Kuinka monta kertaa syöt päivässä?
Kommentit (54)
Klo 7-15 kaksi kertaa kun olen töissä. Illat syön koko ajan jotain. Ja kyllä, olen ylipainoinen. Minulta puuttuu kokonaan itsekuri.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 19:39"]
Viisi, tunnollisesti Diabetesliiton ohjeiden mukaan. Minulla on kakkostyypin diabetes ja yritän pitää verensokerin mahdollisimman tasaisena. Tosin aamulla se nousee, vaikka en söisi mitään.
[/quote]
samoin syön minä, diabeteksen vuoksi.
Kolme kertaa. Aamiainen normaalisti ennen kahdeksaa, lounas n. klo 13 ja päivällinen n. klo 19. Lomalla ruoka-ajat myöhentyy tunnilla ja aamiainen parilla, mutta syön vähän kevyemmän aamiaisen sitten, että jaksan syödä lounaan. Syön näin siksi, että ei ole nälkä useammin, hiilarit pyrin pitämään kurissa, eli sokeria en juuri syö, leipää pari palaa päivässä, riisiä ja perunaa vähän. Rasvaa syön sen mikä minusta on normaalia, eli rasvattomat jää kauppaan ja voi on parempaa kuin margariini. Jos tarvii laittaa ruokaan kermaa, niin sitten laitan. Lihasta en niin perusta, mutta kalasta tykkään paljon ja kananmunia syön päivittäin. Kunnon aterian kun syö, niin tosiaan tarvitse puputtaa jatkuvasti ruokaa.
5 kertaa ja syön hyvin, oikeat makrot ja joka aterialla proteiininlähde.
162/54
Kiinteä kroppa :)
Aamupala, välipala, päivällinen, iltapala
Noin 5 kertaa. Pysyy olo hyvänä, kun syö tasaisesti. Mulla on verensokeri herkkä heilahtelulle, ja sitten tulee huonoa oloa ja tärinää. Plus että kyllä mulla on nälkäkin 4 tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 20:50"]
Noin 5 kertaa. Pysyy olo hyvänä, kun syö tasaisesti. Mulla on verensokeri herkkä heilahtelulle, ja sitten tulee huonoa oloa ja tärinää. Plus että kyllä mulla on nälkäkin 4 tunnin välein.
[/quote]
Kannattaiskohan panostaa ruoan laatuun
Varhaisaamiainen,normaali aamiainen,välipala,lounas,iltapäivä välipala,päivällinen ja iltapala.Eli 7 kertaa.
Herään 4:30 työni takia, siksi kaksi aamiaista.Olen hoikka ja pirteä nainen.
syön 5x päivässä. En pystyisi syömään epäsäännöllisesti, tulisi huono olo.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 20:04"]5 kertaa ja syön hyvin, oikeat makrot ja joka aterialla proteiininlähde.
162/54
Kiinteä kroppa :)
[/quote] Sama täällä, ihan samat mitat myös!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 08:01"]
syön 5x päivässä. En pystyisi syömään epäsäännöllisesti, tulisi huono olo.
[/quote]
3 kertaa syön säännöllisesti
6-7 kertaa eikä sekään tunnu riittävän. Mulla on ikuinen lihotusprojekti ja nyt imetys pilaa sen. Olin heti raskauden jälkeen just sopivan kokoinen ja nyt 2 viikon jälkeen oon taas ihan tikkulaiha, en tiedä mitä mun pitäis syödä.
Kaksi kertaa ja syön silloin runsaasti. Minulla ei ole aikaa ja halua touhuta ruuan kanssa monta kertaa pitkin päivää. En noudata mitään dieettejä, pidän paljon kasviksista ja syönkin niitä paljon. Lepää rakastan samoin leipomista. Teen jopa ruisleivät itse.
Paino- ja terveysongelmia minulla ei ole.
Kolme kertaa ja hiilareita laskien. Mulla oli diabetes kakkonen, mutta pääsin lääkityksestä eroon elämäntapamuutoksella. Ennen söin diabetesliiton ja diabeteshoitajan suositusten mukaan viisi kertaa ja sen ruokavalion mukaan, mutta pistettävän inskan määrä oli silti valtava.
5-6 kertaa, 175/85kg, mies, rasvat noin 10%, ja kroppa oikein kivassa kunnossa.
4-5. Yleensä aamupala noin 8.30, aamupäiväkahvi ja leipää klo 12, kun lapset syö lounasta, välipala klo 14.30, päivällinen klo 17.30 ja iltapalaa lasten nukahdettua. Tai sitten iltapala jää väliin.
4-5 kertaa; aina aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala, välipala nälkätilanteen mukaan. Pyrin kuitenkin yleensä syömään 3-4 h välein jotain.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 03:55"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 20:50"]
Noin 5 kertaa. Pysyy olo hyvänä, kun syö tasaisesti. Mulla on verensokeri herkkä heilahtelulle, ja sitten tulee huonoa oloa ja tärinää. Plus että kyllä mulla on nälkäkin 4 tunnin välein.
[/quote]
Kannattaiskohan panostaa ruoan laatuun
[/quote]
Otan mielelläni vastaan suosituksia :) Tällä hetkellä aamupalalla ruisleipää/ puuro kananmunalla/ tuorepuuroa. Lounaalla monesti lämmin kotiruoka tai ruokaisa salaatti. Päivällinen sama ku em. Välipalat, iltapala vaihtelevasti ruisleipää, hedelmiä, kasviksia, rahkaa, pähkinöitä. Joskus saatan iltasellakin syödä salaatin, jos oikein nälkä.
Välttelen eineksiä, makeisia, keksejä, mehuja, sokeroituja jukurtteja.
Olisiko siis vinkkejä, miten panostaa ruokaan?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 03:55"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 20:50"]
Noin 5 kertaa. Pysyy olo hyvänä, kun syö tasaisesti. Mulla on verensokeri herkkä heilahtelulle, ja sitten tulee huonoa oloa ja tärinää. Plus että kyllä mulla on nälkäkin 4 tunnin välein.
[/quote]
Kannattaiskohan panostaa ruoan laatuun
[/quote]
Otan mielelläni vastaan suosituksia :) Tällä hetkellä aamupalalla ruisleipää/ puuro kananmunalla/ tuorepuuroa. Lounaalla monesti lämmin kotiruoka tai ruokaisa salaatti. Päivällinen sama ku em. Välipalat, iltapala vaihtelevasti ruisleipää, hedelmiä, kasviksia, rahkaa, pähkinöitä. Joskus saatan iltasellakin syödä salaatin, jos oikein nälkä.
Välttelen eineksiä, makeisia, keksejä, mehuja, sokeroituja jukurtteja.
Olisiko siis vinkkejä, miten panostaa ruokaan?
[/quote]
Lisään vielä, että joskus päivällinen kyllä korvautuu välipalalla, jos ei ole kunnon nälkä. Silloin saatan syödä illemmalla sen salaatin.
Tämäkin ketju pilattiin heti alkuunsa, kun alettiin kertoa paino ja pituus. Ketä kiinnostaa, oli kyse vaan syömisistä.