Täysin vieraan vauvan pitelyyn puuttuminen?
Miksi täysin ventovieras lenkkeilijä, siis ihan ennestään tuntematon puuttuu siihen jos näkee jonkun talon pihassa jollakin vauvan sylissä ja lenkkeilijä muistuttaa monen metrin päässä vauvan pään tukemisesta vaikka vauvan oma äiti on vieressä katsomassa ja luottaa?
onko vauvan oma äiti sillon sen lenkkeilijän mielestä tillin tallin ja pihalla päästään vai näkyykö se lenkkeilijällekin että vauva on annettu epäsopiviin käsiin?
Mutta mikä on sen pointti, että joku muu muistuttaa pään tukemisesta, jopa ihan talon ohi kulkeva satunnainen lenkkeilijä tai muu vastaava tuntematon ihminen, vaikka vauvan oma äiti luottaa eikä muistuttele siitä asiasta?
onko silloin kyse siitä et vauvan äidillä viiraa päästä ja vieras ohikulkija näkee et nyt on annettu vauva täysin väärän ihmisen syliin? miksi hitossa joku menee tiellä huutelemaan talojen pihaan monen metrin päähän että muista tukea päätä? tuota en ymmärrä. vai näkyyköä se jo ohikulkijallekin että vauva annettu vääriin käsiin ja äiti ei oo tilanteen tasalla vaikka oliskin vieressä ja vahtis?
Mulla jos olis vauva ja joku lenkkeilijä huutelis sen pitelemisestä ohjeita jollekin kaverilleni jota se ei ees tunne, niin minä huutasin lenkkeilijälle että haista paska ja taitas siinä muutama kivi ja käpykin lentää lenkkeilijää kohta silloin!!!
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:11"]
Myönnän että olen turhan henkilökohtaisesti ottanu muitten neuvot koska kyllähän itsekin neuvon, esim kukklien hoitamisessa neuvoin entisiä työkavereita ja kirjotin heille blogissa näin:"olen todella ylpeä tuosta tytöstä joka on minulle kuin pikkusisko ja kun hän kukkia toi sinne työpaikalle työharjoittelunsa päättyessä, minä aina kastelin ne hänen kukat ja sanoin muillekin että muistakaa kastella ne kukat mitkä Anastasia toi tänne taukotilaan."
neuvonut olen minäkin. ei sen puoleen.
[/quote]No hyvä jos jonkun asian myönnät, niin voit myös oppia siitä. Silloin kun hermostut, olisi hyvä pitää mielessä, että eivät kaikki ihmiset ole pahantahtoisia ja juoni sinua vastaan. Vaikka joskus tuntuisi siltä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 22:11"]
Myönnän että olen turhan henkilökohtaisesti ottanu muitten neuvot koska kyllähän itsekin neuvon, esim kukklien hoitamisessa neuvoin entisiä työkavereita ja kirjotin heille blogissa näin:"olen todella ylpeä tuosta tytöstä joka on minulle kuin pikkusisko ja kun hän kukkia toi sinne työpaikalle työharjoittelunsa päättyessä, minä aina kastelin ne hänen kukat ja sanoin muillekin että muistakaa kastella ne kukat mitkä Anastasia toi tänne taukotilaan."
neuvonut olen minäkin. ei sen puoleen.
[/quote]No hyvä jos jonkun asian myönnät, niin voit myös oppia siitä. Silloin kun hermostut, olisi hyvä pitää mielessä, että eivät kaikki ihmiset ole pahantahtoisia ja juoni sinua vastaan. Vaikka joskus tuntuisi siltä.
[/quote]
en minäkään ollu työkavereita kohtaan pahantahtonen vaikka neuvoin. minä neuvoin siksi kun halusin auttaa sitä tyttöä joka toi sinne ne kukat ja halusin että sen tytön kukat säilyy siellä pitkään.
ootko sä se asperger-meuhkaaja? Tai mikä lie down nyt olikaan...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:03"]
Se huutelija on kukkahattutäti.
[/quote]
ja onko pitelijä kukkahattutädin mielestä liian kokematon pitämään sylissä lasta?
Jos lenkkeilijä on niin herkkä että on nähnyt että vauvan äiti itsekin epäilee ko.henkilön kykyä vauvanhoitoon mutta vauvan äiti antaa vauvan syliin siksi kun on kohtelias niin lenkkeilijä haluaa tukea ja auttaa sitä äitiä joka haluaa olla tahdikas ja hienotunteinen eikä kehtaa sanoa niitä asioita pitelijälle ääneen vaikka on toki piilo-argumentein nonverbaalisesti nuo asiat sille tavallaan "sanonut" eli tavallaan joo, jos on niin voimakkaasti sopimaton vauvan seuraan ettei periaatteessa voi lähellekään päästää niin silloin ohikulkijakin siihen puuttuu.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:08"]
Onko tässä nyt uusi jankkaus?
[/quote]
kyllä sinä i6tsekin ymmärrät että tyhmää on huudella kadulta tuntemattomille ihmisille vauvan pitämisestä sylissä!!!! ihan niinkun vauvan oma äiti ei siihen riittäisi opastamaan!!!!!
Tue sitä päätä, ettei tarvitse täällä kitistä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:13"]
Tue sitä päätä, ettei tarvitse täällä kitistä.
[/quote]
niin olen tehnytkin jopa ilman käskemistäkin mutta silti on minulle vaan huudettu että muista tukea päätä, vaikka just sillä hetkellä oon sitä tukenut!!!! on luultu että minä kuitenkin irrotan otteeni siitä muksusta yms eikä tätä ole minulle edes vauvan oma äiti muistutellut vaan ohikulkijat huutelee kadulla ja sillä hetkellä just kun pitelen juuri niin mikä on heidän mielestä oikein. mutta jos minä pidän miin muistuttaa halutaan vaikka nähdään selvästi minun pitelevän oikein.
Tietääkö ne ohikulkijat sun aspergerista?
erikoista tässä on se että asiasta täysin sivulliset ihmiset joiden oma lapsi kyseinen vauva EI OLE muistuttelevat TUOSTA asiasta ja jopa silloinkin kun pitelen oikein ja silloin kun näyttää että vauvan äitikin minuun luottaa.
joku muu ei sitten luota eikä usko edes sitä vaikka näkee minun pitelevän oikein.
Tästä syystä johtuen en osallistu mihinkään ristiäisiin yms vauvajuhliin koskaan enkä mene ikinä vauvaa katsomaan jos paikalla on muitakin kuin vauvan oma äiti enkä ota vauvaa syliin ainakaan julkisella paikalla ja parempi tehdä niin että jos meen vauvaa katsomaan niin vauvaa ei annettas syliin mut siihen lähelle kyllä esim sohvalle tai siten et vauva on oman äitinsä sylissä ja saan katella sitä siinä mutta vasta sitten kun se osaa itse tukea päätään niin sitten vasta otan sen jatkossa syliin niin säästyn tältäkin hössötykseltä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:21"]
Tietääkö ne ohikulkijat sun aspergerista?
[/quote]
eivät tiedä ainakaan tiettävästi mutta silti muistuttelevat.
Vaikka olis jollakin asperger niin miksi ei vauvan oma äiti riitä neuvomaan eikä arvioimaan tilannetta vaan ulkopuolinenkin oltava mukana ohjaamassa?
Mieheni piti vauvaamme sylissä kaupassa ja vieras täti tuli sanomaan sille että päätä pitää tukea... ja kyllähän mies tuki... joillakin on vainpätemisen tarve, ei voi mitään.
Harmillista meille palstalaisille että sinulle kävi näin, saamme varmaan nyt pari viikkoa lukea tästä...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:27"]
Mieheni piti vauvaamme sylissä kaupassa ja vieras täti tuli sanomaan sille että päätä pitää tukea... ja kyllähän mies tuki... joillakin on vainpätemisen tarve, ei voi mitään.
Harmillista meille palstalaisille että sinulle kävi näin, saamme varmaan nyt pari viikkoa lukea tästä...
[/quote]
niin, mutta ota huomioon, snun miehesi on MIES ja minä olen nainen. Miksi minuun ei luoteta samoin kuin muihin naisiin vai onko niin et minut jotenkin vaistomaisesti rekisteröidään "mieheksi" ja kohdellaan sen mukaan?
mikä siinä on pointtina että ei uskota vauvan oman äidin osaavan arvioida tilannetta oikein tai osaavan neuvoa tarvittaessa? miksi muitten pitää neuvoa? en käsitä. olisit vetässy nyrkillä silmän mustaksi siltä akalta joka kehtaa puuttua asioihinne!!!
minä en kykene muutenkaan toimimaan jos liikaa on ihmisiä paikalla tai jos liian monta on sanallisesti neuvomassa tai ympärillä hössöttämässä. minulta menee aistikanava tukkoon ja hermot menee ja on ylivoimaisen vaikeaa keskittyä. harmillista oli ja ikävää kun 15 vuotta sitten pidin opettajan pientä vauvaa sylissä enkä voinut keskittyä esim muodostamaan katsekontaktia vauvaan enkä voinut saada vauvaan kontaktia kun en saanut vauvaan tutustua rauhassa ja olisi ollut ihana vauva mutta harmillista kun liikaa oli ihmisiä hössöttämässä siinä. tarvitsen rauhallisen ja vähä-ärsykkeisen tilanteen voidakseni keskittyä, muuten minun sietokyky ylittyy ja menetän äkkiä malttini ja ikävältä tuntuu vieläkin kun vauva vaistosi hermostuneisuuteni ja alkoi itkeä vaikka jos olisin saanut sen open ja vauvan kanssa olla rauhassa keskenään, olisi tullut mukava kontakti vauvaankin ja olisin nauttinut tilanteesta ja vauvallakin olisi ollut mukava olla :( ja minä pitelin sitä koko ajan juuri niin kuin on opetettu.
Mä luulen, että jankkaamiset jäisi vähemmälle, jos kukaan ei kommentoisi. Tottakai jankkaa kun heitetään vettä myllyyn.