Mikä on aiheellinen syy antaa tukkapöllyä lapselle?
Mikä on sellainen syy, jossa sinä annat tukkapöllyä - ja se on ainoa mahdollinen toimintapa?
Entä mikä on ollut tilanne, jossa itse sait tukkapöllyä, eivätkä vanhempasi olisi mitenkään muuten voineet toimia (ja olla hyviä vanhempia)?
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:46"]
Eipä ole näiden väkivaltaa kannattavien joukossa yhtään maisteria.
Tällainen huomio vain.
[/quote]
Varmaan ovat lähäreitä, kaupan kassoja ja siivoojia. Jos heitäkin on lapsena kuritettu, niin älykkyyshän siitä kärsii ja sama kohtalo sitten omille lapsille. Sitten maristaan kun yhteiskunta on niin epäreilu ja kaikilla ei ole samat mahdollisuudet. Väkivaltaisesta kasvatuksesta ei joudu ne kärsimään, jotka lopulta pääsee yhteiskunnassa korkeammalle.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:09"]Nro 17 palaa linjoille, huvittuneena olen lukenut teidän haukkuviestejänne, joten en ota kantaa niihin, jotta en alennu tasollenne.
Yläpeukutitte kovin viestiä, jossa äiti oli tukistanut lastaan koska ei sana tehonnut. Perustelitte yläpeukkunne sillä, että oli pahoillaan sen jälkeen. Teidän logiikallanne voin siis tehdä mitä vain, mutta jos sen jälkeen olen pahoillani, olen taas hyvä ihminen. Luuletteko te, että minä tukistaisin lastani ihan vain sadistisesta nautinnosta ja ensimmäisenä kurinpitokeinona? Että mä innoissani odotan hetkeä, jolloin voin luunapin antaa? Hienosti te osaatte vetää omia johtopäätöksiänne, ja kaikki vain siksi, että olen eri mieltä luunapeista ja pikkuisesta tukistamisesta.
Ainiin, muistinko mainita, että lapseni on vasta 8kk ikäinen, joten ei ole ollut tarvetta rangaistuksille? En muistanut, mutta te kaikki kukkikset tiesitte heti, että minä olen pahoinpitelijä ja ihmissaastaa ja ties mitä muuta. Aikuiset ihmiset, niinpä.
Laki voi sanoa ihan mitä tahansa, mutta mielestäni yllämainitut (viimeiset) kurinpitokeinot eivät ole pahoinpitelyä nähneetkään. Pahoinpitelyä on hakkaaminen, lyöminen, potkiminen ynnä muut väkivallanteot.
Mitä enemmän mä tätä palstaa luen, sitä vakuuttuneempi mä olen siitä, että suurin osa täällä kulkee ilman valoja.
[/quote]
Huomaa kyllä, että itse kuljet ilman valoja.
"Laki voi sanoa mitä tahansa, mutta MINÄ..."
Joo-o, kyllä se laki kuulee koskee ihan sinuakin, vaikka ehkä luuletkin olevasi sen ulottuvissa ja muiden yläpuolella. Tyypillistä nuppivikaiselle.
Riko ihan rauhassa sääntöjä jos et yhteiskuntaan pysty sopeutumaan, mutta ole varuillasi. Jonain päivänä se paha poliisisetä tai lastensuojelun sossu voi ihan oikeasti seistä oven takanasi. Mutta sähän onneksi naurat ne pois. HAHAHAAA.
[/quote]
Oletko suorittanut kenties jonkin tutkinnon, jotta voit diagnosoida minut ruudun toiselta puolen nuppivikaiseksi?
Tottakai laki koskee minuakin. Kerroin vain olevani eri mieltä lain kanssa luunapista ja pikkuisesta tukistuksesta. Minusta nuo eivät täytä pahoinpitelyn kriteereitä. Ovelleni ei pahoinpitelyn takia tarvitse tulla yhdenkään sossun tai poliisin. Kyseiset tahot voivat keskittää huomionsa sinne missä apua oikeasti tarvitaan.
Täydellisessä maailmassa lasta kohden ei tarvitsisi kuin katsoa ja tämä tietäisi mitä tehdä, harmi vain, että maailma on kaukana täydellisestä.
On hirveän helppo tuomita, mutta se antaa tuomitsijasta todella typerän kuvan. Varsinkin silloin kun paheksuntaa täydennetään omaperäisillä haukkumasanoilla.
17
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 16:46"]
Eipä ole näiden väkivaltaa kannattavien joukossa yhtään maisteria.
Tällainen huomio vain.
[/quote]
Varmaan ovat lähäreitä, kaupan kassoja ja siivoojia. Jos heitäkin on lapsena kuritettu, niin älykkyyshän siitä kärsii ja sama kohtalo sitten omille lapsille. Sitten maristaan kun yhteiskunta on niin epäreilu ja kaikilla ei ole samat mahdollisuudet. Väkivaltaisesta kasvatuksesta ei joudu ne kärsimään, jotka lopulta pääsee yhteiskunnassa korkeammalle.
[/quote]
Todellakin toivon, että en tunne sinua. Niin typerä kommentti, että sietäisi bannata tuon takia.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:39"]Miksi kaikki kukkahattumammat luulevat, että fyysinen kuritus on hakkaamista, seinille heittelyä ja tukasta raahaamista?
Oletteko koskaan kuulleet luunapista, joka ei satu, mutta kertoo lapselle, että vanhempi on tosissaan tai pienesta niskavilloista nipsaisusta, joka hetken nipistää ja taas kertoo lapselle, että pitää totella?
En ymmärrä miten te jaksatte jeesustella, ei ole vain ääripäitä, on myös se hirvittävän kuuluisa kultainen keskitie.
[/quote]
Kuulepas nyt pahoinpitelijä,
lain kohtien kertominen ei ole kukkahattutäteilyä. Vaiko onko sekin sitten sinusta, jos kerron kaverilleni että raiskaaminen on kiellettyä?
Tuo sinun "kultainen keskitiesi" on ikävä kyllä laiton. Myös luunapit ovat pahoinpitelyä. Paina se sinne kalloosi, äläkä aina yritä selitellä itseäsi ulos tilanteista joissa olet rikkonut lakia. Ja tee palvelus lapsesi mielenterveydelle, älä ikinä enää pahoinpitele. Muuten olet vielä itsekin vaikeuksissa jonain päivänä.
Uskomatonta, että vielä tänä päivänä löytyy puolustelijoita lapseen kohdistuvalle väkivallalle!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:39"]
Miksi kaikki kukkahattumammat luulevat, että fyysinen kuritus on hakkaamista, seinille heittelyä ja tukasta raahaamista?
Oletteko koskaan kuulleet luunapista, joka ei satu, mutta kertoo lapselle, että vanhempi on tosissaan tai pienesta niskavilloista nipsaisusta, joka hetken nipistää ja taas kertoo lapselle, että pitää totella?
En ymmärrä miten te jaksatte jeesustella, ei ole vain ääripäitä, on myös se hirvittävän kuuluisa kultainen keskitie.
[/quote]
Pakko sanoa että olen kerrankin helvetin tyytyväinen että olen leimattu kukkahatuksi ja jeesustelijaksi kun olen saanut kasvatettua kaksi lasta, eikä ole koskaan tarvinnut luunappeja tai niskavilloista nipsaisuja!
[/quote]
Se on hienoa se. Lapset ovat erilaisia, toiset kovapäisiä eivötkä usko puhetta, ja toiset pehmeitä ja tottelevaisia. Hyvänä esimerkkinä minä ja siskoni. Mulle riitti sanominen, siskolle ei ja kumpikin meistä on nyt yhteiskuntakelpoinen, tasapainoinen aikuinen. Kyllä on oltava vanhemmissa vikaa kun on joutunut luunapin tai pienen tukistuksen siskolleni antamaan!
Tietää aina minkälaisten vanhempien lapsia ovat nämä Muru-Peppiinat, jotka terrorisoivat vanhempiaan ja toisia ihmisiä. Mutta eihän sellaisen vanhemman mielestä lapsen käytöksessä olekaan vikaa, kultapuppeli nyt vain on tuollainen, eikä saa kurittaa, mutta on kasvatettu hyvin ;)
[/quote]
Täytyy sanoa, että en ole kyllä kuullut.
Onko siis niin, että jos miehesi patistaisi sinua imuroimaan tuollaisella luunapilla tai nappaamalla niskavilloistasi kiinni, et olisi milläsikään, ei haittaisi?
Mutta ryhtyisit saman tien imuroimaan..?
Säälin sydämeni pohjasta kaltaistesi puolustuskyvyttömiä lapsia.
Kiitos kukkikset, en sääliänne kaipaa. Eikä kaipaa lapsenikaan, tuo aurinkoinen ja nauravainen, rakkautta ja lämpöä saava pikkuinen. Lastani en ole pahoinpidellyt, enkä sellaista aio ikinä tehdä.
22, eri asia on asetelma mies-vaimo kuin vanhempi-lapsi. Ontuva esimerkki.
Voitte kaikki täydelliset äidit siellä järkyttyä, teidän kanssanne ei voi keskustella, joten tämä on viimeinen viestini tähän ketjuun, aurinkoista juhannusta teillekin!
17
17, eivät lapset yleensä masennus ja traumatisoidu luunapeista. Mutta kyllä ne silti opettavat, että väkivalta on ratkaisu ja ettei oma keho ansaitse vain hyvää kosketusta. Jos sitä paitsi luunappi ei missään tunnu, ei se voi vaikuttaa mitenkään. Et voi tietää, sattuuko lasta miten paljon. Olet ääliö.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:46"]
Miksi kaikki kukkahattumammat luulevat, että fyysinen kuritus on hakkaamista, seinille heittelyä ja tukasta raahaamista?
[/quote]
Pakko sanoa että olen kerrankin helvetin tyytyväinen että olen leimattu kukkahatuksi ja jeesustelijaksi kun olen saanut kasvatettua kaksi lasta, eikä ole koskaan tarvinnut luunappeja tai niskavilloista nipsaisuja!
[/quote]
Se on hienoa se. Lapset ovat erilaisia, toiset kovapäisiä eivötkä usko puhetta, ja toiset pehmeitä ja tottelevaisia. Hyvänä esimerkkinä minä ja siskoni. Mulle riitti sanominen, siskolle ei ja kumpikin meistä on nyt yhteiskuntakelpoinen, tasapainoinen aikuinen. Kyllä on oltava vanhemmissa vikaa kun on joutunut luunapin tai pienen tukistuksen siskolleni antamaan!
Tietää aina minkälaisten vanhempien lapsia ovat nämä Muru-Peppiinat, jotka terrorisoivat vanhempiaan ja toisia ihmisiä. Mutta eihän sellaisen vanhemman mielestä lapsen käytöksessä olekaan vikaa, kultapuppeli nyt vain on tuollainen, eikä saa kurittaa, mutta on kasvatettu hyvin ;)
[/quote]
Kyllä nämä "Muru-Peppiinat" ovat olleet ihan tavallisia lapsia, uhmineen ja rajojen kokeiluineen, varsinkin nuorempi oli erityisen kovapäinen. Nykyään ovat fiksuiksi kasvaneita, hyväkäytöksisiä koululaisia joista olen voinut olla ylpeä.
Ja ei, ei ole koskaan tarvinnut kurittaa, ainoastaan kasvattaa. Tottakai se on kysynyt meiltä vanhemmilta hermoja ja on laskettu kymmeneen useampaankin kertaa. Emme me mitään pyhimyksiä ole, mutta aikuisia kyllä joilla itsehillintä toimii.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:39"]Miksi kaikki kukkahattumammat luulevat, että fyysinen kuritus on hakkaamista, seinille heittelyä ja tukasta raahaamista?
[/quote]
Entä jos menee kyykkyyn, ottaa lasta hartioista kiinni, katsoo vakavasti ja osoittaa sillä lailla, että on tosissaan?
Meillä tämä on toiminut parhaiten. Toisaalta olen myös sortunut noihin ylilyönteihin, eli nippauksiin, eli en asetu mainitsemaksesi pyhimykseksi. Koskaan en ole riepotellut tai hakannut.
Joku 3 vuotta sitten mun isäpuoli tukisti mua vaikka en ees ollut tehnyt mitään kamalaa. En tainnut suostua lähtemään yläkertaan tai jtn muuta pientä. Sitten se raahas mut hiuksista portaita ylös. Äiti kyllä huusi siitä hänelle ja en muista tätä enään onneksi tapahtuneen. Sitä ennen hän muistaakseni kerran jopa löi minua. Ei siitä mitään jälkeä jäänyt, mutta sattui ja nykyään äitini ihmettelee miksi itken niin pienestä.
13v tyttö
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:59"]Kiitos kukkikset, en sääliänne kaipaa. Eikä kaipaa lapsenikaan, tuo aurinkoinen ja nauravainen, rakkautta ja lämpöä saava pikkuinen. Lastani en ole pahoinpidellyt, enkä sellaista aio ikinä tehdä.
Voitte kaikki täydelliset äidit siellä järkyttyä, teidän kanssanne ei voi keskustella, joten tämä on viimeinen viestini tähän ketjuun, aurinkoista juhannusta teillekin!
17
[/quote]
Hyvä juttu, parempaa loppuelämää sinulle ja lapsellesi! Parempi pysyäkin poissa kun ehdottelee laittomuuksia. Aika kumma, että tulet tänne suosittelemaan kurittamista muille, vaikket sitä itse muka harrasta...
Niin, tarkoitat varmaan ettet ole _omasta mielestäsi_ pahoinpidellyt lastasi, koska et pidä luunappeja ja tukistamista pahoinpitelynä. Suomen lain mukaan ne kuitenkin ovat, ja tekevät psyykkistä vahinkoa lapselle.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:59"]
Kiitos kukkikset, en sääliänne kaipaa. Eikä kaipaa lapsenikaan, tuo aurinkoinen ja nauravainen, rakkautta ja lämpöä saava pikkuinen. Lastani en ole pahoinpidellyt, enkä sellaista aio ikinä tehdä.
17
[/quote]
Miten helvetissä se on eri asia? Ihmisiä molemmat, ja lapsesta kasvaa aikuinen. Tukistamalla ja luunappia antamalla lapsi oppii, että silloin totellaan kun joku satuttaa. Olen pienenä saanut tukkapöllyä ja luunappeja (ja turpaan), ja vaikka ymmärrän että Se on helvetin väärin, on vanhempien tavat siirtyneet itselleni. Olen ollut väkivaltainen miestäni kohtaan, kyllä, sitä jota rakastan eniten maailmassa. En haluaisi, mutta kun on 15 vuotta opetettu että väkivalta on oikein jos toinen ei tee kuten käsketään, on alitajuntaan jäänyt kuva, että se on normaalia. Että kiitos vain vanhemmat kun opetitte mua hallitsemaan väkivallalla. Ja ei auta, vaikka lapsi saa silti hellyyttä ja rakkautta. Vielä pahempaa, että rakkaalle ihmiselle saa tehdä pahaa kunhan vain sen jälkeen kertoo että rakastaa.
17
[/quote]
Esimerkkini on hyvinkin osuva, sillä asetelma on aina sama heikompi-vahvempi kun väkivallasta on kyse. Mutta jostain syystä kaltaisesi kunnioittavat vain aikuisen koskemattomuutta, vaikka Suomen laki suo saman suojan lapsellesikin.
Harmi, että kaltaisesi ihmiskuonat voivat saada lapsia.
29 lisää, että lapsiini en ole koskaan väkivalloin koskenut. Lisäsin vain loppuun tuon lapsijutun, kun moni on tässä sanonut tyyliin että "annan luunappeja mutta lapsi saa myös rakkautta ja hellyyttä" jne.
27 lisää
ja ei tuo väkivalta mitään auttanut, pahensi vain. Voin sanoa ettei kiinnosta totella yhtään mitään mitä se sanoo. Ja sitten valittaa, että olen saamaton teini ja haukkuu äitini kasvatusta. Kyllä mä mun äitiä tottelen melkein aina.
Mä olen kerran sortunut tukkapöllyn antamiseen. Minulla on neljä lasta, joista toiseksi vanhin on tosi ylivilkas. Häntä tukistin, kun kolmannen kerran seisoi pöydällä teräase kädessä kun heräsin.
Edelleenkään en tiedä miksi hän tuota teki, tai miten hän niitä sai käsiinsä (lukkojen takana), mutta tuossa vaiheessa minulta loppui keinot. Enkä todellakaan ole ylpeä itsestäni.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 10:39"]
[/quote]
Täytyy sanoa, että en ole kyllä kuullut.
Onko siis niin, että jos miehesi patistaisi sinua imuroimaan tuollaisella luunapilla tai nappaamalla niskavilloistasi kiinni, et olisi milläsikään, ei haittaisi?
Mutta ryhtyisit saman tien imuroimaan..?
Säälin sydämeni pohjasta kaltaistesi puolustuskyvyttömiä lapsia.
[/quote] miehellä ei ole valtaa komentaa vaimoaan. Vanhemmalla on lastaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 11:08"]
17
[/quote]
Miten helvetissä se on eri asia? Ihmisiä molemmat, ja lapsesta kasvaa aikuinen. Tukistamalla ja luunappia antamalla lapsi oppii, että silloin totellaan kun joku satuttaa. Olen pienenä saanut tukkapöllyä ja luunappeja (ja turpaan), ja vaikka ymmärrän että Se on helvetin väärin, on vanhempien tavat siirtyneet itselleni. Olen ollut väkivaltainen miestäni kohtaan, kyllä, sitä jota rakastan eniten maailmassa. En haluaisi, mutta kun on 15 vuotta opetettu että väkivalta on oikein jos toinen ei tee kuten käsketään, on alitajuntaan jäänyt kuva, että se on normaalia. Että kiitos vain vanhemmat kun opetitte mua hallitsemaan väkivallalla. Ja ei auta, vaikka lapsi saa silti hellyyttä ja rakkautta. Vielä pahempaa, että rakkaalle ihmiselle saa tehdä pahaa kunhan vain sen jälkeen kertoo että rakastaa.
[/quote]
Mies ei ole vaimolleen auktoriteetti, äiti tai isä on lapselleen. Ehkä siinä se pikkuriikkinen ero. Paitsi nykyajan vanhemmat ovat samalla viivalla lapsensa kanssa, joten auktoriteetti puuttuu kokonaan, että joo ootte oikeessa, sama asia. Joo, jatkakaa.
Toimiihan tuo tukkapölly varmasti muutaman kerran mutta mitäs sitten kun ei enää tepsi? Läimäisy? Mitäs sitte .. nostat seinälle ja hakkaat.. varo vaan ettet saa teiniltä turpaan kun yrität kotiarestiin laittaa. .