Kuinka monta kertaa syöt päivässä?
Kommentit (54)
5 x
Se toimii mulla parhaiten, pitää energisenä ja ehkäisee illan ahmimisövereitä ja muita repsahduksia. Myös lapseni arkea ryhmittää ateriat 5 x päivässä, miksipä en eläisi itse samoin.
Treenaan aika paljon, joten myös lihaskasvun/palautumisen kannalta tämä on optimaalista. Uskon että säännöllisellä ruokailutila on merkitystä myös masennuksen ehkäisyssä (keskivaikea masennus sairastettu).
2 kertaa, lounas noin 12:30 ja päivällinen 19:30
4. Jos on pitkä työpäivä, treenit tms syön välipalaksi vielä hedelmän tai kourallisen pähkinöitä
Suomalaiset kyllä syövät oudosti. Ihmeellisen moni pitää ihan normaalina skipata aterioita tai sitten vetää jotain välipaloja ja voileipiä pitkin päivää.
Olen lapsesta asti oppinut syömään aina samaan aikaan samat perusateriat eli aamupala, lounas, välipala jos treenaan tai olen erityisen nälkäinen ja illallinen.
Vatsa toimii, olo on energinen ja hyvä enkä ole koskaan kärsinyt paino-ongelmista.
Viisi koska kärsin kroonisesta migreenistä. Ruoka-annokseni maksimikoko on korkeintaan kolme desiä ja välipalat pienempiä.
Yleensä neljä kertaa. Joka päivä aamupala ja lounas, ja illalla illallinen sekä välipala/iltapala riippuen illallisen ajankohdasta, työajoista ja treeneistä. Minulle tuntuu tulevan nälkä aina noin tasan neljän tunnin välein vaikka söisi tavallista isompiakin annoksia, joten tämä on paras rytmi. Jos on erityisen rankka päivä töiden tai urheilun kannalta, saatan syödä viisi tai kuusikin kertaa.
Kerran, kaksi kertaa viikossa kaksi kertaa. Ei ole nälkä, mutta yritän pitää aineenvaihdunnan käynnissä syömällä välillä vähän enemmän.
1-3 kertaa. Yksi lämmin ruoka, eli illallinen. Olen normaalipainossa, ollut aina ja syönyt näin aina.
En syö minkään kaavan vuoksi/kellon mukaan vaan vain silloin kun ruoka maistuu.
Useimpina päivinä vain kaksi: päivällisen sekä hieman ennen nukkumaanmenoa illallisen.
Lisäksi useimpina päivinä syön illalla jotain makeaa herkkua (suklaata, jäätelöä, kaakaota tai leivonnaista) vähän. En laske sitä tässä ateriaksi, en myöskään aamukahvia jonka kanssa en syö mitään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
5-6 kertaa.
Esim aamupala puuro marjoilla
Lounas
Välipala banaani ja leipä
Päivällinen
Jitain pientä hyvää
Iltaoala kananmunia ja pekonia ja vihanneksia
170/55 mitat ja laihdun jos syön tätä vähemmän
Syön käytännössä koko hereilläoloajan. Tämä johtuu masennuksesta.
2 kertaa, 11-12 aikaan kevyt lounas tai pari voileipää, 16-17 välillä yleensä lämmin ruoka.
Kaksi kunnon ateriaa päivässä, lisäksi urheilen joka päivä