Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on aiheellinen syy antaa tukkapöllyä lapselle?

Vierailija
20.06.2014 |

Mikä on sellainen syy, jossa sinä annat tukkapöllyä - ja se on ainoa mahdollinen toimintapa?

Entä mikä on ollut tilanne, jossa itse sait tukkapöllyä, eivätkä vanhempasi olisi mitenkään muuten voineet toimia (ja olla hyviä vanhempia)?

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:43"]

Väkivallalla rankaisemalla lapsi ei opi, miksi jotain asiaa ei saa tehdä. Hän oppii, että siitä seuraa rangaistus. Hän oppii, että voi tehdä jotain kiellettyä kunhan ei jää kiinni. Moraali - oikean ja väärän erottaminen erottaminen ei kehity, vain rangaistuksen pelko.

[/quote]

Näinhän aikuisetkin toimii. Mietipä maailmaa ilman pelkoa rangaistuksesta jos rikkoo sääntöjä (= lakia) . Saattaisi olla melkoinen kaaos kuten lapsiperheissä nykyään kun lapsilta ei vaadita minkäänlaista sääntöjen noudattamista.

[/quote]

Eihän olekaan kyse sääntöjen noudattamisen jättämisestä, vaan moraalin opettamisesta.

Vierailija
122/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:50"]

Toivottavasti muistat sitten uhkailla lapsiasi turpaanvedolla jos hiiskuvat pahoinpitelystäsi ulkopuolisille. Kukaan lapsi ei ansaitse elää tuollaisen lakia ja lapsen koskemattomuutta kunnioittamattoman kanssa perhehelvetissä. Onneksi selvästi edes tiedät sisimmässäsi tekeväsi väärin, kun olet täällä näkemystäsi puolustamassa ja oikeuttamassa.

Voit päästä ongelmistasi eroon helpommin ammattiavun tuella, ota vain rohkeasti yhteyttä kuntasi mielenterveystoimistoon ja A-Klinikalle tai muualle.

[/quote]

Vähän menee sulla ohi, tiedän täsmälleen olevani oikeassa ja tekeväni ihan oikein jos lapsi saa rangaistuksen ellei noudata perheen sääntöjä ja vanhempien ohjeita. Rangaistus tilanteen mukaan eikä se ulkopuolisille kuulu pätkääkään.

Kotiasiat on kotiasioita, niistä ei kylyllä huudella, muuten ei ole kotiakaan.

[/quote]

Mukavaa nähdä ettei ihan kaikilla vielä ole vanhemmuus hukassa. Tällaisia yhteiskunnan tukipylväitä tarvittais enemmänkin, kurittomuus on ikävä kyllä vallalla yhteiskunnassamme, jokainen voi sen omin silmin todeta jos vaan haluaa nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:03"]

Mikä on sellainen syy, jossa sinä annat tukkapöllyä - ja se on ainoa mahdollinen toimintapa?

Entä mikä on ollut tilanne, jossa itse sait tukkapöllyä, eivätkä vanhempasi olisi mitenkään muuten voineet toimia (ja olla hyviä vanhempia)?

[/quote]

Mä en jaksanut lukea koko ketjua koska yllättäen tämä on taas tällaista saivartelua ja mustavalkoista hölinää.

Kun ihmiset kysyy tukistajalta että auttoiko se, niin ihan yhtä hyvin voi kysyä miten hyvin toimii teidän keskustelunne/pois kantamisenne/jäähyt, jos niitä pitää tehdä sata kertaa.

Mä olen joskus harvoin tukistanut lapsiani, ja kyllä, se toimii silloin. Koska sitä ennen on puhuttu, suututtu, huudettu, kannettu pois, annettu kaikki muut sanktiot, Sitten kun tulee ( erittäin kevyt) tukistus, lapseni tietävät varmasti, että nyt oli vihoviimeinen komento.

En tiedä toimiiko muilla noin, mutta meillä on toiminut. Ja ei ole tarvinnut tehdä kuin n. 5 kertaa yhteensä kolmelle lapselle.

olisin toki voinut jatkaa puhumista ja keskustelua, mutta en jatkanut, koska en enää jaksanut. Ihan sama millaisena äitinä pidätte minua, en ole ennenkään ollut av-mammoilta kiitosta vailla.

Vierailija
124/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:43"]

Väkivallalla rankaisemalla lapsi ei opi, miksi jotain asiaa ei saa tehdä. Hän oppii, että siitä seuraa rangaistus. Hän oppii, että voi tehdä jotain kiellettyä kunhan ei jää kiinni. Moraali - oikean ja väärän erottaminen erottaminen ei kehity, vain rangaistuksen pelko.

[/quote]

Näinhän aikuisetkin toimii. Mietipä maailmaa ilman pelkoa rangaistuksesta jos rikkoo sääntöjä (= lakia) . Saattaisi olla melkoinen kaaos kuten lapsiperheissä nykyään kun lapsilta ei vaadita minkäänlaista sääntöjen noudattamista.

