Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja ilmeisesti niittasi kehitysvammaista turpaan

Vierailija
21.05.2026 |

"Lähihoitaja hakkasi kehitysvammaista poikaa kesken taksikyydin Helsingissä"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4cde12c4-18a1-4c9c-9673-be9d3c21f1b0

Kovaksi mennyt tämä maailman meno.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko oppis olemaan

Vierailija
2/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski pääsi todistamaan. Erikoista. Joskushan se taksikuski on ollut se tarinan bad guy, eikä suinkaan mikään lähihoitsu. No, näköjään kaikki on mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josko oppis olemaan

Vammane tietysti rupesi "ämpyilemään"..ja jos muu ei auta niin "vastapalloon..siitä se tokenee..

Vierailija
4/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti turpaan? Yleensä tosin vähempikin riittää.

Vierailija
5/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, mieti ku olis oma lapsesi?  Tai olisit itse se lapsi!

Vierailija
6/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josko oppis olemaan

Niin. Ei kannata kuittailla jos ei ole mitään älyllistä sanottavaa.

Vierailija
7/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että k eharille näytetään se oikea paikka. Itse vetäisisin kierrepotkulla päähän ja sitten kutittelisin kylkiluita...

Millainen vamma sinulla?

Vierailija
8/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josko oppis olemaan

Vammane tietysti rupesi "ämpyilemään"..ja jos muu ei auta niin "vastapalloon..siitä se tokenee..

Väkivalta on kuule aliarvostettu ongelmanratkaisukeino...

Vierailija
9/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiasta mitään tietämättä voisi muistuttaa et kehitysvammainen voi olla 3 vuotias tai 45 vuotias mieshenkilö? Jotenkin olennaista uutisessa...

Vierailija
10/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi tulla lyöjällekin esim. varsin ikävä sormivamma, esim. ojentajajänne poikki, jos ei osaa kunnolla ja tyylipuhtaasti tirvaista nekkuun toista osapuolta. 

Vierailija
11/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että k eharille näytetään se oikea paikka. Itse vetäisisin kierrepotkulla päähän ja sitten kutittelisin kylkiluita...

Millainen vamma sinulla?

Minä olen onneksi normaali.

Vierailija
12/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kyllä käsittääkseni joskus niin saatanan sekopäisiä ja aggressiivisia, etten ihmettele yhtään. Osa vaikeasti autistisista on oikeasti helvetin vaarallisia.

Vierailija
13/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Munkin tekis usein käydä vähän moukkaamassa seinänaapurin kehtysvammaista teiniä dunkkuun, kun kaiket yöt se önnöttää, ettei saa nukuttua.

Enkä ole edes lähihoitaja.

Vierailija
14/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista, että saa jatkaa töissään edelleen, mutta sote-alalla ei varsinaisesti yllätä.

Vierailija
15/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josko oppis olemaan

Väkivalta on kuule aliarvostettu ongelmanratkaisukeino...

Niin kauan hakataan tai annetaan tennaria ohimoon kun jätkä heiluu tai vikisee..kyllä viesti menee paksukalloisellekin perille,ei hypi enää silmille..

16/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäviä kommentteja!!  Tällaisiako suomalaiset nykyisin on? Ei kyllä oikein tee enää mieli auttaa yhtäkään tavalla tai toisella pulaan joutunutta suomalaista..

Vierailija
17/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, mieti ku olis oma lapsesi?  Tai olisit itse se lapsi!

Mieti millaiset vanhemmat pojalla on kun eivät vaatineet hoitajalle mitään vaan olivat tyytyväisiä hoidon tasoon.

Vierailija
18/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kummallista, että saa jatkaa töissään edelleen, mutta sote-alalla ei varsinaisesti yllätä.

Tässä taitaa olla lieventäviä asianhaaroja

Vierailija
19/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jo 90-luvulla kehitysvammaisiin kohdistunutta melko törkeää toimintaa. Mietin jo silloin, miksi sellaiset, joitten hermo ei kehitysvammaisia kestä, hakeutuvat heidän hoitajikseen. Tai mikseivät vaihda työtehtävää, jos eivät pysty suhtautumaan inhimillisesti. Alaa en tuntenut omakseni lähinnä juuri "kollegoiden" suhtautumisen vuoksi. Tiesin myös, ettei mun pääni kestäisi sen paremmin, joten vaihdoin hyvin pian alaa, enkä jäänyt purkamaan mieltäni ihmisiin, jotka eivät olleet itse osaansa valinneet. Myöhemmät kohtaamiset kehitysvammaisten kanssa on olleet lyhytkestoisia, ja sujuneet hyvin, mutten ole hoitajakseen havitellut. 

Vierailija
20/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kyllä käsittääkseni joskus niin saatanan sekopäisiä ja aggressiivisia, etten ihmettele yhtään. Osa vaikeasti autistisista on oikeasti helvetin vaarallisia.

Näin on. Olin harkassa kehitysvammaisten asumisyksikössä. Silmät sai olla selässäkin. Onneksi oli vain tilapäinen oleskelu kyseisessä laitoksessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä