Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi naisystävä maksattaa minulla lähes kaiken

Vierailija
25.06.2021 |

Tai ei hän nyt aivan uusi ole, kun reilut puoli vuotta ollaan yhdessä oltu. Hänellä on yksi herttainen lapsi edellisestä liitostaan eikä se ole minulle ongelma. Vaikka raha ei ihmissuhteissa täysin keskiössä kuulukaan olla, niin silti se on alkanut minulla eniten kaihertamaan. Tuntuu, että maksan suuren osan naisystävän menoista, vaikka ainakin toistaiseksi asumme vielä eri osoitteissakin.
Hänellä ei ole esimerkiksi omaa autoa ja aina käytämme näin ollen minun autoani ja minä maksan autoilun kulut. Kaupassa hän maksaa itse ostokset, jos ne ovat pieniä ja siinä on mukana useampia hänelle itselleen tulevia juttuja, kuten meikkihommia tms. Minä taas ajaudun aina maksamaan silloin, kun tehdään isot ruokaostokset tai käydään hampurilaisella ym. Tässä vastikään oltiin kaupungilla ja lähellä oli jäätelökioski. Hänen lapsensa tuli minulta kysymään, että ostettaisiinko jätskit? Totesin, että mitäköhän äitisi siihen sanoo, niin lapsi totesi; "äiti käski kysyä sinulta, että ostettaisiinko jäätelöt".
Tässä kohtaa moni sanoo, että nosta kissa pöydälle aiheesta, mutta totuushan on, että näin ei voi tehdä ilman riitaa ja ilmapiirin kiristymistä.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vali, vali, vali.

Jos naista haluat, se maksaa. Mikään ei ole ilmaista.

Kyllä vanhanajan herrasmiehet, puolisot ja seurustelijat ovat aina maksaneet kaiken. Siitä ei ole valitettu.

Onneksi jotain on muuttunut. Miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa kaikki? Tottakai kulut puoliksi tai tulojen suhteessa.

Kunnon nainen ei maksata tarpeitaan toisella.

Vierailija
62/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, moni mies teettää kaikki kotihommat naisella. Karma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi. Naisen reaktio kertoo varmaankin paljon. Älä anna hyväksikäyttää itseäsi.

Itse havahduin nykyisessä suhteessani siihen, että mies taitaa hyväksikäyttää minua taloudellisesti. Rahasta keskustelu ei onnistu avoimesti, eikä selkeä sopiminen. Esim. kaupassa herra luikkii hyvin ketterästi pakkaamaan. Särkyneen kodinkoneen tilalle uuden ostaminen ja kuluihin osallistuminen johti puheenaiheen vaihtoon. Muitakin pieniä valheita on tullut esille ja epäluotettavuutta. Siispä ero tulossa.

Vierailija
64/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, moni mies teettää kaikki kotihommat naisella. Karma.

Naisena osaan ihan itse päättää, suostunko tuohon vai en. Kuten pystyy jokainen muukin nainen. Ei nyt aleta tehdä naisistakin pelkkiä avuttomia objekteja, riittää että palstan mieskuva on todella surkea.

Vierailija
65/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuloeroja on, niin mielestäni ymmärrettävää, että rikkaampi maksaa enemmän juuri isoja ruokaostoksia ja erikoisherkkuja, näin meilläkin on. Minä maksan ne, koska en halua viettää kaupassa kello 20-21 välistä aikaa odottamassa punalaputettuja tuotteita, vertailemalla mikä on tänään halvin tomaattimurska ja katsomalla, että ohensinko kastiketta tarpeeksi, että riittää lapselle huominen lounas ja itse syömällä lounaaksi vettä. Tiedän, että kumppanin pitää näin yksin lapsen kanssa ollessaan tehdä, eikä minulle ole väliä meneekö sinne kauppaan tänään 50€, 100€ vai 150€. Ja en todellakaan kaavi ylimääräisiä kotiin viemisiksi, vaan ne jää heidän jääkaappiin.

Samoin kumppani tekee sitten toisia pikkujuttuja minua varten, yksi kerta maalasi olohuoneeni, on tehnyt enemn kotitöitä (pyytämättä) ja muuta mukavaa. Eli molemmat haluaa panostaa suhteeseen käytettävissä olevilla resursseilla.

Vierailija
66/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus yh-touhua. Kaikki tuntemani yh:t ovat napanneet itselleen vastaavan maksumiehen. Kannattaa häipyä, jos et halua jäädä siihen rooliin. Tai sitten sopeudut tuohon tilanteeseen.

Vierailija
67/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat tämän tapahtua? Jos sinulla on sääntö, että tällainen ei käy,

se pitää toiselle komunikoida. Sääntö on sinun salainen sääntö, ja toinen ei voi tietää

siitä, jollet kerro siitä. 

Vierailija
68/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä aattelin että jos naisystävä ajattelee työpanoksellaan korvaavansa vähäisemään osallistumisen kuluihin?

Itse ainakin mielellään ostan isommalla summalla ruokatarvikkeita jos ystävä hoitaa ruuan valmistamisen jne. Olen sen verran laiskanpulskea että yritän päästä vähemmällä vaivalla, helpompi maksaa.

Työpanos. Kerran kuussa lahnana 🤣👍

Vierailija
69/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Miksi annat tämän tapahtua? Jos sinulla on sääntö, että tällainen ei käy,

se pitää toiselle komunikoida. Sääntö on sinun salainen sääntö, ja toinen ei voi tietää

siitä, jollet kerro siitä. 

Ei ap näihin vastaa, koska kyseessä on puhdas provoaloitus.

Vierailija
70/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 5-kymppinen korviaan myöten veloissa rypevä tuttavani on juuri tällainen, heti uuden miehen löydettyään alkoi kaiken maksattaminen miehellä. Mies on keskituloinen, joten varmaan aika pian alkaa pohja häämöttää kirstun pohjalla. Hälytyskellot soivat jo, kuuntele niitä ennen kuin on liian myöhäistä!

Vierailija
71/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu nainen! Ikinä en ole maksattanut miehellä mitään ja se on yksi elämäni suurimpia virheitä.

Kato puoliksi marokkolainen sohvi eksy tänne. Teillähän käy siivojakin joka toinen päivä.

Vierailija
72/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes 5-kymppinen korviaan myöten veloissa rypevä tuttavani on juuri tällainen, heti uuden miehen löydettyään alkoi kaiken maksattaminen miehellä. Mies on keskituloinen, joten varmaan aika pian alkaa pohja häämöttää kirstun pohjalla. Hälytyskellot soivat jo, kuuntele niitä ennen kuin on liian myöhäistä!

Joo, Suomessa löytyy noinkin vanhalle luuskalle vielä elättäjä kun tuttavasi. Miesparka.

Vierailija
73/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistaa sut narsistiksi kun lopetat maksamisen.

Vierailija
74/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä uusperheet ovat ihan sekopäisiä. Siellä tapellaan koko ajan rahasta kumpiko maksaa mitä. Alkuhuuman jälkeen ne tuhoutuvat ja kun on tarpeeksi tapeltu. 

Meillä ihan ydinperhe jossa mies on tälläinen. Laskee kaiken esim.kaupassa ja laittaa kapulan ostosten väliin jos ostan jotain mitä vain minä syön. Yhteisiä rahoja ei ole ollut koskaan. Viime vuonna säästi kuulemma vain 10 000 e.. minulla ei ole säästöjä yhtään kun palkka on puolet miehen palkasta.

Vierailija
75/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vali, vali, vali.

Jos naista haluat, se maksaa. Mikään ei ole ilmaista.

Kyllä vanhanajan herrasmiehet, puolisot ja seurustelijat ovat aina maksaneet kaiken. Siitä ei ole valitettu.

Onneksi jotain on muuttunut. Miksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa kaikki? Tottakai kulut puoliksi tai tulojen suhteessa.

Kunnon nainen ei maksata tarpeitaan toisella.

Kunnon ihmisellä ei ole montaa epäonnistunutta perhettä ja uutta vain perustetaan vaikkei ole varaa elättää montaa perhettä. Ahneella on paskainen loppu kun liikaa ahnehtii ja jättää edelliset veronmaksajien elätettäviksi. En voisi enempää vihata tällaisia tyyppejä. Edelline perhe jätetään veronmaksajien elätettäväksi ja perustetaan uutta. 

Vierailija
76/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan kaiken makavien miesten kanssa. Syy: se on sinut asia mihin miestä tarvin. Jonkin tason huoraamistahan tämä on, mutta kyllä ne miehet sen tietää. Toisaalta pärjään kivasti itsekin joten edellisestä heilasta on jo aikaa. Hän maksoi kivasti lomamatkat Italiaan ja Norjaan.

Laitan ekan alapeukun itse :)

Vierailija
77/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut hankkia itselle vaatimattomampi elämä.

Minä jätin koulut käymättä taktisesti. Matapalkka-ala tarjoaa sen ettei tarvitse miettiä mitä ostaa, kun on aina PEEAA.

Kun tulee se hetki kun pitäisi maksaa hampurilaiset jne. Niin nainen maksaa aina.

Ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, kun rasittavat kaverit kutsuu puistokaljalle, niin voi vedota että ei ole rahaa vuokran jälkeen ja jos nainen haluaisi vähän peesata, niin voi valehdella että ei jaksa, kun töissä on niin raskasta ja pitää säästää rahaa.

Vaikka olisikin aina peeaa, niin kyllä nainen aina maksaisi. Ei kukaan muukaan, ei varsinkaan työnantaja.

Helpompaa näin. Ei tarvitse miettiä parturia ( ei ole varaa), ei vaatteitakaan. Voi kulkea vanhoissa risaisissa rytkyissä. Lopulta aina joku säälii ja ostaa uudet, kun ei palkasta jää mitään yli.

Yleensä nainen maksaa.

Hankkikaa miehet helppo elämä. Valitkaa matalapalkka-alan duuni, se tekee valinnat puolestanne. Ei tarvitse ostaa mitään tai hankkia mitään, kun ei ole varaa valita.

Vierailija
78/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaanko jätskit? - Ei osteta. Mennäänkö hamburilaiselle? - Ei mennä. Mennäänkö ostoksille? - Ei mennä.

Eipä muuta.

Vierailija
79/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostetaanko jätskit? - Ei osteta. Mennäänkö hamburilaiselle? - Ei mennä. Mennäänkö ostoksille? - Ei mennä.

Eipä muuta.

Matalapalkka-ala vapauttaa kummasti valinnoista. Elämästä tulee helpompaa ja suoraviivaisempaa.

Ei mennä minnekään ja jos mennään ja ostetaan, niin sä maksat kauniimpana osapuolena ja opiskelleena.

Vierailija
80/99 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksattaa jatkossakin jos et miehenä saa kuriin.  Kannattaa opettaa jos tykkäät hänestä.  Kärsisin naisena enemmän kun mies vihjaa "voi kun on taas kallista".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi