Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri pitää itsestäänselvyytenä, että kaikki ottaa rokotteen heti kun sen saa

Vierailija
25.06.2021 |

Itse kuulun tähän vähemmistöön, joka ottaa rokotteen vasta muutaman vuoden päästä. Eli katsoo ensin, mitä haittavaikutuksia siitä on ollut.

En vaan ymmärrä, miten kukaan voi noin sokeasti uskoa, että kaikki sen rokotteen ottaa... Itelle tuli jotenkin petturi olo, mutten sanonut hänellekään, etten Itse rokotetta aio ottaa.

Samoja kokemuksia muilla?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ja kaltaisensa toivovat ilmeisesti rajoitusten jatkuvan vuosia, paljon konkursseja ja kurjuutta, koronaa ei saada kuriin ennenkuin rokote kattavuus on noin 80%.

Miksi useille lähes oireeton tauti vaatii myös lasten rokottamisen? Jos kerta rokote on niin tehokas ja turvallinen. Sairas yhteiskunta.

Vaikka sairastaisi oireettoman koronan, myös lapset ja nuoret, niin viimeaikaisten tutkimusten mukaan jälkitaudit tulevat vasta 3-8kk päästä. Näin on myös ollut Suomessa.

Oireettomista ei ole luotettavaa tietoa, sillä oireettomia ei ole välttämättä edes testattu koronapositiivisiksi.

Vierailija
82/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ja kaltaisensa toivovat ilmeisesti rajoitusten jatkuvan vuosia, paljon konkursseja ja kurjuutta, koronaa ei saada kuriin ennenkuin rokote kattavuus on noin 80%.

Miksi useille lähes oireeton tauti vaatii myös lasten rokottamisen? Jos kerta rokote on niin tehokas ja turvallinen. Sairas yhteiskunta.

Ei se rokote ole mikään pelastaja vaikka kattavuus olis 100℅. Rokote saattaa vaikuttaa siten että taudin ehkä sairastaa lievänä. Leviämistä se ei estä millään tavalla.

Oletko varma, ettei _millään_tavalla_? Koska jos immuniteetti on niin tehokas, että se pitäisi virusmäärät matalina, niin tietysti se vähentää leviämistä. Koska kaikilla taudinaiheuttajilla on minimimäärä, joka tartutustilanteessa tarvitaan infektion alkamisesksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä kiire päästä rokottamaan myös lapsia on epäilyttävää.

Vierailija
84/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän työpaikalle ei ole ajautunut näitä vainoharhaisia pelkureita.

Vierailija
85/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä yliopistolla biotieteiden parissa työskentelevien joukosta ei löydy näitä rokotteen karttelijoita.

Vierailija
86/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kyllä yliopistolla biotieteiden parissa työskentelevien joukosta ei löydy näitä rokotteen karttelijoita.

Itse asiassa minä tunnen yhden. Hän lakkasi ottamasta rokotuksia ja vaihtoi myös työpaikkaa. Tutki immunologiaa ja rokotuksia.

Vierailija
87/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minä tunnen yhden. Hän lakkasi ottamasta rokotuksia ja vaihtoi myös työpaikkaa. Tutki immunologiaa ja rokotuksia.

Mahtuu tiedemaailmaankin kaikenlaista hiihtäjää, jopa kourallinen kreationistejakin. Käytännössä näissä piireissä ei kuitenkaan uskota luomisoppiin eikä karteta rokotteita. Säännön vahvistavia yksittäisiä poikkeuksia on.

Vierailija
88/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin ensimmäisen mutta jätän todennäköisesti toisen piikin ottamatta.

Ja tätähän ei tarvitse työnantajalle kertoa, varsinkin kun en ole terveysalalla. Se, ettei saa matkustaa ilman rokotusta ei haittaa, koska en aio muutenkaan matkustella.

Vierailija
89/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että täällä rokotepelkääjät vahvistusharhoissaan valmiit imaisemaan kaikki yksittäiset pienet "toivon kipinät", jotka tukevat heidän näkökantaansa. Esim. joku tuntee immunologin, joka ei ota rokotteita = enemmän yläpeukkuja kuin alapeukkuja. Joku, joka tuntee kymmeniä biologeja, jotka ottavat rokotteen = enemmän alapeukkuja kuin yläpeukkuja.

Rokotevastaisten tieteilijöiden ulostulot ovat aina yksittäistapauksia. Missä ovat esimerkiksi rokotekriittiset adressit, jotka laaja otanta tiedemaailman edustajia olisi valmis allekirjoittamaan?

Vierailija
90/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että täällä rokotepelkääjät vahvistusharhoissaan valmiit imaisemaan kaikki yksittäiset pienet "toivon kipinät", jotka tukevat heidän näkökantaansa. Esim. joku tuntee immunologin, joka ei ota rokotteita = enemmän yläpeukkuja kuin alapeukkuja. Joku, joka tuntee kymmeniä biologeja, jotka ottavat rokotteen = enemmän alapeukkuja kuin yläpeukkuja.

Rokotevastaisten tieteilijöiden ulostulot ovat aina yksittäistapauksia. Missä ovat esimerkiksi rokotekriittiset adressit, jotka laaja otanta tiedemaailman edustajia olisi valmis allekirjoittamaan?

Älä nyt pahoita mieltäsi peukkujen lukumäärästä.

Täytyy vain kestää erilaiset mielipiteet. Väkisin ei niitä voi muuttaa.

Vierailija
91/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. rokotekriittisillä ei yksinkertaisesti ole mustaa valkoisella, eli tieteellisiä vertaisarvioituja tutkimuksia tukemassa väitteittään.

Vierailija
92/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä olettaa, että kaikki sitä ottaisi. Aika moni on onneksi saanut ajoissa oikeaa tietoa piikistä.

Minä en ole saanut sitä tietoa, miten tämä mRNA- rokote vaikuttaa pitkällä aikavälillä. Esim. 2-10 vuoden sisällä. Kerro ihmeessä, jos sinulla on tämä tieto.

Ensimmäiset mRNA rokotukset ihmisiin olivat jo vuonna 2011. Kyseessä oli syöpärokote. 

Jos tuossa menetelmässä olisi jotain ongelmia niin se olisi kyllä selvillä. Tuo on itseasiassa turvallisempi menetelmä kuin perinteiset rokotteet koska ei ole mitään ekstraa piikkiproteiinin lisäksi. 

Vierailija
93/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta, pahoitatko sinä mielesi usein jostain alapeukuista, vai mistä tämä viesti kumpuaa?

Minä ihmettelen lähinnä ihmisten ajatustenkulkua ja sitä, millaia asiat he ovat valmiit nielemään faktoina ja millaisia eivät. Suhteellisuudentaju puuttuu monilta täysin.

Vierailija
94/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta, pahoitatko sinä mielesi usein jostain alapeukuista, vai mistä tämä viesti kumpuaa?

Minä ihmettelen lähinnä ihmisten ajatustenkulkua ja sitä, millaia asiat he ovat valmiit nielemään faktoina ja millaisia eivät. Suhteellisuudentaju puuttuu monilta täysin.

En edes seuraa ylä- ja alanuolia. Siitä ihmetyksestä, että joku niitä laskee, tuo kumpusi.

En myöskään toimi yleisenä ajatuspoliisina.

Vierailija
95/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä näiden rokotevastaisten logiikkaa ja se on hyvin ristiriitainen, he kyseenalaistavat rokotteen hyödyt, mutta samalla poissulkevat itse sairastuvansa koronaan, vaikka sen mahdollisuus on 100%.

Koronarokotteissa on hyödynnetty jo vuosisatoja vanhaa lääketiedettä ja kokemusta, toisin kuin jos sairastuu koronaan, kun koronavirus muuttaa muotoaan koko ajan ja jos vertaa rokotteeseen ja siitä on yhä vähemmän tietoa, kun uusia koronamutastioita tulee lisää, viimeisenä delta variantti, joiden haitoista ja pitkäaikaisusta vaikutuksista ei tiedetä mitään, toisin kuin rokotteesta.

Ja se ainakin tiedetään, koronan sairastumiseen voi jopa kuolla ja sillä on myös ollut pitkäaikaisia ja pahoja vaikutuksia, sillä kaikkialla maailmassa, myös Suomessa (Huss) on jouduttu perustamaan koronan jälkihoitoon omia osastoja, kun korona on tuhonnut sisäelimiä, on lihaskipuja, ahdistusta ja osa potilaista on lapsia ja nuoria. Jostakin syystä nämä jää näillä rokotevastaisilta huomioimatta, kun kuvittelevat etteivät itse sairastu koronaan.

Se ainakin tiedetään, koronan sairastuminen jättäå myös jälkensä, vaikka sairastaisi lievänä.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f488d46c-5cbc-4cfc-b6b2-43dfa…

Vuosisatoja vanhaa lääketiedettä? Otapa vähän takapakkia. Tämän päivän Hesarin mukaan mrna-rokotteen kehitystyötä ei saatu kunnolla käyntiin 1990-luvulla puuttuvan rahoituksen vuoksi. Toinen olennainen tekijä oli aiheutuneet haittavaikutukset. Kyseessä on uusi tekniikka, jota on tutkittu todella vähän ja kehitettykin vasta muutama vuosikymmen. Terve kriittisyys asiassa on enemmän kuin järkevää.

Vierailija
96/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa voi ketään pakottaa ottamaan rokotetta, ei covid eikä mitään muutakaan. Kyllähän tänne tulee ihmisiä maista missä on tuberkuloosia, tuhkarokkoa jne, ilman rokotteita. Shit happens

Vierailija
97/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva lukea näitä, kun ei pysty sairauksiensa vuoksi rokotetta ottamaan. Osa kommenteista kuulostaa ihan fasistisilta.

Ne eivät pelkästään kuulosta fasisitisilta vaan myös ovat sitä. Korona h y s t e r i a on paljastanut, että f a s i s m i ei ole kadonnut minnekään, vaan se vaanii lähes jokaisen fiksultakin vaikuttavan ihmisen pinnan alla ja ryöpsähtää esiin tavattoman helposti.

Enää ei kannata ihmetellä sitä, miten toisen maailmansodan ajan tapahtumat tai itänaapurin vankileirien saaristo oli mahdollinen. Ihmisten manipulointi pelkoon ja silmittömään vihaan on uskomattoman helppoa, sen on viimeiset puolitoista vuotta osoittanut pelottavan selvästi.

Niin, ja itse olen jo ottanut koronarokotuksen. En silti hyväksy tätä yleistä painostusta.

Vierailija
98/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä olettaa, että kaikki sitä ottaisi. Aika moni on onneksi saanut ajoissa oikeaa tietoa piikistä.

Minä en ole saanut sitä tietoa, miten tämä mRNA- rokote vaikuttaa pitkällä aikavälillä. Esim. 2-10 vuoden sisällä. Kerro ihmeessä, jos sinulla on tämä tieto.

Ensimmäiset mRNA rokotukset ihmisiin olivat jo vuonna 2011. Kyseessä oli syöpärokote. 

Jos tuossa menetelmässä olisi jotain ongelmia niin se olisi kyllä selvillä. Tuo on itseasiassa turvallisempi menetelmä kuin perinteiset rokotteet koska ei ole mitään ekstraa piikkiproteiinin lisäksi. 

Mistä asti syöpään on voinut rokottaa? Eikös se ole pikemmin geeniterapiahoitoa?

Vierailija
99/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtuu tiedemaailmaankin kaikenlaista hiihtäjää, jopa kourallinen kreationistejakin. Käytännössä näissä piireissä ei kuitenkaan uskota luomisoppiin eikä karteta rokotteita. Säännön vahvistavia yksittäisiä poikkeuksia on.

Niinhän sinä luulet. Olen tutkija, töissä yliopistolla enkä ota rokotetta vielä. Jos joku työkaveri kehtaa asiasta udella, niin valehtelen ihan sujuvasti että tietysti otan rokotteen.

Teidän naiivien ongelma on se, että te kuvittelette muiden olevan yhtä hölmöjä. Miksi ihmeessä minun pitäisi vastata täysin asiattomaan kysymykseen rehellisesti? Ei minulla ole mitään velvollisuutta kertoa terveysasioitani uteliaille kollegoille. En minä heillä sitäkään kerro, ketä äänestän vaaleissa, vaikka joku onneton typerys sitäkin melkein jokaisten vaalien yhteydessä utelee.

Tiedän omalta laitokseltani ainakin kaksi muuta, jotka eivät omien sanojensa mukaan aio ottaa rokotetta. Muut väittävät ottavansa, mutta totuuttahan en voi tietää eikä se minulle kuulu.

Veikkaan, että nämä vauva-palstan yliopistolaiset eivät oikeasti ole yliopistoon koskaan edes jalallaan astuneet, kunhan trollaavat.

Vierailija
100/103 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet. Olen tutkija, töissä yliopistolla enkä ota rokotetta vielä. Jos joku työkaveri kehtaa asiasta udella, niin valehtelen ihan sujuvasti että tietysti otan rokotteen.

Teidän naiivien ongelma on se, että te kuvittelette muiden olevan yhtä hölmöjä. Miksi ihmeessä minun pitäisi vastata täysin asiattomaan kysymykseen rehellisesti? Ei minulla ole mitään velvollisuutta kertoa terveysasioitani uteliaille kollegoille. En minä heillä sitäkään kerro, ketä äänestän vaaleissa, vaikka joku onneton typerys sitäkin melkein jokaisten vaalien yhteydessä utelee.

Tiedän omalta laitokseltani ainakin kaksi muuta, jotka eivät omien sanojensa mukaan aio ottaa rokotetta. Muut väittävät ottavansa, mutta totuuttahan en voi tietää eikä se minulle kuulu.

Veikkaan, että nämä vauva-palstan yliopistolaiset eivät oikeasti ole yliopistoon koskaan edes jalallaan astuneet, kunhan trollaavat.

Voin yliopistossa työskentelevänä väitöskirjatutkijana kertoa, että puhut tuubaa, tai ainakaan et ole bio- tai lääketieteen tutkija. Tietenkään kaikki eivät paljasta mielipiteitään (ei meillä ainakaan kukaan KYSY mitään terveystietoja, oma-aloitteisestihan ihmiset luonnollisesti koronasta puhuvat, meidän alaammehan tämä aihe on). Tutkijan työssä tarvitaan suhteellisuudentajua ja kykyä erottaa oleellinen, joten ihmettelen, mitä teette yliopistolla.