milloin mistäkin pullukoista ja karvakasoista. Vain ettei naisten tarvisi enää panostaa itseensä.
Se on yksinomaan sinun ongelmasi. Ole ilman naista jos ei kelpaa.
Ja sinä karvoinesi ilman miestä.
Turha itkeä sitten palstalla kun et saa naista.
Olen kauhean iloinen siitä, että kauneusihanteet tuntuvat laajenevan tältä osin. Toivon, että karvattommuden rinnalle normiksi tulee ajelemattomuus. Että sukupuoleen katsomatta ihmiset saavat itse päättää, mitä haluavat karvoillaan tehdä ilman pelkoa siitä, että joku tuijottaa tai arvostelee.
Vierailija kirjoitti:
No mä ajan karvat joka päivä, siihen menee minuutti suihkussa ja etenkin säärikarvojani en todellakaan kehtaisi näyttää julkisesti. Ne ovat mustat, pitkät ja paksut a la turkkilainen painija. Mutta muualla ei sitten liikaa karvaa kasvakaan :D.
En siis koe ajelua millään tavalla vaivalloiseksi, että sitä argumenttia vaikea ymmärtää ("en sheivaa koska siihen menee aikaa"). Mutta sen kyllä tajuan ettei ajele koska ei halua. Ja sehän nimenomaan riittää eikä siihen joku toinen voi tulla mussuttamaan miten pitäisi tehdä.
Minuutti?
En ole sheivannut tai poistanut karvojani viiteen vuoteen. Olen 28. Kun olin 13, aloin hävetä säärikarvojani ja poistaa niitä. Minusta se ei ole normaalia eikä terveellistä. Välillä tunnen vieläkin häpeää, sillä säären alaosassa karvat ovat pitkiä ja tummia. Mutta tällainen kehohäpeä ei ole normaalia! Miksi pitäisi olla normaalia että teinitytöt häpeävät itseään? Ihminen, joka on tyytyväinen itseensä ja olemukseensa, ei käytä tolkuttomasti rahaa "kauneuden"hoitotuotteisiin! Minusta on sairasta, että naisia pyritään tällä tavoin häpeän kautta kontrolloimaan! Ei pitkiä hiuksiakaan pidetä epähygieenisinä, miksi pitkät karvat muualla ovat jotenkin likaisia ja hävettäviä?
En tasan aio sheivata enää koskaan! Olen vapaa tästä pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen karvainen nainen. Nyt yli nelikymppisenä on alkanut kasvaa viikset ja partakin, joka vessareissulla nypin rutiininomaisesti naaman läpi. Hormonit kunnossa ja kaikki muutkin veriarvot. Kaksi lasta ja säännölliset kuukautiset. Näen painajaisia siitä, että yhtäkkiä naama on nyppimättä ja näytän mieheltä. On kurjaa, mutta ei tälle voi mitään. Ihmisen normaalien ominaisuuksien kirjo on lopulta melko laaja. Muiden karvojen osalta en näin aikuisena enää stressaa, mutta kasvot on vielä ihan eri levelillä.
Sama, mutta pelkään kuollakseni sitä, että joudun koomaan sairaalaan tai kuolen niin, että naama ei ruhjoudu ja lähipiiri näkee kuinka karvainen olen.
Turhauttaa kun olen maksanut noin neljätuhatta euroa laseroinneista, eikä mitään apua. Eikä yli kahdenkymmenen vuoden päivittäisestä nyppimisestä, Vaniqa-rasvasta, ei pillereistä, ei mistään.
Ei kiihota. That’s all I need to say. Näissä naisten ”kauneusihanteissa” on kyse siitä mikä MIESTÄ kiinnostaa seksuaalisesti. Sitä ei tämmöiset karvatuheropostaukset heilauta mihinkään. Mutta jokainen saa olla vaikka millainen. Voi antaa karvojen rehottaa toisten silmiin tai kulkea vaikka ämpäri päässä. Ihan vapaasti. Mutta jos haluaa näyttää vetävältä miesten silmissä, niin ei tuo toimi. Tästähän ei ole pitkä matka siihen, kun karvaiset naiset alkaa vihaamaan karvattomia kanssasiskojaan. ”Pitääkö tonkin oikein esitellä tuota karvatonta ihoaan?” ja sitä rataa. Naiset on kutenkin aina kateellisia sille naiselle, joka saa miesten päät pyörälle ja silmät pyörimään hedelmäpeliä.
En minäkään pidä karvoja esteettisenä, mutta kukin pitäköön millaista karvoitusta haluaa. Nuo kuvat kuitenkin ällöttävät ihan sen takia, että mielestäni ruokapöydän äärellä ei kuulu esitellä häpykarvoitustaan tms. Olkoot rauhassa siellä kainalossa tai housuissa, mutta älkää nyt herranjestas tunkeko niitä karvoituksianne toisten naamalle.
Ja sitä pidettäisiin vain pelkkänä laiskuutena.