Onko kukaan synnyttänyt kotona?
Itellä tekis mieli,mutta en voi...
Kommentit (29)
Jos maksaa monta tonnia niin en ole synnyttämässä kotona :O. Kaksi oikein hyvin mennyttä, nopeaa synnytystä takana ja niistä jälkimmäisessä lapsi meinasi syntyä autoon. Siksi olin suunnitellut että jos lisää tulisi niin mieluummin synnyttäisin kotona kuin lähtisin taas siinä tilassa autoon, mutta juu ei (ainakaan suunnitellusti) jos se on noin kallis. Mikä siinä siis maksaa? Kätilöiden hälytysvalmiusko?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 23:21"]
Jos maksaa monta tonnia niin en ole synnyttämässä kotona :O.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 23:31"]
Kuinka paljon autossa synnyttäminen maksaa?
[/quote]
Riippuu joutuuko pesettämään verhoilua sen jälkeen... Suurin osa varmaan jatkaa siitä sitten sairaalaan ja jää ehkä sinne vauvan kanssa, siitä tulee kai sitten normaalin vuorokausitaksan mukainen lasku kotiin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 23:21"]
Jos maksaa monta tonnia niin en ole synnyttämässä kotona :O. Kaksi oikein hyvin mennyttä, nopeaa synnytystä takana ja niistä jälkimmäisessä lapsi meinasi syntyä autoon. Siksi olin suunnitellut että jos lisää tulisi niin mieluummin synnyttäisin kotona kuin lähtisin taas siinä tilassa autoon, mutta juu ei (ainakaan suunnitellusti) jos se on noin kallis. Mikä siinä siis maksaa? Kätilöiden hälytysvalmiusko?
[/quote]
no ne kätilöt plus kaikki synnytyksessä tarvittavat välineet. Kätilöt siinä enimmäkseen maksaa.
Mieheni äiti synnytti kotona, eikä ollut edes kätilöä vaan naapurin emäntä.
1950-luvulla se oli vielä tavallista, silloin syntyi monen perheen ensimmäinen sairaalalapsi tai viimeinen kotilapsi.
Meillä kotisynnytys makso 800€ sisältäen kätilön valmiustilan rv 38-42, tutustumiskäynnin ennen synnytystä että synnytyksen jälkeen. Muutenkin kätilölle sai soitella ja ihmetellä asioita. =)
Eeva, huhtikuun Vauva-lehden kotisynnyttäjä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 23:08"]
Lisaksi ilmainen ja kaikki jarjestetaan puolesta ja kotiin saapuu 2 katiloa hoitamaan synnytyksen.
[/quote]
Mahtaavaa palvelua, katilot hoitaa synnytyksenkin ei tarvitse itse edes osallistua siihenkään.