Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka iso keskenmenon riski nyt on?

Vierailija
22.07.2014 |

Olen siis 19- vuotias ja esikoista odottelen.

Nyt menossa rv 11+2, sikiö todettu eläväksi rv10 ja sydänäänet ovat kuuluneet dopplerilla viikosta 8 saakka tähän päivään.

Kuinka iso keskenmeno riski vielä on? Jokohan asiasta uskaltaa puhua kun vatsakin jo vähän pullahtanut esille.. :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanasta viestistä ja eritoten vinkeistäsi!
Ap

Vierailija
2/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin heti kun olin raskaana ja ikääkin oli aika tavalla ja riskit isot. Mulla oli vaan niin luottavainen olotila että kaikki menee hyvin niinku menikin. En pitänyt pahana raskausajan diabetesta kun se ei ollut sen kummempaa, piikki vaan ja verensokerin mittaus ja tarkka ruokavalio. Terve vauva sntyi n 17 v sitten. Aika ollut antoisaa ja en olisi uskonut miten lapsi vaikuttaa positiivisella tavalla elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä on aina riski olemassa. Viikolle 22 km-riski ja sitä myöhemmin kohtukuolemanriski. Itse olen kertonut raskauksistani vasta kun on terve vauva sylissä.

Vierailija
4/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimin molemmissa raskauksissa samoin. Heti ekan neuvolan jälkeen kerroimme lähipiirille. Ekan ultran jälkeen kyseessä ei enää ollut salaisuus ja tokan ultran jälkeen ryhdyimme kertomaan aktiivisesti sillä vatsa ei juuri näkynyt. Tosin toisessa emme ehtineet tähän viimeiseen vaiheeseen, vaan raskaus meni kesken 15+2. :(

Vierailija
5/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää iso.

Vierailija
6/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kesken 11+4...kertoisin vasta ultran jälkeen..eli joskus +12

Vierailija
7/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ultra ylihuomenna. Ultra siis minulla jo ollut aiemmin viikolla kymmenen.
AP

Vierailija
8/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan neljättä lastani viikolla 33. Ei sulla ole enää keskenmenon riskiä.

-vältä ehdottomasti savuisia paikkoja

-ei alkoholia ollenkaan

-ei stressiä. onneksi olkoon j iso ruusukimppu sinulle! :)

Vierailija
9/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jo kertoisin, nuori kun olet niin keskenmenon riski on pienempi kuin normaalisti ja vielä ultrassa jo todettu. Onnea!

Vierailija
10/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oli ylimääräinen ultra?

Vierailija
11/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista!

Olen välttänyt kyllä tupakan hajua, pidätän aina henkeäni jos kävelen savuisen paikan ohitse :D Oksennuksen takia en ole liikkunut kotoa juuri mihinkään kuukauteen mutta alkaa olemaan parempaan päin!
Kiitos myös ruusuista! ;)

Ap

Vierailija
12/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että enää on suuria riskejä, joten jos vaikka sen ultran jälkeen kerrot. :)

Vierailija
13/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältä myös negatiivisiä tyyppejä. kaikkea hyvää teille.

Vierailija
14/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen ultra oli vuotojen vuoksi, suvussani on sellainen harvinaisempi ongelma, sanotaan pistemutaatioksi. Eli kohdun ulkopuolella oli hyytymä joka vuoti. Kohtu ollut kokoajan ihan kiinni ja pikkuinen on voinut siellä hyvin. Olen sairaslomalla eikä vuotoja ole senkoommin ollut enää :) Ei vaikuta siis keskenmenon riskiin mitenkään tämä mutaatio. Äidilläni kaikki raskaudet sujui muuten hyvin eikä keskenmenoja tullut hyytymistä huolimatta, paitsi että siskoni syntyi rv21 ja menehtyi :( Siihen aikaan ei kuitenkaan tiedetty tätä mutaatiota ja nyt siihen on olemassa hoidot.

Ap

Vierailija
15/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään siis ettei minulla tätä mutaatiota ole vielä todettu mutta hyytymä oli jostain syystä sinne tullut. Poistunut kuitenkin jo.

ap

Vierailija
16/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset kaiken parhaan. Hemmottelua,herkkuja.

-Ui mieluiten puhtaissa vesissä

-Ui uimahallissa viikoille 34. Kn kohdunsuu aukeaa edes pikkuisen niin ei saa enää uida.

-Helsingissä merenrannalla on todettu sinilevää, siellä en uisi.

-kuntoilua varoen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi