Lähihoitaja ilmeisesti niittasi kehitysvammaista turpaan
"Lähihoitaja hakkasi kehitysvammaista poikaa kesken taksikyydin Helsingissä"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4cde12c4-18a1-4c9c-9673-be9d3c21f1b0
Kovaksi mennyt tämä maailman meno.
Kommentit (39)
Taksikuski pääsi todistamaan. Erikoista. Joskushan se taksikuski on ollut se tarinan bad guy, eikä suinkaan mikään lähihoitsu. No, näköjään kaikki on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Josko oppis olemaan
Vammane tietysti rupesi "ämpyilemään"..ja jos muu ei auta niin "vastapalloon..siitä se tokenee..
Tunti turpaan? Yleensä tosin vähempikin riittää.
Just joo, mieti ku olis oma lapsesi? Tai olisit itse se lapsi!
Vierailija kirjoitti:
Josko oppis olemaan
Niin. Ei kannata kuittailla jos ei ole mitään älyllistä sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että k eharille näytetään se oikea paikka. Itse vetäisisin kierrepotkulla päähän ja sitten kutittelisin kylkiluita...
Millainen vamma sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josko oppis olemaan
Vammane tietysti rupesi "ämpyilemään"..ja jos muu ei auta niin "vastapalloon..siitä se tokenee..
Väkivalta on kuule aliarvostettu ongelmanratkaisukeino...
Itse asiasta mitään tietämättä voisi muistuttaa et kehitysvammainen voi olla 3 vuotias tai 45 vuotias mieshenkilö? Jotenkin olennaista uutisessa...
Siinä voi tulla lyöjällekin esim. varsin ikävä sormivamma, esim. ojentajajänne poikki, jos ei osaa kunnolla ja tyylipuhtaasti tirvaista nekkuun toista osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että k eharille näytetään se oikea paikka. Itse vetäisisin kierrepotkulla päähän ja sitten kutittelisin kylkiluita...
Millainen vamma sinulla?
Minä olen onneksi normaali.
Ne on kyllä käsittääkseni joskus niin saatanan sekopäisiä ja aggressiivisia, etten ihmettele yhtään. Osa vaikeasti autistisista on oikeasti helvetin vaarallisia.
Hyvä! Munkin tekis usein käydä vähän moukkaamassa seinänaapurin kehtysvammaista teiniä dunkkuun, kun kaiket yöt se önnöttää, ettei saa nukuttua.
Enkä ole edes lähihoitaja.
Aika kummallista, että saa jatkaa töissään edelleen, mutta sote-alalla ei varsinaisesti yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josko oppis olemaan
Väkivalta on kuule aliarvostettu ongelmanratkaisukeino...
Niin kauan hakataan tai annetaan tennaria ohimoon kun jätkä heiluu tai vikisee..kyllä viesti menee paksukalloisellekin perille,ei hypi enää silmille..
Ihan järkyttäviä kommentteja!! Tällaisiako suomalaiset nykyisin on? Ei kyllä oikein tee enää mieli auttaa yhtäkään tavalla tai toisella pulaan joutunutta suomalaista..
Vierailija kirjoitti:
Just joo, mieti ku olis oma lapsesi? Tai olisit itse se lapsi!
Mieti millaiset vanhemmat pojalla on kun eivät vaatineet hoitajalle mitään vaan olivat tyytyväisiä hoidon tasoon.
Vierailija kirjoitti:
Aika kummallista, että saa jatkaa töissään edelleen, mutta sote-alalla ei varsinaisesti yllätä.
Tässä taitaa olla lieventäviä asianhaaroja
Näin jo 90-luvulla kehitysvammaisiin kohdistunutta melko törkeää toimintaa. Mietin jo silloin, miksi sellaiset, joitten hermo ei kehitysvammaisia kestä, hakeutuvat heidän hoitajikseen. Tai mikseivät vaihda työtehtävää, jos eivät pysty suhtautumaan inhimillisesti. Alaa en tuntenut omakseni lähinnä juuri "kollegoiden" suhtautumisen vuoksi. Tiesin myös, ettei mun pääni kestäisi sen paremmin, joten vaihdoin hyvin pian alaa, enkä jäänyt purkamaan mieltäni ihmisiin, jotka eivät olleet itse osaansa valinneet. Myöhemmät kohtaamiset kehitysvammaisten kanssa on olleet lyhytkestoisia, ja sujuneet hyvin, mutten ole hoitajakseen havitellut.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kyllä käsittääkseni joskus niin saatanan sekopäisiä ja aggressiivisia, etten ihmettele yhtään. Osa vaikeasti autistisista on oikeasti helvetin vaarallisia.
Näin on. Olin harkassa kehitysvammaisten asumisyksikössä. Silmät sai olla selässäkin. Onneksi oli vain tilapäinen oleskelu kyseisessä laitoksessa.
Josko oppis olemaan