Lähes kaikkien ystättärieni aviomiehet eivät voi sietää minua?
Minulla on laaja ystäväpiiri, joihin kuuluu naisia ja miehiä. Ystävättärieni miehet eivät kuitenkaan järjestäen pidä minusta ja tämä koskee melkein jokaista miestä! Tarkoittaa piikittelyä kaikesta mitä sanon tai välttelyä, eivät oikein antaudu jutusteluun vaikka yritän. Kerro mulle arvauksia, miksi näin on?
Minulla on oma mies, oikea alfa male joka suhteessa, enkä siis ole mikään flirttailija tai miehenkipeä.
Kommentit (89)
Mun mies ei tykkää yhdestä kaverinsa naisesta, kun se on kova juoruilemaan. On kiinnostunut toisten asioista vain siksi, että saa juoruilla ne muille.
Koska ap käytät sanaa "ystävätär", teen pika-analyysin ja sanon että olet liian "hienohelma" tai ulkokultainen ja pinnallinen jutuissasi. Saatat olla liian tunkeileva. Ole aito, älä hae pakolla kontaktia. Small talk riittää, älä edes pyri muka syvällisiin keskusteluihin.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:49"]
Mun mies ei tykkää yhdestä kaverinsa naisesta, kun se on kova juoruilemaan. On kiinnostunut toisten asioista vain siksi, että saa juoruilla ne muille.
Koska ap käytät sanaa "ystävätär", teen pika-analyysin ja sanon että olet liian "hienohelma" tai ulkokultainen ja pinnallinen jutuissasi. Saatat olla liian tunkeileva. Ole aito, älä hae pakolla kontaktia. Small talk riittää, älä edes pyri muka syvällisiin keskusteluihin.
[/quote]
Syvällisiin tasoihin en ole yrittänyt vaan kysellyt mitä kuuluu ja sen sellaista. En hae enää kontaktia juurikaan, koska joudun sen tekemään "pakolla".
ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:39"]
- olet liian pikkutarkka, nipo tms.
- olet tylsä
- esität jotain muuta mitä olet, huomaamattasi, mutta muut huomaavat teennäisyyden
- puutut muiden asioihin
- olet liian kotiäiti, imetsyhörhö, neuvojen tuputtaja tai muuten vedät överiksi äitiyden (onko sulla lapsia? en jaksanut lukea koko ketjua)
- olet kuiva, huumorintajuton
- loukkaannut helposti
- olet liian hienohelma, prinsessa ja neiti
- pettäjäsorttia? miesten mielestä huonoa seuraa muille naisille?
- kiroilet, liian ronski puheissa, epänaisellinen
- tyly
- stressaaja, hermoilija
- naama norsunvitulla, ilonpilaaja
Kolahtiko joku?
[/quote]
Yhdelle olen neuvojen tuputtaja, myönnän. Sekin siksi, että tämä henkilö ei tiedä ihan normaaleja neuvolassa kerrottavia asioita vaan ei vie lastaan uimaan flunssan pelossa, ei lohduta kaatunutta lasta ettei siitä tule mamis. Näiden kohdalla oli ihan pakko avautua 2 vuoden tuntemisen jälkeen. Nätisti sanoin, että kesällä 2-vuotiaan voi hyvin viedä järveen uimaan ja lasta kannattaa aina lohduttaa, se on tärkeää lapsen kehityksen kannalta.
Imetysasiat ovat jokaisen omia asioita, ei tulisi mieleenkään sellaisia arvostella. Tulen kuitenkin tämänkin naisen kanssa erittäin hyvin toimeen, miehen kanssa kuten muidenkin miesten, eli en kovin hyvin.
Olenko sitten feikki? Eikö ihmisellä ole aina jokin sosiaalinen maski naamalla?
ap
Se, joka korjasi otsikkosi, lisää vielä:
Minun mieheni ei kerta kaikkiaan voi kestää yhtä kaveriani (no, en kauheasti minäkään, ja siksi olemmekin aika minimaalisesti tekemisissä nykyään), koska kaveri on koko ajan äänessä. Jatkuvasti tulee tyhjänpäiväistä höpinää, ja joka lauseen subjekti on "minä". Miten minä töissä sitä ja vapaa-ajalla tätä, ja miten mieheni sitä ja mieheni tätä. Usein höpinä liittyy siihen, miten tuo kaveri on taas avautunut jollekulle vieraalle ja haukkunut pystyyn, kuten kaupan harjoittelijan tai taksikuskin, jonka kyydissä ei edes ole ollut... Melko usein tuo haukkuminen liittyy siihen, että kaveri on saanut luultavimmin ihan aiheellista ja ystävällissävyistä palautetta, ja johan kaatuu paskasaavi sanojan niskaan. Myös töissä kaveri on tosi usein kahnauksissa jonkun kanssa, ja näistäkin hän kertoo aina "uhrin" näkökulmaa.
Lisäksi tuolla kaverilla on mieletön pätemisen tarve, ja hän antaa minunkin joka kerta nähdessämme ymmärtää, mitä ja miten olen taas mokannut, ja miten olen tiedoiltani vajavainen verrattuna häneen. Tuo kertonee tosi huonosta itsetunnosta, sillä tuolla kaverilla on meistä kolmesta lyhyin opiskelu-ura takanaan. Esimerkkejä dissauksesta olisi vaikka kuinka, mutta enpä viitsi laittaa tähän, ettei joku ota ja tunnista.
Eli ap, ethän vain syyllisty tällaisiin?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:10"]
Se, joka korjasi otsikkosi, lisää vielä:
Minun mieheni ei kerta kaikkiaan voi kestää yhtä kaveriani (no, en kauheasti minäkään, ja siksi olemmekin aika minimaalisesti tekemisissä nykyään), koska kaveri on koko ajan äänessä. Jatkuvasti tulee tyhjänpäiväistä höpinää, ja joka lauseen subjekti on "minä". Miten minä töissä sitä ja vapaa-ajalla tätä, ja miten mieheni sitä ja mieheni tätä. Usein höpinä liittyy siihen, miten tuo kaveri on taas avautunut jollekulle vieraalle ja haukkunut pystyyn, kuten kaupan harjoittelijan tai taksikuskin, jonka kyydissä ei edes ole ollut... Melko usein tuo haukkuminen liittyy siihen, että kaveri on saanut luultavimmin ihan aiheellista ja ystävällissävyistä palautetta, ja johan kaatuu paskasaavi sanojan niskaan. Myös töissä kaveri on tosi usein kahnauksissa jonkun kanssa, ja näistäkin hän kertoo aina "uhrin" näkökulmaa.
Lisäksi tuolla kaverilla on mieletön pätemisen tarve, ja hän antaa minunkin joka kerta nähdessämme ymmärtää, mitä ja miten olen taas mokannut, ja miten olen tiedoiltani vajavainen verrattuna häneen. Tuo kertonee tosi huonosta itsetunnosta, sillä tuolla kaverilla on meistä kolmesta lyhyin opiskelu-ura takanaan. Esimerkkejä dissauksesta olisi vaikka kuinka, mutta enpä viitsi laittaa tähän, ettei joku ota ja tunnista.
Eli ap, ethän vain syyllisty tällaisiin?
[/quote]
Kuten aiemmin sanoin, niin en syyllisty paitsi yhden ihmisen kohdalla olen neuvonut ja valistanut, koska hän jatkuvasti pohtii ääneen ihan yleisessä tiedossa olevia kasvatusasioita.
Minulle on sanottu, että olen hyvä kuuntelija, joten muuten en usko, että kyse olisi siitä että olen jatkuvasti äänessä.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:54"]
Miehiä ärsyttää sellaiset naiset, joista heidän tyttöystävänsä puhuu paljon. Ovat mustiksia. Tai sitten olet "äijämäinen" tyyppi, "alfauros" vaikka olet nainen :D miehet kokevat että olet valokeilassa ja yrittävät nokitella.
[/quote]
Olen varmasti lievässä besserwisserin maineessa. Toivottavasti vain lievässä! Se johtuu ammatistani joka liippaa läheltä lapsiperheitä ja minulla on paljon tietoa terveydestä, lapsen hoitamisesta ja sen sellaisesta. Hoitsu olen neuvolassa, kuten moni saattoi arvata.
Mieheni on yrittäjä, jolla menee yrityksensä kanssa erittäin hyvin. Sekin voi tietysti näitä miehiä harmittaa ja kateellisuus tulee esiin minulle piikittelemällä.
ap
[/quote]
Että kaikki ne miehet on vain kateellisia miehesi menestyksestä ja siksi kohtelevat sinua tylysti... Joo`o. Sanoisin, että jos useampi ihminen ei voi sietää sinua, voisi olla peiliin katsomisen paikka eikä syytellä muita;)
[/quote]
MUTTA kun ne naiset haluavat olla kanssani koko ajan tekemisissä.
ap
Niitä miehiä tietysti vituttaa, että niiden omat naiset ovat niin tyhmiä että niiden kasvatusmetodit ja käsitykset voi kumota tuosta vain. "Kyllä me tiedetään, ei meitä tartte neuvoa."
No kerrotko jotain siitä, miten olet tekemisissä noiden miesten kanssa. Eihän sitä muuten voi arvailla. Mistä juttelet? Mitä teet kun olette yhdessä? Milloin miehet vaikuttavat ärsyyntyneiltä ja mistä päättelet, etteivät he pidä sinusta?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 14:04"]Mulle on käynyt samoin niiden ystävien kohdalla joiden kanssa olen läheinen ja joiden kanssa olen ollut pitkään tekemisissä. Miehet on todella mustasukkaisia tällaisesta. Tai no, yksi kaveri valitsi sellaisen fiksun miehen joka huomasi että ollaan läheisiä joten varmisti että me ollaan myös kavereita hänen kanssaan. Ei siis hengailla keskenämme mutta jos olen heillä kylässä, hänkin saattaa istahtaa viettämään aikaa porukalla. Tämä on tosin poikkeuksellista ystävieni miesten keskuudessa.
[/quote]
Siis poikkeuksellista, häh. Onko tää yleisestikin poikkeuksellista. Kyllä mä vaan oon kaveri/ystävä myös ystävien miesten kanssa. Mukavia tyyppejä. Totta kai vietetään iltoja myös yhdessä. Parin ystävän exänkin kanssa hengailen silloin tällöin, kun ollaan aikanaan tutustuttu. Tosin oon kysyny ensin siltä alkuperäiseltä ystävältä onko ok.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:22"]
No kerrotko jotain siitä, miten olet tekemisissä noiden miesten kanssa. Eihän sitä muuten voi arvailla. Mistä juttelet? Mitä teet kun olette yhdessä? Milloin miehet vaikuttavat ärsyyntyneiltä ja mistä päättelet, etteivät he pidä sinusta?
[/quote]
Miten nyt yleensä, grillataan yhdessä, syödään, kokataan, ollaan ravintolassa, leikkipuistossa, puistossa tai konsertissa.
Päättelen siitä, että osa naljailee ivallisesti kaikelle mitä sanon, eivät ota vakavasti jos kerron jonkun hieman erikoisemman tosiasian vaikka terveydestä, vaan katselevat alta kulmien epäuskoisesti. Jotkut voivat lähtökohtaisesti asettua vastustamaan kaikkea, mitä sanon. Joskus silloinkin, jos suoraan olen samaa mieltä! On mahdollista minun tapauksessani..
ap
Uskoisin, että sulla on ap hämärtynyt sosiaalisten suhteiden rajat. Yrität päästä samalla tasolle keskusteluissa ystäviesi miesten kanssa, kuin ystäviesikin. Eivät he vihaa sinua, eivät vain halua olla tekemisissä kanssasi, koska et ole heidän kaverinsa vaan vaimon kaveri. Jätä ne rauhaan. On todennäköistä, että ystäviäsikin häiritsee, kun yrität olla niin läheisissä väleissä miestensä kanssa.
Olet tyhmä Bilbo?? Tyyliin viidakon tähtöset, tuksu, bb-tyhjäpäät
Mitä sanot silloin kun sinulle naljaillaan? Mitä sanot kun eivät usko?
Puhutko kovasti lastenhoidosta ja terveydestä, ja kerrot näitä tosiasioita? Se voi ärsyttää, vaikket kohdistaisi sitä kenellekään. Ainakin itseäni rasittaisi jos joku koko ajan puhuisi terveyden ja lstenkasvatuksen auktoriteettina vaikka olisi neuvolassa töissä. Ja silloin voisin jopa vastustaa, vaikka henkilö ilmaisisi olevansa samaa mieltä. Koska minähän en hänen hyväksyntäänsä kaipaa :) Oletko enemmän tiedonantajan roolissa kuin vain jutustelijana mukana jutuissa?
Eli siis ajatus siitä, että sinun kanssasi jutustellaan aina niistä samoista asioista, jotka liittyvät lapsiin tai terveyteen aiheuttaa joko a) tylsistymistä tai b) ärtymystä varsinkin miehissä.
Minullakin on joskus sellainen olo, että otsassa lukee amisluuseri, koska siten ihmiset kohtelevat sinua, jos olet nainen ja luulet tietäväsi jostain jotain.
vtm 28v
Tarkoitin: "Ainakin itseäni rasittaisi jos joku koko ajan puhuisi terveyden ja lstenkasvatuksen auktoriteettina vaikka olisiKIN neuvolassa töissä." Eli vaikka tietäisi paljon näistä asioista niin tietyllä tyylillä puhuminen ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:31"]
Uskoisin, että sulla on ap hämärtynyt sosiaalisten suhteiden rajat. Yrität päästä samalla tasolle keskusteluissa ystäviesi miesten kanssa, kuin ystäviesikin. Eivät he vihaa sinua, eivät vain halua olla tekemisissä kanssasi, koska et ole heidän kaverinsa vaan vaimon kaveri. Jätä ne rauhaan. On todennäköistä, että ystäviäsikin häiritsee, kun yrität olla niin läheisissä väleissä miestensä kanssa.
[/quote]
Mistä nyt tuulee? En yritä vaan yritän pitää välit mukavina, pieni viileys ei todellakaan haittaa, päinvastoin. Ihan sellaisella hieno päivä tänään/katopas uusi fillari sinulla -linjalla mennään.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:31"]
[/quote]
Mistä nyt tuulee? En yritä vaan yritän pitää välit mukavina, pieni viileys ei todellakaan haittaa, päinvastoin. Ihan sellaisella hieno päivä tänään/katopas uusi fillari sinulla -linjalla mennään.
[/quote]
Tuo on täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä kerroit aiemmin :D
Ap, anna vaikka ihan konkreettinen esimerkki siitä, miten keskustelut etenevät miesten kanssa. Voit vähän mukailla, ettei kukaan tunnista sinua. Millainen keskustelu käydään silloin, kun sinusta tuntuu, että miehet eivät pidä sinusta?
- olet liian pikkutarkka, nipo tms.
- olet tylsä
- esität jotain muuta mitä olet, huomaamattasi, mutta muut huomaavat teennäisyyden
- puutut muiden asioihin
- olet liian kotiäiti, imetsyhörhö, neuvojen tuputtaja tai muuten vedät överiksi äitiyden (onko sulla lapsia? en jaksanut lukea koko ketjua)
- olet kuiva, huumorintajuton
- loukkaannut helposti
- olet liian hienohelma, prinsessa ja neiti
- pettäjäsorttia? miesten mielestä huonoa seuraa muille naisille?
- kiroilet, liian ronski puheissa, epänaisellinen
- tyly
- stressaaja, hermoilija
- naama norsunvitulla, ilonpilaaja
Kolahtiko joku?