Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen työpäivä tänään, eikä kukaan sanonut mitään.

Vierailija
19.06.2014 |

Aloitan opiskelut syksyllä täyspäiväisesti ja olin tänään viimeistä päivää töissä. Olen 33v ja irtisanouduin vakituisesta työpaikastani. Jostain typerästä syystä kuvittelin, että joku olisi sanonut jotain viimeisenä työpäivänäni. Kaikki kuitenkin tiesivät, että lähdin nyt lopullisesti pois. Pomonkin näin tänään monta kertaa, eikä sekään sanonut yhtään mitään.

Sihteerille huikkasin hyvää juhannusta lähtiessä.

Tunnen itseni todella tärkeäksi ja merkitykselliseksi ihmiseksi.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:11"]olen samaa mieltä ton vierailian kanssa 17:09 että sinä et kyllä mikää tärkeä ihminen ole jos koet olet ihan samallainen ku kaikki muut yhtä kaikkea sussa ei oo mitää erikoista älä ajattele itestä liikoja parkuva vauva kasva jo aikuiseksi ps. sinä olet pelkkä nolla. Et mikään tärkeä mihinkään.

[/quote]Itsensä kanssa on usein helppo olla samaa mieltä :D Kannattaa vaihtaa kirjoitustyyliä, jos haluaa uskotella, että eri ihmiset ovat kirjoittaneet tekstit. Toki ymmärrän, että se on vaikeaa, kun äidinkielen taito on 0.

Vierailija
22/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:08"]Mulle on käynyt myös vastaavasti :( Yhdestä työpaikasta lähdin tyhjin käsin ja mielipaha oli selvä. Minua on kosiskeltu sinne takaisinkin, enkä mene kilon paloinakaan. Muistan, kuinka töissä ollessani esim. kihlautuneellekin ostettiin lahja, mutta itse en saanut mitään pois lähtiessäni. Harmitti!

[/quote

Sama täällä. Työkaverit muistivat lahjalla, mutta firma ei vaikka oli tapana. Ei millään firmalla niin loistavasti mene, että eivät varmistaisi, että firmasta jää hyvä kuva työntekijälle. Minua houkuteltiin parin vuoden päästä takaisin, mutta en sinne pihien miesten firmaan mene takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:08"]Mulle on käynyt myös vastaavasti :( Yhdestä työpaikasta lähdin tyhjin käsin ja mielipaha oli selvä. Minua on kosiskeltu sinne takaisinkin, enkä mene kilon paloinakaan. Muistan, kuinka töissä ollessani esim. kihlautuneellekin ostettiin lahja, mutta itse en saanut mitään pois lähtiessäni. Harmitti!

[/quote

Sama täällä. Työkaverit muistivat lahjalla, mutta firma ei vaikka oli tapana. Ei millään firmalla niin loistavasti mene, että eivät varmistaisi, että firmasta jää hyvä kuva työntekijälle. Minua houkuteltiin parin vuoden päästä takaisin, mutta en sinne pihien miesten firmaan mene takaisin.

[/quote]

Täällä myös sama aikoinaan, yli kymmenen vuoden työrupeaman jälkeen. Ei mitään, ainoastaan paska maku jäi muutenkin koko paikasta. Onhan meitä.

Vierailija
24/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 21:21"]Et näköjään olut se pidetyin tyyppi siinä firmassa. Olivat onnellisia, kun pääsivät sinusta eroon. Olet joku vitun työpaikkakiusaaja ilmeisesti.

[/quote]

Kiusaajat ovat usein narsistisia ja heitä ei kukaan uskalla olla muistamatta. Ovat myös erittäin kuppikuntaista porukkaa.

Mikään ei viittaa, että ap olisi kiusaaja tms. Luulenpa vielä, että kaikin puolin hyvin työnsä hoitava.

Uskompa, että olivat ap:lle kateellisia, kun oli mahdollisuus lähteä. Vaikuttaa siltä, että ilmapiiri on muutenkin tällaisessa työpaikassa erittäin huono. Ne kiusaajat oli ehkä muualla.

[/quote]

öö.. Ap kuvailee työpaikkaansa "maanpäälliseksi helvetiksi", ja kertoo että "läpimätä" yhteisö tavallaan pakotti hänet irtisanoutumaan ja vaihtamaan ammattia. 

Ja ap:n kertoman mukaan toiset tuntuivat viihtyvän ihan somasti keskenään, juhlittiin äippälomia ja jaettiin juhannussuunnitelmat nakkimerkkejä myöten. Minusta tuo kuulostaa hyvinkin normaalilta ja kivalta työpaikalta lukuunottamatta sitä, että ap ei kuulunut jengiin. 

Rohkenisin myös olettaa, että ap:llä on huomattavan paljon hampaankolossaan, jotta voi kutsua työpaikkaa maanpäälliseksi helvetiksi. (Toki on myös vaihtoehtoinen skenaario, jossa maanpäällisen helvetin luo tuo nakkimerkeistä keskustelu...) Niitä muita asioita ap ei kuitenkaan taida välittää meille jakaa, koska poistui ketjusta niitä tiedusteltaessa.

Tietysti ap:llä on asiasta mieli maassa, sehän on täysin luonnollinen reaktio asiaan.  

Vierailija
25/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko ovat tosi täynnä itseään tai eivät oikeasti muista tai tiedä tai sitten heitä harmittaa kun sinun elämään tulee jotain uutta ja erilaista ja he jatkavat edelleen töissä (lue:kateus), eli jos tuo viimeinen vaihtoehto niin työpaikka ei välttämättä muutenkaan ole kiva jos heitä noin paljon harmittaa että itse jäävät ja sinä pääset kouluun .

Onnea opintoihin ja hyvää juhannusta! Olet tärkeä!

Vierailija
26/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:53"]

Minäkin lähdin ikävän ilmapiirin työpaikasta. Yleensä ollut lähtökeskustelut yms. mutta viimeisenä päivänäni pomo ei katsonut edes päin, pakoili koko päivän ja luikahti itse ovenraosta ennen minun työajan päättymistäni ettei vaan tarvitse sanoa mitään. 

No enpä jäänyt kaipaamaan vaikka melkein 10-vuotisen työuran siellä tein.

[/quote]

nyt tuli mieleen, että ehkä ap on niin kiva, että he pelkäsivät että tulee tippa linssiin. Eli eivät uskaltaneet muistaa mitenkään.

Tosi inhottavaa. Itse olen kerran elämässäni kokenut päinvastaisen yllätyksen, en ajatellut että olen työpaikassa vielä kenellekään mitään koska olin ehtinyt olla niin vähän aikaa. Mutta toisin kävi. Ylenpalttisesti muistettiin. Se oli kiva yhteisö. Mutta ajat olivat toiset, ei niin paljon kilpailua.

Vierailija
27/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:10"]

Jos eivät ole rekisteröineet työpöydän siivousta, läksiäismokkapaloja, lauseita "minä lopetan täällä ennen juhannusta" tai "menen opiskelemaan syksyllä, en tule enää töihin" tai "tästä ja tästä asiasta pitää sanoa seuraajalleni" tai sitä, että viimeiset 3kk olen tämän tästä eri yhteyksissä muistuttanut, etten ole enää syksyllä siellä, niin eivät ole tienneet. Muussa tapauksessa olisi pitänyt tietää.

ap

[/quote]ei millän pahalla, mutta jos olet 3kk hokenut että lopetat, niin ehkäpä kukaan ei enää kuunnellut sitä että tänään sä oikeasti lopetat. jankutus vie pohjan kaikelta sanomiselta

Vierailija
28/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:49"]

Noloa. Yleensä työpaikalla on muistettu jotenkin. Lähtijätkin tosin tarjoo yleensä pullaa tms. Ainakin meillä.

[/quote]

Vein viime viikolla pellillisen mokkapaloja, kun oli osaston viimeinen kaikille yhteinen kokous. Tänään oli paikalla vain osa. Viime viikollakaan ei kukaan sanonut mitään. Sanoin, että toin mokkapaloja viimeisen kokouksen kunniaksi, kun minä nyt ensi viikolla lähden pois. Vain yksi sanoi, että kiva, mä tykkään mokkapaloista. Kukaan muu ei sanonut mitään.

Kun laitoin tänään alaoven kiinni lopullisesti, niin tuli ihan outo olo. Olenko minä ollut joku maailman hirvein ihminen, josta nyt on päästy eroon? Vai onko työpaikkani todellakin ollut maanpäällinen helvetti, joksi sen olen kokenut ja jonka takia nyt lähden opiskelemaan? Ongelmat eivät siis olleetkaan vain minun päässäni, vaan yhteisö oli läpimätä? 

Hieman nyt juhannusfiilis matalalla.

ap

[/quote]

Ilmeisesti työpaikalla oltiin iloisia lähdöstäsi. Toki maailmassa on monenlaisia sosiaalisesti kömpelöitä möllyköitä, mutta jos toisten äitiyslomiakin on juhlittu ja sinusta vaietaan, niin etköhän sinä silloin ole poikkeustapaus. Porukalla on päätetty, ettei aleta mitään kiitoksia valehtelemaan, mutta tyylikkäästi ollaan hiljaa eikä aleta paskanheittoonkaan. Ja juu, olen ollut vastaavassa tilanteessa useammankin kerran. :) Minusta se on ollut kaikkein paras ratkaisu sen sijaan, että annettaisiin ns. rehellistä palautetta.

Työpaikan ristiriitatilanteissa on aika tyypillistä, että suuri osa porukasta kokee, että työpaikalla on yksi tietty työpaikkakiusaaja. Tämä kiusaajaksi nimetty taas on sitä mieltä, että läpimätä työyhteisö on nimennyt juuri hänet syntipukikseen. Yleensä ihan perusteltuja näkökulmia on kaikilla osapuolilla. Totuus asiaan tuskin löytyy netin keskustelupalstalta. :D 

Tunnut hahmottavan tilanteita aika realistisesti. :) Luulen, että sulla on aika rehellinen käsitys tapahtuneeseen johtaneista syistä, vaikka niihin viittaatkin vain sivulauseessa.

[/quote]

Siinäpä sitä oli oikein työpaikan einstein kirjoittelemassa. Vastenmielistä luettavaa. Vihjailua vailla perusteita. 

Onnea aloittajalle! Älä murehdi työkavereittesi käytöstä. Kuten tässäkin ketjussa moni on kertonut, tuollainen välinpitämättömyys on aika yleistä. 

[/quote]

Vastenmielisyys on makuasia, mutta vihjailua vailla perusteita ei suinkaan. :) Ap kertoo juuri itse pyöritelleensä tätä dilemmaa: onko hän ollut "joku maailman hirvein ihminen, josta on juuri päästy eroon" vai oliko työpaikka "läpimätä ja maanpäällinen helvetti". Tähän dilemmaanhan juuri sanottiin vastaukseksi, että varmaan osapuolilla on aiheeseen eriävät näkemykset, eikä täällä av:llä kukaan osaa siitä oikeasta totuudesta mitään sanoa. 

Tätä maailmaasyleilevämpää vastausta ap:lle on itse asiassa vaikea kirjoittaa. :) Kuten työpaikoilla myös keskustelupalstoilla tässäkin voi sitten nähdä jotain loukkaavaa, sinun tapauksessasi "vihjailua vailla perusteita". Viestini oli kirjoitettu rakentavassa ja hyvässä hengessä, mutta sinä kerroit paitsi tekstini olevan typerä ja naurettava - myös minun olevan tyhmä ja naurettava "einstein", ja tekstini lukemisenkin vastenmielistä. Kukas tässä nyt on palstakiusaaja? Vai onko peräti koko palsta yhtä lukuunottamatta läpimätä?

Tällaistahan se ränääminen työpaikoilla on, kaikkien näkökulmia voi perustella. Asioista voi olla eri mieltä, mutta toisen kutsuminen vähäjärkiseksi "einsteiniksi" on kyllä ihan selkeää (työpaikka)kiusaamista. Mun mielestä on myös tosi loukkaavaa, että ap:n ollessa siipi maassa sä onnittelet häntä. Siis onko sun mielestä tuo järkyttävän läpimädän työyhteisön uhriksi joutuminen jotenkin onnittelemisen arvoista? Siis nautit toisten kärsimyksistä? Minusta TUO on todella vastenmielistä luettavaa. Vaikka ap olisikin työpaikkakiusaaja, on silti sadistista nauttia toisen kärsimyksistä!

;)

Vierailija
29/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:10"]

Jos eivät ole rekisteröineet työpöydän siivousta, läksiäismokkapaloja, lauseita "minä lopetan täällä ennen juhannusta" tai "menen opiskelemaan syksyllä, en tule enää töihin" tai "tästä ja tästä asiasta pitää sanoa seuraajalleni" tai sitä, että viimeiset 3kk olen tämän tästä eri yhteyksissä muistuttanut, etten ole enää syksyllä siellä, niin eivät ole tienneet. Muussa tapauksessa olisi pitänyt tietää.

ap

[/quote]ei millän pahalla, mutta jos olet 3kk hokenut että lopetat, niin ehkäpä kukaan ei enää kuunnellut sitä että tänään sä oikeasti lopetat. jankutus vie pohjan kaikelta sanomiselta

[/quote]

Niinpä. Ärsyttävää hieroa tuollaista asiaa toisten naamaan. :( 

Vierailija
30/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Olivat kateellisia ja siksi eivät muistaneet.

B. Odottivat, että sinä muistat heitä tuomalla kakkua/pullaa tms ja pitämällä heille puheen.

C. Olivat kääntyneet sinua vastaan jostain syystä. 

(pidän tätä aika kaukaisena vaihtoehtona, koska epäpidettyjäkin yleensä muistetaan, kun lähtevät, koska ollaan iloisia, kun päästään eroon ja halutaan paikata omaatuntoa)

Vierailija
31/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:11"]

olen samaa mieltä ton vierailian kanssa 17:09 että sinä et kyllä mikää tärkeä ihminen ole jos koet olet ihan samallainen ku kaikki muut yhtä kaikkea sussa ei oo mitää erikoista älä ajattele itestä liikoja parkuva vauva kasva jo aikuiseksi ps. sinä olet pelkkä nolla. Et mikään tärkeä mihinkään.

[/quote]

OT mutta ilmeisesti äidinkielen tunnit ei koulussa enää kiinnosta lapsia. Opettajat voisivatkin motivoida porukkaa sillä että osaisivat sitten netissä keskustella niin että muutkin ymmärtävät.

Vierailija
32/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta töissä samassa työpaikassa.

Erotettiin yyteen jälkeen.

Ei mitään kiitosta tai huomion osoitusta.

Jätin avaimet vain työpaikan pöydälle.

Vierailija
33/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:49"]

Noloa. Yleensä työpaikalla on muistettu jotenkin. Lähtijätkin tosin tarjoo yleensä pullaa tms. Ainakin meillä.

[/quote]

Vein viime viikolla pellillisen mokkapaloja, kun oli osaston viimeinen kaikille yhteinen kokous. Tänään oli paikalla vain osa. Viime viikollakaan ei kukaan sanonut mitään. Sanoin, että toin mokkapaloja viimeisen kokouksen kunniaksi, kun minä nyt ensi viikolla lähden pois. Vain yksi sanoi, että kiva, mä tykkään mokkapaloista. Kukaan muu ei sanonut mitään.

Kun laitoin tänään alaoven kiinni lopullisesti, niin tuli ihan outo olo. Olenko minä ollut joku maailman hirvein ihminen, josta nyt on päästy eroon? Vai onko työpaikkani todellakin ollut maanpäällinen helvetti, joksi sen olen kokenut ja jonka takia nyt lähden opiskelemaan? Ongelmat eivät siis olleetkaan vain minun päässäni, vaan yhteisö oli läpimätä? 

ap

[/quote]

Eikö sinulla ole ollut työssäsi läheisempiä työkavereita, joiden kanssa jutella uusista suunnitelmistasi? Luulisi nyt jonkun olevan kiinnostunut asiasta?

Vierailija
34/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lainkaan sosiaalista silmää, mutta aina kun joku kollega lopettaa, niin toivotan kädestä pitäen hyvää jatkoa riippumatta siitä, mitä mieltä olen toisen persoonasta tai työpanoksesta. Ajattelen, että kiva jos joku edes jotenkin muistaa.

Vierailija
35/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:49"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ilmeisesti työpaikalla oltiin iloisia lähdöstäsi. Toki maailmassa on monenlaisia sosiaalisesti kömpelöitä möllyköitä, mutta jos toisten äitiyslomiakin on juhlittu ja sinusta vaietaan, niin etköhän sinä silloin ole poikkeustapaus. Porukalla on päätetty, ettei aleta mitään kiitoksia valehtelemaan, mutta tyylikkäästi ollaan hiljaa eikä aleta paskanheittoonkaan. Ja juu, olen ollut vastaavassa tilanteessa useammankin kerran. :) Minusta se on ollut kaikkein paras ratkaisu sen sijaan, että annettaisiin ns. rehellistä palautetta.

Työpaikan ristiriitatilanteissa on aika tyypillistä, että suuri osa porukasta kokee, että työpaikalla on yksi tietty työpaikkakiusaaja. Tämä kiusaajaksi nimetty taas on sitä mieltä, että läpimätä työyhteisö on nimennyt juuri hänet syntipukikseen. Yleensä ihan perusteltuja näkökulmia on kaikilla osapuolilla. Totuus asiaan tuskin löytyy netin keskustelupalstalta. :D 

Tunnut hahmottavan tilanteita aika realistisesti. :) Luulen, että sulla on aika rehellinen käsitys tapahtuneeseen johtaneista syistä, vaikka niihin viittaatkin vain sivulauseessa.

[/quote]

Yrität vihjata jotain että ap:ssa on vikaa. Kuten joku sanoikin, narsistia muistaisivat kaikki, hän pitäisi huolen siitä.

Vierailija
36/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä firmassa 5 vuotta töissä ja yhtäkkiä sain potkut taloudellisista syistä. Olin siis ainoa, joka irtisanottiin. Muakaan ei muistettu millään tavalla, kukaan ei edes moikannut kun lähdin ovesta pihalle.

Jäi kieltämättä paskanmaku suuhun ja ihmettelin muutenkin tylyä kohtelua.

Kaikesta huolimatta hyvää juhannusta! :)

Vierailija
37/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävää, että sinua harmittaa, porukka on tökeröä. Yleensä joku sentään pääsee kateuden yläpuolelle ja pystyy hakemaan vaikka kauniin kukkakimpun läksiäisiksi. Oli varmasti oikea ratkaisu lähteä elämässä eteenpäin, ja jättää tuo mätänevä laiva. Hyvää kesää ja mukavia opintoja!

Vierailija
38/86 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän sama tilanne. En vaan tienny ite, ettö mun ei ois pitäny olla siellä. Oli koulun työharjoittelu, mulle vaan oltiin unohdettu ilmoittaa, että perjantai (helatorstain jälkeinen) ei ole enää työpäivä. Ope soitti kello 2, että "Ai niin sun ei ois tarvinnu mennä töihin kun kevätjuhlakin oli jo keskiviikkona, eikä me tältä päivältä enää makseta sitä ruokarahaakaan. En vaan muistanu laittaa sulle viestiä tästä muutoksesta. Muut on ollu jo kaks päivää lomalla." Hyvä jee kiitti. Pomo kuuli tän puhelun ja repesi nauruun, että hyvin toimii tiedonvälitys. Tarjos mulle palkaksi jäätelön ku olin sen päivän siellä kuitenkin loppuun asti vaikka ei ois tarvinnut edes tulla. :D

Vierailija
39/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä työkavereillasi on muutakin mietittävää kun sun lähtö? Jos oisit ite sanonu että moikka nyt sitten lopullisesti niin varmasti olisivat sanoneet jotain.

Vierailija
40/86 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lähdit! Onpa ikävää porukkaa:( 

Hyvää Jussia sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi