Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin vieraan vauvan pitelyyn puuttuminen?

Vierailija
20.06.2014 |

Miksi täysin ventovieras lenkkeilijä, siis ihan ennestään tuntematon puuttuu siihen jos näkee jonkun talon pihassa jollakin vauvan sylissä ja lenkkeilijä muistuttaa monen metrin päässä vauvan pään tukemisesta vaikka vauvan oma äiti on vieressä katsomassa ja luottaa?

onko vauvan oma äiti sillon sen lenkkeilijän mielestä tillin tallin ja pihalla päästään vai näkyykö se lenkkeilijällekin että vauva on annettu epäsopiviin käsiin?

Mutta mikä on sen pointti, että joku muu muistuttaa pään tukemisesta, jopa ihan talon ohi kulkeva satunnainen lenkkeilijä tai muu vastaava tuntematon ihminen, vaikka vauvan oma äiti luottaa eikä muistuttele siitä asiasta?

onko silloin kyse siitä et vauvan äidillä viiraa päästä ja vieras ohikulkija näkee et nyt on annettu vauva täysin väärän ihmisen syliin? miksi hitossa joku menee tiellä huutelemaan talojen pihaan monen metrin päähän että muista tukea päätä? tuota en ymmärrä. vai näkyyköä se jo ohikulkijallekin että vauva annettu vääriin käsiin ja äiti ei oo tilanteen tasalla vaikka oliskin vieressä ja vahtis?

Mulla jos olis vauva ja joku lenkkeilijä huutelis sen pitelemisestä ohjeita jollekin kaverilleni jota se ei ees tunne, niin minä huutasin lenkkeilijälle että haista paska ja taitas siinä muutama kivi ja käpykin lentää lenkkeilijää kohta silloin!!!

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corgipupu? Lopeta jo jankkaaminen. Tai jankkaa vaikka siellä blogissasi. Yksi viestiketju riittää kyllä.

Vierailija
82/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään odotan kauhulla sukuun syntyviä vauvoja enkä halua nähdä niitä ainakaan kun ne pieniä on. ja kauhulla ajattelen että toivottavasti ei tule kenellekään vauvaa lähisukuun koska tuollaisia tilanteita että hermostun ympärillä olevaan hössötykseen ja neuvoihin, pelkään ihan kuollakseni ja pelkään lyöväni jotakin siinä tilanteessa. en ole toipunut tuostakaan järkyttävästä kokemuksesta vieläkään vaikka siitä on 15 vuotta jo aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi lopettaa jos en saa ymmärrettävää selitystä miksi noin toimitaan ja miksi ihmiset hössöttää kun vauva on paikalla

Vierailija
84/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vauvoihin addiktoituminen on melko pelottava piirre ihmisessä. Siis kenessä tahansa ihmisessä.

Vierailija
85/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:44"]

Tuo vauvoihin addiktoituminen on melko pelottava piirre ihmisessä. Siis kenessä tahansa ihmisessä.

[/quote]

miksi noin sitten hössötettiin jo silloin kun olin 16v enkä todellakaan ollu vielä vauvoihin addiktoitunut?

Vierailija
86/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en saa rauhassa tutustua vauvoihin, niin en enää koskaan osallistu mihinkään ristiäisiin yms vauvajuhliin koskaan enkä mene ikinä vauvaa katsomaan jos paikalla on muitakin kuin vauvan oma äiti enkä ota vauvaa syliin ainakaan julkisella paikalla ja parempi tehdä niin että jos meen vauvaa katsomaan niin vauvaa ei annettas syliin mut siihen lähelle kyllä esim sohvalle tai siten et vauva on oman äitinsä sylissä ja saan katella sitä siinä mutta vasta sitten kun se osaa itse tukea päätään niin sitten vasta otan sen jatkossa syliin niin säästyn tältäkin hössötykseltä.

Nykyään odotan kauhulla sukuun syntyviä vauvoja enkä halua nähdä niitä ainakaan kun ne pieniä on. ja kauhulla ajattelen että toivottavasti ei tule kenellekään vauvaa lähisukuun koska tuollaisia tilanteita että hermostun ympärillä olevaan hössötykseen ja neuvoihin, pelkään ihan kuollakseni ja pelkään lyöväni jotakin siinä tilanteessa. en ole toipunut tuostakaan järkyttävästä kokemuksesta vieläkään vaikka siitä on 15 vuotta jo aikaa.

En vaan ymmärrä sitä kun hössötetään eikä anneta olla rauhassa ja minua ahdistaa ja stressaa ja päätä särkee jos liikaa ihmisiä ympärillä neuvomassa ja alan voida pahoin jos liikaa on ihmisiä paikalla. minua oksettaa ja päätä särkee silloin.

muutenkin tykkään olla omassa rauhassani ja yhden ihmisen seurassa jos seuraa kaipaan ja jos tartten apua niin haluan yhden ihmisen minun avuksi mutta en hirveää ihmisparvea hökeltämään. minun on vaikea kestää ääniä ja hajuja mitä vieraista ihmisistä tulee ja muutenkin tulen levottomaksi jos ei ole järjestystä eikä rauhaa tilanteissa. kaipaan rauhaa ja järjestystä, en hökeltämisiä.

Vierailija
87/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa ollaan sosiaalisia ja huolehtivia myös tulevien polvien vauvoista laskemalla elintasoa = vähentäen saasteiden tuotantoa.

Vierailija
88/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:00"]

Kyllä suomessa ollaan sosiaalisia ja huolehtivia myös tulevien polvien vauvoista laskemalla elintasoa = vähentäen saasteiden tuotantoa.

[/quote]

Onko tuossa käytöksessä minua kohtaan siis tavoitteena et mulle annetaan vaikea kuva vauvanhoidosta ja jo pitelystäkin että en vaan menisi lapsia tekemään?

Vierailija
89/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen kaikkeen toimintaani sen, että ympäristö on muokattava rauhalliseksi ja kykenen hoitamaan vauvaa vain yhden ihmisen ollessa neuvomassa. Jos sitä ratkaisua ei uskalleta tehdä että jätetään minut keskenään vauvan ja yhden aikuisen kanssa niin vauvoja ei pidä sitten tuoda sinne missä minä olen.

koulussa ei kyennyt oppimaan mitään koska ympäristöä ei oolut muokattu rauhalliseksi. Pystyn omassa kotonani toimimaan normaalisti koska minulla on oma rauha siellä eikä kukaan hökellä eikä häkellä kimpussani.

ruuat teen, siivoan yms ihan asianmukaisesti.

autistien koulussakin on autistisilla opiskelijoilla esim oma työtila ja omat tavarat järjestyksessä ja oma rauha niin suuressa määrin kuin mahdollista ja autistit oppii kun on rauhallista.

minäkin ajattelin että kun opiskelemaan joskus lähden niin valitsen 1.alan joka eu liity ihmisiin mitenkään ja jossa ei vaadita sosiaalisia taitoja ja 2. alan jonka opintoihin kuuluu pääsääntöisesti kotona tapahtuvaa etäopiskelua.

Opin parhaiten silloin kun olen omassa rauhassani ja kun ei ole liikaa ärsykkeitä.

Jos vauvan kanssa vaaditaan ärsykepitoisempaa ympäristöä niin ehkä silloin vauvat ei oo minun juttu ja minun pitää siihen sopeutua. Ei yleensäkään autistinen ihminen hoida vauvaa. siis sellainen vaikeammin autistinen.

Vierailija
90/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö minun siis jatkossa sanoa, että en ota vauvaa syliini, koska minulla on autismi? epäilen olevani vaikeammin autistinen kun en kestä hökeltävää ja yksinkertaisissa asioissa neuvovaa ihmisparvea ympärilläni, olipa asia missä neuvottiin, mikä tahansa eikä siinä minun kohdalla minun toimintaa saa muuttumaan vaikka kuinka puhuisi minulle järkeä. En vaan saa otettua vastaan mitään neuvoja enkä ohjeita enkä kykene niihin mukautumaan enkä muutenkaan pysty kestämään sellaista mitä en kestä, vaikka kuinka yritän, niin en pysty. En vaan kykene millään ja siksi on parasta välttää isoja hökeltäviä kukkahattutätiparvia kun minulta palaa pinna. pinnan palaminen on ennakoitavissa siten että välttää tilanteita joissa se pinna palaa, eli toisin sanoen tilanteita joissa on monta ihmistä koolla+ vauva siellä mukana.

Vierailija
91/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu tästä että ei kannata kaikkien käytöksestä välittää mutta minä en kykene olemaan välittämättä ja hillitön viha ja raivo nousee pintaan vielä 15 vuoden kuluttuakin. Minulla vaan tulee tukala olo kun on liikaa ihmisiä paikalla ja liikaa ääntä ja hälinää ja hajuja ja meteliä. Minulla ei vaan kestä pinna ja se johtuu siitä kun minulla on autismi ja siihen ei ole oikea keino se että sanotaan että pitää kestää vaan oikea keino on, että 1.muokataan ympäristö ja tilanteet rauhallisemmiksi ja 2. tehdään tarvittaessa turvasuunnitelma jolla ennakoidaan haasteellisia tilanteita. minulla saattaa jos oikein kovasti suutun, pamahtaa jopsa nyrkki jonkun naamaan

Vierailija
92/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää olla yhdynnässä miehen kanssa, siitä niitä vauvoja tulee. Itse tein myös vauvoja sillä tavalla ja olen jo isoiksi ne hoitanut.

Voit myös hankkia nuken jos yhdyntä ei kiinnosta.

Vierailija
93/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku sekoboltsi...

Vierailija
94/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:33"]

Taas joku sekoboltsi...

[/quote]

ei sekoboltsi vaan vaikeasti autistinen henkilö

Vierailija
95/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos olet lähtemässä opiskelemaan ja jätät vauvajutut vähemmälle. 

Eikö kissojen hoitaminen ole mukavaa?

Vierailija
96/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis nyt ihan oikeasti päästä yli noista 15 vuotta vanhoista jutuista. Ollutta ja mennyttä se on, vaikka varmasti neuvominen ärsytti. Älä nyt kelaile noita juttuja päässäsi, vähemmästäkin sekoaa.

Vierailija
97/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:37"]

Hyvä jos olet lähtemässä opiskelemaan ja jätät vauvajutut vähemmälle. 

Eikö kissojen hoitaminen ole mukavaa?

[/quote]

on kissojen hoito mukavaa ja kaipa ne ihmiset vaistoaa sen ettei minusta ole hoitamaan vauvaa ja siksi minua neuvovat enemmän kuin muita. yks tuttu kerran sanoi että ihmisestä näkee heti osaako käsitellä lasta.

minun annetaan hoitaa ja käsitellä eläimiä ja se on hyvä asia. kyllä kissojen kanssa on mukavampaa kuin vauvan. kissoilta ei ainakaan vaippoja tartte vaihtaa.

Vierailija
98/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:27"]

Mieheni piti vauvaamme sylissä kaupassa ja vieras täti tuli sanomaan sille että päätä pitää tukea... ja kyllähän mies tuki... joillakin on vainpätemisen tarve, ei voi mitään.

Harmillista meille palstalaisille että sinulle kävi näin, saamme varmaan nyt pari viikkoa lukea tästä...

[/quote]

niin, mutta ota huomioon, snun miehesi on MIES ja minä olen nainen. Miksi minuun ei luoteta samoin kuin muihin naisiin vai onko niin et minut jotenkin vaistomaisesti rekisteröidään "mieheksi" ja kohdellaan sen mukaan?

[/quote] Mieheni on ISÄ ja sinä olet lapseton nainen. Minkä logiikan mukaan kaikki naiset sopivat vauvoja pitämään sylissä? Miksi nainen olisi parempi kuin mies?

Vierailija
99/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:27"]

Mieheni piti vauvaamme sylissä kaupassa ja vieras täti tuli sanomaan sille että päätä pitää tukea... ja kyllähän mies tuki... joillakin on vainpätemisen tarve, ei voi mitään.

Harmillista meille palstalaisille että sinulle kävi näin, saamme varmaan nyt pari viikkoa lukea tästä...

[/quote]

niin, mutta ota huomioon, snun miehesi on MIES ja minä olen nainen. Miksi minuun ei luoteta samoin kuin muihin naisiin vai onko niin et minut jotenkin vaistomaisesti rekisteröidään "mieheksi" ja kohdellaan sen mukaan?

[/quote] Mieheni on ISÄ ja sinä olet lapseton nainen. Minkä logiikan mukaan kaikki naiset sopivat vauvoja pitämään sylissä? Miksi nainen olisi parempi kuin mies?

[/quote]

naisilla oletetaan olevan huolehtimisvaisto parempi kuin miehillä.

Vierailija
100/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

naisilla oletetaan olevan huolehtimisvaisto parempi kuin miehillä.

[/quote]

minä luulen että ihmiset huomaa minusta sen et mulla on ikäänkuin näkymätön kuori itseni ja muun maailman välillä enkä ole silleen yhteydessä muihin ihmisiin miten ihmiset yleensä on ja se näkyy olemuksestani et oon ulkopuolinen ja se kun antaa mulle vauvan, on kuin antas vauvan esim jonkun luukun sisään ja toki siinä varmistetaan että sen luukun sisällä tuetaan vauvan päätä.

jos mulla normaali yhteys muihin ihmisiin niin ei kai minua sen kummemmin neuvottas tässä asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi