Viimeinen työpäivä tänään, eikä kukaan sanonut mitään.
Aloitan opiskelut syksyllä täyspäiväisesti ja olin tänään viimeistä päivää töissä. Olen 33v ja irtisanouduin vakituisesta työpaikastani. Jostain typerästä syystä kuvittelin, että joku olisi sanonut jotain viimeisenä työpäivänäni. Kaikki kuitenkin tiesivät, että lähdin nyt lopullisesti pois. Pomonkin näin tänään monta kertaa, eikä sekään sanonut yhtään mitään.
Sihteerille huikkasin hyvää juhannusta lähtiessä.
Tunnen itseni todella tärkeäksi ja merkitykselliseksi ihmiseksi.
Kommentit (86)
Meilläkin on hiukan ihmeellistä työpaikalla kun joku lähtee, osalle järjestetään oikein läksiäiset ja on kakkua lahjaa ja puheita, osalle ei mitään :,D hauska nähdä kumpi itse on.
Minä sain esimieheltä sähköpostin. Olimme molemmat töissä paikalla, mutta hän ei ottanut yhteyttä edes pikaviestimellä saati että olisi kysynyt voiko tulla sanomaan heipat.
Maailman surkein esimies.
Kaveri oli samalla työnantajalla yli 40 vuotta. Viimeisenä työpäivänä ei kukaan sanonut mitään. Ei mitään, ei kakkukahveja, ei kultakelloja, ei kukkaa, ei sanaa, ei mitään. Kaveri kuoli tästä neljän vuoden kuluttua.
Ohi aiheen, mutta sydämellisempää ihmistä en ole ikinä tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Erityisen harmittava tuollainen tilanne on silloin, kun olet toiminut paikan assistenttina vuosia ja hoitanut oman työn puitteissa kaikkien muiden työntekijöiden kahvitukset, muistamiset ja kukkaset. Sitten kun itse lähdet, kukaan ei reagoi mitenkään. Mulle käynyt niin useamman kerran, eikä kyllä tunnu kovinkaan mieltäylentävältä.
Toiset on vaan tottuneet siihen, että joku muu hoitaa. Sit kun se joku muu lähtee käy noin.
Tuttua. Olen työskennellyt paikoissa joissa vain osan lähtemiset tai merkkipäivät huomioidaan ja sitten on se toinen osa jota ei huomioida millään tavalla.
En tiedä, ihan kummallisia työyhteisöjä tästä maasta löytyykin.
Itellä oli kans sama tilanne, ei edes kiitetty vaikka tein töitä siinä missä toisetkin. Sen tiiän etten jalallani astu siihen butiikkiin.