Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 vuotta kihloissa- Mies hermostui kun puhuin naimisiin menosta

Vierailija
26.06.2021 |

Olemme olleet 8 vuotta kihloissa. Olemme jo suhteen alkuaikoina puhuneet, että menemme naimisiin ja tuntui, että naimisiinmeno oli yhtä tärkeää miehellekin.
Kihloihin mentiin vuoden seurustelun jälkeen sopimalla yhdessä asiasta. Mies ei kosinut.
Olen sen verran vanhanaikainen kai, että kihlausta pidän lupauksena siitä, että mennään pian naimisiin.
Olen viimeiset kolme vuotta toivonut, että mies kosisi. Tämä vuosi on tuntunut kaikista vaikeimmalta. Tuntuu raskaalta taas pettyä.
Otin miehen kanssa puheeksi naimisiin menon. Kerroin, että haluaisin naimisiin. Mies sanoi, että " ei se ole mikään ongelma" " voidaan mennä" mutta mä en osallistu järjestelyihin" . Kysyin vielä, että miksei olla aikaisemmin voitu mennä naimisiin. Mies vastasi " Et oo tehnyt mitään asian eteen" Olin ihan hämilläni ja sanoin miehelle, että eihän hän ole edes kosinut? Miten ihmeessä olisin voinut tehdä mitään järjestelyjä??. Mä olen tässäkin asiassa vanhanaikainen, mutta odotan miehen aloitetta. Mies hämmentyi kun sanoin, että ei hän edes ole kosinut.
Luulen, että luovutan. Olen kuitenkin pettynyt ja hänilläni miehen sanomisista. Mulle naimisiin meno oli tärkeää ja on edelleen, mutta en jaksa enää miettiä koko asiaa.
Mitä ajattelette tästä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se naimisiin meno mitään muuta. Turha haluta naimisiin.

Vierailija
2/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sympatiat ovat miehen puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kositaan, mennään kihloihin, kihlaus on avioliittolupaus.

Vierailija
4/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

If it ain`t broken, then don`t try to fix it!

Vierailija
5/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin, että kihlat on lupauksena naimisiinmenosta (vaikkei kumpikaan nyt ole pakko). Ja naimisiin ei ole kiva mennä jos toisella on noin apaattiset tunteet koko projektista.

Mutta olen myös miehen puolella, koska kosiminenhan tarkoittaa kihloihin menemistä, niin jos jo olette kihloissa, niin mitä sitä enää kosintaa tarvitaan?

Vierailija
6/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä, miksi kihlattu morsian odottaa sulhaseltaan kosintaa. Kihlaushan on lupaus ja päätös naimisiin menosta. Ei kihloissa ollessa enää kosita.

Vierailija
7/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootte kihloissa niin kosinta on jo tehty. Seuraava askel on hääpäivän sopiminen ja mahd. juhlien valmistelut.

Vierailija
8/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat naimisiin, niin alat vaan niitä häitä järjestämään. Sivit miehen kanssa päivämäärän. Älä tee asioista liian vaikeita.

Vierailija
9/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat kannattaa ostaa vasta sitten, kun hääpäiväkin on tiedossa.

Vierailija
10/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä miten pihalla jotkut ovat tästä kosimis/kihlaushommasta. Jos mies kosii ja sanot kyllä niin olette kihloissa. Jos olette muuten vaan sopineet että mennään kihloihin niin turha odotella enää mitään kosimisia.

Kannattaa silloin kihlautuessa sopia milloin menette naimisiin. Ei välttämättä tarvitse mitään päivämäärää mutta edes vuosi, oli se sitten 1 tai 3 vuoden päässä. Yleensä pelkkä kihlautuminen ilman häiden sopimisia tarkoittaa pitkiä kihlautumisia ja naiset odottavat että mies yhtäkkiä 10 vuoden päästä sanoo että nyt haluan naimisiin :D

Vierailija
11/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän vähän laskee noita "näin asian kuuluisi mennä" odotuksia, kun kerran mieskin haluaa naimisiin. Sovitte päivän ja mietitte millaset juhlat haluatte vai haluatteko ensinkään.

Vierailija
12/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan provo, mutta olet hölmö nainen, kun olet odotellut noin kauan. Ei mies halua kanssasi naimisiin ollenkaan, on kanssasi ihan vain mukavuussyistä (saa kotipalvelut ja seksiä ja säästää rahaa asumalla kanssasi).

Erotkaa ja etsi mies, joka oikeasti haluaa vihille kanssasi. Pitkät kihlajaiset on vain hyväuskoisten naisten vedättämistä.

Vierailija
13/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitolla ja muilla sopimuksilla ei ole ehkä merkitystä niin kauan, kun kaikki menee hyvin.

Eron tapahtuessa avoparien omaisuus selvittään ja kumpikin saa omansa. Riitoja voi tässäkin syntyä.

Jos toinen avopuoliso kuolee ja avoparilla ei ole lapsia, ilman testamenttia toisen hyväksi, yhdessä ostettu asuntokin menee jakoon: kuolleen puolison lakimääräiset perijät saavat koko omaisuuden itselleen. Asumisoikeuttakaan avopuolisolla ei ole yhteiseen asuntoon (ellei lunasta puolison osuutta).

Vierailija
14/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ootte kihloissa niin kosinta on jo tehty. Seuraava askel on hääpäivän sopiminen ja mahd. juhlien valmistelut.

Mies sanoi, että ei osallistu mihinkään järjestelyihin.

Ap

Vierailija
15/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fhyrr jjjkg fgjj jcdfjk🤣

Vierailija
16/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehdolla saa tietysti rajatuksi toisen puolison perintäoikeuden kokonaankin.

Vierailija
17/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag älskar dig❤❤

Vierailija
18/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainenkin voi kosia, jos mies on nössö. Kuka haluaa nössöä miestä palveltavakseen? Ei kukaan.

Vierailija
19/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko häät vai naimisiin? Ahdistaako miestä juhlat vai avioliitto? Meillä oli vuosien kihlaus ja naimisiinmeno oli miehestä aina hankalaa jo ajatuksena. Loppujen lopuksi selvisi, että häntä vain ahdistaa ne juhlat ja se hintalappu ja hän inhoaa olla keskipisteenä. Mentiin sitten vaan maistraatissa naimisiin. Itselle avioliitto on tärkeä sitoutuminen, vaikka mikään ei muuttunutkaan. Millään prinsessahäillä ei ole merkitystä.

Vierailija
20/75 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta,tyhjän päälle jäät,jos puolisosi menehtyy. Ja mahdolliset muut perijät tuskin tuntevat sääliä,kun rahanhimo iskee. 7vuotta avoliitossa ja huomannut ettei miehen polvillaan esittämä kosinta koskaan tarkoittanutkaan mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän