Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin vieraan vauvan pitelyyn puuttuminen?

Vierailija
20.06.2014 |

Miksi täysin ventovieras lenkkeilijä, siis ihan ennestään tuntematon puuttuu siihen jos näkee jonkun talon pihassa jollakin vauvan sylissä ja lenkkeilijä muistuttaa monen metrin päässä vauvan pään tukemisesta vaikka vauvan oma äiti on vieressä katsomassa ja luottaa?

onko vauvan oma äiti sillon sen lenkkeilijän mielestä tillin tallin ja pihalla päästään vai näkyykö se lenkkeilijällekin että vauva on annettu epäsopiviin käsiin?

Mutta mikä on sen pointti, että joku muu muistuttaa pään tukemisesta, jopa ihan talon ohi kulkeva satunnainen lenkkeilijä tai muu vastaava tuntematon ihminen, vaikka vauvan oma äiti luottaa eikä muistuttele siitä asiasta?

onko silloin kyse siitä et vauvan äidillä viiraa päästä ja vieras ohikulkija näkee et nyt on annettu vauva täysin väärän ihmisen syliin? miksi hitossa joku menee tiellä huutelemaan talojen pihaan monen metrin päähän että muista tukea päätä? tuota en ymmärrä. vai näkyyköä se jo ohikulkijallekin että vauva annettu vääriin käsiin ja äiti ei oo tilanteen tasalla vaikka oliskin vieressä ja vahtis?

Mulla jos olis vauva ja joku lenkkeilijä huutelis sen pitelemisestä ohjeita jollekin kaverilleni jota se ei ees tunne, niin minä huutasin lenkkeilijälle että haista paska ja taitas siinä muutama kivi ja käpykin lentää lenkkeilijää kohta silloin!!!

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sinulla kavereita tai ystäviä, joiden kanssa voisit käsitellä näitä asioita? Jotenkin minusta tuntuu, että nämä keskustelut täällä eivät auta sinua.

Vierailija
42/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on nyt kestänyt kuusi tuntia. Onko sinulla sellainen olo, että tästä on ollut jotakin hyötyä sinulle? Onko sinulla ollut hauskaa keskustellessasi? Oletko oivaltanut jotakin uutta keskustelun aikana? Vai olisitko iloisempi jos olisit käyttänyt tämän ajan johonkin muuhun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:10"]

minä kirjoitin muuten uhkauksia ja erilaisia provoja netin foorumeille jo 15 vuotta sitten ja omia kuviakin laitoin niitten yhteydessä nettiin niin nyt pidän täysin mahdollisena että siksi varmaan se ohikulkijakin huolissaan minua neuvoi koska hän on voinut löytää jonkun provon jostakin + minun kuvani ja ajatella että hänen täytyy neuvoa koska olen epätasapainoinen ihminen.

[/quote]Kyllä! Tekemisillä on aina seuraukset. Voit hyvin olla oikeassa.

[/quote]

lisäksi tuosta kaikesta johtunee myös sekin kun jos olen sanonut nykyään että minua on kiusattu, minua ei ole uskottu vaan on sanottu että se on minun oma ongelma ja että ihmiset on erilaisia ja minun pitää siihen vaan sopeutua. jollekin toiselle taas on olta myötätuntoisempia ja häntä on sitten kaikin tavoin puolustettu ja autettu. tämä voi olla seurausta tuosta aiempien vuosieni hölmöilystä + sen lisäksi hoitotahojen häiritsemisestäni. jos siihen vielä jotakin lisää tulee tilille töppäilyjä niin entisestään vaikeutuu kaikki muutkin asiat ja elämä.

Vierailija
44/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:16"]

Tämä keskustelu on nyt kestänyt kuusi tuntia. Onko sinulla sellainen olo, että tästä on ollut jotakin hyötyä sinulle? Onko sinulla ollut hauskaa keskustellessasi? Oletko oivaltanut jotakin uutta keskustelun aikana? Vai olisitko iloisempi jos olisit käyttänyt tämän ajan johonkin muuhun?

[/quote] Ap on käynyt näitä samanlaisia jankkausketjua täällä jo vaikka kuinka kauan... Osa on hullumpia kuin toiset, mutta koskaan mikään neuvo tai apu ei mene perille. Ja tätä vainoharhaa on aina ilmassa.

Vierailija
45/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää juhannusta!!!

Vierailija
46/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

olisin ollu ilosempi jos olisin käyttäny ajan johonkin muuhun mutta ongelma on se että kun ei ole muutakaan tekemistä minulla ollut tänään ja kaikki on jossakin juhannusta viettämässä ja minä olen yksin. ei ollu mitään apua keskustelusta enkä ymmärrä edelleenkään miten joku jaksaa välittää ihmisestä jota ei edes tunne.

Vierailija
47/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:18"]

[/quote] Ap on käynyt näitä samanlaisia jankkausketjua täällä jo vaikka kuinka kauan... Osa on hullumpia kuin toiset, mutta koskaan mikään neuvo tai apu ei mene perille. Ja tätä vainoharhaa on aina ilmassa.

[/quote]

ei mene neuvo perille kun en halua ottaa vastaan neuvoja teiltä. minun tutut tietää blogini ja jutut siellä ja oon blogin jo ajat sitten hoitotahoillekin linkittäny mutta kukaan ei välitä eikä ketään kiinnosta, heillä on oma elämä eikä osa voi puuttua asiaan siksi kun ei ole hoitosuhde enää voimassa.

Vierailija
48/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:20"]

[/quote]

olisin ollu ilosempi jos olisin käyttäny ajan johonkin muuhun mutta ongelma on se että kun ei ole muutakaan tekemistä minulla ollut tänään ja kaikki on jossakin juhannusta viettämässä ja minä olen yksin. ei ollu mitään apua keskustelusta enkä ymmärrä edelleenkään miten joku jaksaa välittää ihmisestä jota ei edes tunne.

[/quote]

Yksinäinenkin voi..

-Mennä vanhemmilleen kylään

- käydä kävelyllä/pyöräilyllä/uimassa

- käyttää kissat ulkona oikein pitkällä lenkillä

- leikkiä kissojen kanssa sisällä

- harjata kissat, pestä niiden hampaat, putsata korvat..

- lukea hyvää kirjaa

- lukea Raamattua

- rukoilla

- katsoa Areenasta/Katsomosta jotakin

- lähteä juhannuskonferenssiin tai katsoa niitä kokouksia netistä

- kuunnella musiikkia ja laulaa mukana

- piirtää

- tehdä käsitöitä

- kirjoittaa päiväkirjaa

Vierailija
49/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sinun blogi on?

Vierailija
50/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun pitäisi keskittää energiasi oikeiden ystävien etsimiseen sen sijaan että haaveilet mahdottomasta eli lääkäreistä ja hoitajista ystävinäsi. Potilaan kanssa kaveeraamiseen kun heillä ei ole mahdollisuutta vaan kiinnostus ja ystävällisyys on ammattimaista.

Vierailija
51/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:18"]

[/quote]

ei mene neuvo perille kun en halua ottaa vastaan neuvoja teiltä. minun tutut tietää blogini ja jutut siellä ja oon blogin jo ajat sitten hoitotahoillekin linkittäny mutta kukaan ei välitä eikä ketään kiinnosta, heillä on oma elämä eikä osa voi puuttua asiaan siksi kun ei ole hoitosuhde enää voimassa.

[/quote]Sun blogin tietää myös hyvin moni ulkopuolinenkin, kiitos ahkeran linkittelyn. Miksi sitten teet näitä aloituksia, jos et kaipaa mielipiteitä tai neuvoja. Täällä vauva-palstalla kyllä tulee jotain vastausta aina, kirjoittele niitä juttujasi sinne paperiseen päiväkirjaan. Sieltä ei kukaan neuvo. Ja mikä siinä on, että vihaat neuvoja niin paljon. Ei kukaan normaalijärkinen ota kaikkia neuvoja noin tosissaan ja vihaisesti.

Vierailija
52/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:18"]

[/quote]

[/quote]

Älä sitten kysy.

Vierailija
53/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:28"]

Ehkä sinun pitäisi keskittää energiasi oikeiden ystävien etsimiseen sen sijaan että haaveilet mahdottomasta eli lääkäreistä ja hoitajista ystävinäsi. Potilaan kanssa kaveeraamiseen kun heillä ei ole mahdollisuutta vaan kiinnostus ja ystävällisyys on ammattimaista.

[/quote]

minulla on se ongelma etten kykene muodostamaan ystävyyssuhteita ja ylipäätään vapaamuotoinen ja ohjaamaton kanssakäyminen ihmisten kanssa on vaikeaa.

Vierailija
54/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia neuvot on vaikeita kun tuntuu että koskaan en ole kokenut kunnolla onnistumisen kokemusta oikein missään ja se kun neuvotaan muistuttaa minua siitä miten osaamaton ja taitamaton olen kaikessa ja miten minusta ei ole yhtään mihinkään ikinä.

Vierailija
55/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:43"]

Sen takia neuvot on vaikeita kun tuntuu että koskaan en ole kokenut kunnolla onnistumisen kokemusta oikein missään ja se kun neuvotaan muistuttaa minua siitä miten osaamaton ja taitamaton olen kaikessa ja miten minusta ei ole yhtään mihinkään ikinä.

[/quote] Tätä eivät voi ulkopuoliset tietää.

Vierailija
56/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:42"]

[/quote]

minulla on se ongelma etten kykene muodostamaan ystävyyssuhteita ja ylipäätään vapaamuotoinen ja ohjaamaton kanssakäyminen ihmisten kanssa on vaikeaa.

[/quote]

Miksi sitten haluat vapaamuotoista kanssakäymistä hoitotahojen kanssa? Eivät hekään vapaalla ollessaan toimi samalla tavalla kuin työaikanaan.

Vierailija
57/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote]

Tätäkin taitoa voi opetella. Ja onhan sulla blogin mukaan joitain kavereita koulustakin.

Vierailija
58/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä blogin?

Vierailija
59/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

corgipupunen blogspot

Vierailija
60/130 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että olen turhan henkilökohtaisesti ottanu muitten neuvot koska kyllähän itsekin neuvon, esim kukklien hoitamisessa neuvoin entisiä työkavereita ja kirjotin heille blogissa näin:"olen todella ylpeä tuosta tytöstä joka on minulle kuin pikkusisko ja kun hän kukkia toi sinne työpaikalle työharjoittelunsa päättyessä, minä aina kastelin ne hänen kukat ja sanoin muillekin että muistakaa kastella ne kukat mitkä Anastasia toi tänne taukotilaan."

neuvonut olen minäkin. ei sen puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi