Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kertaa syöt päivässä?

Vierailija
20.06.2014 |

Otsikossa kysymys. Vois vielä kysyä miksi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kunnon ateriaa päivässä, lisäksi urheilen joka päivä

Vierailija
42/54 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 x

Se toimii mulla parhaiten, pitää energisenä ja ehkäisee illan ahmimisövereitä ja muita repsahduksia. Myös lapseni arkea ryhmittää ateriat 5 x päivässä, miksipä en eläisi itse samoin.

Treenaan aika paljon, joten myös lihaskasvun/palautumisen kannalta tämä on optimaalista. Uskon että säännöllisellä ruokailutila on merkitystä myös masennuksen ehkäisyssä (keskivaikea masennus sairastettu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa, lounas noin 12:30 ja päivällinen 19:30

Vierailija
44/54 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Jos on pitkä työpäivä, treenit tms syön välipalaksi vielä hedelmän tai kourallisen pähkinöitä

Vierailija
45/54 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kyllä syövät oudosti. Ihmeellisen moni pitää ihan normaalina skipata aterioita tai sitten vetää jotain välipaloja ja voileipiä pitkin päivää.

Olen lapsesta asti oppinut syömään aina samaan aikaan samat perusateriat eli aamupala, lounas, välipala jos treenaan tai olen erityisen nälkäinen ja illallinen.

Vatsa toimii, olo on energinen ja hyvä enkä ole koskaan kärsinyt paino-ongelmista.

Vierailija
46/54 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi koska kärsin kroonisesta migreenistä. Ruoka-annokseni maksimikoko on korkeintaan kolme desiä ja välipalat pienempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/54 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä neljä kertaa. Joka päivä aamupala ja lounas, ja illalla illallinen sekä välipala/iltapala riippuen illallisen ajankohdasta, työajoista ja treeneistä. Minulle tuntuu tulevan nälkä aina noin tasan neljän tunnin välein vaikka söisi tavallista isompiakin annoksia, joten tämä on paras rytmi. Jos on erityisen rankka päivä töiden tai urheilun kannalta, saatan syödä viisi tai kuusikin kertaa. 

Vierailija
48/54 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, kaksi kertaa viikossa kaksi kertaa. Ei ole nälkä, mutta yritän pitää aineenvaihdunnan käynnissä syömällä välillä vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/54 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 kertaa. Yksi lämmin ruoka, eli illallinen. Olen normaalipainossa, ollut aina ja syönyt näin aina.

En syö minkään kaavan vuoksi/kellon mukaan vaan vain silloin kun ruoka maistuu.

50/54 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpina päivinä vain kaksi: päivällisen sekä hieman ennen nukkumaanmenoa illallisen.

Lisäksi useimpina päivinä syön illalla jotain makeaa herkkua (suklaata, jäätelöä, kaakaota tai leivonnaista) vähän. En laske sitä tässä ateriaksi, en myöskään aamukahvia jonka kanssa en syö mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/54 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 kertaa.

Esim aamupala puuro marjoilla

Lounas

Välipala banaani ja leipä

Päivällinen

Jitain pientä hyvää

Iltaoala kananmunia ja pekonia ja vihanneksia

170/55 mitat ja laihdun jos syön tätä vähemmän

Vierailija
52/54 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön käytännössä koko hereilläoloajan. Tämä johtuu masennuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/54 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa, 11-12 aikaan kevyt lounas tai pari voileipää, 16-17 välillä yleensä lämmin ruoka.

Vierailija
54/54 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3