[/quote]

Eihän olekaan kyse sääntöjen noudattamisen jättämisestä, vaan moraalin opettamisesta.

[/quote]

Moraali tulee automaattisesti kun toimitaan yhteiskunnan tai vanhempien sääntöjen mukaan. Noudatat vain vanhempien sääntöjä ja yhteiskuntamme lakeja niin moraali tulee automaattisesti tekoihisi mukaan. Yksinkertaista.

Vierailija
125/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:04"]

[/quote]

Mä en jaksanut lukea koko ketjua koska yllättäen tämä on taas tällaista saivartelua ja mustavalkoista hölinää.

Kun ihmiset kysyy tukistajalta että auttoiko se, niin ihan yhtä hyvin voi kysyä miten hyvin toimii teidän keskustelunne/pois kantamisenne/jäähyt, jos niitä pitää tehdä sata kertaa.

Mä olen joskus harvoin tukistanut lapsiani, ja kyllä, se toimii silloin. Koska sitä ennen on puhuttu, suututtu, huudettu, kannettu pois, annettu kaikki muut sanktiot, Sitten kun tulee ( erittäin kevyt) tukistus, lapseni tietävät varmasti, että nyt oli vihoviimeinen komento.

En tiedä toimiiko muilla noin, mutta meillä on toiminut. Ja ei ole tarvinnut tehdä kuin n. 5 kertaa yhteensä kolmelle lapselle.

olisin toki voinut jatkaa puhumista ja keskustelua, mutta en jatkanut, koska en enää jaksanut. Ihan sama millaisena äitinä pidätte minua, en ole ennenkään ollut av-mammoilta kiitosta vailla.

[/quote]

Kymmenen yläpeukkua tälle !

Vierailija
126/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kymmenen yläpeukkua tälle !

Vierailija
127/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 11:03"]

17, eivät lapset yleensä masennus ja traumatisoidu luunapeista. Mutta kyllä ne silti opettavat, että väkivalta on ratkaisu ja ettei oma keho ansaitse vain hyvää kosketusta. Jos sitä paitsi luunappi ei missään tunnu, ei se voi vaikuttaa mitenkään. Et voi tietää, sattuuko lasta miten paljon. Olet ääliö.

[/quote]

Lässyti lässyti vaan. Yleensä tällaiset äidit on just sellaisia, joiden yksi lapsi saattaa hakata muita sisaruksia, ja äiti ja isä vaan lässyttää. Missä silloin on niiden toisten lasten oikeus " vain hyvään kosketukseen"?

Aika moni kauhukakara ei tarvitsisi kuin kunnon tällin, että tietäisivät miltä toisista tuntuu. Mutta ei, äiti ja isä jaksaa lässyttää ja muut lapset, omat ja vieraat olla nyrkkeilysäkkeinä.

Näitä on nähty NIIIIN paljon.

Vierailija
128/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas kerran niin tekopyhää porukkaa. Älkää nyt väittäkö ettei tukistaminen olisi käynyt edes mielessä teillä ja että se on pahoinpitely joka tapauksessa. Oikein nauttisin jos olisin jonkun maailman parantaja "puhumalla kaikki selviää" palsta mamman lapsi, niin kyllä saisin siihen pisteeseen teidät että tukkupölly ois varmasti lievin asia mihin turvaudutte:D huhuh mitä "netti-identiteettejään" kiillotusta taas menossa

Vierailija
129/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tänne joku paskat vanhemmat ry kirjoittelemaan? Ei kai teitä noin montaa kahelia ole, varmaan joku yksi pipi vaan jolla alkoi omatunto kolkuttaa.

Ne hakatut lapset on just niitä, jotka kotona joskus saattaa olla ihan kunnolla isän ja äidin käden pelossa. Sitten päiväkodissa ja koulussa kiusataan ja hakataan muita kun kotona on niin paha olla. Näitä on nähty ihan liikaa. Heitä kun ei ole kasvatettu, vaan laiskat pahoinpitelevät vanhemmat ovat menneet sieltä mistä aita on matalin.

Vierailija
130/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 11:03"]

17, eivät lapset yleensä masennus ja traumatisoidu luunapeista. Mutta kyllä ne silti opettavat, että väkivalta on ratkaisu ja ettei oma keho ansaitse vain hyvää kosketusta. Jos sitä paitsi luunappi ei missään tunnu, ei se voi vaikuttaa mitenkään. Et voi tietää, sattuuko lasta miten paljon. Olet ääliö.

[/quote]

Lässyti lässyti vaan. Yleensä tällaiset äidit on just sellaisia, joiden yksi lapsi saattaa hakata muita sisaruksia, ja äiti ja isä vaan lässyttää. Missä silloin on niiden toisten lasten oikeus " vain hyvään kosketukseen"?

