Että mua ottaa päähän, mies vahtaa jatkuvasti mun syömisiä!
Syön terveellisesti ja monipuolisesti. Herkkuja syön noin kerran viikossa, joskus hieman useammin mutta pääsääntöisesti kerran viikossa.
Aina kun mies näkee minulla jotain herkkua tyyliin suklaapatukan, jäätelöä tai pullaa alkaa hän paasaamaan mitä sontaa nuo ovat ja kyselee tiedänkö noissa on kaloreita. No tiedän, mutta saa kai sitä joskus herkutella?
Eilen söin iltapalaksi 3 ruisleipää, mies katseli leipiä hetken jonka jälkeen kysyi että eikö 3 ole vähän liikaa. Ei ole, kiitos kysymästä.
Äsken söin kermarahkan (maitorahkan tyyppinen rahka, mutta maidon tilalla on kermaa). Tämä oli aivan liikaa miehelle. Mies kiihtyi aivan silmissä ja alkoi paasaamaan että hän on kyllästynyt jatkuvaan mässäilyyni ja häntä suoraan sanottuna vituttaa se miten turmelen kehoni syömällä kaikkea paskaa. Anteeksi mutta mitä? En ole mitenkään ylipainoinen joten miehen vahtiminen on käsittämätöntä. Etenkin kun syön muutenkin terveellisesti enkä todellakaan mässytä joka päivä herkkuja. Hohhoijaa!
Kommentit (76)
Jos mullen joku mies tuollaista naputtaisi, nauraisin paskaisesti päin naamaa ja mikäli ukko ei ottaisi opikseen, lähtisin lätkimään alta aikayksikön. Ei tulisi mieleenkään kuunnella tuollaista!
Miten te siedätte tommoisia miehiä ja osa vielä lisääntynytkin sellaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 19:56"]
Haluaako miehesi että laihdut? En ymmärrä miksi muuten tuolla lailla sanoisi, varsinkin kun nuo sinun herkkumäärät ovat ihan mitättömät. Luin kyllä että olet normipainoinen mutta haluaako miehesi silti että laihdut ?
No se ei olisi enää tervettä. Tällä hetkellä painan 55kg (pituutta 170cm).
Mä oon pari senttiä lyhyempi, 10 kiloa painavampi ja ei tässä nyt hirveästi liikaa ole mistä ottaa. Hullu mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulta jäi ap kertomatta?
Nainen voi näyttää lihavalta ihmeen pienellä vaakalukemalla.
Jos nainen kommentoi miehen syömisiä sehän on vain hyödyllistä hoivaamista.Miten hyödyllinen hoivaaminen liittyy siihen, että jonkun mielestä pienelläkin vaakalukemalla voi näyttää lihavalta??? Jos on normaalipainoinen ja syö pääasiassa terveellisesti, ei ole mitään syytä "hoivaamiseen". Jos puoliso elää todella epäterveellisesti niin, että veriarvotkin alkaa mennä pahaan suuntaan, on sairaalloisen yli- tai alipainoinen, voi harkita jonkinlaista interventiota.
No se vaaka ei yksin kerro normaalipainoa, rasvaprosentti voi silti olla liian suuri eli diabetesriski. Laihaläskiys on naisilla yleistä kun proteiini on korvattu sokerilla,puhumattakaan lihastreenistä.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun on otettava ohjat ravitsemusasioissakin, jos toinen puoliso on hillitön eikä ymmärrä mitä pskamässy tekee terveydelle, vartalolle ja rahankäytölle. Surullisia isoja hahmoja, nuoriakin, näkyy aivan liikaa kaikkilla.
Ja nainen saa tietysti kommentoida miehen syömisiä, sehän on vain hyvää tarkoittavaa hoivaamista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulta jäi ap kertomatta?
Nainen voi näyttää lihavalta ihmeen pienellä vaakalukemalla.
Jos nainen kommentoi miehen syömisiä sehän on vain hyödyllistä hoivaamista.Miten hyödyllinen hoivaaminen liittyy siihen, että jonkun mielestä pienelläkin vaakalukemalla voi näyttää lihavalta??? Jos on normaalipainoinen ja syö pääasiassa terveellisesti, ei ole mitään syytä "hoivaamiseen". Jos puoliso elää todella epäterveellisesti niin, että veriarvotkin alkaa mennä pahaan suuntaan, on sairaalloisen yli- tai alipainoinen, voi harkita jonkinlaista interventiota.
No se vaaka ei yksin kerro normaalipainoa, rasvaprosentti voi silti olla liian suuri eli diabetesriski. Laihaläskiys on naisilla yleistä kun proteiini on korvattu sokerilla,puhumattakaan lihastreenistä.
Kannattaa sitten itse elää päihteettömästi, savuttomasti, syödä terveellisesti, liikkua ja nukkua säännöllisesti, jos haluaa alkaa opettaa toista. Siltikin voi varautua siihen, ettei opettajista pidetä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 20:02"]
Sama tuli mieleen kuin 12:lla. Kontrolloiko mies sinua muilla tavoilla?
Ei, syöminen on ainoa asia jossa kyttää. Eikä siinäkään sinäänsä mitään jos yrittäisi kannustaa syömään terveellisemmin (yhdessä). Mutta kyse ei ole mistään sellaisesta vaan yksinkertaisesti minun syömisteni vahtimisesta. Tämä alkoi pari kuuukautta sitten kun käytiin ulkona syömässä, söin pihvin perunamuussilla. Mies tokaisi heti sen jälkeen ettei minun kannata kyllä syödä enää sinä päivänä mitään koska annos oli melkoinen kaloripommi. No joo, ei sieltä kevyimmästä päästä mutta harvemmin sitä ulkona tulee mitään pelkkää salaattia syötyä ja muutenkin, en todellakaan syö joka päivä mitään pihvejä ja muusseja.
Mun korvaan tuo kuulostaa siltä, että mies ei enää pystynyt pidättelemään ja piilottamaan tuota kontrollointitaipumustaan. Että se ikäänkuin "puhkesi" tuolloin, ja nyt sitten tässä rehottaa - ja aivan varmasti pikkuhiljaa pahenee.
Sun täytyy ap. laittaa tuolle nyt ihan ehdoton stoppi. Parempi olisi ollut, jos olisit tehnyt sen ihan heti. Että tuollainen käytös ei kerta kaikkiaan käy, ja sillä on heti seuraamukset.
Samoin tuolla aiemmin kun joku sanoi, että ei mies välittänyt, vaikka sille valitti makkaransyönnistä... no ei tietenkään välittänyt! Ettehän tekään "välitä". POintti onkin siinä, että jos haluaa maksaa samalla mitalla, niin sitten täytyy jaksaa olla se jankuttava kusipää, eikä alistuva akka. " mies sanoi, että makkara on kunnon ruokaa" - "Ahaa, okei herra, en sitten sano enää mitään... Mutta tietenkään tuo samalla mitalla maksaminen ei ole mikään paras tapa käsitellä asiaa. Paras on se, että katsoo miestä silmiin, ja sanoo, että mainitse vielä kerran jotain syömisistäni, niin mä häivyn täältä viikoksi. Mainitse toisen kerran, niin häivyn pysyvästi.
Pitäkää puolenne! Tuo on sen tason henkitä väkivaltaa, joka ei todellakaan hissuttelulla lopu, että se kannattaa pistää loppumaan HETI.
Voi myös laittaa itselleen makkaraa ja katsoa miten mies reagoi.
Laihduta läski niin ei tarvitse ukon kyylätä sun safkoja enää.
Mies ei ole suinkaan huolissaan sinun syömisistä. Ei häntä ruoka /sen terveellisyys liikuta, koska kerran itse ei syö terveellisesti.
Valtapeliä, kontrollointia. Jos se ei ole ruoka niin sitten joku muu. Vaatteet, hiukset, meikkaaminen/meikkaamattomuus, kävely, nauru - kaikki mitä teet on "väärin" hänen mielestään. Ihan sama mitä teet se nalkutus, ohjailu, halveeraminen jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.
Mutta hei - "hän on huolissaan sinusta". Voi olla että joku raivari aika ajoin hiljentää hänet, mutta ei perusluontoa voi muuttaa.
Ei jatkoon.
Eipä tuosta kirjoituksesta ilmene onko kermaa teelusikallinen vai litra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 20:02"]
Sama tuli mieleen kuin 12:lla. Kontrolloiko mies sinua muilla tavoilla?Ei, syöminen on ainoa asia jossa kyttää. Eikä siinäkään sinäänsä mitään jos yrittäisi kannustaa syömään terveellisemmin (yhdessä). Mutta kyse ei ole mistään sellaisesta vaan yksinkertaisesti minun syömisteni vahtimisesta. Tämä alkoi pari kuuukautta sitten kun käytiin ulkona syömässä, söin pihvin perunamuussilla. Mies tokaisi heti sen jälkeen ettei minun kannata kyllä syödä enää sinä päivänä mitään koska annos oli melkoinen kaloripommi. No joo, ei sieltä kevyimmästä päästä mutta harvemmin sitä ulkona tulee mitään pelkkää salaattia syötyä ja muutenkin, en todellakaan syö joka päivä mitään pihvejä ja muusseja.
Mun korvaan tuo kuulostaa siltä, että mies ei enää pystynyt pidättelemään ja piilottamaan tuota kontrollointitaipumustaan. Että se ikäänkuin "puhkesi" tuolloin, ja nyt sitten tässä rehottaa - ja aivan varmasti pikkuhiljaa pahenee.
Sun täytyy ap. laittaa tuolle nyt ihan ehdoton stoppi. Parempi olisi ollut, jos olisit tehnyt sen ihan heti. Että tuollainen käytös ei kerta kaikkiaan käy, ja sillä on heti seuraamukset.
Samoin tuolla aiemmin kun joku sanoi, että ei mies välittänyt, vaikka sille valitti makkaransyönnistä... no ei tietenkään välittänyt! Ettehän tekään "välitä". POintti onkin siinä, että jos haluaa maksaa samalla mitalla, niin sitten täytyy jaksaa olla se jankuttava kusipää, eikä alistuva akka. " mies sanoi, että makkara on kunnon ruokaa" - "Ahaa, okei herra, en sitten sano enää mitään... Mutta tietenkään tuo samalla mitalla maksaminen ei ole mikään paras tapa käsitellä asiaa. Paras on se, että katsoo miestä silmiin, ja sanoo, että mainitse vielä kerran jotain syömisistäni, niin mä häivyn täältä viikoksi. Mainitse toisen kerran, niin häivyn pysyvästi.
Pitäkää puolenne! Tuo on sen tason henkitä väkivaltaa, joka ei todellakaan hissuttelulla lopu, että se kannattaa pistää loppumaan HETI.
Ja koska vain äärimmäisen harva väkivaltainen haluaa parantaa itsensä, kannattaa lähteä.
Mitä hän sanoi, kun totesit hänelle asiallisesti mutta jämäkästi, että et halua hänen enää puuttuvan syömisiisi tai kommentoivan niitä millään tavalla?
Provoilua mutta kommentoin silti.
Mikä ap painoindeksisi on? Paino ja pituus? Tiedän ettei bmi kerro kaikkea kun ihmisten kehojen koostumukset erilaisia ja lihas painaa enemmän kuin läski.
Minkä kokoinen miehesi on?
Mikä on provoilua? Ihan yleistä kontrolloivissa sihteissa, että toisen syömisiin puututaan rajattomasti ja samalla ei välttämättä puututa omiin syömisiin ja juomisiin yhtään
Mitä väliä mikä on aloittajan paino/painoindeksi? Onko jossain sääntö, että tietyn rajan yli saa kommentoida ja haukkua ja tietyn rajan ali ei saa?
Minä vihaan tällaisia parisuhdenatseja. Jokin on toisessa aina väärin. Miksi olla toisen kanssa jos ei hän kelpaa sellaisenaan?
Vierailija kirjoitti:
KUUSI VUOTTA VANHA KETJU
Onkohan AP vielä täällä? Voisi kertoa miten nykyään menee.
Voisivat syödä eri huoneissa tai eri taloissa
Jonkun on otettava ohjat ravitsemusasioissakin, jos toinen puoliso on hillitön eikä ymmärrä mitä pskamässy tekee terveydelle, vartalolle ja rahankäytölle. Surullisia isoja hahmoja, nuoriakin, näkyy aivan liikaa kaikkilla.