Narsisti pilasi taas tärkeän päivän eli juhannuksen
Narsisti se aina vain uudestaan osoittaa suuren ku*ipäisyytensä, kun tieten tahtoen pilaa aina kaikki tärkeät etenkin juhlapäivät, kuten juhannuksen nyt. Viimeksi oli joulu ja uusivuosi. Tietää, että toiselle tärkeitä niin tekee kaikkensa, että saa päivän pilalle ja toiselle pahan mielen. Ja aina uudestaan toistuu. Sitten suuttuu, kun häneen loukkaannutaan. Ihan kuin häntä pitäisi vielä kauniisti muistaa ja kehua, vaikka törkeän loukkaavasti pilannut toisten päivän ja tehnyt sen tahallaan.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Vakka ja kansi. Muista se.
Mitä tarkoitat?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi juhannus on tärkeä päivä?
No siksi, koska se on juhlapäivä!
-Ap
Mitä hän teki?
Minun puolisoni pilaa joulut niin että hän tekee jouluruokaa jo ennen joulua. Koska tietää että jouluruuat ja joulun perinteet on minulle tärkeitä niin vetää näin mattoa jalkojeni alta.
Mikään ei ole hänelle mitään. Ei mitään ruoka-aineiden satokauden sesonkeja ja sellaista. Ei tee raparperipiirakkaa keväällä, kun on sen sesonki ja aika.
Mansikka-aika on minulle tärkeä. Puoliso antaa piut ja paut mansikkasesongillekin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän teki?
Minun puolisoni pilaa joulut niin että hän tekee jouluruokaa jo ennen joulua. Koska tietää että jouluruuat ja joulun perinteet on minulle tärkeitä niin vetää näin mattoa jalkojeni alta.
Mikään ei ole hänelle mitään. Ei mitään ruoka-aineiden satokauden sesonkeja ja sellaista. Ei tee raparperipiirakkaa keväällä, kun on sen sesonki ja aika.
Mansikka-aika on minulle tärkeä. Puoliso antaa piut ja paut mansikkasesongillekin.
Kyllä on vaikea elämä. Oletko koittanut hakea terapiaa tai jotain vertaistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
-Ap
Tuo tarkoittaa, että itsehän mahdollistat käytöksen ja jostain kumman syystä hakeudut henkilön seuraan. Jos tiedät, että toinen on narsisti (tai muuten persoonallisuushäiriöinen), niin miksi kuvittelet, että hän muuttuisi? Miksi annat aina uusia tilaisuuksia, mikset katko välejä, miksi annat hänelle valtaa elämääsi? Oletko itse läheisriippuvainen tai uhrimentaliteetista identiteetin itsellesi tehnyt reppana? Mitä saat irti asetelmasta? -eri kuin lainaamasi-
Vaikka me asuttiin exän kanssa yhdessäkin parisen vuotta, emme viettäneet yhtä ainuttakaan juhlapäivää yhdessä. Aina lähti ryyppäämään heti aamusta jo.
Minulla on kaikki sympatiat avaajan puolella, mutta eikö ois jo aika lopettaa stressaaminen näistä "juhla"pyhistä. Itseäni ainakin helpottaa su, ku tää junttijuhla on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän teki?
Ilmiselvä narsisti. Tekee jouluruokaa ennen joulua ja antaa piut paut mansikkasesongillekin.
Tuttu tunne, isäni on sellainen ja tuollainen just,pitää kiukutella ja raivota jatkuvasti oli juhlapyhät tai ei.
Pidän kaikkia muita uhreja kuin lapsia vain tyhminä. Lapsen on pakko elää mihin sattuu syntymään mutta aikuisen narinaa en jaksa kuunnella.
Ja kyllä. Olen itse poistanut elämästäni pari pahinta nitisijää käskemällä häipyä. Kumpikin oli lähisukulainen. Kumpikin syytti minua välirikosta ja tahtoi takaisin elämääni kertomaan kuinka huono olen. En huolinut. Haukkukoot toisiaan.
En ymmärrä koko aloitusta kun siinä ei kerrota tarkemmin yhtään mitään. Voisitko ap siis valaista oikein tarinalla että olisi mahdollista ymmärtää. Millä perusteella pidät henkilö narsistina?
Sama juttu. Eilinen oli tärkeä päivä minulle, ja eräs henkilö jälleen kerran näytti piittaamattomuutensa. Ei siis juhannuksen vuoksi tärkeä, vaan muista syistä. Olen vasta nyt alkanut ymmärtää, että hän on narsisti. Hän tietää miten loukata muita ihmisiä ja ei todellakaan pelkää tehdä niin. Sitten jos pahoittaa mielen hänen käytöksensä vuoksi, niin hän onkin uhri.
Juhlapyhien pilaaminen on tyypillistä narsistia.
Varsinkin jos päivä on toiselle erityisen tärkeä.
Hallinta ja alistaminen pointtina,
juuri tuon narsismiin liittyvän mekanismin kautta: toisen odotusten nostaminen kattoon, parhaimpien toiveiden nostattaminen, tunne siitä että nyt tulee upeita yhteisiä juttuja.... ja sitten kaiken äkillinen romahduttaminen viime hetkessä.
Siinä narsisti käyttää valtaa toisen elämän isoina hetkinä. Näyttää kuka on kuka, ja kuka loppujen lopuksi päättää ja hallitsee.
Ymmärrän ap:n aloituksen ja harmin. Itselläni on käynyt aivan samalla tavalla. Olin raastavassa on/off suhteessa narsistin kanssa ja todellakin hän pilasi nuo juhlapyhät ja lomat. Tyhjiä lupauksia esim. yhteisen juhannuksen vietosta ja viime tipassa kadotaan eikä oteta yhteyttä. Kun kyselen perään niin suututaan ja keksitään tekosyitä. Väitti tekevänsä töitä mutta selvästi valehteli tästäkin.
Meillä isä ei koskaan viitsinyt avata joululahjojaan aattona. Nyt veli tekee samaa, olin toisesta kaupungista kylässä ja ostanut samaan lahjakassin sekä nimppari- että synttärilahjan niin ei viitsinyt edes kattoa, lähti kaljalle.
Turha moisia on lahjoa
Juhli niiden kanssa joita kiinnostaa
Osta lahjat niille jotka ilahtuu
Myös syntymäpäivät. Narsisti ei muista tai välitä. Et saa onnitteluja. Kaikki tärkeät asiat pilataan. Teot ja sanat aina ristiriidassa keskenään.