Aika moni kauhukakara ei tarvitsisi kuin kunnon tällin, että tietäisivät miltä toisista tuntuu. Mutta ei, äiti ja isä jaksaa lässyttää ja muut lapset, omat ja vieraat olla nyrkkeilysäkkeinä.

Näitä on nähty NIIIIN paljon.

[/quote]

Nimenomaan näin, mihin on terve maalaisjärki kadonnut. Ilmeisesti täällä ei kirjoittele kuin reaalimaailmasta irti leijailevat idealistit joiden kasvatuksen satoa nyt niitämme niin kaduilla, kouluissa kuin päiväkodeissakin, vanhempia joille kuri ja sääntöjen noudattaminen omalla (ja tietysti myös sen nicopetterin) kohdalla on jokin utopistinen juttu.

Vierailija
131/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pahoinpitelijät niitä pahoinvoivia kasvattaa. Kun kotona opetaan, että silloin kun suututtaa ja on eri mieltä, saa lyödä. Tätä sitten päiväkodeissa ja koulussa kokeillaan kiltteihin lapsiin, jotka on sentään kasvatettu. Väkivalta synnyttää lisää väkivaltaa.

On paljon lapsia, jotka ovat johdonmukaisesti kasvatettu pienestä asti, neuvoen ja opastaen, mikä on oikein ja mikä väärin. Ilman väkivaltaa. Mutta eihä sitä huonosti käyttäytyvien lasten wt-vanhempi pysty ymmärtämään, kun heillä toimii vain kuritus! Lapset ovat niin kamalan hankalia ettei heihin normaali puhe toimi. Onko tullut ikinä mieleen, että se huono käytös johtuisi lasten turvattomasta olosta ja tunteesta, ettei vanhemmat välitä kun ne lyö?

Vierailija
132/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Saako sinun lastasi myös tarhantäti tukistaa tai opettaja napsauttaa luunapilla sitten, kun ei enää jaksa puhumalla ja keskustelemalla ratkaista tilanteita? Oletko ajatellut, että opettamalla lapsillesi tukistuksen olevan se vihoviimeinen komento, opetat samalla, että sitä puhetta ei tarvitse totella? Lapsi ajattelee, ettet ole tosissasi, ennen kuin tukistat.

Ihmetyttää muutenkin tässä keskustelussa monen fyysisen kurituksen puolustajan ajattelutapa, että jos lasta ei kasvateta väkivallalla, ei häntä kasvateta lainkaan. Vapaan kasvatuksen hedelmien ja pahoinpideltyjen lasten väliin mahtuu melko suuri harmaa alue puhumalla kasvatettuja lapsia.

Vierailija
133/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska väkivallanpuolustelijoille väkivalta on ainut kasvatuskeino. Kuten heidän vanhemmilleen, ei heillä ole tietoa muusta, kun se on heille ainut ja normaali tapa. Surullista. Väkivalloin kasvatettu on minusta lähes sama kuin vapaasti kasvatettu. Eipä tarvitse lasta kasvattaa kummallakaan menetelmällä, eletään kuin pellossa. Ja kun vanhempien mitta täyttyy, niin käsi heilahtaa.

Omaa pahaa oloa puretaan lapsiin kurittamalla. Ei sitä kuritusta ihan huvin vuoksi ja kiusallaan ole laittomaksi julistettu. Se on jo moneen kertaan todettu erittäin haitalliseksi.

Vierailija
134/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei väkivalta ole hyväksyttyä missään tilanteessa. Aikuiset eivät satuta lapsia, ja lapsille tehdään selväksi ettei ketään muuta saa satuttaa.

Jos löisin/nipistäisin/tukistaisin lapsiani, olisi se suora viesti heille että toista ihmistä kohtaan saa käyttää väkivaltaa silloin kun ollaan eri mieltä.

Vierailija
135/136 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasta kasvattaa pienestä pitäen puhumalla ja selittämällä asiat, niin väkivaltaan ei tarvitse ikinä turvautua. Ihan ne kaikista villeimmätkin adhd-lapsetkin ymmärtävät puhetta. Lapselle tehokkain kasvatuskeino on luotetun ja rakkaimman ihmisen paheksunta, siihen ei tosiaankaan tarvitse ruumillista kuristusta lisäksi. 

Haluaisin kaikkien väkivaltaisten ihmisten pohtivan sitä sallisivatko hoitajien ja opettajien kurittavan lapsianne? Heidänkin on pakko selvitä muilla keinoilla kuin tukkapöllyllä. Mutta vaikeuksia tulee aina silloin, jos lapsi ei enää tottele muuta kuin väkivaltaa. Kivusta tulee lapsen auktoriteetti ja kun yhteiskunta ei kuitenkaan saa satuttaa, niin pulassa ollaan sellaisten lasten kanssa sitten. Ongelmana ei todellakaan ole mitkään kurittoman kasvatuksen lapset vaan juurikin nuo väkivallalla pilatut.

Vierailija
136/136 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 35-vuotiaalle lapselle voi antaa vielä tukkapöllyjä jossei tottele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän