Lähes kaikkien ystättärieni aviomiehet eivät voi sietää minua?
Minulla on laaja ystäväpiiri, joihin kuuluu naisia ja miehiä. Ystävättärieni miehet eivät kuitenkaan järjestäen pidä minusta ja tämä koskee melkein jokaista miestä! Tarkoittaa piikittelyä kaikesta mitä sanon tai välttelyä, eivät oikein antaudu jutusteluun vaikka yritän. Kerro mulle arvauksia, miksi näin on?
Minulla on oma mies, oikea alfa male joka suhteessa, enkä siis ole mikään flirttailija tai miehenkipeä.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:31"]
Uskoisin, että sulla on ap hämärtynyt sosiaalisten suhteiden rajat. Yrität päästä samalla tasolle keskusteluissa ystäviesi miesten kanssa, kuin ystäviesikin. Eivät he vihaa sinua, eivät vain halua olla tekemisissä kanssasi, koska et ole heidän kaverinsa vaan vaimon kaveri. Jätä ne rauhaan. On todennäköistä, että ystäviäsikin häiritsee, kun yrität olla niin läheisissä väleissä miestensä kanssa.
[/quote]
Mistä nyt tuulee? En yritä vaan yritän pitää välit mukavina, pieni viileys ei todellakaan haittaa, päinvastoin. Ihan sellaisella hieno päivä tänään/katopas uusi fillari sinulla -linjalla mennään.
[/quote]
Tuo on täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä kerroit aiemmin :D
[/quote]
Perusteletko? Tarkoitan, että näille miehille yksin kohdistetut puheenaiheet voivat olla tällaisia, mutta seurassa saatamme puhua ihan miestenkin aloitteesta vaikka lasten flunssasta tai muusta kasvatusasiasta. Tosiaan miehetkin näistä jutuista voivat puhua ihan oma-aloitteisesti. Mutta, jos puhun kaverin miehelle henkilökohtaisesti, puhun linjalla onpas mukava sää jne.
ap
Mitä tarkoittaa "pohdintaan ääneen"? Voi yhä olla, että ärsyttää jos puhutaan lastenkasvatukseen tai terveyteen liittyvistä jutuista ja sinä sanot ikäänkuin sen viimeisen totuuden siihen keskusteluun. Välttämättähän niissä kahdenkeskisissä keskusteluissa ei edes ole mitään ärsyttävää vaan syy löytyy jostain muualta, kuten näistä yhteisistä pohdinnoista.
Ja tosiaan, kirjoita nyt jokin esimerkki! Koska täällä ihmiset yrittävät arvailla, mutta sä et avaa tilannetta mitenkään. Sanot vain että en tee mitään ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:39"]
Ap, anna vaikka ihan konkreettinen esimerkki siitä, miten keskustelut etenevät miesten kanssa. Voit vähän mukailla, ettei kukaan tunnista sinua. Millainen keskustelu käydään silloin, kun sinusta tuntuu, että miehet eivät pidä sinusta?
[/quote]
-emme vie Markkua ulko-altaisiin.
-miksette?
-Markulla oli flunssa viime kuussa emmekä halua että hän kylmettyy.
-Jos poika on ollut 3 viikkoa terveenä, niin ei hän kesällä uimisesta sairastu.
Mies pyörittelee silmiään ja lähtee huokaillen pois. Keskustelu siis käytiin helteiden aikaan ja juttelin naisen kanssa, mutta mies kuunteli kiinnostuneena vieressä. Ystävätär pahoitteli miehen käytöstä vieläpä..
ap
Mulla on yksi kaveri, joka on niin TYHMÄ ja yksinkertainen ettei miehet kestä hänen seuraansa. Naisten kaa hänellä kuitenkin löytyy jotain yhteistä puheenaihetta ja ihan hyväsydäminen tyyppi muuten.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:52"]
Mulla on yksi kaveri, joka on niin TYHMÄ ja yksinkertainen ettei miehet kestä hänen seuraansa. Naisten kaa hänellä kuitenkin löytyy jotain yhteistä puheenaihetta ja ihan hyväsydäminen tyyppi muuten.
[/quote]
miten tyhmyys tulee esille? Mä tiedän monta tyhmää, jotka ovat suosittuja juuri koska ovat kivoja ihmisiä. Tyhmä voi olla monella tavalla, kaikki eivät ole ärsyttävän tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:39"]
Ap, anna vaikka ihan konkreettinen esimerkki siitä, miten keskustelut etenevät miesten kanssa. Voit vähän mukailla, ettei kukaan tunnista sinua. Millainen keskustelu käydään silloin, kun sinusta tuntuu, että miehet eivät pidä sinusta?
[/quote]
-emme vie Markkua ulko-altaisiin.
-miksette?
-Markulla oli flunssa viime kuussa emmekä halua että hän kylmettyy.
-Jos poika on ollut 3 viikkoa terveenä, niin ei hän kesällä uimisesta sairastu.
Mies pyörittelee silmiään ja lähtee huokaillen pois. Keskustelu siis käytiin helteiden aikaan ja juttelin naisen kanssa, mutta mies kuunteli kiinnostuneena vieressä. Ystävätär pahoitteli miehen käytöstä vieläpä..
ap
[/quote]
Nyt joku alapeukuttelee, mutta ihan tosi, jos ylisuojellaan lasta pelkällä mutulla ilman mitään faktatietoa, niin pitäähän se voida sanoa ääneen.
Anna neuvoja vasta, kun pyydetään. Jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa, ihan riippumatta siitä mikä sinun tittelisi sattuu olemaan.
No kyllä tuosta esimerkistä ymmärrän, mikä ärsyttää. Eli onhan tuo sinun vastauksesi täystyrmäys miehen kommentille. Sinä auktoriteettina sanot miten asia on, kuin hän olisi neuvola-asikkaasi. Mies ei "pohtinut asiaa äänen" vaan ilmoitti heidän kantansa. Ja sinä aika alentuvalla tavalla sen tyrmäsit. Vaikka olisit oikeassa niin tuo ei ole kohtelias tapa toimia.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:57"]
Anna neuvoja vasta, kun pyydetään. Jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa, ihan riippumatta siitä mikä sinun tittelisi sattuu olemaan.
[/quote]
Sanon yleensä, että kysyhän asiaa lääkäriltäsi, koska se on minusta korrektia. Mutta jos asioita pyöritellään ja toistellaan jatkuvasti minun kuulteni, niin pakkohan siihen on tarttua.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:58"]
No kyllä tuosta esimerkistä ymmärrän, mikä ärsyttää. Eli onhan tuo sinun vastauksesi täystyrmäys miehen kommentille. Sinä auktoriteettina sanot miten asia on, kuin hän olisi neuvola-asikkaasi. Mies ei "pohtinut asiaa äänen" vaan ilmoitti heidän kantansa. Ja sinä aika alentuvalla tavalla sen tyrmäsit. Vaikka olisit oikeassa niin tuo ei ole kohtelias tapa toimia.
[/quote]
keskustelu käytiin naisen kanssa, mies vain kuunteli! Nainen on antanut minulle vinkkejä vastaavasti ja muutenkin puhumme aika suoraan.
ap
"Kysyhän asiaa lääkäriltäsi" :D voi jumalauta mikä tyyppi tuo ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:02"]
"Kysyhän asiaa lääkäriltäsi" :D voi jumalauta mikä tyyppi tuo ap
[/quote]
En nyt ehkä ihan noin sanatarkasti sano vaan jotenkin näin, että kannattaa varmaan kysäistä siltä lääkäriltä, jonka luona käytte, hän kyllä osaa kertoa.
ap
Joo, kyllä ap noi kommentit viestii aika ylemmyydentuntoisesta suhtautumisesta... En ihmettele, että ärsyttää.
"ei se poika nyt siitä vilustu"
"kysypä lääkäriltä, kyllä se tietää"
Ymmärrän, että on vaikea pohtia yhdessä jos tuntuu, että muut ovat ihan törppöjä asiassa eivätkä vaan tajua. Onhan se vaikeaa. Mutta kyllä se asenne vaan näkyy muille ja sitten niitä ärsyttää.
Mulla on yksi hyvä kaveri jota mieheni ei voi kestää. Mun mielestä tämä tyyppi on tosi mukava, lämmin ja positiivinen ihminen. Mieheni mielestä ihan totaalisen täynnä itseään ja arvostelee kaikkea ja kaiken aikaa. En käsitä miten näemme asiat niin eri tavalla tässä asiassa. Ehkä mies huomaa "sivusta" sen että tunnen huonommuutta joskus tämän kaverin seurassa joka on tosi nätti ja kiva.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:52"]
[/quote]
miten tyhmyys tulee esille? Mä tiedän monta tyhmää, jotka ovat suosittuja juuri koska ovat kivoja ihmisiä. Tyhmä voi olla monella tavalla, kaikki eivät ole ärsyttävän tyhmiä.
[/quote]
Mähän jo sanoin: tyhmä yksinkertaisuutensa takia. Ja kyllä sellainen on ihan hirveän ärsyttävää silloin, jos ei ole muita kuin "yleisiä puheenaiheita" tarjolla hänen kanssaan ;)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:52"]
[/quote]
[/quote]
Mähän jo sanoin: tyhmä yksinkertaisuutensa takia. Ja kyllä sellainen on ihan hirveän ärsyttävää silloin, jos ei ole muita kuin "yleisiä puheenaiheita" tarjolla hänen kanssaan ;)
[/quote]
Niin, mutta onko yksinkertainen koska sanoo suoraan, että ai teillä uudet punaiset verhot, hitto en tykkää punaisesta yhtään! Tai ruma muuten tuo sun uusi sulhanen!
Vai kuka Stubb, mikä se siis on?
Jos puhut alfamaleista, niin kuulosta joltain lahopäiseltä tähtitytöltä tai bigbrotherilaiselta.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:08"]
Joo, kyllä ap noi kommentit viestii aika ylemmyydentuntoisesta suhtautumisesta... En ihmettele, että ärsyttää.
"ei se poika nyt siitä vilustu"
"kysypä lääkäriltä, kyllä se tietää"
Ymmärrän, että on vaikea pohtia yhdessä jos tuntuu, että muut ovat ihan törppöjä asiassa eivätkä vaan tajua. Onhan se vaikeaa. Mutta kyllä se asenne vaan näkyy muille ja sitten niitä ärsyttää.
[/quote]
Voit olla oikeassa tämän yhden parin kohdalla, mutta muuten en sitten tiedä? Kovin varovainen olen muiden kohdalla neuvojen suhteen kun tiedän neuvomisen olevan ammattitauti!
En kuitenkaan täysin tyrmää ajatustasi.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 17:22"]
Jos puhut alfamaleista, niin kuulosta joltain lahopäiseltä tähtitytöltä tai bigbrotherilaiselta.
[/quote]
Kiitos kun osallistuit keskusteluun kuitenkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:33"]
Tarkoitin: "Ainakin itseäni rasittaisi jos joku koko ajan puhuisi terveyden ja lstenkasvatuksen auktoriteettina vaikka olisiKIN neuvolassa töissä." Eli vaikka tietäisi paljon näistä asioista niin tietyllä tyylillä puhuminen ärsyttää.
[/quote]
En neuvo ellei erikseen pohdita ääneen.
ap