Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haudutatteko ruokia pidempään kuin ohjeissa sanotaan?

Vierailija
17.01.2025 |

Kukaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ruuasta.

Vierailija
2/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa haudutan monta tuntia.

Vierailija
4/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli possu 12 tuntia uunissa. Alle 2kg. Oikein kosteaa nyhtöpossua tuli.

Vierailija
5/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeiden kypsennysajat ovat usein liian lyhyitä. Vain leivonnassa ne pitävät paikkansa. Myös kotikaljan ja siman valmusohjeet antavat järjettömän lyhyitä aikoja, vuorokaudessa parissa ei saa aikaiseksi kuin hiivaista vettä.

Vierailija
6/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. medium liha on uunissa vähintään 6 tuntia, on tosi mehevää. Inhoan raakaa lihaa.

Vierailija
7/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudutan täsmälleen sen verran mitä ohjeessa sanotaan. Haaveissa olisi ostaa atomikello.

Vierailija
8/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. medium liha on uunissa vähintään 6 tuntia, on tosi mehevää. Inhoan raakaa lihaa.

Mikä liha on kuuden tunnin jälkeen medium?

Vierailija
9/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haufutan kypsäkdi (padat, kastikkeet ja laatikot) luki ohjeessa mitä tahsbsa. 

Yleensä "takuumureissa" lihoissa pitää olla +2h enemmän haudutusaikaa kun ohjeessa sanotaan

Vierailija
10/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haufutan kypsäkdi (padat, kastikkeet ja laatikot) luki ohjeessa mitä tahsbsa. 

Yleensä "takuumureissa" lihoissa pitää olla +2h enemmän haudutusaikaa kun ohjeessa sanotaan

Takuumurea on Atrian brändinimi ja tarkoittaa että lihaa on riiputettu 4-6vko. Vähemmän riiputettua en suostu syömään.

Vierailija
11/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuron valmistusohjeet on aina väärin paketin kyljessä. Puuroa ei tosiaan porisutella kattilassa kymmentä minuuttia. Se kiehautetaan minuutiksi tai pariksi, minkä jälkeen sen annetaan hautua kannen alla se kymmenen minuuttia. Teen siis täsmälleen päinvastoin kuin mitä ohjeissa sanotaan.

Vierailija
12/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuron valmistusohjeet on aina väärin paketin kyljessä. Puuroa ei tosiaan porisutella kattilassa kymmentä minuuttia. Se kiehautetaan minuutiksi tai pariksi, minkä jälkeen sen annetaan hautua kannen alla se kymmenen minuuttia. Teen siis täsmälleen päinvastoin kuin mitä ohjeissa sanotaan.

Ei kai kukaan tee kaurapuuroa kattilassa? Mikrossa se tehdään.

Vierailija
13/15 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinko tuossa että on medium? En kirjoittanut tuota, mutta minäkin annan lihan hautua pitkään. Raaka liha on kamalaa, ja ohjeen mukaan kypsytetty liha on mun mittapuun mukaan raakaa. Mun maun mukaan lihan pitää olla ylikypsää, jotta se olisi hyvää. Naudan liha saa olla niin kypsää, että helposti hajoaa säikeiksi, ja sianlihankin pitää lohkeilla lähes itsekseen ollakseen hyvää. Joulukinkku saa aina olla uunissa kunnes mittari on noussut lähes tappiin. Ravintolassa en tilaa lihaa, koska se on ylikypsä äkin mulle liian raakaa. Tai ei nyt voi sanoa raakaa, mutta sellaista kumista kuitenkin. Leikkeet ja joku lehtipihvi nyt menee, kun ne on niin ohuita, mutta muuten ei. Unkarissa olen kyllä syönyt todella hyvin haudutettuja liharuokia ravintolassa, mutta Suomessa en koskaan.

Vierailija
14/15 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinko tuossa että on medium? En kirjoittanut tuota, mutta minäkin annan lihan hautua pitkään. Raaka liha on kamalaa, ja ohjeen mukaan kypsytetty liha on mun mittapuun mukaan raakaa. Mun maun mukaan lihan pitää olla ylikypsää, jotta se olisi hyvää. Naudan liha saa olla niin kypsää, että helposti hajoaa säikeiksi, ja sianlihankin pitää lohkeilla lähes itsekseen ollakseen hyvää. Joulukinkku saa aina olla uunissa kunnes mittari on noussut lähes tappiin. Ravintolassa en tilaa lihaa, koska se on ylikypsä äkin mulle liian raakaa. Tai ei nyt voi sanoa raakaa, mutta sellaista kumista kuitenkin. Leikkeet ja joku lehtipihvi nyt menee, kun ne on niin ohuita, mutta muuten ei. Unk

Eikun näköjään tosiaan sanottiin medium. Sori siitä. No pahaa ja inhottavaa se puoliraaka liha silti on, kutsutaan sitä millä nimellä tahansa.

Vierailija
15/15 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudutun sen aikaa, että ruoka on kypsä. Ihan sama mitä ohjeessa lukee.