Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin vieraan vauvan pitelyyn puuttuminen?

Vierailija
20.06.2014 |

Miksi täysin ventovieras lenkkeilijä, siis ihan ennestään tuntematon puuttuu siihen jos näkee jonkun talon pihassa jollakin vauvan sylissä ja lenkkeilijä muistuttaa monen metrin päässä vauvan pään tukemisesta vaikka vauvan oma äiti on vieressä katsomassa ja luottaa?

onko vauvan oma äiti sillon sen lenkkeilijän mielestä tillin tallin ja pihalla päästään vai näkyykö se lenkkeilijällekin että vauva on annettu epäsopiviin käsiin?

Mutta mikä on sen pointti, että joku muu muistuttaa pään tukemisesta, jopa ihan talon ohi kulkeva satunnainen lenkkeilijä tai muu vastaava tuntematon ihminen, vaikka vauvan oma äiti luottaa eikä muistuttele siitä asiasta?

onko silloin kyse siitä et vauvan äidillä viiraa päästä ja vieras ohikulkija näkee et nyt on annettu vauva täysin väärän ihmisen syliin? miksi hitossa joku menee tiellä huutelemaan talojen pihaan monen metrin päähän että muista tukea päätä? tuota en ymmärrä. vai näkyyköä se jo ohikulkijallekin että vauva annettu vääriin käsiin ja äiti ei oo tilanteen tasalla vaikka oliskin vieressä ja vahtis?

Mulla jos olis vauva ja joku lenkkeilijä huutelis sen pitelemisestä ohjeita jollekin kaverilleni jota se ei ees tunne, niin minä huutasin lenkkeilijälle että haista paska ja taitas siinä muutama kivi ja käpykin lentää lenkkeilijää kohta silloin!!!

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:27"]

Mieheni piti vauvaamme sylissä kaupassa ja vieras täti tuli sanomaan sille että päätä pitää tukea... ja kyllähän mies tuki... joillakin on vainpätemisen tarve, ei voi mitään.

Harmillista meille palstalaisille että sinulle kävi näin, saamme varmaan nyt pari viikkoa lukea tästä...

[/quote]

niin, mutta ota huomioon, snun miehesi on MIES ja minä olen nainen. Miksi minuun ei luoteta samoin kuin muihin naisiin vai onko niin et minut jotenkin vaistomaisesti rekisteröidään "mieheksi" ja kohdellaan sen mukaan?

[/quote] Mieheni on ISÄ ja sinä olet lapseton nainen. Minkä logiikan mukaan kaikki naiset sopivat vauvoja pitämään sylissä? Miksi nainen olisi parempi kuin mies?

[/quote]

naisilla oletetaan olevan huolehtimisvaisto parempi kuin miehillä.

[/quote] täysin idioottimainen oletus.

Vierailija
102/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä mietit täällä vielä 15v myöhemmin, miksi se ohikulkija puuttui sinun vauvanpitelyyn. Ehkä se ohikulkija oli samanlainen kuin sinä, mietti miksi sinä pidät vauvaa niin huonosti tai epävarmassa otteessa, (ehkä myös ihmetteli sitä, ettei vauvan äiti sano mitään) ja päätti puuttua asiaan. Sinä ja ohikulkija olette ihan samanlaisia, ette anna toisten ihmisten käyttäytyä kummallisesti, vaan puututte asiaan, joka ei teille oikeasti kuuluisi. 

Mielestäni sinä olet pahempi toisten asioihin puuttuja. Lähettelet lääkärillesi ohjeita siitä, missä vaiheessa kuukautiskiertoa hänen pitäisi harrastaa seksiä ja millaisissa asennoissa. Kun sinä itse puutut niin yksityiseen asiaan kuin toisten ihmisten tapaan harrastaa seksiä, ei sinulla ole varaa valittaa siitä että joku muu puuttuu sinun tekemisiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanosin että jos ulkopuolinen lenkkeilijä puuttuu asiaan niin silloin sä todellakin pidät sitä vauvaa huonosti. Ja äiti on törppö kun ei puutu asiaan itse. En usko että kovinkaan moni ohikulkija tulee sanomaan asiasta jollei vauvaa todellakin roikoteta sylissä hyvin huonossa asennossa. Ottakaa opiksi ja pidelkää sitä vauvaa kunnolla.

Vierailija
104/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:44"]

Tuo vauvoihin addiktoituminen on melko pelottava piirre ihmisessä. Siis kenessä tahansa ihmisessä.

[/quote]

Jep. Sitä on tällä palstalla paljon...

Vierailija
105/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:28"]

Sinä mietit täällä vielä 15v myöhemmin, miksi se ohikulkija puuttui sinun vauvanpitelyyn. Ehkä se ohikulkija oli samanlainen kuin sinä, mietti miksi sinä pidät vauvaa niin huonosti tai epävarmassa otteessa, (ehkä myös ihmetteli sitä, ettei vauvan äiti sano mitään) ja päätti puuttua asiaan. Sinä ja ohikulkija olette ihan samanlaisia, ette anna toisten ihmisten käyttäytyä kummallisesti, vaan puututte asiaan, joka ei teille oikeasti kuuluisi. 

Mielestäni sinä olet pahempi toisten asioihin puuttuja. Lähettelet lääkärillesi ohjeita siitä, missä vaiheessa kuukautiskiertoa hänen pitäisi harrastaa seksiä ja millaisissa asennoissa. Kun sinä itse puutut niin yksityiseen asiaan kuin toisten ihmisten tapaan harrastaa seksiä, ei sinulla ole varaa valittaa siitä että joku muu puuttuu sinun tekemisiisi.

[/quote]

Ihan oikein pitelin mutta en ollu erityisen lapsirakas enkä osannut suhtautua pikkulapsiin enkä käyttäytyä niitä kohtaan oikein ja voi olla että se kun en osannut ottaa sopivaa iäkäni mukaista roolia suhteessa pikkulapseen, kiinnitti ohikulkijankin huomion ja hän siksi puuttui.

Vierailija
106/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:28"]

[/quote]

Ihan oikein pitelin mutta en ollu erityisen lapsirakas enkä osannut suhtautua pikkulapsiin enkä käyttäytyä niitä kohtaan oikein ja voi olla että se kun en osannut ottaa sopivaa iäkäni mukaista roolia suhteessa pikkulapseen, kiinnitti ohikulkijankin huomion ja hän siksi puuttui.

[/quote]

Jos sinä kerran mielestäsi tiedät, miksi hän asiaan puuttui, minkä takia tulet täältä kyselemään vastausta? Ja luitko ollenkaan tuota viestin loppuosaa?

Vierailija
107/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä olin niin kömpelö etten olis pystyny pitelemään sitä sen paremmin vaan se oli valumaisillaan pois käsistä se lapsi ja joku huomasi että en osaa pidellä tai en jaksa. Se vauvan pää tuntuu aika painavalta ja muutenkin tuntuu pahalta se ajatus kun on niin painava pää pienellä ihmisellä eikä itse sitä kannattele niin se minustakin tuntuu pahalta ja inhottavalta.

mutta kun olen pidellyt vauvaa joka osaa jo kannatella päätään, minulle ei ole siitä sanottu yhtään mitään. Ehkä minä en sitten osaa tai jaksa sitä päätä kannatella ja sen takia jos haluan vauvan syliin, on odoteltava sitä vaihetta kun vauva on sen ikäinen että pystyy kannattelemaan päätään.

olen just niitä mitkä ei vielä kävele, mutta kannattelevat jo päätään, pidellyt sylissä ja syöttäny ja hoitanu ja se ollu muittenkin mielestä ihan ok mutta ne joitten päätä on kannateltava, eivät ole minun juttuni. minulla ei riitä motoriikka ehkä siihen pään kannatteluun tai ei riitä esim käsivoimat kun minun fyysinen kunto on heikko.

Vierailija
108/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:54"]

Tai ehkä olin niin kömpelö etten olis pystyny pitelemään sitä sen paremmin vaan se oli valumaisillaan pois käsistä se lapsi ja joku huomasi että en osaa pidellä tai en jaksa. Se vauvan pää tuntuu aika painavalta ja muutenkin tuntuu pahalta se ajatus kun on niin painava pää pienellä ihmisellä eikä itse sitä kannattele niin se minustakin tuntuu pahalta ja inhottavalta.

mutta kun olen pidellyt vauvaa joka osaa jo kannatella päätään, minulle ei ole siitä sanottu yhtään mitään. Ehkä minä en sitten osaa tai jaksa sitä päätä kannatella ja sen takia jos haluan vauvan syliin, on odoteltava sitä vaihetta kun vauva on sen ikäinen että pystyy kannattelemaan päätään.

olen just niitä mitkä ei vielä kävele, mutta kannattelevat jo päätään, pidellyt sylissä ja syöttäny ja hoitanu ja se ollu muittenkin mielestä ihan ok mutta ne joitten päätä on kannateltava, eivät ole minun juttuni. minulla ei riitä motoriikka ehkä siihen pään kannatteluun tai ei riitä esim käsivoimat kun minun fyysinen kunto on heikko.

[/quote]

tai ehkä kyseinen ohikulkija oli nähnyt tai kuullut minun olleen käytökseltäni edesvastuuton tavalla tai toisella ja siksi piti oikeutettuna ohjata ja opastaa.

mitä tästä voidaan päätellä, niin hoidan tai pidän sylissä sen ikäistä lasta joka osaa itse tukea päätään ja jätän ne mitkä ei vielä sitä taitoa osaa, muitten hoidettaviksi.

ihan hyvin oon esim 7kk ikäsen kanssa pärjänny ja noin 10kk tai 1v ikäsen eikä kukaan oo pelänny jos minä niitä isoja vauvoja hoidan. vastasyntynyt on minulle liian pieni hoidettava.

Vierailija
109/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Ei se vauvanhoito taida sinulle oikein kuulua. Olet tässäkin sanonut hermostuvasi ja ei ihan ulkopuoliset ihmiset tiedä sun kaikista diagnooseista. Vauvan hoitaminen on sellainen homma, että ihan kuka tahansa ulkopuolinen voi tulla siihen neuvomaan. Ei sillä, että kukaan äiti välttämättä haluaisi, mutta se vaan on aika yleistä. Ja normaalit äidit kyllä antaaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaikka neuvominen kuulostaisikin typerältä. Sinun ei kannata hoitaa vauvoja, koska otat sen liian henkilökohtaisesti ja hermostut.

Vierailija
110/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on lupa puuttua muiden asioihin, mutta muilla ei ole lupaa puuttua sinun asioihisi?

Vierailija
111/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:10"]

Joo-o. Ei se vauvanhoito taida sinulle oikein kuulua. Olet tässäkin sanonut hermostuvasi ja ei ihan ulkopuoliset ihmiset tiedä sun kaikista diagnooseista. Vauvan hoitaminen on sellainen homma, että ihan kuka tahansa ulkopuolinen voi tulla siihen neuvomaan. Ei sillä, että kukaan äiti välttämättä haluaisi, mutta se vaan on aika yleistä. Ja normaalit äidit kyllä antaaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaikka neuvominen kuulostaisikin typerältä. Sinun ei kannata hoitaa vauvoja, koska otat sen liian henkilökohtaisesti ja hermostut.

[/quote]

Ymmärrän ja tästä johtuen minun on turvallisinta keskittyä niihin asioihin mitä kykenen tekemään ihan omassa rauhassani ilman pelkoa neuvomisesta. Kun kotona teen jotakin niin asun yksin eikä täällä minua kukaan neuvo missään mutta silti pärjään hyvin ja osaan hienosti ruuatkin tehdä ja muut hommat kun saan olla vapaana neuvomisesta.

myöskään silloin kun kissaa ulkoilutan hihnassa niin kukaan ei tule neuvomaan, ohikulkijat vaan ihastelee että onpa siinä söpö kisu ja silittelevät sitä mutta eivät todellakaan neuvo.

Vierailija
112/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen se sun blogia käsittelevä ketju lähti poistoon, kun lähdit siellä taas riehumaan. Älä nyt ala.

Vierailija
113/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:10"]

[/quote]

Ymmärrän ja tästä johtuen minun on turvallisinta keskittyä niihin asioihin mitä kykenen tekemään ihan omassa rauhassani ilman pelkoa neuvomisesta. Kun kotona teen jotakin niin asun yksin eikä täällä minua kukaan neuvo missään mutta silti pärjään hyvin ja osaan hienosti ruuatkin tehdä ja muut hommat kun saan olla vapaana neuvomisesta.

myöskään silloin kun kissaa ulkoilutan hihnassa niin kukaan ei tule neuvomaan, ohikulkijat vaan ihastelee että onpa siinä söpö kisu ja silittelevät sitä mutta eivät todellakaan neuvo.

[/quote]No se on hyvä, jos löytää jotain omaa tekemistä, jos ei sitä neuvomista kestä ollenkaan.

Vierailija
114/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tapahtus jos mulla olis oma vauva ja sen hoitamiseen tulis joku vieras ihminen puuttumaan ja neuvomaan yms ja mie sanosin sille vieraalle ihmiselle että haista vittu ja juoksisin vauva sylissäni pois tilanteesta. tuliskohan tuosta sitten ls-ilmo hyvin pian?

Vierailija
115/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:33"]

Mitähän tapahtus jos mulla olis oma vauva ja sen hoitamiseen tulis joku vieras ihminen puuttumaan ja neuvomaan yms ja mie sanosin sille vieraalle ihmiselle että haista vittu ja juoksisin vauva sylissäni pois tilanteesta. tuliskohan tuosta sitten ls-ilmo hyvin pian?

[/quote]

ja purisin, potkisin, sylkisin ja heittelisin kivillä sitä neuvojaa ja isoilla kivillä heittäsinkin, niin isoilla kun vaan jaksan nostaa?

Vierailija
116/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tuo kauhean tasapainoiselta kuulosta. Aikuisen ihmisen pitäisi jonkun verran osata kontrolloida tunneperäisiä reaktioitaan. Myös kohteliaasti voi sanoa, että kiitos huomaavaisuudesta, mutta tilanne on hallinnassa. Mutta tämä ei tainut siinä riehumisen lomassa tulla mieleen.

Vierailija
117/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun juttu olisi enemmän semmoinen isompi lapsi. ei mikään vastasyntynyt vaan noin puolivuotiaasta eteenpäin iältään oleva, vähintään 3kk mutta mielellään puolivuotias jo, joka VÄHINTÄÄN jo osaa päätään kannatella ja mieluiten osaa jo ryömiä ja kontata tai kävellä ja joko kontaten tai kävellen lähestyä ihmistä jota itse haluaa lähestyä ja joka osaa jo leikkiä ja nauraa ja joka erottaa jo itsensä ja hoitajansa toisistaan ja on jo ihminen eikä mikään ihmisen ja eläimen välimuoto enää.

Vierailija
118/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä vastaa tuohon 48:n kysymykseen?

Vierailija
119/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:42"]

Mikset sinä vastaa tuohon 48:n kysymykseen?

[/quote]

kun en muista sellaista sanoneeni mitä minun väitettiin sanoneen.

Vierailija
120/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:41"]

Kyllä minun juttu olisi enemmän semmoinen isompi lapsi. ei mikään vastasyntynyt vaan noin puolivuotiaasta eteenpäin iältään oleva, vähintään 3kk mutta mielellään puolivuotias jo, joka VÄHINTÄÄN jo osaa päätään kannatella ja mieluiten osaa jo ryömiä ja kontata tai kävellä ja joko kontaten tai kävellen lähestyä ihmistä jota itse haluaa lähestyä ja joka osaa jo leikkiä ja nauraa ja joka erottaa jo itsensä ja hoitajansa toisistaan ja on jo ihminen eikä mikään ihmisen ja eläimen välimuoto enää.

[/quote]

muutenkin oon tehny monille selväksi että en halua hoitaa mitään vastasyntyneitä vaan niitä mitkä kannattelee jo päätään ja joilla on jo selkeät ilmeet ja jotka osaa jo leikkiä, esim vieritellä palloa ja jotka osaavat ryömiä, kontata tai kävellä jo. olen huomannut että näitten isompien lasten kanssa ollessani kukaan ei enää kauheesti edes neuvo minua kun tilanne on näitten kanssa muutenkin paremmin hallinnassa ja se ilmeisesti huomataan kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä