Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on aiheellinen syy antaa tukkapöllyä lapselle?

Vierailija
20.06.2014 |

Mikä on sellainen syy, jossa sinä annat tukkapöllyä - ja se on ainoa mahdollinen toimintapa?

Entä mikä on ollut tilanne, jossa itse sait tukkapöllyä, eivätkä vanhempasi olisi mitenkään muuten voineet toimia (ja olla hyviä vanhempia)?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 11:23"]

Mä olen kerran sortunut tukkapöllyn antamiseen. Minulla on neljä lasta, joista toiseksi vanhin on tosi ylivilkas. Häntä tukistin, kun kolmannen kerran seisoi pöydällä teräase kädessä kun heräsin.

Edelleenkään en tiedä miksi hän tuota teki, tai miten hän niitä sai käsiinsä (lukkojen takana), mutta tuossa vaiheessa minulta loppui keinot. Enkä todellakaan ole ylpeä itsestäni.

[/quote]

Jännä juttu, että tätä yläpeukutetaan, äitihän on pahoinpidellyt lastaan, koska sanominen ei riittänyt. Olette te kyllä suurin osa niin tekopyhiä, että oksat pois. Huudatte yhdelle kun on eri mieltä teidän kanssanne, ja sitten toinen saa päänsilityksiä kun on joutunut turvautumaan tukkapöllyyn. Päättäkää jo mitä mieltä olette.

Vierailija
42/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme ei ole pahoinpidelty lapsia millään tavalla ja olen tuntenut onnistuneeni äitinä, kun lapset ovat kysyneet mikä on  piiska, tukkapölly tai luunappi. Rangaistuksena on käytetty lyhyitä jäähyjä, lapset menivät jopa oma-aloitteisesti jäähylle tehtyään jotain kiellettyä. Ja jäähyn jälkeen lapset ovat tulleet oma-aloitteisesti syliin. Eli jotta lapsi ymmärtäisi tehneensä väärin, hän ei tarvitse luunappeja tai tukkapöllyä eikä varsinkaan äkkipikaistuksissa tehtynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetti voi olla ilman väkivaltaakin. Silloin ei ole onnistunut olemaan, jos joutuu väkivaltaa käyttämään.

Molemmat vanhempani kurittivat minua lapsena. Silti en heitä totellut, aina vain vähemmän jokaisesta tukistuksesta ja lyönnistä. Ei ollut minkäänlaista kunnioitusta puolin eikä toisin. Koulussa ja muualla olin aina hyvin käyttäytyvä, vaikkei yksikään opettaja kertaakan kurittanut.

Vanhempani teoillaan opettivat minulle, että väkivaltaa kuuluu sietää ja ansaitsen sen. Siksi ajauduin nuorena suhteisiin, joissa minua hyväksikäytettiin ja lyötiin. En ole ollut vanhempien kanssa läheinen ikinä, enkä haluaisikaan enää. En ikinä voisi tehdä samoin omille lapsilleni.

Väkivalta on aikuisten heikkoutta kun sanat loppuvat. Väkivalta synnyttää lisää väkivaltaa. Pahoinpidellyt lapset joko aikuisena lyövät kumppaniaan tai lapsiaan, tai vaihtoehtoisesti toimivat nyrkkeilysäkkinä muille. Sitäkö te haluatte? Kannattaa miettiä kaksi kertaa. Vihanhallintaongelmiin ja ahdistukseen voi hakea apua, alkoholi ja lasten kurittaminen eivät aikuisen pahaa olo pois vie, päinvastoin.

Vierailija
44/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 11:23"]

Mä olen kerran sortunut tukkapöllyn antamiseen. Minulla on neljä lasta, joista toiseksi vanhin on tosi ylivilkas. Häntä tukistin, kun kolmannen kerran seisoi pöydällä teräase kädessä kun heräsin.

Edelleenkään en tiedä miksi hän tuota teki, tai miten hän niitä sai käsiinsä (lukkojen takana), mutta tuossa vaiheessa minulta loppui keinot. Enkä todellakaan ole ylpeä itsestäni.

[/quote]

Jännä juttu, että tätä yläpeukutetaan, äitihän on pahoinpidellyt lastaan, koska sanominen ei riittänyt. Olette te kyllä suurin osa niin tekopyhiä, että oksat pois. Huudatte yhdelle kun on eri mieltä teidän kanssanne, ja sitten toinen saa päänsilityksiä kun on joutunut turvautumaan tukkapöllyyn. Päättäkää jo mitä mieltä olette.

[/quote]

Ihan arvaus vaan, mutta olisiko ne yläpeukutukset kohdasta "mutta tuossa vaiheessa minulta loppui keinot. Enkä todellakaan ole ylpeä itsestäni. "

nimim. tuon alkuperäisen lainauksen kirjoittaja (sinun sanoillasi pahoinpitelijä)

Vierailija
45/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista, lasta ja kissaa pitää lyödä välillä varmuuden vuoksi. Eli jos eivät ole pahanteossa, ovat ainakin aikeissa.

Vierailija
46/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yläpeukutin siksi, kun kirjoittaja (kerran tukistaja) selvästi tiesi tehneensä väärin lasta kohtaan, eikä ole ylpeä itsestään.

Sellaisille laitan alapeukun, jotka puolustelevat lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ja eivätkä tunne tehneensä mitään väärää. Siitä on aika pitkä matka väkivallattomuuteen.

Vierailija
47/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei tottene kolmannella sanomisella.

Vierailija
48/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisittekö myös päiväkodissa tukistamisen ja luunappien antamisen rangaistuskeinona? Vai onko vain vanhemmilla oikeus lapsen fyysiseen kurittamiseen?

Vierailija
49/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:20"]

Kun kielloista huolimatta säntäilee kikatellen autotielle.

[/quote]

Tai mikä tahansa toistuva tottelemattomuus. Silloin kun puhe ei auta.

Se on häpiäks eikä kipiäks sanoi mummu kun tukkapöllyä antoi.

Vierailija
50/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:48"]

Toimiihan tuo tukkapölly varmasti muutaman kerran mutta mitäs sitten kun ei enää tepsi? Läimäisy? Mitäs sitte .. nostat seinälle ja hakkaat.. varo vaan ettet saa teiniltä turpaan kun yrität kotiarestiin laittaa. .

[/quote]

Harvalla teinillä riittää pokkaa edes ekakertaa yrittää..  kadulla voi tulla ikävä äitiä ja tukkapöllyä.. ja milläs menet mäkkärille jos rahantulo loppuu eikä kukkahattutätikään viikkorahaa maksa.

Vierailija
51/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 12:16"]

[/quote]

[/quote]

Eli 1-2-vuotiasta voisi jatkuvasti ojentaa tukkapöllyllä, kun testaa rajojaan eikä ota aikuisen kieltoja kuuleviin korviinsa?

Vierailija
52/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 12:16"]

[/quote]

[/quote]

Eli 1-2-vuotiasta voisi jatkuvasti ojentaa tukkapöllyllä, kun testaa rajojaan eikä ota aikuisen kieltoja kuuleviin korviinsa?

[/quote]

Yleensä se tukkapölly parantaa kuuloa, siksihän juuri annetaan. Äly hoi.

Vierailija
53/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:29"]Vesivärien syöttäminen vauvalle.

[/quote]

Auttoiko se?

[/quote] auttoi juu, toi syöttäjä olin mä itse 8-vuotiaana ja vauva olin sisko 9 kk, Sillon elettiin 1970-lukua jollon nyt vaan oli tapana antaa tukkapöllyä tuommoisista jutuista.

Vierailija
54/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:14"]Ei mikään. Taas yks jolle ei ois pitänyt lapsia suoda.

[/quote]

Kuinka niin?

[/quote]

Jos oikeasti kyselee missä tilanteessa olisi oikeus pahoinpidellä _omaa lastaan_ on todellakin sellainen ihminen keneltä pitäisi ottaa lapset pois välittömästi.

Vierailija
55/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tukkapöly oo mikään ratkasu. Tuskin tulis edes auttamaan ja se on rikos. Miks et pidä lasta niin etteise yksinkertasesti pääse sinne autotielle. Sä voit vaikka selittää lapselles että hei se on vaarallista mennä autotielle sieltä voi tulla autoja jnejne ja sit jos ei usko sanot että ei pääse ulos jos vielä autotielle menee.

Mun omassa lapsuudessa käytettii väkivaltaa . Mun itsetunto on menny. Oon henkisesti aika rikki. Kärsin masennuksest paniikkihäiriöstä. Oman lapsen myötä myös oma lapsuus tullu mielee. Enkä ikinä haluais mun lapsen kokevan samaa.

Vierailija
56/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7-vuotias on kerran pyytänyt saada tukkapöllyä :o En muista enää annoinko. On välillä myös toivonut pääsevänsä jäähylle. Kuulostaa aika hämärältä :D

Vierailija
57/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse sain luunappeja tai tukkapöllyä pienenä jos en totellut... ei se minusta mitenkään aivan kauheaa/anteeksiantamatonta/traumatisoivaa ollut.. opinpahan olemaan. En tosin aio jatkaa kyseistä käytäntöä omiin lapsiini sitten joskus.

Vierailija
58/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme, että nuorten pahoinvointi on Suomessa niin laajalle levinnyttä, kun osan mielestä lapsia saa kohdella huonommin kuin sotavankeja. 

Vierailija
59/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapset on aikusena" mitä sen sattuu "jos ei saa kurittaa.

Ennen vanhaan oli kunnin kuri ja se autto.

Nykyäään vaan lässytetään lapsille ja voi mitä lellipentuja semmosista kasvaa.Huh huh.

Miten saatte kurin jos ei puhe mene perille?

Vierailija
60/136 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 12:09"]Jos lapsi ei tottene kolmannella sanomisella.

[/quote]

KOLMANNELLA sanomisella? Mikä ihmeen heikkohermo oikein olet? Tiesitkö että lapsi tarvitsee monessa asiassa vähintään KOLMEKYMMENTÄ toistoa? Jos tilanne on vaarallinen, esim. lapsi juoksee jatkuvasti autotielle, sitten mennään kotiin ja kivat leikit loppuu siihen siltä erää.

Tällä tavoin lapsi oppii, että autotielle juoksemisesta seuraa leikkien loppuminen vs. luunappi/tukistus, jolloin lapsi oppii että kun juoksen tielle, äiti tai isä satuttaa. On sinun valintasi, kumman muiston haluat lapsellesi jättää itsestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi