Mikä on aiheellinen syy antaa tukkapöllyä lapselle?
Mikä on sellainen syy, jossa sinä annat tukkapöllyä - ja se on ainoa mahdollinen toimintapa?
Entä mikä on ollut tilanne, jossa itse sait tukkapöllyä, eivätkä vanhempasi olisi mitenkään muuten voineet toimia (ja olla hyviä vanhempia)?
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:09"]
Olen sitä mieltä, että kasvattajan täytyy omalla käytöksellään ansaita auktoriteetti ja se kunnioitus, jota lapselta aikuista kohtaan vaaditaan. Väkivaltaisella kasvatuksella lapsi ei opi kunnioittamaan vanhempaa, korkeintaan pelkäämään.
[/quote]
Pääasia että kakarat tottelee, ja jotkut pennut ovatkin sellaisia villipetoja ettei pelkkä sana auta, vaan tarvitaan järeämpää opastusta että saadaan lapsiin upotettua vanhemmille oikeutettu kunnioitus ja auktoriteetti.
[/quote]
Kannatta varmaan jättää lastenteko väliin, jos omaa tuollaiset villipetoja tuottavat geenit. Ai anteeksi, pentujen teko.
[/quote]
Kuule kun niitä villipetoja näkee päivittäin niin paljon ettei edes minun rahkeet olisi riittäneet niitä kaikkia maailmaan äkistämään.. remmiä selkään ellei sana tehoa, näin saadaan lapset kurin ja herran nuhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:28"]
voi teitä av mammat. katselkaa ympärillenne se vapaa kasvatus näkyy hyvinkin. itse 70-luvun lapsia ja kun muu ei tehonnut varmasti sain tukkapöllyä tai luunapin, oli muuten hyvin tavallista perheissä siihen aikaan. ei se minusta ole ruumiillista kuritusta eikä se mitään traumoja jättänyt! ei silloin lapset hyppineet vanhempien silmille kun oli selkeät rajat ja rakkautta. en tiedä yhtäkään tuon ajan lapsista joka pahalla muistelisi näitä tukistuksia tai luunappeja, tai olisi tuon vuoksi nyt aikuisena väkivaltainen.
[/quote]
No onhan täällä joku järkeväkin kommentoija sentään. Suurin osa tainnut syödä sieniä tai jotain muuta naista vahvempaa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 15:00"]
Vaikka kuinka puolustelisitte te väkivaltaiset vanhemmat tekojanne, niin onneksi laki kieltää kaikenlaisen tukistamisen, nippailut ja läimimiset. Jos tiedän, että tuota tapahtuu niin taatusti teen ilmoituksen lastensuojeluun ja poliisille.
Uskaltaisitteko tukistaa kaupassa? Ette varmasti, koska tiedätte, että se on väärin. Silti kotona teette niin, miksi?
[/quote]
Kaupassa riittää kun kertoo mikä kotona odottaa ellei tottele :D. Ja tukistaminen on ihan oikein kurittomalle lapselle.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:54"]
sairas akkahan sinä olet!
tein kirjoituksesasi ilmiannon poliisille joka toivottavasti
saa ip-osotteesi selville ja tulee sossun kanssa käymään.
Onnea valitsemallesi tielle.
[/quote]
Ja ip johtaa kirjastoon Helsingissä. Onnea ilmiantajalle :D .
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 13:54"]
sairas akkahan sinä olet!
tein kirjoituksesasi ilmiannon poliisille joka toivottavasti
saa ip-osotteesi selville ja tulee sossun kanssa käymään.
Onnea valitsemallesi tielle.
[/quote]
Ja ip johtaa kirjastoon Helsingissä. Onnea ilmiantajalle :D .
[/quote]
Tai johonkin julkiseen verkkoon .. onnea vaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:03"]
Tai ukko, uhoamisesta ja agressiivisuudesta päätelleen... Toki siihen naisetkin kykynevät (ettei mene miesvihaksi).
Tuollaiset tarvitsevat kyllä juttutuokion poliisin ja sossun kanssa.
[/quote]
Suomessa on toistaiseksi vapaus ilmaista mielipiteensä. Sossutantat ja poliisit nauretaan ovelta ulos.
Nro 17 palaa linjoille, huvittuneena olen lukenut teidän haukkuviestejänne, joten en ota kantaa niihin, jotta en alennu tasollenne.
Yläpeukutitte kovin viestiä, jossa äiti oli tukistanut lastaan koska ei sana tehonnut. Perustelitte yläpeukkunne sillä, että oli pahoillaan sen jälkeen. Teidän logiikallanne voin siis tehdä mitä vain, mutta jos sen jälkeen olen pahoillani, olen taas hyvä ihminen. Luuletteko te, että minä tukistaisin lastani ihan vain sadistisesta nautinnosta ja ensimmäisenä kurinpitokeinona? Että mä innoissani odotan hetkeä, jolloin voin luunapin antaa? Hienosti te osaatte vetää omia johtopäätöksiänne, ja kaikki vain siksi, että olen eri mieltä luunapeista ja pikkuisesta tukistamisesta.
Ainiin, muistinko mainita, että lapseni on vasta 8kk ikäinen, joten ei ole ollut tarvetta rangaistuksille? En muistanut, mutta te kaikki kukkikset tiesitte heti, että minä olen pahoinpitelijä ja ihmissaastaa ja ties mitä muuta. Aikuiset ihmiset, niinpä.
Laki voi sanoa ihan mitä tahansa, mutta mielestäni yllämainitut (viimeiset) kurinpitokeinot eivät ole pahoinpitelyä nähneetkään. Pahoinpitelyä on hakkaaminen, lyöminen, potkiminen ynnä muut väkivallanteot.
Mitä enemmän mä tätä palstaa luen, sitä vakuuttuneempi mä olen siitä, että suurin osa täällä kulkee ilman valoja.
Muistan selvästi kun lapsena annettiin tukkapöllyä ja se tuntui todella ikävälle. Äitini tukisti kun hänellä menivät totaalisesti hermot. Ei mitään positiivia mielikuvia ole asiasta jäänyt. Väkivalta ei kannata missään muodossa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 14:03"]
Tai ukko, uhoamisesta ja agressiivisuudesta päätelleen... Toki siihen naisetkin kykynevät (ettei mene miesvihaksi).
Tuollaiset tarvitsevat kyllä juttutuokion poliisin ja sossun kanssa.
[/quote]
Suomessa on toistaiseksi vapaus ilmaista mielipiteensä. Sossutantat ja poliisit nauretaan ovelta ulos.
[/quote]
Säälittäviä nämä poliisilla uhkailijat. Mitään muuta järkevää ei ulosanti pysty tuottamaan niin otetaan poliisi ja lastensuojelukin apuun. Nää on niitä samoja jotka jo lapsena aina ensimmäisenä vinkuivat "minäpä kerron äidille ellet.."
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:09"]
Nro 17 palaa linjoille, huvittuneena olen lukenut teidän haukkuviestejänne, joten en ota kantaa niihin, jotta en alennu tasollenne.
Yläpeukutitte kovin viestiä, jossa äiti oli tukistanut lastaan koska ei sana tehonnut. Perustelitte yläpeukkunne sillä, että oli pahoillaan sen jälkeen. Teidän logiikallanne voin siis tehdä mitä vain, mutta jos sen jälkeen olen pahoillani, olen taas hyvä ihminen. Luuletteko te, että minä tukistaisin lastani ihan vain sadistisesta nautinnosta ja ensimmäisenä kurinpitokeinona? Että mä innoissani odotan hetkeä, jolloin voin luunapin antaa? Hienosti te osaatte vetää omia johtopäätöksiänne, ja kaikki vain siksi, että olen eri mieltä luunapeista ja pikkuisesta tukistamisesta.
Ainiin, muistinko mainita, että lapseni on vasta 8kk ikäinen, joten ei ole ollut tarvetta rangaistuksille? En muistanut, mutta te kaikki kukkikset tiesitte heti, että minä olen pahoinpitelijä ja ihmissaastaa ja ties mitä muuta. Aikuiset ihmiset, niinpä.
Laki voi sanoa ihan mitä tahansa, mutta mielestäni yllämainitut (viimeiset) kurinpitokeinot eivät ole pahoinpitelyä nähneetkään. Pahoinpitelyä on hakkaaminen, lyöminen, potkiminen ynnä muut väkivallanteot.
Mitä enemmän mä tätä palstaa luen, sitä vakuuttuneempi mä olen siitä, että suurin osa täällä kulkee ilman valoja.
[/quote]
Aamen.
Eipä ole näiden väkivaltaa kannattavien joukossa yhtään maisteria.
Tällainen huomio vain.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:09"]Nro 17 palaa linjoille, huvittuneena olen lukenut teidän haukkuviestejänne, joten en ota kantaa niihin, jotta en alennu tasollenne.
[/quote]
Huomaa kyllä, että itse kuljet ilman valoja.
"Laki voi sanoa mitä tahansa, mutta MINÄ..."
Joo-o, kyllä se laki kuulee koskee ihan sinuakin, vaikka ehkä luuletkin olevasi sen ulottuvissa ja muiden yläpuolella. Tyypillistä nuppivikaiselle.
Riko ihan rauhassa sääntöjä jos et yhteiskuntaan pysty sopeutumaan, mutta ole varuillasi. Jonain päivänä se paha poliisisetä tai lastensuojelun sossu voi ihan oikeasti seistä oven takanasi. Mutta sähän onneksi naurat ne pois. HAHAHAAA.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:09"]Nro 17 palaa linjoille, huvittuneena olen lukenut teidän haukkuviestejänne, joten en ota kantaa niihin, jotta en alennu tasollenne.
[/quote]
Joo-o, kyllä se laki kuulee koskee ihan sinuakin, vaikka ehkä luuletkin olevasi sen ulottuvissa ja muiden yläpuolella. Tyypillistä nuppivikaiselle.
Riko ihan rauhassa sääntöjä jos et yhteiskuntaan pysty sopeutumaan, mutta ole varuillasi. Jonain päivänä se paha poliisisetä tai lastensuojelun sossu voi ihan oikeasti seistä oven takanasi. Mutta sähän onneksi naurat ne pois. HAHAHAAA.
[/quote]
Sitä asiaa ei onneksi tällä palstalla eikä sinun toimestasi päätetä. Kasvatan lapseni kuten parhaaksi näen, kotimme asiat ei ulkopuolisille kuulu. Ulos jää poliisit ja tantat, kasos kun oikeusvaltiossa ei luulot ja huhupuheet auta.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:49"]
[/quote]
[/quote]
Sitä asiaa ei onneksi tällä palstalla eikä sinun toimestasi päätetä. Kasvatan lapseni kuten parhaaksi näen, kotimme asiat ei ulkopuolisille kuulu. Ulos jää poliisit ja tantat, kasos kun oikeusvaltiossa ei luulot ja huhupuheet auta.
[/quote]
HAHAHAA
Väkivallalla rankaisemalla lapsi ei opi, miksi jotain asiaa ei saa tehdä. Hän oppii, että siitä seuraa rangaistus. Hän oppii, että voi tehdä jotain kiellettyä kunhan ei jää kiinni. Moraali - oikean ja väärän erottaminen erottaminen ei kehity, vain rangaistuksen pelko.
Toivottavasti muistat sitten uhkailla lapsiasi turpaanvedolla jos hiiskuvat pahoinpitelystäsi ulkopuolisille. Kukaan lapsi ei ansaitse elää tuollaisen lakia ja lapsen koskemattomuutta kunnioittamattoman kanssa perhehelvetissä. Onneksi selvästi edes tiedät sisimmässäsi tekeväsi väärin, kun olet täällä näkemystäsi puolustamassa ja oikeuttamassa.
Voit päästä ongelmistasi eroon helpommin ammattiavun tuella, ota vain rohkeasti yhteyttä kuntasi mielenterveystoimistoon ja A-Klinikalle tai muualle.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:43"]
Väkivallalla rankaisemalla lapsi ei opi, miksi jotain asiaa ei saa tehdä. Hän oppii, että siitä seuraa rangaistus. Hän oppii, että voi tehdä jotain kiellettyä kunhan ei jää kiinni. Moraali - oikean ja väärän erottaminen erottaminen ei kehity, vain rangaistuksen pelko.
[/quote]
Eiköhän suurinta osaa aikuisiakin ohjaa juurikin se rangaistuksen pelko.
Eihän muuten tarvitsisi mitään rangaistuksia rikoksista lakiin säätää ?
Haloo..
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:43"]
[/quote]
Näinhän aikuisetkin toimii. Mietipä maailmaa ilman pelkoa rangaistuksesta jos rikkoo sääntöjä (= lakia) . Saattaisi olla melkoinen kaaos kuten lapsiperheissä nykyään kun lapsilta ei vaadita minkäänlaista sääntöjen noudattamista.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:50"]
Toivottavasti muistat sitten uhkailla lapsiasi turpaanvedolla jos hiiskuvat pahoinpitelystäsi ulkopuolisille. Kukaan lapsi ei ansaitse elää tuollaisen lakia ja lapsen koskemattomuutta kunnioittamattoman kanssa perhehelvetissä. Onneksi selvästi edes tiedät sisimmässäsi tekeväsi väärin, kun olet täällä näkemystäsi puolustamassa ja oikeuttamassa.
Voit päästä ongelmistasi eroon helpommin ammattiavun tuella, ota vain rohkeasti yhteyttä kuntasi mielenterveystoimistoon ja A-Klinikalle tai muualle.
[/quote]
Vähän menee sulla ohi, tiedän täsmälleen olevani oikeassa ja tekeväni ihan oikein jos lapsi saa rangaistuksen ellei noudata perheen sääntöjä ja vanhempien ohjeita. Rangaistus tilanteen mukaan eikä se ulkopuolisille kuulu pätkääkään.
Kotiasiat on kotiasioita, niistä ei kylyllä huudella, muuten ei ole kotiakaan.
Minun lapsuudenkodissa oli ruumiillista kuritusta. Nyt aikuisena 2 kieltäytyvät kasvattamasta lapsiaan samalla tavalla, nämä 2 ovat myös kärsineet masennuksesta ja mielenterveysongelmista. Toiset 2 taas jatkavat samaa linjaa kuin vanhempamme, toinen lievemmin, toinen taas on äkkipikainen ja väkivaltainen kaikkia kohtaan, jopa miestänsä.
Tällä miniotannalla ne, jotka kärsivät ja eristäytyivät vanhemmistaan, valitsivat täysin eri tien ja ne, jotka samaistuivat, muuttuivat tosiaan samanlaisiksi ja jopa pahemmiksi ja sulkivat silmänsä.
Lapsella on hyvin vähän keinoja ymmärtää, kestää ja sietää sitä, että vanhempi, jonka pitäisi olla kaikista rakastavin ja turvallisin ihminen, onkin se, joka eniten satuttaa ja pelottaa. Miksi rakastava haluaa satuttaa? Sitä pieni ihminen joutuu miettimään.