Uusi naisystävä maksattaa minulla lähes kaiken
Tai ei hän nyt aivan uusi ole, kun reilut puoli vuotta ollaan yhdessä oltu. Hänellä on yksi herttainen lapsi edellisestä liitostaan eikä se ole minulle ongelma. Vaikka raha ei ihmissuhteissa täysin keskiössä kuulukaan olla, niin silti se on alkanut minulla eniten kaihertamaan. Tuntuu, että maksan suuren osan naisystävän menoista, vaikka ainakin toistaiseksi asumme vielä eri osoitteissakin.
Hänellä ei ole esimerkiksi omaa autoa ja aina käytämme näin ollen minun autoani ja minä maksan autoilun kulut. Kaupassa hän maksaa itse ostokset, jos ne ovat pieniä ja siinä on mukana useampia hänelle itselleen tulevia juttuja, kuten meikkihommia tms. Minä taas ajaudun aina maksamaan silloin, kun tehdään isot ruokaostokset tai käydään hampurilaisella ym. Tässä vastikään oltiin kaupungilla ja lähellä oli jäätelökioski. Hänen lapsensa tuli minulta kysymään, että ostettaisiinko jätskit? Totesin, että mitäköhän äitisi siihen sanoo, niin lapsi totesi; "äiti käski kysyä sinulta, että ostettaisiinko jäätelöt".
Tässä kohtaa moni sanoo, että nosta kissa pöydälle aiheesta, mutta totuushan on, että näin ei voi tehdä ilman riitaa ja ilmapiirin kiristymistä.
Kommentit (99)
JSEAP kirjoitti:
Jätä se emakko!
Ja lyhenne sille on JSE
Pöljä olet jos suostut vain kaiken maksamaan. Minä tekisin selväksi, että maksan vain ja ainoastaan omat syömiseni ja muut tavarat. Jos ei naisystävälle kelpaa niin lähteköön pois.
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa tuo että äiti käskee kysyä sinulta (maksattaa jäätelöt sinulla). Hänen lapsihan on kyseessä.
Ei jatkoon!
Ei ole ap:lla helppoa. Lokki ja käenpoika riesana.
Feel you, ap. Mulla samansuuntainen tilanne miehen kanssa... Ruuat ja asumiskulut jaetaan suurin piirtein puoliksi, mutta minä maksan paljon huvituksia, reissuja ym miehelle ja tämän kahdelle lapsellekin. Eikä siinä mitään, mulla on rahaa, pihikään en ole ja on kiva järjestää lapsillekin ylläreitä yhteisillä matkoilla. MUTTA häiritsevää on se, että mies saattaa laskea esim. hänen autollaan tehdyn reissun jälkeen tankissa olevan polttoainetta 20 eurolla vähemmän kuin lähtiessä! Vaikka edellinen reissu tehtiin kahdella autolla jotta mahtui lasten kavereitakin mukaan, minä maksoin oman autoni kulut sekä puolet kalliista majoituksesta vaikka osuuteni olisi ollut 1/6. Tai että tarjosin miehelle 500 eur ulkomaanmatkan, pari kotimaan mökkiviikonloppua kyyteineen sekä kymmenkunta ravintola-ateriaa edellisen puolen vuoden sisällä. Mieskin on ihan hyvätuloinen, rahat toki menee elareina exänsä tuhlailevaan elämäntyyliin, mutta silti ei pitäisi olla tarvetta laskea 20 euron polttoaineita. Eli en pysty käsittämään! Ja kyllä, asian ottaminen puheeksi tuntuu vaikealta. Niin ja tämän kaiken lisäksi mies vähän väliä kuittailee MULLE raha-asioista siihen tyyliin että projisoi exänsä rahoittamista ihan väärään osoitteeseen 🙄
Lähinnä aattelin että jos naisystävä ajattelee työpanoksellaan korvaavansa vähäisemään osallistumisen kuluihin?
Itse ainakin mielellään ostan isommalla summalla ruokatarvikkeita jos ystävä hoitaa ruuan valmistamisen jne. Olen sen verran laiskanpulskea että yritän päästä vähemmällä vaivalla, helpompi maksaa.
Ei tuo nyt hirveältä hyväksikäytöltä kuulosta. Kysyppäs naiselta, että miten hoidetaan asiat jatkossa, viittaamatta historiaan. Toisella voi olla ihan samanlainen epätietoisuus, että miten pitäisi toimia.
Fiksu nainen! Ikinä en ole maksattanut miehellä mitään ja se on yksi elämäni suurimpia virheitä.
Itepähän läksitte. Kannattaa varmaan avata se suu joskus.
Voisitsä maksaa kun mun lompakko unohtu taas kotiin?
Ei taida sellaisella suhteella olla tulevaisuutta, jossa mahdollisia riitoja pelkäät ja välttelet oman itsesi kustannuksella.
Voi ei. Ei. Ei ei ei. Juokse.
Olen nainen, jolla ei ole rahaa, mutta joka olen aina pärjännyt sinkkuna oikein hyvin.
Ei ole ollut pulaa, koska ei ole ollut tarvettakaan.
Mutta kummasti ne jätskitötteröt alkoivat kiinnostaa, kun tuli mies, jolla oli rahaa.
Ensin ostettiin jätski yhdellä pallolla, sitten kahdella, sitten kolmella, sitten kuvioon tulivat tornijätskit nonparellit ja kermavaahdot. Lopulta mikään ei riittäny. ”Hei saanks mä..?”
Oli meillä muitakin ongelmia, mutta tämä oli varmaan suurin.
Nyt kumpikin onnellisia omine rahoinensa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitsä maksaa kun mun lompakko unohtu taas kotiin?
Miten se lompakko unohtuukin aina miehen seurassa kotiin.
Mutta kun lähdetään shoppailemaan niin se on tiukasti mukana käsilaukussa.
Kuinka monta kertaa mies on pyytänyt palstanaisia maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nainen! Ikinä en ole maksattanut miehellä mitään ja se on yksi elämäni suurimpia virheitä.
Varmasti olet. Semmoista naista ei olekaan joka huomaamattaan maksattaa miehellä.
Ap on betamies ja tietää ettei saa uutta akkaa kovin helpolla jos läskejä yksinhuoltajia ei lasketa niin on pakko maksaa kaikki ja olla tossun alla että voi olla parisuhteessa. Voi raukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ens kerralla kun lapsi pyytää sulta sano että lompsa jäi autoon, kotiin, jonnekin ja äiti saa nyt maksaa. S-Marketin halvin tuutti on noin 50sn, osta sieltä.
Ei oo niin paljon, vaan 35 senttiä.
Totta kai nostat kissan pöydälle. On ihan normaalia, että parisuhteessa tulee joskus riitaa. Ja tämä kaiken maksattaminen sinulla jos mikä on varsin hyvä syy sille, että ehkä riidellään. Jos naisystäväsi ei keskustelun/mahdollisen riidan päälle tule yhtään sinua vastaan, niin voit punnita, onko suhteessa järkeä.
Keskustelkaa nuo rahajutut selviksi. Ne kuitenkin pitää käydä läpi jossain vaiheessa. Parempi huomata jo ajoissa jos ei toimi. Siis joudut kuitenkin jossain vaiheessa nostamaan kissan päydälle tai tulee pitkän ajan jälkeen riitojen kanssa
Naisena vaan niin isorahainen ja reilu mies kierrokseen, ettei muutamat sataset kaupassa sinne tänne tunnu missään!
Minulla tietysti eri tilanne, kun minulla ei ole mukana kinuavia lapsia!
Itselleni ei ole koskaan sattunut miestä, joka ei haluaisi tarjota.
Naisen maksaessa katoaa suhteesta jokin herkkyys.
Meillä ei ole mitään edellisiä perheitä vaan olemme alkuperäinen ja mies maksaa ihan kaikki isoimmat kulut. Emme asuisi näin kalliisti minun tuloillani. Mies ei ikinä vaadi minulta mitään ja meidän tulot menevät yhteiseen hyvään. Vähemmän tienaavana minä saan harrastusrahaa mutta nekin tulevat kotiin kun en tarvitse kodin ulkopuolisia harrastuksia.